Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Twijfel over kofferruimte: Mercedes C of E break

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Twijfel over kofferruimte: Mercedes C of E break

    Verdoemmen he, ik was er net uit dat we gingen gaan voor de mercedes C220 cdi avantgarde en nu begint iemand over de E klasse. Meer ruimte in de koffer, zou handig zijn voor de tweeling die op komst is. Damn those babies!

    De C220 versie 2008 vind ik echt knap, binnen en buiten. Die E-klasse (van 2004) vind ik wat oubollig eruitzien, ook binnen en buiten. Maar het moet doenbaar blijven natuurlijk met zo'n tweelingbuggy en toestanden.

    Raar genoeg vond ik op de officiële Mercedes site bij de technische gegevens van de stationwagens dat de koffer van de C groter was dan die van de E. Raar, foutje zeker?

    Heeft iemand ervaring met het E-slagschip? Of blijf ik toch bij mijn eerste gedacht?

    Help! Ze kruipen er bijna uit en ik weet niet meer wat kiezen!

  • #2
    Koffer van de S211 (E-klasse) is inderdaad een pak groter dan de S204 (C-klasse).

    Als het om ruimte te doen is absoluut de E (die trouwens totaal niet rijdt als een slagschip)

    Comment


    • #3
      c-klasse break z'n koffer is ook groot genoeg voor de bagage van 2 beebies.

      Comment


      • #4
        Hmm, een C heeft een koffer van 490 liter.

        Mijn auto heeft een koffer van 505 liter, geloof me, dat is ruim genoeg. Een E overtreft dat ruimschoots, en ruimte is luxe maar nodig is het echt niet.

        Waar ik me meer zorgen over maak bij een C is de ruimte op de achterbank en dan meer specifiek over de afstand rugleuning achterbank en rugleuning voorbank.
        Een Maxi Cosi neemt veel plek in.. juist daar zul je blij zijn met je E

        Comment


        • #5
          Nu we toch bezig zijn... Op dezelfde officiële mercedes site vind ik dit terug. http://www.mercedes-benz.be/content/...data.0001.html

          C200 cdi:
          Kofferinhoud (VDA) (l) 485–1.500
          C220 cdi:
          Kofferinhoud (VDA) (l) 910–1.500


          Ik dacht dat het verschil tussen beide op de motor sloeg, niet op de afmetingen? Iemand enig idee of dit klopt. Toch wel bijna dubbele kofferruimte tussen C200 en C220.

          Comment


          • #6
            Oorspronkelijk geplaatst door PeterDeBie Bekijk Berichten
            Nu we toch bezig zijn... Op dezelfde officiële mercedes site vind ik dit terug. http://www.mercedes-benz.be/content/...data.0001.html

            C200 cdi:
            Kofferinhoud (VDA) (l) 485–1.500
            C220 cdi:
            Kofferinhoud (VDA) (l) 910–1.500

            Ik dacht dat het verschil tussen beide op de motor sloeg, niet op de afmetingen? Iemand enig idee of dit klopt. Toch wel bijna dubbele kofferruimte tussen C200 en C220.
            Dat is onjuist. 910 liter... dat heeft zelfs een Q7 niet :-)

            Comment


            • #7
              De E-klasse break heeft een kofferruimte die deze van de klassevolle Skoda Superb break benaderd.

              Comment


              • #8
                Oorspronkelijk geplaatst door ferdinand Bekijk Berichten
                De E-klasse break heeft een kofferruimte die deze van de klassevolle Skoda Superb break benaderd.
                helaas moet ik je meedelen dat je deze keer lichtjes mis zit over je favoriete wagen

                Skoda Suberb Combi heeft in basisconfiguratie 603l, met de bank plat 1835l. In de E break van de vorige generatie (S211 dus) krijg je 690l, tot 1950l met de bank plat.

                Mijn mening: ruimte is een luxe, ik zou in jouw situatie voor de E gaan. Voor mij ook iets gemakkelijker aangezien ik hem niet lelijker vind dan de nieuwe C, integendeel... een S211 met sportpakket vind ik nog steeds één van de knapste verhuiswagens.

                Comment


                • #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door Fiddy Bekijk Berichten
                  Skoda Suberb Combi heeft in basisconfiguratie 603l, met de bank plat 1835l. In de E break van de vorige generatie (S211 dus) krijg je 690l, tot 1950l met de bank plat.
                  zou je ni denken van een fwd vs rwd
                  of zetten ze bij skoda de laadvloer naar boven om sowieso de 4x4 eronder te steken die bijna niemand hoeft

                  Comment


                  • #10
                    Mijn tip leen eens een buggy en plooi dat erin in beide .

                    Liters zeggen niet alles, ik heb dat bvb bij A4 avant, in liters niet slecht, maar als je het gaat bekijken of er iets groot in wil duwen is het andere koek.

                    Of veel liters maar zo een onhandig kleine openingske dat je er toch niks inkrijgt buiten iets in vloeibare vorm.

                    In ieder geval E pak groter, heb de C ook niet gekozen vorig jaar wegens niet overtuigende koffer.

                    Langs de andere kant voor sommige mensen in de koffer van een 3 reeks groot genoeg, persoonlijk denk ik dat het nudisten zijn dan want 3 zakendoeken en een paar schoenen krijg je in elke auto

                    Dus testen maar, leen een paar kleine koters en ruimte op de achterbank is ook best na te kijken, niks toffer dan kleine mannen die uw rug aan het masseren zijn met hun voetjes .

                    Comment


                    • #11
                      1. Een E is geen slagschip. Het rijdt stukken beter dan de C

                      2. De koffer is inderdaad een stuk groter.
                      Elwood: "Gelukkig weet er bij mij thuis ook niemand dat ik op Autoforum zit. Ik maak ze wijs dat ik porno kijk !"

                      Comment


                      • #12
                        Oorspronkelijk geplaatst door bjodes Bekijk Berichten
                        Mijn tip leen eens een buggy en plooi dat erin in beide .

                        Liters zeggen niet alles, ik heb dat bvb bij A4 avant, in liters niet slecht, maar als je het gaat bekijken of er iets groot in wil duwen is het andere koek.

                        Of veel liters maar zo een onhandig kleine openingske dat je er toch niks inkrijgt buiten iets in vloeibare vorm.

                        In ieder geval E pak groter, heb de C ook niet gekozen vorig jaar wegens niet overtuigende koffer.

                        Langs de andere kant voor sommige mensen in de koffer van een 3 reeks groot genoeg, persoonlijk denk ik dat het nudisten zijn dan want 3 zakendoeken en een paar schoenen krijg je in elke auto

                        Dus testen maar, leen een paar kleine koters en ruimte op de achterbank is ook best na te kijken, niks toffer dan kleine mannen die uw rug aan het masseren zijn met hun voetjes .
                        Deze redenering klopt als een bus (ik kan het weten met drie koters ). De kofferruimte wordt uitgedrukt in liters, maar sommige merken nemen de maten tot aan de onderkant van de zijramen, anderen tot aan het dak. Bij een break moet je ook rekening houden met de hoogte van het afdekscherm van de bagageruimte, want als je op stap gaat, wil je niet dat alles zichtbaar in de koffer ligt.

                        Dus de beste raad blijft : uitproberen die handel ! En in het geval van een tweeling rekening houden met de keuze van de buggy: twee enkele of één dubbele? En je mag er van op aan dat je die trolley(s) gedurende de eerste 2,5 à 3 jaren nodig hebt, want langere uitstapjes kunnen ze op die leeftijd nog niet aan zonder back-up wieltjes.

                        Comment


                        • #13
                          Oorspronkelijk geplaatst door msxx Bekijk Berichten
                          Hmm, een C heeft een koffer van 490 liter.

                          Mijn auto heeft een koffer van 505 liter, geloof me, dat is ruim genoeg. Een E overtreft dat ruimschoots, en ruimte is luxe maar nodig is het echt niet.

                          Waar ik me meer zorgen over maak bij een C is de ruimte op de achterbank en dan meer specifiek over de afstand rugleuning achterbank en rugleuning voorbank.
                          Een Maxi Cosi neemt veel plek in.. juist daar zul je blij zijn met je E
                          Ik vervoer 2 kindjes van 0 (maxi cosi met isofix voet) en 2 (grote isofix stoel) in een S204 en dat lukt. En ik zit nogal onderuit, dus leuning ver naar achteren. De maxi cosi staat achter mij en de rand daarvan komt net boven mijn zetel uit (staat op een grote isofix voet), waardoor ik voldoende naar achter kan. Maar als je minder onderuit zit (waardoor de rand van de maxi cosi niet boven je stoel uitkomt) dan heb je ook minder ruimte nodig, dus dan lukt het ook. Aan de passagierskant staat de grote stoel, en het enige gevolg daar is dat je als passagier niet languit gestrekt kan zitten. Maar de beenruimte is zeker voldoende.

                          Over de koffer kan ik kort zijn, die is de grootste in zijn (sub)-segment. Niet alleen in liters, maar ook de vorm is veruit de beste onder zijn concurrenten (A4, 3) en de ruimte boven de afdekhoes is veel bruikbaarder doordat de daklijn niet zo erg afloopt. De koffer van pakweg een E61 5-serie is nauwelijks groter, dus daarvoor hoef je het echt niet te laten. Een E-klasse heeft natuurlijk nog meer ruimte, maar die is dan ook 'hors categorie'. En hoe vaak heb je *zo* veel ruimte nodig (in dat geval kan je steeds een dakkoffer monteren)?

                          Als je je een E kan permitteren, zeker doen, is altijd leuk om meer ruimte te hebben. Maar je hoeft het niet te doen omdat een C niet groot genoeg zou zijn, want dat klopt niet.

                          Een 3-serie daarentegen is echt wel te klein IMO (koffer, achterbank is ook OK).

                          Comment


                          • #14
                            Wij hebben hier een S211 (E break uit 2007) en mocht het een hulp zijn: het grondoppervlak van de koffer is iets van 1,1 meter diep en breed. En hoogte onder het bagagescherm is denk ik iets van 40 of 45 centimeter. 'k Heb het onlangs gemeten maar weet de precieze cijfers niet meer. Ook handig is dat de kofferdrempel zeer laag is (toch bij onze Avantgarde maar voor een Classic/Elegance zal dat ook maar enkele centimers schelen natuurlijk).

                            Als je de precieze cijfers wil, dan meet ik het dit weekend wel eens en neem ik eens wat fotootjes.

                            Onlangs stond er in Autogids een vergelijkende test van grote middenklassebreaks en daarin stonden de breedte en hoogte enzovoort van de koffer. Ben geschrokken van de Superb, dacht dat de koffer echt groter was. Maar daar heb je natuurlijk echt wel een zee van beenruimte achteraan ... Maar baby's hebben dat niet nodig :-)

                            Edit: bovendien, met maxicosi's en dergelijk zijn de liters inderdaad niet zo belangrijk. Stapelen gaat nauwelijks in een kofferbak, vind ik. Dus ben je meer met oppervlakte. Bij ons is dat in ieder geval toch zo ...
                            Last edited by Marvin; 06/05/2010, 12:03.

                            Comment


                            • #15
                              Oorspronkelijk geplaatst door MrTC Bekijk Berichten
                              Ik vervoer 2 kindjes van 0 (maxi cosi met isofix voet) en 2 (grote isofix stoel) in een S204 en dat lukt. En ik zit nogal onderuit, dus leuning ver naar achteren. De maxi cosi staat achter mij en de rand daarvan komt net boven mijn zetel uit (staat op een grote isofix voet), waardoor ik voldoende naar achter kan. Maar als je minder onderuit zit (waardoor de rand van de maxi cosi niet boven je stoel uitkomt) dan heb je ook minder ruimte nodig, dus dan lukt het ook. Aan de passagierskant staat de grote stoel, en het enige gevolg daar is dat je als passagier niet languit gestrekt kan zitten. Maar de beenruimte is zeker voldoende.
                              Oorspronkelijk geplaatst door Marvin Bekijk Berichten
                              Maar daar heb je natuurlijk echt wel een zee van beenruimte achteraan ... Maar baby's hebben dat niet nodig :-)
                              .. een en ander is ook afhankelijk van de lengte van de volwassenen. Ben zelf bijna 2 mtr. en had in mijn oude Octavia toch een probleem op de achterbank (ongeacht instelling rugleuning voorstoel) en niet in de kofferbak.

                              Bij de 2de dan ook maar meteen een grote familiebus (807) gekocht, waar ik geen enkel probleem meer heb. Persoonlijk zou ik dus altijd voor ruimte kiezen ..

                              .. en als ze wat groter worden is beenruimte ook belangrijker dan kofferruimte .. (de buggy's zijn niet meer nodig, maar de kleine is niet meer zo klein .. en steekt zijn voeten dus in uwe rug)

                              Comment


                              • #16
                                Oorspronkelijk geplaatst door abtler Bekijk Berichten
                                .. een en ander is ook afhankelijk van de lengte van de volwassenen. Ben zelf bijna 2 mtr. en had in mijn oude Octavia toch een probleem op de achterbank (ongeacht instelling rugleuning voorstoel) en niet in de kofferbak.

                                Bij de 2de dan ook maar meteen een grote familiebus (807) gekocht, waar ik geen enkel probleem meer heb. Persoonlijk zou ik dus altijd voor ruimte kiezen ..

                                .. en als ze wat groter worden is beenruimte ook belangrijker dan kofferruimte .. (de buggy's zijn niet meer nodig, maar de kleine is niet meer zo klein .. en steekt zijn voeten dus in uwe rug)
                                Volledig akkoord.

                                Maar de topicstarter zegt niets over zijn lengte, dus weten we niet of hij ook zo groot is. Hoe dan ook, beenruimte in een E is voor kinderen ook wel nog ok. De chauffeurs hier thuis zijn ongeveer een meter tachtig en een volwassen passagier kan nog vanachter plaatsnemen. 'k Weet natuurlijk niet wat het is met een chauffeur van twee meter. Of met een grote passagier achteraan, maar ik veronderstel dat als de auto tien jaar gebruikt wordt, de kids aan 10 jaar ook nog geen twee meter zullen zijn :-) (Alhoewel, present-day evolution ... je weet nooit).

                                Uiteindelijk ging het ook over het verschil tussen een C en een E. Ik kan enkel spreken over de E, een C heb ik nog niet van binnen gezien (behalve door het venster ;-))

                                Comment


                                • #17
                                  Met trots kan ik vertellen dat ik oa dankzij jullie goede raad gekozen heb voor een Duitse E200 avantgarde van eind 2005. Woensdag gaan we erom, na vorige week de kar gekeurd en bekeken te hebben. Knap vanbuiten met het AMG sport pakket, zwart metallic en vanbinnen volleder. Perfect onderhouden, 60k km met 2 jaar garantie (junge sterne).
                                  We kennen de garage aangezien mijn schoonpa daar een aantal jaar geleden ook eentje gekocht heeft.
                                  u in blijde verwachting, niet enkel van een tweeling, maar ook van een klasse E!!
                                  Ps. Ik ben 1m87.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Oorspronkelijk geplaatst door PeterDeBie Bekijk Berichten
                                    Met trots kan ik vertellen dat ik oa dankzij jullie goede raad gekozen heb voor een Duitse E200 avantgarde van eind 2005. Woensdag gaan we erom, na vorige week de kar gekeurd en bekeken te hebben. Knap vanbuiten met het AMG sport pakket, zwart metallic en vanbinnen volleder. Perfect onderhouden, 60k km met 2 jaar garantie (junge sterne).
                                    We kennen de garage aangezien mijn schoonpa daar een aantal jaar geleden ook eentje gekocht heeft.
                                    u in blijde verwachting, niet enkel van een tweeling, maar ook van een klasse E!!
                                    Ps. Ik ben 1m87.
                                    Proficiat :-) Je zult er echt veel plezier aan hebben. En een E Avantgarde met Sport Pakket is dan nog eens zo zalig mooi, zeker in't zwart.

                                    Comment

                                    Working...
                                    X