Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Kangoo of Berlingo

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

mss is de chip gratis

Comment

In de vorige Berlingo (die trouwens nog altijd besteld kan worden) was de 110 PK versie wel leverbaar in de bestelwagenversie. Wij zijn nu aan onze tweede bezig en dat zijn zeker goede wagens

Comment

-----
        Last edited by ; 30/10/2012, 08:16.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door CentaurOnix Bekijk Berichten
          Die 110pk versie was een 2.0 HDI en geen 1.6 HDI als ik me niet vergis...

Je hoort me hier ook niks verkeerd zeggen over het vorige model van de Berlingo/Partner (tegenwoordig Berlingo First genaamd). Dit wagentje is vandaag wel alleen nog leverbaar met de 75pk versie van de 1.6 HDI. Merk ook op dat dit wagentje maar liefst bijna 300 kg (1130kg tegenover 1410 kg !!!) lichter is dan het huidige, nieuwe model, hetgeen de prestaties van de motor ook ten goede komt. Als het absoluut een PSA-busje moet zijn, dan zou ik zeker kiezen voor het oude model.

Eigenlijk zou je de Nemo/Bipper als vervanger van de vorige Berlingo/Partner kunnen zien, al is de laadvermogen/-volume zo'n 10% kleiner. Maar deze is dan weer alleen leverbaar met de 1.4 HDI motor 70 pk.

Dat wordt wel heel krap dan!
          2016 - Heden - Volvo V60 D5 Summum R-Design 2.4D 215 pk / 87.200 km
          2015 - Heden - Renault Twingo intense 0.9 TCE 90 pk / 26100 km
          2015 - Heden - BMW R nine T 1200cc 110pk / 20200 km

2015- 2016 - 2008 SAAB 9-3 1.9TID 150 pk /119.000 km weg op 27/05/2016
          2013 - 2015 - BMW 335i F30 active hybrid 340 pk / 40300 km weg op 02/10/2015
          2013 - 2015 - BMW 116d F20 2.0d 116pk / 50000 km RIP

Comment

Dus als ik het goed heb, is de Berlingo enkel nog leverbaar in de "licht pk versie", 1.6 90Pk De Kangoo daarentegen heeft een 1.5 105pk
            Nu komt mijn vraag de ene is ne 1600 en de andere ne 1500 maar met verschillende pk's. Welke is dan het beste van motor? Prestatie en verbruik?

Ik denk trouwens dat ik voor de Berlingo ga, mits de testrit mij meevalt. De 3 persoonszetel vooraan heeft ook veel voordelen. Het word trouwens en werk auto maar dient ook voor prive.
            De zatte mensen in de bak en de nuchteren vanvoor!

Comment

dat derde zeteltje is idd interessant, maar tis wel ne schupstoel

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                dat derde zeteltje is idd interessant, maar tis wel ne schupstoel
                Da voel ik toch nie!

Comment

koop allesinds gene kangoo, ik rij er iedere dag 150km mee en ik kan u vertellen das een hel.
                  Ik ben nog een jonge kerel en ik heb toch gigantisch veel last van mijn rug.
                  Ook een combo zou ik niet pakken.
                  Voor mij zou het zonder twijfel een caddy of een berlingo worden.
                  In zulk een auto is comfort het belangrijkste en niet prestaties, nuja 90pk zou ik toch zeker als minimum instellen.
                  Ik heb er 70 en das echt wel NO GO...

Comment

Ik denk dat ik inderdaad voor de Berlingo ga gaan.
                    Nu een ander vraagje, het is sowieso belachelijk dat de 110pk niet bestaat voor de lichte vracht maar wat vinden jullie van er dan een chip in te steken?
                    Een chip is dit een nadeel voor de motor of kan het geen kwaad als deze door een goed bedrijf geplaatst is en wat is dan een goed bedrijf?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Josephien Bekijk Berichten
                      Ik denk dat ik inderdaad voor de Berlingo ga gaan.
                      Nu een ander vraagje, het is sowieso belachelijk dat de 110pk niet bestaat voor de lichte vracht maar wat vinden jullie van er dan een chip in te steken?
                      Een chip is dit een nadeel voor de motor of kan het geen kwaad als deze door een goed bedrijf geplaatst is en wat is dan een goed bedrijf?
                      Iendien door ernstige firma gedaan denk ik dat er geen probleem is, die 90 pk versie zal wel best wat reserve hebben en hier tegen kunnen. Let wel op met je waarborg, als je versnellingsbak de geest zou geven en ze er achter komen dat je motorsturing gewijzigd is dan kan dit wel ééns voor problemen zorgen. Maar ik zou dit ook wel overwegen.
                      Een collega van me heeft een Berlingo (oude versie met 2.0 Hdi) die had 90 pk en hij heeft hem laten chippen door Cituning, heeft nu tegen de 125 pk dacht ik. Hij wist me te zeggen dat het verschil enorm is en de wagen veel meer rijplezier geeft. Dat is nu al zo'n 2/3 jaar geleden en geen problemen mee.
                      Last edited by V-zesserke; 22/07/2009, 23:59.

Comment

zou ook proberen via cit zelf, en proberen je garantie te behouden

Comment

Collega heeft vorige week zo'n nieuwe Partner gekocht met derde zitje voor zijn dochters (wou eigenlijk benzine maar dat was enkel in de diesels leverbaar ). Kwam van een Expert maar die mocht niet meer binnen in het containerpark (maximumhoogte en was vastgelopen).
                          Mooie camionettes!

Zal wel 90pk max zijn omdat bestelwagens gebruikelijk nogal afgetrapt worden
                          2012 Mercedes-Benz C207 E220 CDI Coupé

Comment

Working...
                          X