Als je met die TDI rijdt zoals nu met je benzine, zal een S4 quasi niet meer verbruiken. Als je je aanpast, denk ik dat het verschil niet meer is dan 3 liter per 100 km...
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Audi A4 avant : 3.0 TDI of 3.0 TFSI (S4) ?
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door JanC Bekijk BerichtenAls je met die TDI rijdt zoals nu met je benzine, zal een S4 quasi niet meer verbruiken. Als je je aanpast, denk ik dat het verschil niet meer is dan 3 liter per 100 km...
3L x 1,25 euro/ liter = 3,75euro/ 100km
Op 30.000km = 1125 euro
Blijft imo een smak geld nietwaar?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door ST_TDCi Bekijk BerichtenDan nog...
Op 30.000km = 1125 euro
*loopt vlug weg voor de kiekens de stok terug smijten*
2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -
Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door ST_TDCi Bekijk BerichtenIk denk dat de 3.0 TDi met remapping het beste van de 2 samenbrengt.
Veel power, veel koppel, een laag verbruik en een in verhouding betere herverkoopwaarde.
Mvg
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Roger BMW Bekijk BerichtenLa question jambon: als je een kar van 60K kan betalen, wat is dan nog 1125 euro naft???
Beste,
Je kan ook nog altijd LPG of zonnebloem olie of van die shizzle in je auto leggen.
Voor meer info over deze materie en over hagedissen: stuur gerust een PM (private Message) naar forumlid BERTDS
Sportieve groeten,
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door TFSI-Q Bekijk BerichtenDe vraag is : biedt deze S4 véél meer rijplezier dan de 3.0 TDI, zodat ik dergelijk verbruik voor lief neem?
Ja
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door ST_TDCi Bekijk BerichtenVeel power, veel koppel, een laag verbruik en een in verhouding betere herverkoopwaarde.
Mvg
'k Ben er zeker van dat de S4 zijn waarde beter zal behouden (mits dat ie wat 'normaal' uitgerust is, geen gele kleur vanbuiten en rood van binnen enzo), dan die TDI.
Veel power en veel koppel, mooi zo.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door ST_TDCi Bekijk BerichtenDan nog...
Op 30.000km = 1125 euro
Aan de topicopener om uit te maken of het hem dit waard is.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Greg Bekijk BerichtenEen diesel kan no way, never, tippen qua plezier aan een benzine. Punt.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Ceke Bekijk BerichtenDe 3.0 tdi met automaat is niet zo zuinig hoor.
Op de autostrade is 7 liter haalbaar met cc maar eens daarbuiten en af en toe eens snedig vertrekken en je zit rap aan 10 liter gemiddeld..
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BWS Bekijk Berichtenhet blijkt zelfs dat de S4 meer kracht heeft dan op papier... (wat ook het hoger verbruik kan verklaren)
Let op, die 331pk is aan de wielen.
En men moet rekening houden met 20% verlies door de aandrijflijn (AWD), dus men zegt dat de S4 mogelijks tegen de 400pk zit.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Roger BMW Bekijk BerichtenLa question jambon: als je een kar van 60K kan betalen, wat is dan nog 1125 euro naft???
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Spillies Bekijk BerichtenIedereen zit hier te praten over herverkoopwaardes
'k Ben er zeker van dat de S4 zijn waarde beter zal behouden (mits dat ie wat 'normaal' uitgerust is, geen gele kleur vanbuiten en rood van binnen enzo), dan die TDI.
Veel power en veel koppel, mooi zo.
Goed dat ge het zelf gelooft.
Comment
-
30.000Km per jaar bollen zal toch een stuk goedkoper uitkomen met de 3.0TDI dan met de S4. Maar algezien verbruik niet direct op de eerste plaats komt en je nu ook al met een stevigere benzine rijdt zou ik opteren voor de S4. Waarom?
Deze zal toch nog een stuk krachtiger zijn dan de TDI.
Rijplezier zal volgens mij ook een pak aangenamer zijn in de S4
De S4 is ook eens wat anders dan de TDI mania die je meer ziet in Belgie (al heb ik nog niet veel 3.0TDI S-line's tegengekomen ook)
...
Kortom voor hetgeen dat een S4 je meer kost zal je volgens mij ook meer plezier aan hebben zeker als TFSI rijder.2005 Citroën C2 1.4 HDI VTR
2009 VW Scirocco 1.4 TSI DSG
2014 Opel Astra OPC
2015 Audi TT TDI S-Line
Comment
-
Moeilijke keuze maar moet het persé een a4 zijn mischien een 335d
de 3.0 tdi is ook al een snel zeker als ge hem chipt maar die s4 kunt ge ook laten chippen door mtm en dan hebt ge pas een beest
chippen heeft natuurlijk risico's en diesel of benzine ,kiezen is verliezen.2012 E92 Bmw 335i DKG
1991 E30 320i
Comment
Comment