Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mercedes C: Artico of Stof bekleding

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Mercedes C: Artico of Stof bekleding

Hi

Momenteel ben ik bezig met de keuze van een bedrijfswagen, en tot nu toe lijkt de Mercedes C het intressantst.

Nu is er nog 1 keuze waar ik nog niet aan uit geraak:

- stoffen zetelbekleding (€0)
    - Artico zetelbekleding (€600 zelf op te leggen)

Wat zouden jullie kiezen? En waarom?

Edit: Artico = naam voor kunstleder die gebruikt wordt bij Mercedes (gelijkaardig aan Sensatec bij BMW)
    15
    Stoffen bekleding (+ €0)
    26,67%
    4
    Artico bekleding (+ €600)
    73,33%
    11

The poll is expired.

Last edited by ; 10/07/2010, 21:42.

bestaat mb-tex niet meer ?

Comment

wat is artico? half leer?
      2010 Mercedes S212 E350 CDI

Comment

zie update in originele post

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
          nooit gekend, wat is dat?

Comment

gratis optie kunstleder

Comment

gratis optie kunstleder
              don't know, is via een fleet-systeem, dus is niet steeds 1 op 1 met de catalogus ...

sommige business packs lijken eveneens geld te kosten, maar uiteindelijk stijgt de herverkoopwaarde, en doe je soms zelfs voordeel met zo'n opties.

Leder en kunstleder blijken jammer genoeg die invloed niet te hebben.

Comment

Artico, mb-tex en twinleder... wtf

Anyway, ik neem aan dat het vroegere twinleder het huidige artico is.
                Wij hebben dat in de E, het middenstuk van de zetels is echt leder, de zijstukken is "minderwaardig" leder (of kunstleder, maar gTa zei destijds dat het weldegelijk echt zou zijn).
                De achterbank is geheel uit ditzelfde "minderwaardige" leder.

Op het zicht zie je geen verschil, als je gaat voelen voel je wel dat het iets meer plastiekerig aanvoelt. Nog nooit van de passagiers gehoord trouwens dat ze vroegen of het wel echt leder was, degene waar ik het tegen zeg zijn altijd stomverbaasd en gaan dan eens overal voelen en geloven me dan nog niet

Kwalitatief absoluut geen klagen tot dusver (6j en 70k km). Is precies slijtvaster dan het echte leder op het stuur en de versnellingspook. Ook de middenstukken met echt leder verkleuren precies wat sneller.
                Last edited by ; 10/07/2010, 22:28.

Comment

Ik zou die 600 euro betalen. Het geeft de wagen toch meer uitstraling.

Comment

kunstleder all the way ... niet zo goed als leder, maar voor de prijs is er niks beter

Comment

Als Gaia lid ga ik resoluut voor kunstleder

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ferdinand Bekijk Berichten
                        Als Gaia lid ga ik resoluut voor kunstleder
                        en mag ik vragen waarom een GAIA-lid geen stof verkiest?

Comment

Ben ook bezig mijn C samen te stellen. Helaas heb ik maar 1.500 € te besteden en heeft een stijging van de herverkoopwaarde geen invloed op het te besteden bedrag.

Ik probeer het er alvast op te krijgen.

De opties die ik neem:
                          • Fleet pack met navigatie en CC
                          • Leder artico grijs
                          • Metaalkleur
                          • Lifestyle pack
                          • Soundsysteem harman Kardon
                          2012 Nissan Qashqai 1.5 DCI Urban - 40.000 km
                          2015 Opel Insignia 2.0 CDTI Cosmo OPC Line - 10.000 km

Comment

Ik zou geen euro extra uitgeven en voor stof gaan. Mijn schoonbroer heeft ondertussen 100.000km met z'n C 200 cdi met stoffen interieur. Hij poetst zijn wagens aan de binnenzijde maar een paar keer op een jaar. Ik moet u niet vertellen hoe die soms uitzien, rekening houdend dat hij 2 kinderen heeft die mogen snoepen in de wagen. Een tijdje geleden hebben we de wagen een binnengebracht bij een plaatselijke carwash waar ze de wagen eens serieus onder handen genomen hebben. Ik kon m'n ogen niet geloven toen de wagen terugkwam. Dat interieur was weer als nieuw. Op de stoffen zetels was geen enkel plekje meer te zien. Dus, voor het onderhoud moet je het al niet laten. De kwaliteit van dat stof is van een hoog niveau.
                            Voor de rest heeft stof in mijn ogen alle voordelen. In de winter voelt het minder koud aan en in de zomer wordt het minder warm, of zeg maar minder heet. Ook geven stoffen zetels meer zijdelingse steun omdat ze minder schuiven.

Ik zou dus uit m'n eigen zakken geen euro bijleggen om met m'n kont op skai te zitten.
                            Last edited by BMWMB; 11/07/2010, 12:03.
                            OO 00 OO

Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
                            Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door krulle Bekijk Berichten
                              en mag ik vragen waarom een GAIA-lid geen stof verkiest?
                              Touché.
                              OO 00 OO

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Caractere Bekijk Berichten
                                Ben ook bezig mijn C samen te stellen. Helaas heb ik maar 1.500 € te besteden en heeft een stijging van de herverkoopwaarde geen invloed op het te besteden bedrag.

Ik probeer het er alvast op te krijgen.

De opties die ik neem:
                                • Fleet pack met navigatie en CC
                                • Leder artico grijs
                                • Metaalkleur
                                • Lifestyle pack
                                • Soundsysteem harman Kardon
                                zeker vragen achter de "pit line" korting. Geldig tot eind augustus.

Bij mij staan er bij het Artico volgende keuzemogelijkheden:
                                - zwart
                                - beige/beige
                                - zwart/grijs

=> enig idee waar die zwart/grijs zou op slaan? Wat is er zwart en wat is er grijs?

Verder heb ik ook tamelijk dezelfde keuze gemaakt:

- AP50 navigatie/cruise control/metaalkleur (is een pack)
                                - lifestylepack is een must voor mij
                                - neerklapbare achterbank
                                - nu nog twijfelen over artico of stof

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk Berichten
                                  Ik zou geen euro extra uitgeven en voor stof gaan. Mijn schoonbroer heeft ondertussen 100.000km met z'n C 200 cdi met stoffen interieur. Hij poetst zijn wagens aan de binnenzijde maar een paar keer op een jaar. Ik moet u niet vertellen hoe die soms uitzien, rekening houdend dat hij 2 kinderen heeft die mogen snoepen in de wagen. Een tijdje geleden hebben we de wagen een binnengebracht bij een plaatselijke carwash waar ze de wagen eens serieus onder handen genomen hebben. Ik kon m'n ogen niet geloven toen de wagen terugkwam. Dat interieur was weer als nieuw. Op de stoffen zetels was geen enkel plekje meer te zien. Dus, voor het onderhoud moet je het al niet laten. De kwaliteit van dat stof is van een hoog niveau.
                                  Voor de rest heeft stof in mijn ogen alle nadelen. In de winter voelt het minder koud aan en in de zomer wordt het minder warm, of zeg maar minder heet. Ook geven stoffen zetels meer zijdelingse steun omdat ze minder schuiven.

Ik zou dus uit m'n eigen zakken geen euro bijleggen om met m'n kont op skai te zitten.
                                  In die zin klopt er iets niet denk ik...

Comment

Inderdaad, je hebt gelijk. Het moet 'voordelen' zijn. Ik zal m'n post aanpassen.
                                    OO 00 OO

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk Berichten
                                      Voor de rest heeft stof in mijn ogen alle voordelen. In de winter voelt het minder koud aan en in de zomer wordt het minder warm, of zeg maar minder heet. Ook geven stoffen zetels meer zijdelingse steun omdat ze minder schuiven.

Als je telkens je auto moet wegbrengen om het interieur weer proper te krijgen, dat noem ik toch niet echt onderhoudsvriendelijk
                                      2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

Veel mensen willen geen stoffen zetels omdat ze bang zijn vlekken te krijgen die ze er niet meer uitkrijgen. Ik heb dit aangehaald om aan te tonen dat dit niet het geval is. Ieder interieur moet op tijd en stond gepoetst worden als je het graag proper hebt. Als je stoffen zetels stofzuigt en nadien eens met een licht vochtige doek afveegt zijn ze ook proper. Met het tapijt doe ik trouwens hetzelfde.

Mijn eerste E46 had sportzetels half stof/half leder. Dat waren perfecte zetels die er bij de verkoop na 4,5 jaar en 170.000km nog steeds perfect uitzagen.
                                        OO 00 OO

Comment

Working...
                                        X