Mededeling

Collapse
No announcement yet.

welke motor in de Golf: 1.2 of 1.4 TSI

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• welke motor in de Golf: 1.2 of 1.4 TSI

Zoals de titel vermeld is de keuze bijna gemaakt, welke geniet de voorkeur bij gemiddelde rijstijl en weinig autostrade:

1.2 TSI:
    • 105pk
    • 0-80:6,9s
    • 0-100: 10,6
    • 175Nm bij 1550rpm
    • In theorie 5,7l bij gemengd gebruik
    • Nadelen tov 1.4:
      • Is nog echt nieuw - betrouwbaarheid is nog niets over te zeggen
      • Aangezien deze versie heel recent is ben ik genoodzaakt nieuw te kopen - 16000 euro in Duitsland, CD-Auto airco-armsteun-parkeerhulp
      • Minder snel
    • Voordelen: Tax, verzekering inschrijving veel lager, mede door de 90kW van de 1.4
    1.4 TSI:
    • 122pk
    • 0-80:6,5s
    • 0-100: 9,5
    • 200Nm bij 1500rpm
    • In theorie 6,2l bij gemengd gebruik
    • Voordelen:
      • Goedkoper in aankoop - recente 2de hands a 14000 euro en ca 20000km en iets meer opties - Alu velgen-Metaalkleur
      • Sneller
      • Tot dusver heel veel positieve en belangrijker - weinig problemen met de motor
    • Nadelen:
      • Verbruik iets hoger
      • Vooral de inschrijving en ook de tax
    21
    1.2TSI 105pk
    14,29%
    3
    1.4TSI 122pk
    85,71%
    18

The poll is expired.

105pk is meer dan voldoende voor uw gebruik dus raad ik u de 1.2tsi aan.

Comment

De 1.2 met 105pk zal wel volstaan voor dagelijks verkeer maar ik zou toch gaan voor de 1.4 met 122pk. Als je het lijstje bekijkt van voor- en nadelen zie je het al een beetje staan... de 1.2 krijgt meer nadelen dan de 1.4 en de hogere kost van verbruik en belasting is er wel maar de auto is goedkoper in aankoop.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Timozzzz
        Ik zou de 1.4 nemen moest ik kiezen tss beiden motorisaties
        Denk dat het extra koppel van pas kan komen
        Als ik een golf zou kopen is het minstens een 1.6 desnoods geen opties dan
        Om minder vermogen te hebben dan in de 1.4 TSI ? Lekkere redenering

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kenny De Man Bekijk Berichten
          Om minder vermogen te hebben dan in de 1.4 TSI ? Lekkere redenering
          Maar wel lekker goedkoop op LPG rijden nadien, mét garantie.
          Life's too short. Not to. Live it.
          1996 Volvo S40 1.8 Luxury-Line (verkocht)
          2011 Audi A1 1.6 TDI 90pk (end-of-lease)
          2011 Audi A3 1.6 TDI 105pk (aanloopwagen)
          2013 VW Passat 1.6 TDI 105pk BMT Trendline

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door sibi Bekijk Berichten
            Maar wel lekker goedkoop op LPG rijden nadien, mét garantie.
            Dan moet je al een redelijk aantal kilometers doen lijkt me, kan je even goed een BlueMotion kopen...
            Nee zonder zeveren, LPG ik blijf er afstandelijk tegenover staan Vraag me niet waarom maar...

Comment

Niet perse voor het vermogen denk dat zo een klein opgeblazen ding geen lange levensduur zal hebben en rap stukken hebt
              Bah die 1.4TSI 122 is uiteindelijk een turbo-motor zoals er al zoveel zijn he,
              dacht dat die geen compressor had? Dus in dat opzicht...
              Rijdt in elk geval best aangenaam, redelijk hoog koppel en toch de eigenschappen van een benzine

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kenny De Man Bekijk Berichten
                Dan moet je al een redelijk aantal kilometers doen lijkt me, kan je even goed een BlueMotion kopen...
                Nee zonder zeveren, LPG ik blijf er afstandelijk tegenover staan Vraag me niet waarom maar...
                wat een vergelijking, BleuMotion bullshit met LPG. Shame on you!!!

Niet perse voor het vermogen denk dat zo een klein opgeblazen ding geen lange levensduur zal hebben en rap stukken hebt
                daar kan je nog niet echt uitspraken over doen aangezien de motor nog niet super lang bestaat. De directe inspuiting in combinatie met de turbo die echt niet groot is (drukken blijven echt wel beperkt) is zeker wel een probere combinatie en ik zou deze zeker niet dadelijk afschrijven.

Ik hoop toch dat zo een turbo benzine andere koek is
                Als je kijkt naar die 1.2 1.4 tdi's die wagens lekken al na een jaar olie
                Spuit langs alle kanten olie uit die blokken
                blokken zijn totaal verschillend natuurlijk. Olie lekken bij TDI's komen meestal van de turbo zelf, laat die nu net totaal verschillend zijn

om dan nog even op het toppic zelf te antwoorden:
                volgens de toppicstarten zijn uitleg is de 1.2 zeker voldoende. Natuurlijk zal de 1.4 wat meer voldoening schenken als je dan toch eens voor rijplezier wil gaan

Comment

Working...
                X