Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Ergernis bij fileritsen of niet?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #81
    Daar valt nog best mee te leven. Zolang je niemand hindert... Dan ben je enkel een 'vlotte chauffeur'. Wel balen als je even de verkeerde richting moet volgen.
    Ik dacht dan vooral aan de E40 de vrijdagavond na 17u staan ze al een kilometer stapvoets aan te schuiven. Als je dan voor mij zou invoegen op 50 meter van de afslag zou ik ook wel eens kunnen ambetant doen...
    I can't get enough... ZOOM-ZOOM...

    1985 Mazda 626 Coupé

    Comment


    • #82
      probeer altijd zo verder mogelijk in de rij aan te sluiten maar ga echt niet tot op het laatste want volgens mij wekt dat dan frustratie op bij andere bestuurders. En mensen die dat toch wel doen, laat ik gewoon mooi voor. Wat maakt het uit.

      Comment


      • #83
        Ritsen doe je op het einde, doe ik zelf ook en heb zeker geen problemen met anderen die dit doen. Ik krijg het wel van mannen die eerst links rijden, en dan uiteindelijk toch besluiten om 200m te vroeg in te voegen, geregeld houden ze zo een heel vak op, of je verwacht dat manoevre simpelweg niet waardoor het nog gevaarlijk wordt ook... Zeker als je met de motor ertussen wilt rijden zijn dit de ergste van de bende...
        My Dyson on wheels: 2012 Tesla Roadster 2.5

        Comment


        • #84
          ik rij tot op het einde, de snelste manier voor iedereen. Spijtig dat zo weinig mensen dat snappen. Ze zouden beter doen zoals in duitsland, een tijdje voor de versmalling een doorlopende lijn trekken zodat je niet anders kan dan op het einde invoegen. Gaat daar veel vlotter dan hier.

          Ook een groot verschil als ik met de VW Passat van mijn ma wil invoegen (lukt vrijwel meteen ) of met mijn E30 of E60 van mijn pa =BMW lukt al een pak moeilijker!

          Comment


          • #85
            Oorspronkelijk geplaatst door kwiekie Bekijk Berichten
            Het feit is dat er maar 5% het idee heeft dat ritsen op het einde de absolute oplossing is.
            Oké, hij heeft het recht, maar hij hindert wel de vlotte doorstroom die mogelijk zou zijn moest hij er zich niet tussen willen wringen. Nu moet er weer geremd worden, wat alles sowieso vertraagt. Was hij 100m eerder ingevoegd, dan blijft de doorstroom aan het moeilijkste punt, het begin van de versmalling, volgens mij beter dan als hij ginder de boel verstoort.

            Dit is maar mijn klein theorietje, eigenlijk zouden we er eens een verslag van een verkeersspecialist moeten bijnemen..



            excuseer, ik hinderde de vlotte doorstroom niet, dat waren de associalen rechts die mij weigerden te laten invoegen (omdat ze het wellicht niet konden appreciëren dat ik zeer lang links bleef rijden en zo tientallen stilstaande auto's gepasseerd heb). het feit dat ik enkele ogenblikken het doorgaande verkeer achter mij dus moest tegenhouden is tot nader orde niet mijn fout.

            ik geef wel toe dat ik enkele meters te ver was en het reeds volle lijn* was, ma bon, die paar meter is nu geen reden om pertinent te weigeren iemand te laten invoegen.





            * in mijn zeer wazige herinnering; dit is zeker geen erkenning van een inbreuk op het verkeersreglement
            bmw 116d sportshatch

            Comment


            • #86
              Oorspronkelijk geplaatst door Bompa Bekijk Berichten
              Hey, ik heb niet alleen op zondag of in 't naar huis rijden file he.
              's Avonds kan me dat ook geen bal schelen, maar als ik een uur vroeger opsta om wegens regen en maandagdrukte op tijd te zijn voor een vergadering waar 10 man op me zal wachten, en dan uiteindelijk door twee ongevallen een half uur te laat zal aankomen, dan begin je al eens creatief te worden met wat kan en mag binnen de aflijning van de wet.


              tis wreed, die 35uren werkweek mannen hebben makkelijk spreken, tijd zat, dan komt het niet op 15 minuutjes file natuurlijk.
              bmw 116d sportshatch

              Comment


              • #87
                Oorspronkelijk geplaatst door Maarten Bekijk Berichten
                ik rij tot op het einde, de snelste manier voor iedereen. Spijtig dat zo weinig mensen dat snappen Ze zouden beter doen zoals in duitsland, een tijdje voor de versmalling een doorlopende lijn trekken zodat je niet anders kan dan op het einde invoegen. Gaat daar veel vlotter dan hier.

                Ook een groot verschil als ik met de VW Passat van mijn ma wil invoegen (lukt vrijwel meteen ) of met mijn E30 of E60 van mijn pa =BMW lukt al een pak moeilijker!
                Als er 5 doorrijden tot op het einde, en er staan er 50 al aan te schuiven op rechtervak, dan is dit toch niet het snelste voor iedereen? Dan is dit toch enkel het snelste voor de 5 die doorrijden tot op het einde?
                Last edited by ; 14/11/2010, 17:37.

                Comment


                • #88
                  Ik rijd altijd helemaal tot op het einde door en voeg dan rustig in. Ik word er zo goed als altijd tussen gelaten zonder enig probleem. Je moet er gewoon op letten dat je op het moment van invoegen ongeveer even snel rijdt als de wagens op de rechterrijstrook.

                  Ik heb ook al een keer voorgehad dat alles op de middenste rijstrook op de E40 van Brussel richting Luik helemaal geblokkeerd stond en ik er gewoon langs links voorbij kon. Wat bleek: er waren 2 wagens op elkaar gereden op de middenste rijstrook vlak voor de wegversmalling en daarvoor stond er dus helemaal niemand. Je moet niet vragen hoe belachelijk het is om je dan veel te vlug op die middenste rijstrook te parkeren.

                  Comment


                  • #89
                    Oorspronkelijk geplaatst door kwiekie Bekijk Berichten
                    Als er 5 doorrijden tot op het einde, en er staan er 50 al aan te schuiven op rechtervak, dan is dit toch niet het snelste voor iedereen? Dan is dit toch enkel het snelste voor de 5 die doorrijden tot op het einde?
                    En als die 50 als twee keer 25 stonden, dan kunnen mensen die later aanschuiven ook netjes in 2 vakken verdelen en steekt niemand nog iemand voorbij ...
                    Opel Astra Sports Tourer, 1.3CDTi ecoFLEX:
                    BMW E90 320d:

                    Comment


                    • #90
                      Oorspronkelijk geplaatst door Skyrider Bekijk Berichten
                      En als die 50 als twee keer 25 stonden, dan kunnen mensen die later aanschuiven ook netjes in 2 vakken verdelen en steekt niemand nog iemand voorbij ...
                      I know, maar dat is theorie...

                      Comment


                      • #91
                        Oorspronkelijk geplaatst door kwiekie Bekijk Berichten
                        Als er 5 doorrijden tot op het einde, en er staan er 50 al aan te schuiven op rechtervak, dan is dit toch niet het snelste voor iedereen? Dan is dit toch enkel het snelste voor de 5 die doorrijden tot op het einde?
                        Tja, en wiens fout is dat? Toch niet van die 5 die doorrijden?

                        Comment


                        • #92
                          Oorspronkelijk geplaatst door |) ][ |V| ][ Bekijk Berichten
                          Tja, en wiens fout is dat? Toch niet van die 5 die doorrijden?
                          Ik heb niets tegen de personen die doorrijden tot op het einde hoor. Maar de redenering 'ik rijd door tot op het einde, dat gaat het snelst voor iedereen' klopte niet, dat was mijn punt..

                          Comment


                          • #93
                            Oorspronkelijk geplaatst door Alexanderr Bekijk Berichten


                            Ik heb dat heel lang, heel vaak gedaan.

                            Ik moet er wel aan toevoegen dat ik altijd het meest linkse vak gebruikt heb, en om op het laatste moment in te voegen zorg ik er altijd voor dat ik niemand hinder en dat niemand in de remmen moet gaan voor mij.
                            Dat resulteerde er dan soms in dat ik er niet tussen kon (zonder "den ambetanten" uit te hangen) en dan deed ik het ook niet, maar volgde de voor mij verkeerde richting ...
                            .
                            Overlaatst daar ook nog zo eentje gehad die zichzelf een vlotte chauffeur vond waarschijnlijk dat ze achter hem op elkaar knotsten heeft hij waarschijnlijk niet eens gezien
                            Dat is dus echt wel gevaarlijk daar vind ik om zo een fratsen uit te halen. Dat heeft ook niks meer met ritsen te maken. En nee je kan de reactie niet inschatten van de wagen waarvoor je invoegt, dus je kan niet weten of die gaat remmen of niet niet iedereen heeft dezelfde capaciteiten onderweg ...
                            '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                            '15 Volvo XC60 D3

                            Comment


                            • #94
                              Oorspronkelijk geplaatst door kwiekie Bekijk Berichten
                              Ik heb niets tegen de personen die doorrijden tot op het einde hoor. Maar de redenering 'ik rijd door tot op het einde, dat gaat het snelst voor iedereen' klopte niet, dat was mijn punt..
                              Maar achteraan in de rij aansluiten omdat het anders niet eerlijk is vind ik ook maar een domme redenering!

                              Het valt trouwens op dat het veel van de moment en de locatie afhangt dat ritsen. Hier op de E40 bij het uitrijden van Brussel richting Leuven zijn er nu al een tijdje werken en dat ritsen werkt hier eigenlijk helemaal niet slecht op werkdagen.

                              Ik rijd dus ook steeds tot het einde en voeg dan zonder problemen in. Eigenlijk nog nooit echt problemen mee gehad en ik doe toch 45 000 kilometer op een jaar, wel allemaal rond Antwerpen en Brussel. Maar ik pas mijn snelheid aan aan het rechtse vak en zorg dat ik een eindje voor de versmalling mijn plekje al heb uitgekozen in de rechtse rij, op die manier kan ik steeds geleidelijk invoegen zonder dat het aggresief overkomt. Uiteraard ook steeds een bedankje voor diegene die mij correct laat ritsen. Als ik op het rechtse vak rijd, mag er op het einde altijd eentje tussen.
                              '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                              '15 Volvo XC60 D3

                              Comment


                              • #95
                                Oorspronkelijk geplaatst door Martini Racing Bekijk Berichten
                                2)Welke vlotte doorstroom? Het is niet omdat die linksrijder erbij moet dat er minder auto's door de flessenhals gaan, die hoeveelheid is constant.
                                De ideale situatie is die waarbij niemand links hoeft te stoppen om in te voegen rechts. Het ritsen moet een continue proces zijn, en idd zo ver mogelijk.

                                Over dat debiet gesproken, dat klopt, maar wat ook geldt, is dat de druk het grootst is precies in de vernauwing zelf. Dat betekent dat het net daar de slechtste plaats is om tussen te voegen. Je moet dus even voor dat punt, al rijdend kunnen invoegen. Als je moet stoppen, ben je daar het slechtst af.

                                De druk is trouwens het laagst, net na de versmalling.

                                Comment


                                • #96
                                  Ik weet niet of het hier al vermeld is, maar in Sint-Niklaas bestaat er een ritsprobleem, wanneer je vanuit Beveren op de N70 Sint-Niklaas binnenrijdt. Net na het viaduct. Daar zou je perfect kunnen ritsen, maar NIEMAND doet het, dus als je het probeert, wordt je gegarandeerd geblokkeerd. Kinderachtig gedrag.

                                  Comment


                                  • #97
                                    Vraagje:
                                    het is niet verboden om bij een wegversmalling links te blijven rijden tot aan de versmalling. Maar zijn de auto's die rechts rijden, wettelijk verplicht om je tussen te laten? Geldt in zo'n gevallen niet de voorrang van rechts?
                                    Openbaar vervoer: brengt u van een plaats waar je niet was naar een plaats waar je niet moet zijn, op een moment dat het u niet uitkomt

                                    Comment


                                    • #98
                                      Oorspronkelijk geplaatst door Scorchio Bekijk Berichten
                                      Ik weet niet of het hier al vermeld is, maar in Sint-Niklaas bestaat er een ritsprobleem, wanneer je vanuit Beveren op de N70 Sint-Niklaas binnenrijdt. Net na het viaduct. Daar zou je perfect kunnen ritsen, maar NIEMAND doet het, dus als je het probeert, wordt je gegarandeerd geblokkeerd. Kinderachtig gedrag.
                                      Echt he...

                                      En daar is da altijd hetzelfde liedje.
                                      1991 BMW E30 318is

                                      Comment


                                      • #99
                                        Oorspronkelijk geplaatst door elio Bekijk Berichten
                                        Vraagje:
                                        het is niet verboden om bij een wegversmalling links te blijven rijden tot aan de versmalling. Maar zijn de auto's die rechts rijden, wettelijk verplicht om je tussen te laten? Geldt in zo'n gevallen niet de voorrang van rechts?
                                        Ja.

                                        Sterker nog, die voorrang van rechts geldt ook wanneer de rechterrijstrook wegvalt. Daar hebben de bestuurders die op de wegvallende rijstrook blijven rijden tot het einde voorrang.
                                        AutoMinded.be

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk Berichten
                                          Maar achteraan in de rij aansluiten omdat het anders niet eerlijk is vind ik ook maar een domme redenering!

                                          Het valt trouwens op dat het veel van de moment en de locatie afhangt dat ritsen. Hier op de E40 bij het uitrijden van Brussel richting Leuven zijn er nu al een tijdje werken en dat ritsen werkt hier eigenlijk helemaal niet slecht op werkdagen.

                                          Ik rijd dus ook steeds tot het einde en voeg dan zonder problemen in. Eigenlijk nog nooit echt problemen mee gehad en ik doe toch 45 000 kilometer op een jaar, wel allemaal rond Antwerpen en Brussel. Maar ik pas mijn snelheid aan aan het rechtse vak en zorg dat ik een eindje voor de versmalling mijn plekje al heb uitgekozen in de rechtse rij, op die manier kan ik steeds geleidelijk invoegen zonder dat het aggresief overkomt. Uiteraard ook steeds een bedankje voor diegene die mij correct laat ritsen. Als ik op het rechtse vak rijd, mag er op het einde altijd eentje tussen.
                                          Natuurlijk moet ook niet iedereen achteraan aansluiten. Maar nogmaals, als je helemaal tot vooraan rijdt moet je niet komen zeggen dat dat het rapste is voor iedereen, dat was mijn punt

                                          En inderdaad, ik heb ook geen vast stramien dat ik volg bij fileritsen, het hangt idd af van het moment.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X