Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
En dat driften zal zo ook wel gaan.... nu is dat echt erover, kar is diréct weg
Steek maar nieuwe 'k heb ondervonden dat winterbanden (met profiel van 7mm!) van ouder dan 4j nie echt super meer zijn, die verouderen precies sneller als zomerbanden.
En dat driften zal zo ook wel gaan.... nu is dat echt erover, kar is diréct weg
190
Nu, m'n touring kan er ook wel wat van als het nat ligt. Alleen is die iets moeilijker beheersbaar bij het opvangen dan een 190, dus ik laat meestal m'n ASC maar aan staan in het verkeer, terwijl het met de benz een plezier was die overal te laten komen
Steek maar nieuwe 'k heb ondervonden dat winterbanden (met profiel van 7mm!) van ouder dan 4j nie echt super meer zijn, die verouderen precies sneller als zomerbanden.
Klopt, het rubber van een winterband is na 3-4 jaar zijn goede eigenschappen kwijt.
Heb vandaag de bevestiging gekregen van Delticom dat de 3 sets van Nokian op 26/10 zullen geleverd worden.
Delticom is het moederbedrijf (Duits) van autobandenmarkt en pneusonline. Mijn bandenboer had me die firma aangeraden als zijnde de goedkoopste en interessantse om te kopen. Als hij deze moest bestellen via zijn leverancier zou er ongeveer 30 € per set moeten bijkomen.
En dat scheelt per band maar 7 euro. Natuurlijk kan je dan wel Bridgestone etc kiezen...
Kameraad van me, heeft ze op zijn e30 touring, en ze staan ok op zijn bbs'en (7x15et24)
Ik had ze ook in die maten op m'n vorige wintercar, dus we konden samen bestellen, en hadden ze op die manier aan 300€ per 4 banden.
205/55ers gingen een stuk duurder uitkomen in Continental, meen ik mij te herinneren.
(edit, enkel Fulda en Toyo leverbaar bij bandenmarkt in 205/55-15H voor het ogenblik )
Kameraad van me, heeft ze op zijn e30 touring, en ze staan ok op zijn bbs'en (7x15et24)
Ik had ze ook in die maten op m'n vorige wintercar, dus we konden samen bestellen, en hadden ze op die manier aan 300€ per 4 banden.
205/55ers gingen een stuk duurder uitkomen in Continental, meen ik mij te herinneren.
(edit, enkel Fulda en Toyo leverbaar bij bandenmarkt in 205/55-15H voor het ogenblik )
Vandaag achter gekomen dat sinds dit jaar Pirelli ze ook heeft.
Heb me net 4 ContiWinterContact TS 830 P besteld voor m'n Clio RS in 215/45 R17
prijs per stuk kwam op 212€.
Die van Dunlop waren goedkoper maar niet zo goed op nat. En van Vredestein lag de prijs tussen beide merken dus maar ineens voor de Conti's gegaan.
Heb me net 4 ContiWinterContact TS 830 P besteld voor m'n Clio RS in 215/45 R17
prijs per stuk kwam op 212€.
Die van Dunlop waren goedkoper maar niet zo goed op nat. En van Vredestein lag de prijs tussen beide merken dus maar ineens voor de Conti's gegaan.
212 euro per stuk, goed gek!
Ik had Nokian WR G2 op m'n clio rs 197 vorig jaar als winterband en dat ging PERFECT. Zal me dees week-end weer dezelfde bestellen denk ik voor op de S60.
Helft van de prijs, en dat is zeker niet aan de kwaliteit te merken..
Daarnet mijn winterbanden/velgen eens proper gemaakt. Zo ontdekt dat ze 2 slijtage indicatoren hebben. De gebruikelijke op 1,6mm en dan ook een hogere bobbel die gelijk loopt met die kleine groefjes, zal iets van 3 à 4mm zijn.
Comment