Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Welke roadster? MX-5? MG F? Barchetta? .. ?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Welke roadster? MX-5? MG F? Barchetta? .. ?

Ja, ik open dit topic speciaal in de winter, gewoon omdat ik het lollig vind dat het buiten -zoveel° is en ik het hier over cabrio's ga hebben.

Nu goed, to the point:
    Komende zomer zou ik eens willen kijken voor een cabrio'tje voor erbij. En zou misschien een leuk autootje zijn voor mijn vriendin ook, want als ze nu haar rijbewijs gaat halen is de enige optie mijn GTI - Liever niet, dus

Ik wil er absoluut niet veel geld aan geven in aankoopprijs, en daarmee bedoel ik: rond de 3.500 - 4.000 euro.

In die prijsklasse zijn er een paar leuke wagentjes beschikbaar, de MX-5 (1ste of misschien 2de incarnatie), de Fiat Barchetta en de MG F.

Maar nu zou ik écht niet weten welke kiezen. Qua rijervaring en betrouwbaarheid zou ik moeten kiezen voor een MX-5; maar ik vind persoonlijk de MG F en Barchetta bakken meer charisma hebben en vind ze ook mooier.

Maar nu zou ik van jullie willen weten: hebben jullie al uitgebreide ervaringen met één van deze modellen? Of zou je iets anders aanraden?

Het moet echt een "leuke" roadster worden, daarmee bedoel ik: gezellig cruisen in een fel, opvallend, klein, blits wagentje. Niet nadenken en de open road volgen richting zon, m.a.w.

Fire away!
    2015 Renault Mégane Coupe GTI - Blauw - 1.5 dCI 110 pk

Niet kijken in de zomer, dan zijn zo een dingen duurder!
    Oorspronkelijk geplaatst door Kaiser Chief
    Bestelt
    1995 Mazda MX-5 1.8

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Lotuzzz Bekijk Berichten
      Niet kijken in de zomer, dan zijn zo een dingen duurder!
      Het zal eerder rond de lente zijn (of vroeger) hoor. Het is gewoon dat hij er moet zijn tégen de zomer.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Thorens Bekijk Berichten
        Het zal eerder rond de lente zijn (of vroeger) hoor. Het is gewoon dat hij er moet zijn tégen de zomer.
        Kijk maar lekker in de winter, weinig vraag nu

MG-F zou ik niet zoeken voor die prijs, en een NB MX-5 ook niet, maar een Barchetta rijdt bijvoorbeeld ook fijn heb ik gehoord.
        Oorspronkelijk geplaatst door Kaiser Chief
        Bestelt
        1995 Mazda MX-5 1.8

Comment

zou nooit voor de barchetta gaan, leuke wagen van design maar het mist de achterwielaandrijving in mijn ogen.
          Mazda is super leuk, maar in mijn ogen underpowered.
          doe mij de MG maar kan je het leukste laten pruttelen en rijdt volgens mij ook het leukste.
          Als je goed rondkijkt kan je wel ergens een koopje doen, 3500-4000 lijkt mij zeker niet onmogelijk voor een gezond exemplaar.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door geilenbarry Bekijk Berichten
            .
            doe mij de MG maar kan je het leukste laten pruttelen en rijdt volgens mij ook het leukste.
            Niet volledig mee eens...
            Middenmotor is fijn zolang het droog is, maar eens het nat is is een MG F behoorlijk gevaarlijk (not in a fun way).

Blackfox (of Mercules) mogen mij verbeteren indien nodig
            Oorspronkelijk geplaatst door Daxter
            Zelfs als ge met uw stuur draait, voelde den auto bewegen.

Comment

Het mag niet een té moeilijke auto zijn om mee te rijden, wegens het feit dat mijn vriendin er misschien ook mee zou gaan rijden in de toekomst. Voor mijzelf maakt het niet al te veel uit.

Comment

Als voormalig MX-5 rijder kan ik alleen maar positieve ervaringen geven. 't Is een zeer amusante wagen om mee te rijden, maar ik zou zeker een versie zoeken met ABS. Als ge voor dat budget gaat zoeken denk ik dat ge beter een Mazda koopt wegens zijn legendarische betrouwbaarheid. Ik heb nooit problemen met m'n auto's gehad en er is toch stevig mee gereden geweest.

Ik heb destijds eens ook een testrit gedaan met de MGF en de Barchetta. De MGF rijdt ook lekker maar de afwerking viel me toen zwaar tegen en de auto lekte al overal. Ok, het regende toen pijpestelen maar toch zou dat niet mogen. Het rijgedrag van de MGF was in die omstandigheden ook behoorlijk tricky. Nog meer dan de MX-5 die in zulke omstandigheden ook wel eens met z'n kontje wil zwiepen. (wel amusant maar niet voor iedereen)

Van de Barchetta was ik verrast omdat hij ondanks z'n voorwielaandrijving toch een plezant weggedrag had. Alleen op het scherp van de snede merkte ik het verschil maar wie rijdt er zo de ganse dag.

Misschien is het voor u (of vooral voor uw vriendin) beter een Barchetta te kiezen wegens de voorwielaandrijving. Door de afwezigheid van tractiecontrole of enige stabiliteitscontrole zijn de MX-5 of MGF toch wagens die enige stuurmanskunst vragen.

Comment

Voor de we de F kochten zijn we ook gaan kijken naar een Barchetta. Op zich ook geen slecht karretje dat ook wel goed rijdt, maar ik vond de voetenruimte veel te klein

En zoals al gezegd, zo'n MGF kan serieus tricky zijn in de regen, het ene moment lijkt er niets aan de hand te zijn, het volgende moment sta je achterwaarts tegen een boom.
                  Maar in het droge zijn ze magistraal.
                  Lekken doen ze normaal gezien niet, enige zwakke punt wat ze bijna allemaal hebben is ter hoogte van de binnenspiegels, daar kan wel eens een beetje water beginnen doorkomen als hij een tijdje in de regen stilstaat.

Maar ik vrees dat je voor dat budget moeilijk een goede gaat vinden, toch zeker niet zonder de nodige kosten of km's (of jaren)...

Comment

een mx-5 met een goeie motor. zaterdag nog een 1.8 sport met Bilstein ophanging. super baanligging, enorm mooi. moest ik zelf zo eentje kopen zou die moeten motorisch opgedreven zijn, eventueel met een turbo.
                    een mazdaspeed MX5 valt buiten budget en vertrouw je niet toe aan je vriendin.

weegt 940kg en met de 1.6 begint aan 120pk, dus dat is al iets.
                    1994 Honda VFR750 1998 Mercedes-Benz C220 CDI

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BlackFox Bekijk Berichten
                      Voor de we de F kochten zijn we ook gaan kijken naar een Barchetta. Op zich ook geen slecht karretje dat ook wel goed rijdt, maar ik vond de voetenruimte veel te klein
                      Voetenruimte te klein??? Allé hoe groot ben jij wel? Ik ben met het barchetta'tje naar de ardennen geweest met m'n vriendin en onze hond. M'n vriendin had nog schoon plaats voor haar benen, terwijl onze hond er nog bijzit. Denk zelfs dat een barchetta heel wat meer beenruimte biedt dan een mx-5.

zou nooit voor de barchetta gaan, leuke wagen van design maar het mist de achterwielaandrijving in mijn ogen.
                      Gohja, iedereen basht altijd op die wagen omwille van die fwd, maar ik mis die rwd toch echt niet. Wie zegt er dat je geen plezier kan hebben in een fwd tweezitter? Als het om het gat smijten gaat: dat kan je ook genoeg met het b'tje.

Als je goed rondkijkt kan je wel ergens een koopje doen, 3500-4000 lijkt mij zeker niet onmogelijk voor een gezond exemplaar.
                      leukste pruttelen? je hebt een barchetta nog niet gehoord zeker?

En voor het budget dat je voor ogen hebt kan je al een deftige barchetta vinden!
                      Zorg wel dat de distributieriem onlangs vervangen werd, samen met de nokkenasversteller (kostelijke zaak!)

oh en btw: een barchetta zie je véél minder rondrijden dan een mx-5 ook! Altijd leuk als je dan toch eens eentje tegenkomt + je krijgt bekijks met die wagen
                      2000 Lancia Delta 1.9 TD
                      2000 Fiat Barchetta 1.8 16v
                      eg

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door guess_who Bekijk Berichten
                        Voetenruimte te klein??? Allé hoe groot ben jij wel? Ik ben met het barchetta'tje naar de ardennen geweest met m'n vriendin en onze hond. M'n vriendin had nog schoon plaats voor haar benen, terwijl onze hond er nog bijzit. Denk zelfs dat een barchetta heel wat meer beenruimte biedt dan een mx-5.
                        Als passagier was het oké ja, maar als bestuurder zat ik overal met mijn voeten tegen en in de weg, en zo groot ben ik echt niet hoor
                        Ook wel een nadeel aan de MG trouwens als je groot bent, het stuur is niet verstelbaar en staat vrij laag, kans is groot dat je er met je benen tegen zit.

En de MG klinkt weldegelijk beter dan de Fiat

Comment

mja dan heb je te grote voeten

kheb al naast een MG gestaan met m'n barchetta, en nee, die klinkt niet beter (nuja das waarschijnlijk subjectief)

ie deed nochtans z'n best :p

Ik zeg niet dat ie slecht klinkt, maar ja
                          Last edited by guess_who; 22/12/2009, 13:50.
                          2000 Lancia Delta 1.9 TD
                          2000 Fiat Barchetta 1.8 16v
                          eg

Comment

mx-5 mk1

Comment

Ik ga eens zien of ik ergens de Barchetta en de 1ste incarnatie van de MX-5 uitvoerig kan "testrijden". Want voorlopig neig ik erg hard naar de Barchetta, vooral omdat de FWD makkelijker is voor mijn vriendin, én omdat er azò een versies te koop staan:
                              Verken een breed aanbod aan auto’s. Van stadsauto's tot gezinswagens, vind je een passende auto die aan jouw wensen voldoet op ons platform.

Verken een breed aanbod aan auto’s. Van stadsauto's tot gezinswagens, vind je een passende auto die aan jouw wensen voldoet op ons platform.

Kijk eens aan wat een leuk ding, eigenlijk.

De Mx-5 vind ik in deze versie dan weer mooi:
                              De grootste zoekertjessite van België. Nieuwe en tweedehands goederen en diensten, koop en verkoop je op 2dehands.
                              Last edited by Thorens; 22/12/2009, 23:32.

Comment

fiat barchetta...neutraal weggedrag en toch scherp sturend

leuke motor trekt vlot tot 7000rpm.

wel om de 60 000km db wissel doen en eventueel nokkenasversteller (kost 250 euro is van japanse makelij werkt op oliedruk maar verstopt soms) dit doen ze meestal op 120 000km.

is dezelfde motor als de fiat punto hgt en lancia delta hpe gt(zo eentje heb ik gehad).

onderdelen zijn niet duur omdat hij veel deelt met andere modellen...

hier hebde garantie...

Comment

Kijk, deltabelg, dat is nu informatie waar ik veel mee ben se.
                                  Als ik de Barchetta even kan proefrijden en hij valt goed mee, dan ben ik geneigd daarvoor te gaan. Ook omdat in deze prijsklasse daar net wat betere modellekes van zijn te vinden.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Thorens Bekijk Berichten
                                    Kijk, deltabelg, dat is nu informatie waar ik veel mee ben se.
                                    Als ik de Barchetta even kan proefrijden en hij valt goed mee, dan ben ik geneigd daarvoor te gaan. Ook omdat in deze prijsklasse daar net wat betere modellekes van zijn te vinden.
                                    ik had bijna zelf ene gekocht maar na een testrit besefte ik dat een roadster niks voor mij was... (laag,kleine binnenruimte etc)

Ik zou allesinds ene met garantie kopen of met onderhoudsfacturen ter inzage.zoals met elke occasie mijn inziens...

als je niet zeker bent over het onderhoud moet je meteen de db riem laten wisselen.gouden tip hier...(als je eens wist hoeveel er binnen enkele weken van aankoop een gebroken db riem hebben)

en je kan op garage gaan waar je 500 gaat
                                    Last edited by ; 28/12/2009, 00:16.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door deltabelg Bekijk Berichten
                                      en je kan op garage gaan waar je 500 gaat
                                      Dat is inderdaad een voordeel, een garage heb ik al.
                                      Die wist mij trouwens ook te vertellen nog geen horrorverhalen met de Barchetta te hebben gehad, dat het model dus niet erg vaak binnenkomt.

Comment

Heb je al gedacht aan een Toyota MR2? het is niet zo aantrekkelijk als een Barchetta, maar de combinatie centrale motor+achterwielaandrijving moet wel voor wat rijplezier zorgen.

Comment

Working...
                                        X