Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Porsche 964 - 993 - 996

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Porsche 964 - 993 - 996

Het zou binnenkort kunnen dat hier bij ons thuis een Porsche arriveert. 'The old man' heeft van de zomer met een 964 C4 cabrio rondgereden en heeft zich ermee geamuseerd als een klein kind inclus overdreven Jim Carey smile op zijn gezicht Daarom zou er wss een elfje de stal joinen. De keuze zou zijn tussen een 964, 993 of 996.

M'n pa is zot van de roffel van de luchtgekoelde boxermotor en rijdt ook graag cabrio. Hij prefereert ook een 4 wegens veiliger in bepaalde omstandigheden (nat, tricky bochten,...). Automaat of manueel maakt niet veel uit. De 993 is vanbuiten voor mij persoonlijk één van de mooiere 911's maar beginnen prijzig te worden, de 964 vind ik iets minder. Maar het grote nadeel van deze twee reeksen is het interieur dat alles behalve mooi is en erg kaal dat vind m'n pa ook. Anderzijds heeft een vriend zijn prachtig onderhouden '99 996 C2 coupé (blauw/beige 155k km) te koop gezet in perfecte staat deze heeft al een mooier en veel beter uitgerust interieur maar de watergekoelde motor die minder mooi roffelt, de spiegelei koplampen, tiptronic S. Maar toch eerlijk gezegd: i wouldn't mind... Dit artikel heeft me ook al wat dichter bij de streep getrokken: http://www.porsche-blog.nl/2010/03/3...11996-carrera/ Maar ja het is ik niet die beslis

Bugdet is +- max. 35k.

Wat raden jullie aan? Wat is de 'beste' van de 3 reeksen? Voor- en nadelen van de 3 reeksen (waarde op termijn, techniek, eventuele gekende problemen, kosten, onderhoud, motorblokken, taksen, verzekering)? Ik heb gelezen dat die 1ste blokken van de 996 kunnen barsten...

De bedoeling is gewoon als fun-wagen 'voor erbij' die geen 1000 miljard hoeft te kosten en waar niet veel mee zou gereden worden: weekends en in de zomer. Pakweg 5k - 10k km per jaar.
    43
    964
    18,60%
    8
    993
    69,77%
    30
    996
    11,63%
    5
    Last edited by Mvl; 04/10/2010, 02:19.
    Audi A6 Allroad 3.0TDI Quattro Tiptronic
    Audi A5 Cabriolet 2.0TFSI Quattro S-Tronic
    BMW 320d
    Mercedes-Benz B180 CDI 'bompa'

Ik heb voor de 993 gekozen natuurlijk niet helemaal objectief maar soit In de situatie die je hier schetst lijkt mij een 993 ideaal ik vind dat een 993 toch meer karakter heeft dan een 996 en aangezien julie er weining kilometers mee zouden maken lijkt een 993 mij beter en ook waardevaster. Als je meer kilometers zou maken zou ik 996 zeggen.
    BMW 730d F01 08
    BMW M6 E63 08
    Porsche 911 (993) targa 96
    BMW X5 40d E70 12

Comment

De 3.4 911 schijnt niet zo goed te zijn.. De 964 gaat dan weer een stuk trager zijn dan de 996. De 993 is gewoon een investering maar je moet dan ook wel een goeie kopen en er wat geld tegenaan smijten.

ook nog even zeggen: fuck automaat
      voor het uitlaat probleem, dat is simpel op te lossen door een (redelijke dure) sportuitlaat

Comment

964.
        Imho nog steeds de knapste 911 ooit.

Comment

993 en manueel. Dat laatste trouwens zonder twijfel op elke 964/993/996.
          1991 Mazda MX-5 NA
          Professional Photographer - www.facebook.com/DennisNotenPhotography
          www.dennisnoten.com - Flickr

Comment

Discussie 993/996 is hier al een aantal keer voorbijgekomen hoor...

Met 35k (is dit inclusief taks en biv?) ga je niet al te ver moeten springen voor een 993 cabrio.
            964 lukt best, maar je haalt wel een auto van minstens 18 jaar in huis.
            Ik zou voor een 996 met sportuitlaat gaan.
            2021 Taycan 4S
            2021 Lexus UX250h

Comment

964.
              Zeker geen 996, lelijk imo. En alle drie zeker ook manueel nemen.

Comment

sowiso een 993, vind ik persoonlijk de mooiste.

of zo eentje:

of een carrera cabrio:
                BMW X5 45e

Comment

993 voor mij, en ik ben niet alleen zo te zien ..

Heb daar eens een dikke 6 maand mee kunnen rondrijden aangezien mijn wagen perte totale was gereden in een ongeval waar ik in mijn recht was (die 993 turbo was de 3e wagen van de pa van mijn vriendin op dat moment).
                  En ik moet zeggen, de zoektocht naar een andere wagen voor mijzelf heb ik bewust maanden laten aanslepen.

Comment

993 zeer mooi , maar zeer prijzig voor een exemplaar in prima staat
                    964 al zeer oud en nog moeilijker om een exemplaar in prima staat te vinden

Dus ik stem voor de 996 .
                    Wel een 3.6 want de 3.4 is naar het schijnt een probleem motor

Enkele maanden geleden op het punt gestaan voor een 996 2S Cabrio te kopen voor 35k
                    in prachtstaat / km stand rond de 80.000 en met de sportuitlaat een plezier voor het gehoor ook

Comment

Veel hangt af van hoeveel km ermee gereden gaat worden.

964 --> muchos dineros in onderhoudos
                      993 --> muchos dineros in aanschafos
                      996 --> de lelijkste van de hoop (toch als het over een C2 gaat).

En ik zou echt gene tiptronic pakken, dan mol je volledig het rijplezier. De enige waar dat nog op kan is een 996 Turbo omwille van de geblazen motor.

Hebt ge nog gene 996 C4S voor 35K ondertussen?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten

En ik zou echt gene tiptronic pakken, dan mol je volledig het rijplezier. De enige waar dat nog op kan is een 996 Turbo omwille van de geblazen motor.

Dat week ik niet, maar voor dat geld op je ook een Audi A1!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door NineEleven Bekijk Berichten
                          Dat week ik niet, maar voor dat geld op je ook een Audi A1!
                          Ben je dronken?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten

Bij Penders staat er een C4S 996 voor 39K, lijkt me prima in orde! 151K van 2003.

993 manueel geeft in mijn opinie het meest rijplezier en de beste looks. Het interieur is inderdaad niet het meest inspirerende maar toch past het erg goed bij de wagen .. zeker als je er effectief in zit, geeft een beter gevoel dan je krijgt wanneer je foto's op internet bekijkt!

Succes, hoe dan ook, de zoektocht is altijd leuk!

Comment

De 996 is de enige van de 3 die ik ook als cabrio mooi vind. Als het een coupé mag zijn een 964.

Comment

Zonder twijfel de 993, voor de mooiste porsche, ook nog luchtgekoeld mss een ''mislukt'' cliché van de zogenaamde porsche liefhebber maar die klinken gewoon goed. Manueel want zo'n mislukte automaat wil je echt niet hebben in zo'n ding.

Ze zijn vrij prijzig dat is waar maar ik denk niet dat ze veel van hun waarde gaan verliezen de komende jaren.

Comment

993 - manueel
                                  but i'm biased....

Comment

Vader van een kameraad heeft een 993 cab, donkerblauw met blauwe kap en sindsdien ben ik verkocht!

In jouw geval echter... Als je een P koopt, zorg dan dat je er content van blijft. Daarmee bedoel ik uiteraard dat je qua budget niet in je voet schiet. Het zou spijtig zijn moest je pa er een wrang gevoel aan overhouden omdat ie net op die 993 stootte die dan toch wat kosten met zich meebracht, terwijl ie met een 964 iets meer buffer had. Het moet erop zijn vind ik.

Dan is een 996 mss de verstandigste keuze terwijl de auto aan de andere kant niet veel km's zal slikken. Hmm... Eigenlijk kan ik in deze discussie enkel de knapste aanvinken want ik heb geen ervaring met de kandidaten sorry. Dus als het van mij afhangt: 993!

Comment

Indien een 996 => De 4S. De gewone C2 vind ik niet zo knap, de 4S is echt dik
                                      996 4S 35.000EUR

Of anders een 993 manueel.. 1 van de knapste porsches ever
                                      2018 BMW M2 LCI - Mperformance exhaust/diffusor/spoiler

Comment

Nog wat wachten en sparen voor een 997

Comment

Working...
                                        X