Hallo,
Ik heb ook nog vraagje over een tweedehandswagen die ik op het oog heb, eigenlijk 3 soorten. Het zijn beiden Toyota Corolla's break:
• Corolla 1.4 Turbo D4D Silver Line 90 PK - 10.500 euro
2006 met 46.000 km
fabrieksgarantie nog tot 05/2011
4 nieuwe banden
• Corolla 2.0 Turbo Linea Luna 90PK - 7.500 euro
2002 met 38000km
wordt verkocht in een toyota-garage
Wel een moeilijke keuze nu om te maken. Voordeel bij die 2.0 is de zwaardere motor voor de levensduur van de wagen, want wil er wel zo lang mogelijk mee rijden, tot hij bij wijze van spreke kapotgereden is. Spijtig wel dat hij een heel pak ouder is. Voordeel ook nog is dat ik bij die 2.0 geen touring mobile check meer moet doen e.d. Nadeel is dan natuurlijk dat hij al vrij oud is, terwijl die 1.4 nog maar 4 jaar oud is. Qua uitrusting is het zowat gelijklopen, maar de 1.4 heeft afstandbediening op het stuur en mistlichten.
Maar wordt toch altijd gezegd dat als je minimum 20.000 kms doet per jaar, je beter een naft zou nemen, in het andere geval een diesel. Nu, die 2 bovenstaande occasies hebben duidelijk zeer weinig kms gedaan op een jaar, is er dan geen schade opgelopen aan de motor omdat ze jaarlijks zo weinig kms hebben gedaan?
De particulier zegt dat hij zijn wagen zo aan de garage kan verkopen aan 10.500 maar mijn schoonbroer betwijfelt dat ten zeerste. Maar als ik naar gelijkaardige advertenties kijk, zie ik overal toch veel hogere prijzen staan voor meer dan 100.000 km's... wat denken jullie?
edit: als laatste deze ook gevonden:
• Toyota Corolla 1.4 Turbo D4D Silver Line 90 PK - 10.000 euro
2006 met 71.000 km
Ik heb ook nog vraagje over een tweedehandswagen die ik op het oog heb, eigenlijk 3 soorten. Het zijn beiden Toyota Corolla's break:
• Corolla 1.4 Turbo D4D Silver Line 90 PK - 10.500 euro
2006 met 46.000 km
fabrieksgarantie nog tot 05/2011
4 nieuwe banden
• Corolla 2.0 Turbo Linea Luna 90PK - 7.500 euro
2002 met 38000km
wordt verkocht in een toyota-garage
Wel een moeilijke keuze nu om te maken. Voordeel bij die 2.0 is de zwaardere motor voor de levensduur van de wagen, want wil er wel zo lang mogelijk mee rijden, tot hij bij wijze van spreke kapotgereden is. Spijtig wel dat hij een heel pak ouder is. Voordeel ook nog is dat ik bij die 2.0 geen touring mobile check meer moet doen e.d. Nadeel is dan natuurlijk dat hij al vrij oud is, terwijl die 1.4 nog maar 4 jaar oud is. Qua uitrusting is het zowat gelijklopen, maar de 1.4 heeft afstandbediening op het stuur en mistlichten.
Maar wordt toch altijd gezegd dat als je minimum 20.000 kms doet per jaar, je beter een naft zou nemen, in het andere geval een diesel. Nu, die 2 bovenstaande occasies hebben duidelijk zeer weinig kms gedaan op een jaar, is er dan geen schade opgelopen aan de motor omdat ze jaarlijks zo weinig kms hebben gedaan?
De particulier zegt dat hij zijn wagen zo aan de garage kan verkopen aan 10.500 maar mijn schoonbroer betwijfelt dat ten zeerste. Maar als ik naar gelijkaardige advertenties kijk, zie ik overal toch veel hogere prijzen staan voor meer dan 100.000 km's... wat denken jullie?
edit: als laatste deze ook gevonden:
• Toyota Corolla 1.4 Turbo D4D Silver Line 90 PK - 10.000 euro
2006 met 71.000 km
Comment