Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Kitcars

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Kitcars

Ik ben op zoek naar merken van kitcars:

Replica of niet, onbekend merk of niet. Boeit niet.

Het moet gewoon goed rijden

Tot nu toe ken ik:

• Caterham (merk)
    • Westfield (idem)
    • Donkervoort (idem)
    • Lotus (idem)
    • Tiger (kitcar)
    • Stuart Taylor (kitcar)
    • MK (kitcar)
    • Sylva (kitcar)
    • Luego (kitcar)

Kom aub niet af met een Cobra replica of Lamborghini of weet ik veel wat
    Het moet fun zijn, en op circuit te rijden zijn.

° GTS
    ° MNR

Oneindig veel leesvoer en technische ondersteuning voor de bouw van een kitcar bij: http://www.locostbuilders.co.uk/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Greg Bekijk Berichten
      Replica of niet, onbekend merk of niet. Boeit niet.

Het moet gewoon goed rijden

Kom aub niet af met een Cobra replica of Lamborghini of weet ik veel wat
      Het moet fun zijn, en op circuit te rijden zijn.
      Euh waarom zou dat niet samengaan? De Cobra is ooit ontworpen om te racen hoor... En wat is er meer fun dan 'n dikke V8?
      ----------------------------------------------------------------------------------
      2010 Porsche Cayenne S ---- Daily driver
      2008 BMW 730dA (F01) Exclusive Line Plus ---- Daily driver (SOLD)
      Pictures here: BMW 7 Series
      1992 Lamborghini Diablo 5.7L V12 SV Conversion ---- Weekend toy
      Pictures here: Diablo

--------------------------------------------------------------------------------------------
      It's like being in command of the Battlestar Galactica:
      It might need half a starsystem to turn around,
      but it'll do lightspeed, and has so much firepower even the
      Cylons have respect for it...

--------------------------------------------------------------------------------------------

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ScoobySimon Bekijk Berichten
        Euh waarom zou dat niet samengaan? De Cobra is ooit ontworpen om te racen hoor... En wat is er meer fun dan 'n dikke V8?

Ik vind zoiets als op de foto's vetter
        Van een cobra heb ik dan liever een echte... Weet ik, onbetaalbaar

Comment

ik zou zeker eens een kijkje gaan nemen bij oracle cars, die heeft redelijk wat staan.
          En de dax rush kan je ook nog aan het lijstje toevoegen.

Comment

• Formula 27 (Bike-engined)
            • Fisher
            • Mac1 motorsports
            • GTM
            • Adrenaline (Murtaya op basis van de Impreza)
            • Robinhood (goedkoop, maar de kwaliteit zou navenant zijn...)
            • Luego sports cars
            • Light Car Company (de Rocket)
            • Radical ()
            Oorspronkelijk geplaatst door Daxter
            Zelfs als ge met uw stuur draait, voelde den auto bewegen.

Comment

Een paar merken had ik al gezien, er staan er hopen te koop op internet

Links of rechts stuur maakt in zoiets voor mij niks uit...

Ben er echt wel van onvertuigd aan het geraken Alleen: meeste hebben geen dak, en wij hebben geen plaats in de garage Een zeil heb ik wel, maarja...

En verwarming moet je in zoiets niet verwachten zeker?

Sommige karren zijn idd bike-engined, is wel geschift

Comment

Comment

• VM
                  • KTM
                  • Dax Rush

Comment

Ben er echt wel van onvertuigd aan het geraken Alleen: meeste hebben geen dak, en wij hebben geen plaats in de garage Een zeil heb ik wel, maarja...
                    Voor de meeste van die karren is er wel een "all-weather"-pakket te verkrijgen (Caterham enzo bijvoorbeeld) of zelf te knutselen.
                    Stel u daar natuurlijk niet te veel van voor...tentenstokken + een zeil dat ge daarover kunt spannen. (en waterdichtheid is niet altijd 100%)
                    De link naar die Nederlandse Caterham, die staat ook dagelijks buiten met een extra toupetje

Caterhams kunnen in ieder geval wel uitgerust worden met verwarming.
                    Maar met een dikke (ski- of piloten-)jas + (verwarmde) handschoenen lukt het ook nog wel.

Sommige karren zijn idd bike-engined, is wel geschift
                    En toch zou ik eerder een gewone Duratec/K-series/ander licht autoblok hebben denk ik, volgens mij (en een hele boel andere mensen, met meer kennis en ervaring) heeft een motorblok veel te weinig koppel onderin om aangenaam te rijden.
                    Koppel genoeg voor een motor van 200kg, maar in een auto die sowieso meer dan het dubbele weegt... (dingen als een Megabusa ofzo niet meegeteld)

Comment

Ik vind zoiets als op de foto's vetter
                      Van een cobra heb ik dan liever een echte... Weet ik, onbetaalbaar
                      De "echte" zijn inderdaad duur. Maar de professionele replica's zijn zeker zo goed. Je kan dat totaal niet vergelijken met 'n Dax, Pilgrim of iets dergelijks... Hier spreken we over Kirkham en Superformance (beiden komen ook in het Shelby Register), ERA, Backdraft enzoverder... Kost ook 80 - 250.000$ om nieuw te laten bouwen, maar vrij vlot te vinden in occasie vanaf 40-60.000$

Kirkham bouwt ze in aluminium, SPF in fiberglass
                      ----------------------------------------------------------------------------------
                      2010 Porsche Cayenne S ---- Daily driver
                      2008 BMW 730dA (F01) Exclusive Line Plus ---- Daily driver (SOLD)
                      Pictures here: BMW 7 Series
                      1992 Lamborghini Diablo 5.7L V12 SV Conversion ---- Weekend toy
                      Pictures here: Diablo

It's like being in command of the Battlestar Galactica:
                      It might need half a starsystem to turn around,
                      but it'll do lightspeed, and has so much firepower even the
                      Cylons have respect for it...

Comment

Een paar merken had ik al gezien, er staan er hopen te koop op internet

Links of rechts stuur maakt in zoiets voor mij niks uit...

Mijn maat zijn Westfield heeft geen dak, enkel iets dat op deurtjes moet lijken. Het stuurt heeft hij laten ombouwen naar een LHD, dat was niet zo complex en dus ook niet zo duur. Verwarming heb je in die Westfield vooral van de motor, alles komt door naar het interieur, aangezien er weinig of geen isolatie is. Hij heeft denk ik een Duratec van 150 pk.
                        '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                        '15 Volvo XC60 D3

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk Berichten
                          Mijn maat zijn Westfield heeft geen dak, enkel iets dat op deurtjes moet lijken. Het stuurt heeft hij laten ombouwen naar een LHD, dat was niet zo complex en dus ook niet zo duur. Verwarming heb je in die Westfield vooral van de motor, alles komt door naar het interieur, aangezien er weinig of geen isolatie is. Hij heeft denk ik een Duratec van 150 pk.

Zoiets zou ik graag willen... LHD converteren zal idd niet zo duur zijn

Gaat dat goed? Ik veronderstel van wel? En wat betrouwbaar?

Comment

Zoiets zou ik graag willen... LHD converteren zal idd niet zo duur zijn

Gaat dat goed? Ik veronderstel van wel? En wat betrouwbaar?
                            Dat gaat blijkbaar vlot ja, zelfs een leek kan die mechanische delen wel snappen. Tot nu toe allemaal heel betrouwbaar, maar het is dan ook eigenlijk niet veel
                            '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                            '15 Volvo XC60 D3

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk Berichten
                              Dat gaat blijkbaar vlot ja, zelfs een leek kan die mechanische delen wel snappen. Tot nu toe allemaal heel betrouwbaar, maar het is dan ook eigenlijk niet veel
                              Ombouwen RHD-LHD is technisch niet zo moeilijk, maar het moet gebeuren door een erkende "ombouwer" en geregistreerd worden. In het beste geval zien ze het op de keuring en in het slechtste geval trekt de verzekering zijn pollen terug bij een ongeval.

Comment

Nog eentje om aan het lijstje toe te voegen, met bmw-stukken dus zeker geschikt voor dit forum

Legend uses 3-series running gear. The ultimate home-build driving machine?

Comment

Zo vet!

Comment

Ma fok ze, me want!

Lotus 7 top met E46 M3 motor

Comment

Working...
                                    X