Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Ergernis bij fileritsen of niet?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door wisali Bekijk Berichten

meen je dat. als jij zo dom bent om te blijven aanschuiven aan een lange rij, als er een paar kassa's verder geen volk staat. dan ben jij gewoon te dom om te helpen donderen.

in de makro bv. kijk ik eerst alle rijen af en ga dan aanschuiven waar het minste volk staat. dat is ook het nut van verschillende kassa's. 't zou grappig zijn als ze afroepen dat kassa 2 ook opengaat en de hele rij wachtenden bij kassa 1 gewoon blijven staan.

daar heb ik geen tijd voor hoor.

ontopic
    ik rij op het vrije vak maar uit sympatie rits ik een 100m voor het einde in.
    helemaal op het einde laten ze er u toch niet meer tussen.

Als je't nu nog niet doorhebt.

Comment

Ik kan me eraan ergeren, omdat ik niet op het tweede rijvak mag, maar mij kwaad maken omdat die mensen de wet volgen? Nee, met de auto doe ik net hetzelfde.

Comment

Altijd tot het einde, zielig dat sommigen je er echt niet willen tussenlaten maar ja dan push ik wat harder.

Comment

bmwrijder zeker?
          wimoptiek.be op

Comment

Ik probeer ergens in het midden van de wachtende rij in te voegen, MET pinker, en ik zwaai dan eens of doe mijn 4 pinkers eens gaan, kwestie van die mens te bedanken die plaats voor mij heeft gemaakt.

Ik HAAT van die gasten die volle gas tot vooraan rijden en dan er zich tussen murwen, vaak zijn dat dikke bakken. Sorry, maar zelfs met 50.000 km/jaar, kan ik daar nog altijd ambetant van worden.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Alexanderr Bekijk Berichten
              Ik rij altijd door tot op het einde

Dat wil niet zeggen dat ik aan 120 vlam naast een stilstaande file om me uiteindelijk tussen de kegeltjes en een andere auto te moeten wringen ... maar ik rij rustig verder aan een normale snelheid en voeg in 'ongeveer' op het einde. De ene keer is dat wat vroeger dan de andere keer, maar ik doe het altijd zo.

²²²²²

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door binnenmuisarchitekt Bekijk Berichten
                Ik probeer ergens in het midden van de wachtende rij in te voegen, MET pinker, en ik zwaai dan eens of doe mijn 4 pinkers eens gaan, kwestie van die mens te bedanken die plaats voor mij heeft gemaakt.

Ik HAAT van die gasten die volle gas tot vooraan rijden en dan er zich tussen murwen, vaak zijn dat dikke bakken. Sorry, maar zelfs met 50.000 km/jaar, kan ik daar nog altijd ambetant van worden.

ik haat van die kleingeestige gasten die u per se NIET willen voorlaten omdat je eens wat te lang links bent blijven rijden of maar echt op t laatste invoegt

ik heb zo eens een tijdje stil gestaan in 1 vd brusselse tunnels op 't linkerbaanvak omdat de file op het rechterbaanvak om van louiza naar toison d'or af te slaan mij weigerde in te voegen. kleingeestige assh*les.
                bmw 116d sportshatch

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door koenvj Bekijk Berichten
                  ik haat van die kleingeestige gasten die u per se NIET willen voorlaten omdat je eens wat te lang links bent blijven rijden of maar echt op t laatste invoegt

ik heb zo eens een tijdje stil gestaan in 1 vd brusselse tunnels op 't linkerbaanvak omdat de file op het rechterbaanvak om van louiza naar toison d'or af te slaan mij weigerde in te voegen. kleingeestige assh*les.
                  Het is de manier waarop, wat ik bedoel. Echt volle gas tot op het einde rijden, terwijl ze ervoor kunnen invoegen en dan echt zich voor een auto gooien of snijden. Ik laat ze wel door, dat wel natuurlijk. Maar echt happy word ik er niet van. En meestal geen bedankje of niks.

Comment

Trouwens,

ik moet eerlijk zeggen dat ik het perfect-ritsen-systeem nog maar enkele keren in mijn leven heb gezien.

Meestal staat er al een file achter de versmalling, of is het gewoon te druk.

Comment

Als iedereen eens correct zou ritsen dan zou ge geen "zotten in nen dikke bak" hebben die u aan 100 per uur voorbij vlammen, want dan zouden de 2 vakken even vol zitten. Als iedereen rechts rijdt rijd ik daar ook schoon links voorbij. Als ge daar ni tegen kunt moet ge zelf ook maar links de boel voorbij rijden eh. Als ge die mensen hun redenering doortrekt zou ge op bepaalde steenwegen het linkse vak nooit mogen gebruiken want 3km verder gaat dat naar 1 vak voor een rotonde.

Comment

Het principe van een rits is dat beide kantjes van de rits mooi ineen glijden (allé, zo werkt dat toch bij mijn broeken). Onder "mooi" ritsen versta ik dan ook dat beide rijvakken ongeveer even snel rijden, en dat iedereen van de file die al op het "juiste" vak stond, ook één auto voorlaat. Zolang het op die manier gebeurt, vind ik het zalig. Maar van die kerels die tegen een rotvaart voorbijknallen en zich vlak voor de versmalling in uw veiligheidsafstand wurmen, waardoor je zelf moet remmen en waardoor het verkeer vertraagt, daar krijg ik het van. Verkeersinzicht is voor mij ook: zorgen dat de anderen niet voor u in de remmen moeten als het niet nodig is.
                        Openbaar vervoer: brengt u van een plaats waar je niet was naar een plaats waar je niet moet zijn, op een moment dat het u niet uitkomt

Comment

in de file heb je geen veiligheidsafstand.
                          Op de autosnelweg des te meer, en laat daar dan net iedereen die moet remmen omdat er eentje in de file tussenwil veel te dicht op elkaar rijden...
                          Spiegels = zien dat er eentje afkomt = extra plaats maken.
                          Dat eerste is soms al moeilijk natuurlijk.

2015 Volvo V60 D2 aut.
                          2003 Volvo S60 2.4 benzine

Comment

Ik rijd tot een goede 50 à 100m voor het einde door en dan voeg ik in. Soms, ter ergernis van mensen die daar al een eind staan te wachten.
                            AutoMinded.be

Comment

Aangezien ze mij nooit doorlaten en ik altijd te hoffelijk ben in het verkeer, rij ik gewoon tot heel achter, ieder open plekje wat er is, pleur ik me in, uiteraard met de richtingaanwijzer.
                              Komt ervan.

Comment

Deze week eens een fotooke nemen van een situatie, in Ardooie (komende van de E403), waarbij er niet te ritsen valt

Comment

Ik kan me daar niet in opjagen, als ik aan de juiste kant sta dan laat ik altijd een gat vallen waar iemand in kan schuiven. Waar ik het wel ietwat moeilijk mee heb, is dat ge plaats laat voor wagen 1 en wagen 2 ook per sé mee in wilt schuiven.

Als ik naar mijn werk rij dan kom ik maar één ritsplaats tegen waar het meestal stevig aanschuiven is op het rechter vak maar links nauwelijks iemand staat. Ik rij daar quasi altijd op 't linker vak en door de band genomen laten ze mij er niet graag tussen Ik hou mij nochtans aan de regels van 't spel en zal nooit voor iemand inrijden die juist iemand anders heeft laten inschuiven ofzo..

Als iemand wel zo sympathiek is geweest om mij in te laten voegen krijgt die altijd 4 pinkers als bedankje.

Grootste ergernis tot nu toe: Een vrachtwagen die beide rijvakken blokkeerde omdat hij niet graag mensen in liet voegen...

Comment

Ik erger mij enkel aan mensen die het in een file nodig vinden u voorbij te peren aan 100 per uur over de pechstrook.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
                                      Ik erger mij enkel aan mensen die het in een file nodig vinden u voorbij te peren aan 100 per uur over de pechstrook.
                                      Als dat uw enkele ergernis is, valt dat nog goed mee

Comment

Volgens mij had ge het beter gemaakt als:

Ergert u zich aan mensen die tot achteraan doorrijden?
                                        - Nee, en ik doe dat zelf ook
                                        - Nee, maar zelf doe ik het niet
                                        - Ja

Want nu krijg je een resultaat 46 NEE - 7 JA maar het kan goed zijn dat die 46 allemaal zelf tot achteraan doorrijden (is hier niet voor niets autoforum). Terwijl in de werkelijkheid de meerderheid rechts staat.

En dan zouden we misschien kunnen concluderen dat enkel de doorrijderrs zich er niet aan ergeren, die zeer in de minderheid zijn.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door djorkaef Bekijk Berichten

Want nu krijg je een resultaat 46 NEE - 7 JA maar het kan goed zijn dat die 46 allemaal zelf tot achteraan doorrijden (is hier niet voor niets autoforum). Terwijl in de werkelijkheid de meerderheid rechts staat.
                                          Hier zou je wel eens hard gelijk kunnen in hebben

Comment

Working...
                                          X