Interessant stukje tekst als potentiële koper...
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
€10.000: BMW E30 M3 (UK) vs. BMW E36 M3 3.0 Sedan vs. Porsche 944 S2
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Porker Bekijk BerichtenEen lui blok blijft een lui blok hé... Maar goed, we gaan niet op de feiten vooruitlopen, ik ga proberen met de eigenaar af te spreken op dezelfde dag dat ik de Clio en evt. M3 ga bezoeken, dan kan ik tenminste correct oordelen
Maar die oranje is wel leuk
interessante denkpiste! Wat kost een VX200 Turbo?
TCT is in ieder geval fan, u heeft een nieuwe vriend!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Fiddy Bekijk BerichtenDie grijze zou al eens wat minder lui kunnen zijn. Geflowde kop zodat ie wat meer adem krijgt, agressievere nokkenassen en remap....het blijft natuurlijk nadrukkelijk een langeslagblok wat altijd eerder koppel onderin ten goede komt dan de toerentalgeilheid, maar vermoedelijk zal dat blok toch al wat bevredigender zijn
Maar die oranje is wel leuk
interessante denkpiste! Wat kost een VX200 Turbo?
TCT is in ieder geval fan, u heeft een nieuwe vriend!
Wat doen zo'n mods (geflowde kop, nokkenassen, ...) over 't algemeen met de betrouwbaarheid en levensduur van een blok?
Kan ik u eventueel aanspreken om daar terug een radiootje in te plaatsen?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Avantus Bekijk BerichtenEn in een Opel wil je dan wel gezien worden?1963 Land Rover Series IIa
1994 Mercedes SL320
2015 Land Rover Discovery SDV6
2016 Porsche Cayenne GTS
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Avantus Bekijk BerichtenEn in een Opel wil je dan wel gezien worden?
"Oh wauw, ne Vauxhall ofwa, da kennek ni, vet!"
Stel je voor, een GM product kopen, nooit gedacht!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Avantus Bekijk BerichtenEn in een Opel wil je dan wel gezien worden?
Hoe leuk een Integra TR ook is, daarin gaan niet-kenners je altijd héél anders aankijken dan in een Speedster waar er geen twijfel is over wat voor wagen dat eigenlijk is.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Porker Bekijk BerichtenEen VX220 Turbo zou ideaal zijn, maar die liggen buiten budget (minstens £13.000)...
Wat doen zo'n mods (geflowde kop, nokkenassen, ...) over 't algemeen met de betrouwbaarheid en levensduur van een blok?
Kan ik u eventueel aanspreken om daar terug een radiootje in te plaatsen?
Misschien dat met de remap z'n toerentalbegrenzer wat is opgeschoven, en de kop daar ook lichtelijk voor is aangepast (stijvere klepveren bijvoorbeeld), maar ook daar moet zo'n ding goed tegenkunnen, ik zou dat in geen geval als een nadeel beschouwen.
Belangrijker blijft nog altijd onderhoud en warmrijden hé
Ohja, ik wil je met veel helpen, maar voor een radio stuur ik je naar iemand anders, ik haat alles wat met elektriek te maken heeft
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Fiddy Bekijk Berichtenimo doet dat in het algemeen weinig tot niets aan de betrouwbaardheid van zo'n blok. Dat verandert het karakter wat, maar de toegenomen stress is minimaal. Als dat zo'n 10 à 15 pk extra geeft, mag je ook blij zijn.
Misschien dat met de remap z'n toerentalbegrenzer wat is opgeschoven, en de kop daar ook lichtelijk voor is aangepast (stijvere klepveren bijvoorbeeld), maar ook daar moet zo'n ding goed tegenkunnen, ik zou dat in geen geval als een nadeel beschouwen.
Belangrijker blijft nog altijd onderhoud en warmrijden hé
Ohja, ik wil je met veel helpen, maar voor een radio stuur ik je naar iemand anders, ik haat alles wat met elektriek te maken heeft
Bon, binnen twee uur examen, ik ga eens herhalen denk ik
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Fiddy Bekijk BerichtenIk had die oranje z'n advertentie eigenlijk nog niet deftig gelezen, ik ben een prentjeskijker
wat houdt dat in? Vraag er eens achter....
Comment
-
Als je je haast met je aankoop ben je misschien nog niet te laat om ook van de partij te zijn!
Comment
-
Een zeer eerlijk antwoord van de eigenaar van de grijze aangepaste VX220
Hi Frank,
To be honest you couldn't really use the car every day. At the moment there is no key or anything (although you could get one cut) I don't have the standard seat unfortunately as this would make a big difference. By all means come and have a look at the car if it is still around when you are over. Maintainace costs are difficult to anticpate. The car has been tracked and so has taken more abuse than your normal road car but i havn't had any problems as yet.
Regards
Stuart
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door TomT Bekijk BerichtenAls je je haast met je aankoop ben je misschien nog niet te laat om ook van de partij te zijn!
http://autoforum.be/showthread.php?t=37243
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Porker Bekijk BerichtenEen zeer eerlijk antwoord van de eigenaar van de grijze aangepaste VX220
Geen sleutel e.d. gaat misschien iets te ver als daily
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Porker Bekijk BerichtenEen lui blok blijft een lui blok hé... Maar goed, we gaan niet op de feiten vooruitlopen, ik ga proberen met de eigenaar af te spreken op dezelfde dag dat ik de Clio en evt. M3 ga bezoeken, dan kan ik tenminste correct oordelen
Ik zou hier al zo veel mogelijk testritten doen, misschien dat er dan al kandidaten afvallen wat de keuze toch wat vergemakkelijkt. Een ritje e30 M of speedster moet wel te versieren zijn.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Porker Bekijk BerichtenMits de juiste aanpassingen vind ik 't echt wel een aantrekkelijk uitziend autootje..
Ik vraag me echter af welke motor je moet kiezen. Die Turbo is ongetwijfeld een beest, maar in welke mate past het nog bij het karakter van de wagen. Een hoogtoerige atmo blijft dan toch de homogenere keuze denk ik.
Zo'n 2.2 lijkt me echter niet snel genoeg, volgens wat ik zag op croix. Dat moet opgegeven 5.9 naar 100 gaan, maar no way dat ze dat doen.
Zo'n geprept 2.2 blok is mss nog de moeite ja, maar wat is 10-15pk... tenzij ze erg toegeknepen zijn af fabriek. Zou me opzich niet verbazen, want 67pk per liter is nu niet echt wauw.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door GeeZer Bekijk BerichtenIk zou dan helemaal niet meer kunnen kiezen, tenzij er 1 uitschiet.
Ik zou hier al zo veel mogelijk testritten doen, misschien dat er dan al kandidaten afvallen wat de keuze toch wat vergemakkelijkt. Een ritje e30 M of speedster moet wel te versieren zijn.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Avantus Bekijk BerichtenOptisch heeft dat zo absoluut iets, lekker mean.
Ik vraag me echter af welke motor je moet kiezen. Die Turbo is ongetwijfeld een beest, maar in welke mate past het nog bij het karakter van de wagen. Een hoogtoerige atmo blijft dan toch de homogenere keuze denk ik.
Zo'n 2.2 lijkt me echter niet snel genoeg, volgens wat ik zag op croix. Dat moet opgegeven 5.9 naar 100 gaan, maar no way dat ze dat doen.
Zo'n geprept 2.2 blok is mss nog de moeite ja, maar wat is 10-15pk... tenzij ze erg toegeknepen zijn af fabriek. Zou me opzich niet verbazen, want 67pk per liter is nu niet echt wauw.
Comment
Comment