Het zou binnenkort kunnen dat hier bij ons thuis een Porsche arriveert. 'The old man' heeft van de zomer met een 964 C4 cabrio rondgereden en heeft zich ermee geamuseerd als een klein kind inclus overdreven Jim Carey smile op zijn gezicht
Daarom zou er wss een elfje de stal joinen. De keuze zou zijn tussen een 964, 993 of 996.
M'n pa is zot van de roffel van de luchtgekoelde boxermotor en rijdt ook graag cabrio. Hij prefereert ook een 4 wegens veiliger in bepaalde omstandigheden (nat, tricky bochten,...). Automaat of manueel maakt niet veel uit. De 993 is vanbuiten voor mij persoonlijk één van de mooiere 911's maar beginnen prijzig te worden, de 964 vind ik iets minder. Maar het grote nadeel van deze twee reeksen is het interieur dat alles behalve mooi is en erg kaal dat vind m'n pa ook. Anderzijds heeft een vriend zijn prachtig onderhouden '99 996 C2 coupé (blauw/beige 155k km) te koop gezet in perfecte staat deze heeft al een mooier en veel beter uitgerust interieur maar de watergekoelde motor die minder mooi roffelt, de spiegelei koplampen, tiptronic S. Maar toch eerlijk gezegd: i wouldn't mind...
Dit artikel heeft me ook al wat dichter bij de streep getrokken: http://www.porsche-blog.nl/2010/03/3...11996-carrera/ Maar ja het is ik niet die beslis 
Bugdet is +- max. 35k.
Wat raden jullie aan? Wat is de 'beste' van de 3 reeksen? Voor- en nadelen van de 3 reeksen (waarde op termijn, techniek, eventuele gekende problemen, kosten, onderhoud, motorblokken, taksen, verzekering)? Ik heb gelezen dat die 1ste blokken van de 996 kunnen barsten...
De bedoeling is gewoon als fun-wagen 'voor erbij' die geen 1000 miljard hoeft te kosten en waar niet veel mee zou gereden worden: weekends en in de zomer. Pakweg 5k - 10k km per jaar.

M'n pa is zot van de roffel van de luchtgekoelde boxermotor en rijdt ook graag cabrio. Hij prefereert ook een 4 wegens veiliger in bepaalde omstandigheden (nat, tricky bochten,...). Automaat of manueel maakt niet veel uit. De 993 is vanbuiten voor mij persoonlijk één van de mooiere 911's maar beginnen prijzig te worden, de 964 vind ik iets minder. Maar het grote nadeel van deze twee reeksen is het interieur dat alles behalve mooi is en erg kaal dat vind m'n pa ook. Anderzijds heeft een vriend zijn prachtig onderhouden '99 996 C2 coupé (blauw/beige 155k km) te koop gezet in perfecte staat deze heeft al een mooier en veel beter uitgerust interieur maar de watergekoelde motor die minder mooi roffelt, de spiegelei koplampen, tiptronic S. Maar toch eerlijk gezegd: i wouldn't mind...


Bugdet is +- max. 35k.
Wat raden jullie aan? Wat is de 'beste' van de 3 reeksen? Voor- en nadelen van de 3 reeksen (waarde op termijn, techniek, eventuele gekende problemen, kosten, onderhoud, motorblokken, taksen, verzekering)? Ik heb gelezen dat die 1ste blokken van de 996 kunnen barsten...
De bedoeling is gewoon als fun-wagen 'voor erbij' die geen 1000 miljard hoeft te kosten en waar niet veel mee zou gereden worden: weekends en in de zomer. Pakweg 5k - 10k km per jaar.
Comment