Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Kiezen voor familie- of stijlvolle leaseauto?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Ik kies voor de scenic:
    1) Elke keer serieus oppassen om niet met je kop tegen het dak te botsen als je de kleine uit de wagen haalt, lijkt me niet echt handig.
    2) In de stad is de scenic handiger (30 cm korter en achteruitcamera)
    3) wanneer je met de wagen rijdt, zie je alleen het interieur en dat is mooier in de scenic.
    4) wanneer je op de parking van de ikea staat of je koopt je een nieuwe grasmachine, zal je blij zijn dat je niet voor de insignia gekozen heb.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door azerty Bekijk Berichten
      Ik kies voor de scenic:
      1) Elke keer serieus oppassen om niet met je kop tegen het dak te botsen als je de kleine uit de wagen haalt, lijkt me niet echt handig.
      3) wanneer je met de wagen rijdt, zie je alleen het interieur en dat is mooier in de scenic.
      4) wanneer je op de parking van de ikea staat of je koopt je een nieuwe grasmachine, zal je blij zijn dat je niet voor de insignia gekozen heb.
      1) Moet je maar oppassen, heb je tenminste een prachtige lijn qua wagen
      2) Zovéél scheeld dat ook niet, en anders zoek je maar een grotere plaats voor een dikkere wagen.
      3) Dat is questie van smaak...interieur van de insignia mag er best wezen!
      4) Aanhangwagen?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door azerty Bekijk Berichten
        Ik kies voor de scenic:
        Ja, ik ga echt wekelijks naar Ikea of om een grasmachine.

Comment

Pirewiet, andere vrienden zoeken.

Ikzelf heb niet zo een vrienden. Ja, ik heb vrienden met een dochter die rijden in een Peugeot 206, en een 3-reeks als leaser. Ik heb vrienden die net bevallen zijn en naast de Peugeot 307 SW wachten op hun 207cc. Ikzelf had zelfs de Z4 M laten aanpassen door de garage om een kinderzitje te kunnen plaatsen .

Een ex-collega van me had zo een VW Sharan als leaser, want ja ze verwachtten net hun eerste kleine en dan kan je alle ruimte gebruiken... Wel, hij heeft er heel wat spijt van gehad en kan dan ook niet wachten dat ie gewoon terug een sedan kan bestellen... MPV's hebben door hun hogere zwaartepunt gewoon duidelijk meer problemen met hun rijgedrag, hebben een hoger verbruik en dit alles eigenlijk alleen om elke dag meer lucht te verplaatsen dan een gewone auto. Als genoeg kracht belangrijk voor je is, is die stabiliteit dat ook en moet je niet aan de MPV.

Zeker met zo een auto's zou ik nooit een model bestellen zonder te weten ofdat het enigszins goed rijdt... De verkoper is geen adviseur, maar gaat je altijd vertellen dat motor en ophanging ideaal voor je zijn, maar als je dat zelf niet kan ondervinden, is het maar zuur als je dan 4 jaar lang in dezelfde leaser moet spartelen.

Comment

Ik heb nu enkele sedans (Rover 600 2x,MG ZT) en een stationwagon (Rover 75 Tourer). Nu komt er een Land Rover Discovery bij. Ik moet zeggen dat ik de sedans eigenlijk echt niet lastig vind in gebruiksgemak. De terreinwagen wagen komt er meer uit smaak dan uit noodzaak,want ik ook interesse in een Jaguar XF of Honda Legend.

Zoals ik zei zou ik de Opel verkiezen. Ik heb er onlangs meegereden en vond hem bangelijk goed. Wagens als de Renault Scenic vind ik echt gebruisvoorwerpen. Persoonlijk zie ik er geen voordeel aan. Moest het dan een monovolume zijn kocht ik gegarandeerd een Ford S-max,die heeft een zeer goed weggedrag en rijdt meer als een sedan dan als een bestelwagen.....
            BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
              Pirewiet, andere vrienden zoeken.

Ikzelf heb niet zo een vrienden. Ja, ik heb vrienden met een dochter die rijden in een Peugeot 206, en een 3-reeks als leaser. Ik heb vrienden die net bevallen zijn en naast de Peugeot 307 SW wachten op hun 207cc. Ikzelf had zelfs de Z4 M laten aanpassen door de garage om een kinderzitje te kunnen plaatsen .

Een ex-collega van me had zo een VW Sharan als leaser, want ja ze verwachtten net hun eerste kleine en dan kan je alle ruimte gebruiken... Wel, hij heeft er heel wat spijt van gehad en kan dan ook niet wachten dat ie gewoon terug een sedan kan bestellen... MPV's hebben door hun hogere zwaartepunt gewoon duidelijk meer problemen met hun rijgedrag, hebben een hoger verbruik en dit alles eigenlijk alleen om elke dag meer lucht te verplaatsen dan een gewone auto. Als genoeg kracht belangrijk voor je is, is die stabiliteit dat ook en moet je niet aan de MPV.

Zeker met zo een auto's zou ik nooit een model bestellen zonder te weten ofdat het enigszins goed rijdt... De verkoper is geen adviseur, maar gaat je altijd vertellen dat motor en ophanging ideaal voor je zijn, maar als je dat zelf niet kan ondervinden, is het maar zuur als je dan 4 jaar lang in dezelfde leaser moet spartelen.
              Oorspronkelijk geplaatst door MRJ Bekijk Berichten
              Ik heb nu enkele sedans (Rover 600 2x,MG ZT) en een stationwagon (Rover 75 Tourer). Nu komt er een Land Rover Discovery bij. Ik moet zeggen dat ik de sedans eigenlijk echt niet lastig vind in gebruiksgemak. De terreinwagen wagen komt er meer uit smaak dan uit noodzaak,want ik ook interesse in een Jaguar XF of Honda Legend.

Zoals ik zei zou ik de Opel verkiezen. Ik heb er onlangs meegereden en vond hem bangelijk goed. Wagens als de Renault Scenic vind ik echt gebruisvoorwerpen. Persoonlijk zie ik er geen voordeel aan. Moest het dan een monovolume zijn kocht ik gegarandeerd een Ford S-max,die heeft een zeer goed weggedrag en rijdt meer als een sedan dan als een bestelwagen.....

Op zich kan alles. Maar qua gebruiksgemak (monteren en demonteren van kinderzitjes, kinderen in en uit die zitjes plaatsen, 2 kinderwagens meenemen, sleuren met zware tassen en dergelijke meer) gaat er niks boven een wagen die iets 'hoger' is dan gemiddeld, een vlakke koffertoegang heeft waarin je niet moet 'buigen', wat een sedan niet heeft en een MPV wel.

Het feit dat die Renault dan meer een 'gebruiksvoorwerp' is blijkt een zeer sterk positief punt te zijn in zijn voordeel.

Dat een MPV anders rijdt dan een sedan is inderdaad niet te ontkennen. Maar het gebruiksgemak is een zeer groot voordeel wat mij betreft.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Stefanus Bekijk Berichten
                Dat een MPV anders rijdt dan een sedan is inderdaad niet te ontkennen. Maar het gebruiksgemak is een zeer groot voordeel wat mij betreft.
                Als ik de Scenic zou kiezen, is het voornamelijk voor het gebruiksgemak. Zoals aangegeven vind ik het storend om vaak tegen het dak te botsen met ons kindje bij het in- en uitzetten (2x/dag) bij de huidige auto . Het klopt wel dat de extra kofferruimte van de Scenic eigenlijk geen meerwaarde biedt t.o.v. al grote koffer Insignia.

Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
                Zeker met zo een auto's zou ik nooit een model bestellen zonder te weten ofdat het enigszins goed rijdt...
                Volgens rij-impressies van de nieuwe Grand Scenic voelt deze al wat meer aan als een berline ipv busje. Ik ga alvast proberen wat te forceren bij mijn dealer zodat ik volgend weekend toch nog een test-rit kan doen vooraleer te beslissen (door duidelijk te stellen dat als dat niet lukt, de keuze voor de Scenic ook sowieso niet zal lukken...).
                Last edited by Pirewiet; 19/04/2009, 11:21.
                Insignia Metro 5 deurs (2009-2013)

Comment

Ik sla eigenlijk nooit mijn hoofd tegen de deurstijlen van mijne auto. Zelfs niet van mijne MG ZT die nochtans een erg lage daklijn heeft en verlaagd is. Cfr onderstaande foto. Deze wagen is echt wel moeilijker om intestappen dan een Insigna
                  Bijgevoegde Bestanden
                  BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

Comment

renault

Comment

Ik ben nogal goed in tussen de lijnen lezen (en luisteren) zegt men en mij is hier intussen overduidelijk dat jij duidelijk neigt naar zo'n Scénic. Volg dus maar je eigen gedacht.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door TheDude Bekijk Berichten
                        Woon je op een verkaveling?
                        Ben jij en/of je vrouw ambtenaar?
                        Zit je in "prime-time" meestal voor de kijkbuis?
                        Luister je meestal naar MNM of Q?
                        Ben je wielertoerist of mountainbiker?

Indien minstens 4 op de 5 keer ja, dan is de Scénic écht iets voor jullie.
                        Beetje stout, maar er zit waarheid in

Comment

Zalige conclusie

En 160pk is echt wel ok

Ik vind het persoonlijk jammer dat we maar keuze hebben uit deze twee.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Konrad1 Bekijk Berichten
                            Ik ben nogal goed in tussen de lijnen lezen (en luisteren) zegt men en mij is hier intussen overduidelijk dat jij duidelijk neigt naar zo'n Scénic. Volg dus maar je eigen gedacht.
                            De voorbije maanden tot enkele dagen geleden was ik inderdaad vrij zeker van de Scenic en daarom is het idee nog wat moeilijk los te laten, hoewel ik de Insignia al van in het begin een mooie geslaagde auto vond. Drie zaken hebben echter mijn voorkeur doen in vraag stellen:

1. Ecoflex versie Insignia komt tijdig (mijn dealer had lang volgehouden dat de ecologische versie pas in oktober beschikbaar zou zijn, waardoor hij te laat kwam)

2. Eerste real-life contact met Scenic viel tegen. Zoals aangegeven vond ik hem in't echt wat lomp.

en last but not least:
                            3. De Insignia met de specificaties die ik wou (Cosmo, open dak, xenon) viel nog juist binnen budget! Terwijl ik altijd dacht dat het te hoog zou liggen en daarom zou wegvallen.

Toen ik het budget vrijdag te weten kwam, ben ik echt gaan twijfelen en heb ik dit topic geopend.
                            Mede door te talrijke reacties besef ik meer en meer dat het volume van de Scenic eigenlijk niet nodig is. Zoals aangegeven ga ik hem komend weekend uitgebreid bekijken om een definitief beeld te krijgen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door TheDude Bekijk Berichten
                              Woon je op een verkaveling?
                              Ben jij en/of je vrouw ambtenaar?
                              Zit je in "prime-time" meestal voor de kijkbuis?
                              Luister je meestal naar MNM of Q?
                              Ben je wielertoerist of mountainbiker?

Indien minstens 4 op de 5 keer ja, dan is de Scénic écht iets voor jullie.
                              En voor de statistieken, bij mij vijf keer neen .
                              Last edited by Pirewiet; 19/04/2009, 20:13.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door wotr Bekijk Berichten
                                Zalige conclusie

En 160pk is echt wel ok

Ik vind het persoonlijk jammer dat we maar keuze hebben uit deze twee.
                                Heb veel anderen bekeken en had lang gedacht om met een break te eindigen (ligt zowat tussen sedan & monovolume in) maar uiteindelijk geen gevonden die zowat op alle wensen voldeed (zoals recent model, co2<146, stijlvol, genoeg pk, binnen budget, veel opties en nog wat andere).
                                En 160 pk is inderdaad uniek in de familie van ecologische betaalbare auto's .

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Pirewiet Bekijk Berichten
                                  En 160 pk is inderdaad uniek in de familie van ecologische betaalbare auto's .
                                  *kuch* 320d *kuch*
                                  AutoMinded.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door janvkn Bekijk Berichten
                                    *kuch* 320d *kuch*
                                    Daarom dat ik er "betaalbare" bij zette. Heb er ook aan gedacht maar vind het model (break, want hebben geen 5 deurs) eigenlijk niet zo mooi. Ben daarentegen wel overtuigd van zijn hoog rijplezier. En ook als hij al in budget zou passen, zou het een zeer kale bedoening worden.
                                    Last edited by Pirewiet; 20/04/2009, 11:26.

Comment

Goed nieuws van mijn Renault dealer. Ze hebben de auto en omdat ze hem pas vrijdag in de toonzaal gaan zetten, kan ik hem toch nog proefrijden. Normaal deze namiddag of ergens komende dagen. Misschien dat de beslissing wat vroeger kan vallen dan volgende week .

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Pirewiet Bekijk Berichten
                                        Daarom dat ik er "betaalbare" bij zette. Heb er ook aan gedacht maar vind het model (break, want hebben geen 5 deurs) eigenlijk niet zo mooi. Ben daarentegen wel overtuigd van zijn hoog rijplezier. En ook als hij al in budget zou passen, zou het een zeer kale bedoening worden.
                                        Ah ok, ik dacht dat het "betaalbare" op het ecologische aspect sloeg. De fiscale aftrekbaarheid (gelinkt aan CO2 categorie) is bij de 320d namelijk groter dan bij de Insignia dus uniek is de Insignia op dat gebied zeker niet

Voor de rest is het natuurlijk wel zo dat je met hetzelfde geld een rijker uitgeruste Insignia kan nemen dan een 320d.
                                        AutoMinded.be

Comment

Ik ben (net) 29, heb 1 kind (en hopelijk niet te lang voor 2e) en recent ook een nieuwe leasewagen gekozen (C200 CDI break). Mijn advies: zonder twijfel de Insignia. Hoewel het waar is dat kinderen tegenwoordig heel wat spullen hebben om mee te zeulen, wordt er toch echt zwaar overdreven in het formaat van wagens dat gekozen wordt. Als mensen gewoon graag de grootste bak willen die ze kunnen krijgen, dan moeten ze dat gewoon toegeven - maar het niet op de kinderen steken. Mijn ouders reden met 3 kinderen rond in een Ford Sierra station, wat waarschijnlijk kleiner is dan een hedendaagse Ford Focus. Toen ze daarna een Renault Espace kochten (kleiner dan de huidige Grand Scenic) hadden we het gevoel plaats te veel te hebben. En nu vindt iedereen met 1 of 2 kleine koters (< 10 jaar) dat ze een S-Max (*) of andere stevige monovolume nodig hebben.

Ik dus niet. De ruimte heb je 99,99% van de tijd echt niet nodig, en de keren dat het wel zo is zijn er best alternatieven te vinden. In ruil daarvoor zit je ganse dagen *op* ipv. in je wagen (het 'busjesgevoel' dus), krijg je te maken met een gecompromitteerde wegligging en geef je aan je omgeving het idee enkel te leven omwille van je kind(eren) - dat laatste is bij velen nu natuurlijk net de bedoeling. Die monovolume kan je later nog steeds overwegen, wanneer het echt nodig is (3 kinderen van 14+ jaar oud). Het probleem dat de daklijn te laag is en je kind er z'n hoofd aan kan stoten lijkt me ook wat overdreven, mijn Alfa 159 houdt op dat gebied absoluut niet over (in combinatie met zeer hoge MaxiCosi PrioriFix) en toch heb ik dat nog nooit voorgehad (14 maand nu). En eens ze een jaar of 3 oud zijn willen ze toch enkel nog zelf in hun stoel kruipen.

Moet zeggen dat ik de Insignia wel een weinig geïnspireerd design vind, zeker nu ik hem wat meer op de baan zie. Aan de andere kant: degustibus et coloribus non est disputandum, en het probleem van de verplichte 'eco-wagens' (wat een verregaande hypocrisie!) is mij ook niet vreemd (ik ben er gelukkig nog net aan ontsnapt). Maar als er andere mogelijkheden zijn, kan je die misschien ook overwegen. In deze klasse zijn enkel de BMW 3 (wegens koffer) en de Alfa 159 (wegens achterbank) echt te klein voor iemand met 1 of 2 baby's, al de rest volstaat ruimschoots, ook de A4 en C-klasse. En kies alleszins een break, want dat is nu net wel verdomd handig (enkel en alleen al voor de lage laaddrempel).

Voila, tot zover mijn onverbloemde mening .

(*) Laat je trouwens niet verleiden door zo'n S-Max, want dat is net zo goed een busje als de anderen (rijdt gewoon iets minder belabberd, maar je zit er nog steeds boven op en wordt door een Mondeo naar huis gereden).

Comment

Working...
                                          X