Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Welke luxe lichte vracht met minstens 4 plaatsen? Hyundai H1 of VW Caravelle?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Welke luxe lichte vracht met minstens 4 plaatsen? Hyundai H1 of VW Caravelle?

    Hoi allemaal, ik was dit topic begonnen op een 4x4 forum, omdat de pick-ups het eerst in mijn vizier kwamen. Ondertussen liggen de pick-ups er echter allemaal uit, dus effe verhuizen naar het autoforum ;-)



    Ik denk dat ik m'n zotte haren kwijt ben (allez, een paar dan toch).

    Navara heeft afgedaan: met de vrouw en kleine op de achterbank gaan rijden en bevinding: zelfs op de korte test-rit pijn in de rug. Kortom, mag misschien wel luxe hebben, maar geen prettige achterbank. En aangezien aangenaam zitten voor 4 personen een belangrijke must was voor mij vliegt die eruit.

    L200 ligt er ook uit. Als ik nu nog eens vergeleken heb met wat andere LVs, is de plaats hier op de achterbank ook weer gewoon te krap. Bovendien heb ik geen enkele andere wagen gehad met zo'n schokkende versnellingspook, wat mijn vertrouwen toch wat verbreekt. Gooi daar nog de Internet-meldingen over motorproblemen op (wel minder dan bij de Nissan) en daar gaat ie.

    Mercedes Viano ligt er ook uit. Gewoon te duur. Offerte kwam op 40000€ (inclusief kortingen en BTW) voor basis-model met in vergelijking met de anderen een zwakke motor ('k weet al nie meer wat het was: 120pk of zoiets?), voor die prijs nog altijd geen leer en zo het gevoel in de garage van "maaaar zo'n budget?".

    Momenteel nog in het vizier: Hyundai H1 en VW Caravelle. Ik ben naar VW geweest en die gaan me volgende week een ganse dag met de Caravelle laten rijden. Heb ook al een offerte ... duur ... Bijna 43000€ incl. BTW, maar dan zit ook ongeveer alles erop (behalve 4x4): licht- en regensensor, 180pk (een 2l bi-turbo), wat mooiere velgjes, 3 zones auto-airco, Pioneer GPS, ... Maar het blijft heel veel geld hé. Zelfs met wat minder opties zit je snel aan 40000€.

    Gisteren met de H1 gereden, weer met vrouw en kind op achterbank. Die twee waren meteen verkocht: ruimte zat (nog 10 a 20 cm tussen de achterkant van de bestuurderszetel en m'n vrouw haar knie). Ik vond ook wel dat hij niet slecht reed, ook al was dit maar de 136pk versie, maar het leek toch wat Spartaans. Geen automatische airco, geen regen- of licht-sensor en ik vraag me zelfs af of er bij het aansteken van de lampen wel een lichtje brandt op het status-scherm? Maar als je daar effe doorkijkt dan merk je: wel 2 zones airco waarbij de passagiers achteraan zelf kunnen regelen hoeveel ze willen laten blazen en of het boven of beneden moet, super-leuke getinte ruiten achteraan (ge ziet er van buiten niks door - niemand weet dat je een lichte vracht hebt), het lijkt een leuke motor (zie verder) en dan vooral ... de prijs. Wel achterwielaandrijving, maar met alle leuke drie-letter opties om de boel stabiel te houden.

    Ik heb een offerte laten maken en voor 10000€ minder dan de VW heb je leder, zelfde GPS ingebouwd, cruise control, DVD speler aan 't dak (nog over aan 't twijfelen of het niet beter in de kopsteunen zou zitten), bull-bar & side-bars (dan ziet het er zo uit als op deze foto:



    maar dan zonder de stickers), met 5 jaar garantie en met motor getuned naar iets over de 190pk (eco-upgrade noemen ze dat) met behoud van alle garantie.

    Nu ben ik dus vooral op zoek naar opinies over Hyundai en de H1. Wie rijdt er met zo ene? Goeie of slechte ervaring mee? Iemand weet van enige problemen ermee (zoals bij de Navara)? Enige ervaring met garage Devisch uit Eernegem? Ik veronderstel dat als VW 180pk uit een 2L kan trekken, 190pk uit een 2.5L nog wel "gezond" is, niet? Soit, weer wat stof om commentaar op te geven (en commentaar op de VW of enig ander voertuig dat voldoet aan de vereiste in de titel van deze thread is ook welkom natuurlijk) ...
    38
    Hyundai H1
    55,26%
    21
    VW Caravelle
    44,74%
    17

  • #2
    Een luxe lichte vracht met 4 ruime zitplaatsen ==> Chevrolet Avalanche.
    Powered by Detroit Diesel.

    Diene reclam werkt om mijn zenuwen.

    Comment


    • #3
      Oorspronkelijk geplaatst door PT Cruiser Bekijk Berichten
      Een luxe lichte vracht met 4 ruime zitplaatsen ==> Chevrolet Avalanche.
      Bekeken, maar te duur en waar aankloppen voor garantie of onderhoud? Ik kwam uit op prijzen van 35000 EUR + BTW, dus ook ver over de 40000 EUR. En dan nog LPG-ombouw, daaraan verbonden verbruik en zoals gezegd onduidelijkheid over garantie en onderhoud ... En misschien ook gewoon een beetje TE groot ...

      Comment


      • #4
        1 ding moet je zeker in je achterhoofd houden, je betaalt minder voor de hyundai, maar je krijgt er ook minder voor terug binnen x-aantal jaar.
        Heb je al eens gekeken voor een jonge tweedehands hyundai?

        Comment


        • #5
          Zoiets als dit...
          De grootste zoekertjessite van België. Nieuwe en tweedehands goederen en diensten, koop en verkoop je op 2dehands.

          Comment


          • #6
            Oorspronkelijk geplaatst door geilenbarry Bekijk Berichten
            1 ding moet je zeker in je achterhoofd houden, je betaalt minder voor de hyundai, maar je krijgt er ook minder voor terug binnen x-aantal jaar.
            Heb je al eens gekeken voor een jonge tweedehands hyundai?
            Bedoeling is dat deze wagen dan 10 jaar meedraait. Bedoeling is 2 deftige auto's te hebben: eentje van meer dan 5 jaar en eentje van minder. Als de oudste versleten is of 10 jaar bereikt, wordt ie verkocht en vervangen door een nieuwe. Kortom, ik ben meer geïnteresseerd in de deugdelijkheid van die Hyundai en VW T5 dan in hun herverkoopwaarde. Onze Citroën Picasso uit 2000 is nu aan vervanging toe en ik maak mij helemaal geen illusies over de herverkoopwaarde daarvan ...

            Dat gezegd zijnde: weet iemand of er ergens online een tabel met herverkoopwaardes te vinden is? Kwestie van gewoon eens te kijken hé

            Comment


            • #7
              Bullbar?

              Gaat ge op safari met die wagen?
              Zou ieg opteren voor de Hyundai, vind het verschil met de VW veel te groot en dat gaat ge nooit eruit halen bij een verkoop na 10j en een paar honderduizend kms.

              Comment


              • #8
                Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
                Bullbar?

                Gaat ge op safari met die wagen?
                Nope, enkel af en toe naar de familie in het verre Limburg (mijn vrouw en ik zijn allebei aangespoeld aan de kust) of naar schoonzus in het onherbergzame Noorden van Antwerpen

                Ik vind het gewoon sportiever uitzien. Het moet niet het brave familiebuske zijn hé. Toen ik het op die taxi zag vond ik gewoon dat het er super uitzag ...

                Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
                Zou ieg opteren voor de Hyundai, vind het verschil met de VW veel te groot en dat gaat ge nooit eruit halen bij een verkoop na 10j en een paar honderduizend kms.
                Ich och. Toch nog es mè diej Volkwagel rije, ma ich denk dat'er te dier gie zèn.

                Of moest die "ieg" niet bedoeld zijn om Limburgse afkomst aan te geven: die VW gaat toch echt wel wonderen moeten doen om me die €10000 extra te doen uitgeven. Wat VW wel nog zou kunnen redden is slecht reviews van of ervaringen met de Hyundai, maar ik vind ze niet op het net. Eigenlijk vind ik meer slechte ervaringen met de T5 (en dus die nieuwe Caravelle ook) dan met een Hyundai ... Iemand?

                Comment


                • #9
                  Bij Hyundai geven ze ook veel betere voorwaarden, dus dan is het prijsverschil alles bij elkaar geteld nog groter..
                  Qua afwerking (interieur) is de Hyundai degellijk, maar speelt de VW toch een niveau hoger..
                  Hyundai geeft 5 jaar garantie <-> VW nog steeds 2 jaar ?
                  Dus op dat gebied zit je vrij veilig met Hyundai qua betrouwbaarheid.. En stel dat de wagen toch tegen valt na 2 of 4 jaar dan kun je die nog steeds doorverkopen met minimum 1 jaar fabrieksgarantie.
                  Dat je over de VW meer slechts leest heeft ook wel te maken met het feit dat er veel meer van verkocht worden dus dat er sowieso ook meer klachten gaan zijn, of dat %-gewijs dan ook zo is is iets anders..

                  Eventueel ook nog eens kijken bij Renault , Opel of eventueel Nissan ?

                  Comment


                  • #10
                    ieg = in elk geval.

                    Comment


                    • #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door Timo911 Bekijk Berichten
                      Eventueel ook nog eens kijken bij Renault , Opel of eventueel Nissan ?
                      Ooit heel slechte ervaring gehad met een Opel Astra 1.7TD en sindsdien eigenlijk altijd wat vies gekeken naar Opel. Hoe dan ook: met hun Car Configurator kom ik voor een ietwat deftige Vivaro Tour Cosmo op 35000€ incl. BTW, maar zonder ombouw naar LV. Als je daar wonder boven wonder 15% korting op zou krijgen, dan kom je op 29750€. Daar moet dan nog leder bovenop (ergens tussen de 1500 en 2000€ zou ik denken) en de gewenste GPS (een 1300€). Dan zit ik ook al rond de 32500€. Daar nog 2710€ bij voor 3 jaar extra garantie en dan rij je nog altijd maar met 146pk (en zonder DVD speler) en als ik me niet vergis ook geen ESP of andere van die actieve veiligheidsspullen. Ok, je hebt dan wel regen- en lichtsensor, maar ik vind wel dat hij er minder mooi uitziet dan de H1 *EN* zoals gezegd zit ik met slechte herinneringen aan Opel.

                      Bij Citroën (waar ikzelf dan weer goede ervaringen mee heb - maar anderen waarschijnlijk weer niet), kom ik bij de Jumpy uit op 38000EUR zonder leder, GPS, mooie velgen (gewone stalen!!!) en DVD-speler. Wel met ESP en automatische airco, maar met een motor van 140PK (het topmodel op de Jumpy!) en nog zonder LV conversie. Nu geeft Citroën wel immense fleet-kortingen als ik me niet vergis, ik dacht 20% of zo, dus dan kom je op 30400€, maar dan moet je wel nog zien 3 jaar extra garantie vast te krijgen en er leder inkrijgen, leuke velgen (kon ik niet eens vinden in de optie-lijst) en m'n GPS en DVD speler bij optellen.

                      Beide bovenstaande hebben wel 6 versnellingen (maar ik denk dat de verhoudingen van hun 6e niet veel verschilt met de 5e van de H1), maar slechts 1 schuifdeur (optie rond de 500€ incl. BTW er nog eens bij te tellen).

                      Ik snap eigenlijk niet waarom die merken hun prijzen zo hoog zetten om dan met kortingen te smijten. Het resultaat is gewoon dat je meer verzekering moet betalen (want meestal berekend op de catalogusprijs) en hun "herverkoopwaarde" procentueel lager komt te liggen omdat bij de herverkoopprijs wel al met die aankoopkorting wordt rekening gehouden waardoor herverkoopprijs/aankoopprijs natuurlijk een stuk zakt.

                      Comment


                      • #12
                        Wij hebben momenteel een Traffic en hebben daar ook wel al wat problemen met gehad.
                        Maar het is overal wel iets..
                        En op een carconfigurator mag je echt niet enkel af gaan. Als je iets of wat een verkoper hebt met ervaring kan die u bepaalde dingen aanraden of afraden op die bepaalde versie.
                        Bij de ene zal je nog hoger uitkomen bvb of nog een extra optie aanvinken, bij de andere mss weer niet..
                        Net zoals de kortingen gigantisch kunnen verschillen van garage tot garage..
                        We hebben ook al eens geinformeerd naar die Hyundai en daarom dat ik weet dat ze echt serieuze kortingen geven ( zeker in vergelijking met VW ondanks we daar al 2 wegens lopen hebben )
                        Restwaarde en kortingen is relatief, iedereen kan er wel over bezig zitten, maar uiteindelijk weet je het pas aan het einde van de rit als je de wagen wilt verkopen.
                        Op dat gebied gaat de VW van 10 jaar oud merkelijk meer waard zijn dan de Hyundai, want die zal altijd zijn naam tegen hebben..

                        Comment


                        • #13
                          restwaarde? meer mischien wel, maar niet zo veel als je meer betaald in het begin!!
                          Nissan QQ driver.

                          Comment


                          • #14
                            De H1 natuurlijk!!!
                            Top van 210 (op teller,203 op gps), ruim, goed uitgerust, prijs/kwaliteit onklopbaar, en fantastische wegligging.

                            Comment


                            • #15
                              Oorspronkelijk geplaatst door jurbe Bekijk Berichten
                              restwaarde? meer mischien wel, maar niet zo veel als je meer betaald in het begin!!
                              Voor die vw zal je na 10 jaar geen 10.000 euro meer krijgen dus op restwaarde wint de H1 altijd.

                              Comment


                              • #16
                                Zal eventjes dit topic "vervuilen" met een vraagje over lichte vracht (wat voor de topicstarter mss ook interessant kan zijn)

                                Stel voorwaarden lichte vracht zijn voldaan:
                                Gevolgen:
                                - geen BIV (in mijn geval gaat het om 2500 euro)
                                - geen rijtaks (350 euro)
                                - ..... gelieve aan te vullen zowel fiscaal als op vlak van verzekering

                                Comment


                                • #17
                                  Een Caravelle natuurlijk! Ziet er echt goed uit met die recente facelift.

                                  Zo'n H1 vind ik iets voor in China ofzo.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Oorspronkelijk geplaatst door flea Bekijk Berichten
                                    Zal eventjes dit topic "vervuilen" met een vraagje over lichte vracht (wat voor de topicstarter mss ook interessant kan zijn)

                                    Stel voorwaarden lichte vracht zijn voldaan:
                                    Gevolgen:
                                    - geen BIV (in mijn geval gaat het om 2500 euro)
                                    - geen rijtaks (350 euro)
                                    - ..... gelieve aan te vullen zowel fiscaal als op vlak van verzekering
                                    momenteel nog 100% aftrekbaar (75% brandstof) en normaal iets hogere verzekering

                                    Comment


                                    • #19
                                      Oorspronkelijk geplaatst door d_s Bekijk Berichten
                                      momenteel nog 100% aftrekbaar (75% brandstof) en normaal iets hogere verzekering
                                      Voor zover ik weet is voor lichte vracht alles aan de wagen inclusief de brandstof 100% aftrekbaar (en BTW 100% recupereerbaar) (voor zelfstandigen en vennootschappen). Voor een personenwagen is dat 50% van de BTW recupereerbaar en de belastingen recupereerbaar volgens de CO2 uitstoot, wat voor een break Diesel rond de 70% recup. zal uitkomen.

                                      Vorig jaar was de diesel ook nog 100% aftrekbaar voor personenwagens, maar dat is sinde 1 januari gewijzigd.

                                      Comment


                                      • #20
                                        Oorspronkelijk geplaatst door Maxime S Bekijk Berichten
                                        Een Caravelle natuurlijk! Ziet er echt goed uit met die recente facelift.

                                        Zo'n H1 vind ik iets voor in China ofzo.
                                        Hmmm ... Ik rij momenteel voor een dagje met een Multivan (als proefrit - ik denk met 180pk, maar echt zeker ben ik nog niet) en ik moet zeggen dat ik toch vind dat dat meer als een camionette rijdt dan de H1 vorige zaterdag. Pas op, motor is niet slecht, maar het "danst" zo en hangt toch meer over in bochten dan de H1. Ik heb de maten nog niet vergeleken, maar als ik af ga op hoe het rijdt, denk ik dat de Multivan hoger is dan de H1 en waarschijnlijk ook zwaarder.

                                        En ik ben ook eens bij Citroen langsgeweest. Immense fleet-korting op een volgens mij toch overdreven catalogusprijs, zodat hij zelfs dan nog duurder is dan de H1 en er maar half zo goed uitziet (maar da's smaak natuurlijk). Resultaat van zoiets is zoals gezegd gewoon een hoge verzekering en met max. 140PK, is het eigenlijk geen echte kandidaat ...

                                        Comment

                                        Working...
                                        X