Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Bandenvraagje Audi A6 Avant 3.0TDI Quattro

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Bandenvraagje Audi A6 Avant 3.0TDI Quattro

Vraagje ivm Audi A6 Avant 3.0TDI Quattro : stel dat er 1 band beschadigd is en de andere bijna half versleten zijn , raden jullie dan aan om meteen nieuwe 4 banden te laten (ivm afrolomtrekverschil tussen nieuwe band en halfversleten exemplaren waardoor middendifferentieel snelheidsverschil moet incasseren en dus meer verslijt , ) of volstaat het plaatsen van 2 nieuwe banden op dezelfde as zelfde slijtage zoals keuring eist ?

En mogelijk is de prijs per band ook lager als je er 4 ineens besteld (grotere korting )?
    12
    4 nieuwe banden laten monteren om middendiff te sparen
    16,67%
    2
    de 2 banden op dezelfde as vervangen
    83,33%
    10
    ander antwoord ?
    0,00%
    0
    Last edited by ; 22/01/2010, 23:51.

Ik zou 2 banden vervangen op één as, het afrolverschil kan imo toch nooit veel groter zijn dan 1 á 2 % en dus te verwaarlozen denk ik. Je kan misschien (???) een iets grotere korting krigen als je 4 banden ineens besteld, maar ga je daar 2 nog bruikbare banden voor weg gooien? Dan denk ik ga je uiteindelijk op termijn toch flink verlies doen, hé .

Comment

Twee nieuwe steken. Dat middendiffrentieel is toch niet van boter gemaakt?

Heel grote kortingen zal je niet krijgen als je vier banden besteld, mocht je er 100 bestellen dan zou je misschien grote korting krijgen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Timozzzz
        Banden kosten veel geld Ik zou ze vervangen moesten ze nog 1a2mm profiel hebben
        een slippartij door aquaplaning zal veel meer kosten dan nieuwe banden
        minder dan 3mm is gewoon gevaarlijk op natte wegen, zeker met brede banden
        bij mij is de grens 4mm vooraan, dan gaan ze achteraan en rij ik wat verder om dan de 4 banden tegelijkertijd te vervangen, of koop ik 2 nieuwe voor vooraan (dan terug diepe tekeningen vooraan, deze drogen de weg voor de achterwielen)
        dit deed ik met FWD, nu zien of het nog zal kloppen met quattro...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
          een slippartij door aquaplaning zal veel meer kosten dan nieuwe banden
          minder dan 3mm is gewoon gevaarlijk op natte wegen, zeker met brede banden
          bij mij is de grens 4mm vooraan, dan gaan ze achteraan en rij ik wat verder om dan de 4 banden tegelijkertijd te vervangen, of koop ik 2 nieuwe voor vooraan (dan terug diepe tekeningen vooraan, deze drogen de weg voor de achterwielen)
          dit deed ik met FWD, nu zien of het nog zal kloppen met quattro...
          Ik heb nog + 200km gereden met dit , een band mag je gerust tot 1.6mm op rijden hoor anders ga je ze er niet mee door de keuring laten.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Nemo Bekijk Berichten
            Ik heb nog + 200km gereden met dit , een band mag je gerust tot 1.6mm op rijden hoor anders ga je ze er niet mee door de keuring laten.

Lijkt me geweldig dom om op zoiets nog rond te rijden, trouwens ook een geweldig slecht uitgelijnde wagen want dat slijtpatroon ???
            Zoal guyugy reeds aanhaalde 3/4 mm en dan er onder uit! 1,6 mm is al levensgevaarlijk in de regen en idd zeker bij brede banden.

Comment

Allemaal veel poen uitgeven aan ophangingen en dikke motoren enzo.

Maar owee...banden zijn duur!!

Het enige raakvlak van een wagen met de baan ,is die paar vierkante centimeter en dan gaan sommige daar nog op besparen

Comment

@ turboboost

Op mijn 4wd vervang ik ze normaal altijd per 4.
                Dit is natuurlijk een "noodsituatie" nu ,dus ik zou gewoon 2 nieuwe nemen.

Voor het differentieel maakt het niet zoveel uit, als je nu 2 nieuwe en 2 bijna slicks zou hebben zou dit wat meer slijtage aan het dif kunnen geven maar dan nog zal het er niet van kapot gaan ze

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door V-zesserke Bekijk Berichten
                  Lijkt me geweldig dom om op zoiets nog rond te rijden, trouwens ook een geweldig slecht uitgelijnde wagen want dat slijtpatroon ???
                  Zoal guyugy reeds aanhaalde 3/4 mm en dan er onder uit! 1,6 mm is al levensgevaarlijk in de regen en idd zeker bij brede banden.
                  Komt vooral door de verlaging en de banden zelf staan er ook bekend voor om sneller te slijten aan de zijkanten. Ik heb met zomerbanden waarop net iets meer dan 1mm zat in de sneeuw gereden met m'n Benz en heb er geen last van gehad .

Zijn trouwens Dunlop SP Formula FM901 banden, uit de handel genomen hier in Europa omdat ze geen keurmerk kregen. Abnormaal rolgeluid en rare slijtage + grip in regen was niet super.

Wordt nog enkel vooral in Zuid Amerika verkocht.
                  Van een topmerk als Dunlop verwacht je normaal gezien niet zoiets

Dunlop SP Sport FM901 beoordelingen online @ Autobandentest.com! Lees de reviews van andere klanten met behulp van deze band discussie!
                  Last edited by ; 24/01/2010, 00:14.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door suby555 Bekijk Berichten

Maar owee...banden zijn duur!!

Het enige raakvlak van een wagen met de baan ,is die paar vierkante centimeter en dan gaan sommige daar nog op besparen
                    Goede ophanging,remmen,..., allemaal even belangrijk als banden.

Comment

Zolang ze door de keuring raken rij ik met mijn banden en met de laatste mm doe ik een paar donuts
                      Ik ben geen rijke man kga geen banden wegdoen die nog 50procent zijn
                      De wagens van tegenwoordig met esp hebben ook een goede wegligging met 2mm

Aangezien jij een 4wielaandrijving en massas grip hebt zou ik me zeker geen zorgen maken
                      Met 2mm, jaja op 't droog wel ja, maar ga eens op de snelweg aan 120 in een plas water (en die zijn er in dit apeland genoeg op onze slechte wegen). Het blijft levengevaarlijk 4 wielaandrijving, ESP of niet. Zo'n plas water maakt dat je wiel(en) los komen van de weg en alle grip (tijdelijk) weg valt als je dat water onvoldoende kan afvoeren.
                      Als je jouw redenering volgt dan zou je evengoed bijna op slick's kunnen gaan rond rijden als je maar ander hulpmiddelen hebt (ABS, ESP, 4 wielsturing of aandrijving,.......).
                      Ik ben ook niet rijk maar mijn veiligheid en die van de andere weggebruikers primeren en daar heb ik best het nodige geld voor over, dan bespaar ik wel elders .
                      Last edited by V-zesserke; 24/01/2010, 10:21.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door suby555 Bekijk Berichten
                        Maar owee...banden zijn duur!
                        +1
                        mensen besteden een smak geld aan uitrusting en/of tunen, maar voor zo'n evidente uitgave als goede banden is er plots geen geld meer
                        merkwaardig is dat zoveel wagens die met super laag profiel uitgerust zijn, ook kale of onregelmatig versleten banden vertonen
                        tja, je moet maar eens zien hoe exponentiëel de banden in prijs verhogen naargelang het aspekt-ratio; vanaf reeks-55 is dat duizelig, ook omdat deze banden in de kortste tijd op zijn

Comment

Niemand zij iets over met slicks rondrijden je mag met banden tot 1.6mm gaan . Voor dat ik ze laat vervangen stook ik ze eerst op ga wat donuts doen dicht bij de bandencentrale
                          Aquaplanning heb je ook met nieuwe banden . Als het hard regent ga je ook niet tegen 120 op de autostrade rijden
                          En aangezien het hier over een zware wagen met de nodige techniek gaat is tot 1.6mm geen probleem

1.6 mm bij een A6 en 1.6 mm met fiesta is niet het zelfde
                          Bij een fiesta ( kleinere wagens ) zou ik ze een mm eerder vervangen

Uw redeneringen blijven imo (en ongetwijfeld niet de mijn alleen!) erg kort door de bocht .

Comment

Aquaplanning heb je ook met nieuwe banden . Als het hard regent ga je ook niet tegen 120 op de autostrade rijden
                            Wel een pak minder aquaplaning dan.
                            En met goede banden kan je in de regen ook makkelijk 120 blijven rijden. En harder

En aangezien het hier over een zware wagen met de nodige techniek gaat is tot 1.6mm geen probleem

1.6 mm bij een A6 en 1.6 mm met fiesta is niet het zelfde
                            Bij een fiesta ( kleinere wagens ) zou ik ze een mm eerder vervangen
                            Bullshit.
                            Als het toch over aquaplaning gaat, dan maakt het niet uit of je ESP hebt of niets, als je geen grip hebt, kan ESP ook niets doen.

Comment

Working...
                            X