Mededeling

Collapse
No announcement yet.

€10.000: BMW E30 M3 (UK) vs. BMW E36 M3 3.0 Sedan vs. Porsche 944 S2

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Interessant stukje tekst als potentiële koper...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Porker Bekijk Berichten
      Een lui blok blijft een lui blok hé... Maar goed, we gaan niet op de feiten vooruitlopen, ik ga proberen met de eigenaar af te spreken op dezelfde dag dat ik de Clio en evt. M3 ga bezoeken, dan kan ik tenminste correct oordelen
      Die grijze zou al eens wat minder lui kunnen zijn. Geflowde kop zodat ie wat meer adem krijgt, agressievere nokkenassen en remap....het blijft natuurlijk nadrukkelijk een langeslagblok wat altijd eerder koppel onderin ten goede komt dan de toerentalgeilheid, maar vermoedelijk zal dat blok toch al wat bevredigender zijn

Maar die oranje is wel leuk

interessante denkpiste! Wat kost een VX200 Turbo?

TCT is in ieder geval fan, u heeft een nieuwe vriend!

Comment

• En in een Opel wil je dan wel gezien worden?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Fiddy Bekijk Berichten
          Die grijze zou al eens wat minder lui kunnen zijn. Geflowde kop zodat ie wat meer adem krijgt, agressievere nokkenassen en remap....het blijft natuurlijk nadrukkelijk een langeslagblok wat altijd eerder koppel onderin ten goede komt dan de toerentalgeilheid, maar vermoedelijk zal dat blok toch al wat bevredigender zijn

Maar die oranje is wel leuk

interessante denkpiste! Wat kost een VX200 Turbo?

TCT is in ieder geval fan, u heeft een nieuwe vriend!
          Een VX220 Turbo zou ideaal zijn, maar die liggen buiten budget (minstens £13.000)...

Wat doen zo'n mods (geflowde kop, nokkenassen, ...) over 't algemeen met de betrouwbaarheid en levensduur van een blok?

Kan ik u eventueel aanspreken om daar terug een radiootje in te plaatsen?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Avantus Bekijk Berichten
            En in een Opel wil je dan wel gezien worden?
            Zeg nooit Opel tegen een Voksel!
            1963 Land Rover Series IIa
            1994 Mercedes SL320
            2015 Land Rover Discovery SDV6
            2016 Porsche Cayenne GTS

Comment

Vauxhall kent men niet op het vasteland, en 't bespaart me de schaamte "Opel" te moeten zeggen!

"Oh wauw, ne Vauxhall ofwa, da kennek ni, vet!"

Stel je voor, een GM product kopen, nooit gedacht!

Comment

ik aanzie een Speedster niet direct als een Opel. Eerder als een hertekende Lotus om onder een ander concern te kunnen verkopen.

Hoe leuk een Integra TR ook is, daarin gaan niet-kenners je altijd héél anders aankijken dan in een Speedster waar er geen twijfel is over wat voor wagen dat eigenlijk is.

Comment

Een VX220 Turbo zou ideaal zijn, maar die liggen buiten budget (minstens £13.000)...

Wat doen zo'n mods (geflowde kop, nokkenassen, ...) over 't algemeen met de betrouwbaarheid en levensduur van een blok?

Kan ik u eventueel aanspreken om daar terug een radiootje in te plaatsen?
                  imo doet dat in het algemeen weinig tot niets aan de betrouwbaardheid van zo'n blok. Dat verandert het karakter wat, maar de toegenomen stress is minimaal. Als dat zo'n 10 à 15 pk extra geeft, mag je ook blij zijn.
                  Misschien dat met de remap z'n toerentalbegrenzer wat is opgeschoven, en de kop daar ook lichtelijk voor is aangepast (stijvere klepveren bijvoorbeeld), maar ook daar moet zo'n ding goed tegenkunnen, ik zou dat in geen geval als een nadeel beschouwen.
                  Belangrijker blijft nog altijd onderhoud en warmrijden hé

Ohja, ik wil je met veel helpen, maar voor een radio stuur ik je naar iemand anders, ik haat alles wat met elektriek te maken heeft

Comment

• Mits de juiste aanpassingen vind ik 't echt wel een aantrekkelijk uitziend autootje..

Comment

imo doet dat in het algemeen weinig tot niets aan de betrouwbaardheid van zo'n blok. Dat verandert het karakter wat, maar de toegenomen stress is minimaal. Als dat zo'n 10 à 15 pk extra geeft, mag je ook blij zijn.
                      Misschien dat met de remap z'n toerentalbegrenzer wat is opgeschoven, en de kop daar ook lichtelijk voor is aangepast (stijvere klepveren bijvoorbeeld), maar ook daar moet zo'n ding goed tegenkunnen, ik zou dat in geen geval als een nadeel beschouwen.
                      Belangrijker blijft nog altijd onderhoud en warmrijden hé

Ohja, ik wil je met veel helpen, maar voor een radio stuur ik je naar iemand anders, ik haat alles wat met elektriek te maken heeft
                      Merci voor de vele inzichten!

Bon, binnen twee uur examen, ik ga eens herhalen denk ik

Comment

• Ik had die oranje z'n advertentie eigenlijk nog niet deftig gelezen, ik ben een prentjeskijker

This car has been upgraded in many areas by Hofmann motorsport upgrades.
                        wat houdt dat in? Vraag er eens achter....

Comment

Ik had die oranje z'n advertentie eigenlijk nog niet deftig gelezen, ik ben een prentjeskijker

wat houdt dat in? Vraag er eens achter....
                          Ik ben je reeds voorgeweest, ik wacht op antwoord...

Comment

• Als je je haast met je aankoop ben je misschien nog niet te laat om ook van de partij te zijn!

Comment

• Een zeer eerlijk antwoord van de eigenaar van de grijze aangepaste VX220

Hi Frank,

To be honest you couldn't really use the car every day. At the moment there is no key or anything (although you could get one cut) I don't have the standard seat unfortunately as this would make a big difference. By all means come and have a look at the car if it is still around when you are over. Maintainace costs are difficult to anticpate. The car has been tracked and so has taken more abuse than your normal road car but i havn't had any problems as yet.

Regards

Stuart
                              Geen sleutel e.d. gaat misschien iets te ver als daily

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door TomT Bekijk Berichten
                                Als je je haast met je aankoop ben je misschien nog niet te laat om ook van de partij te zijn!

http://autoforum.be/showthread.php?t=37243
                                Ik neem GEEN deel aan die community

Comment

Een zeer eerlijk antwoord van de eigenaar van de grijze aangepaste VX220

Geen sleutel e.d. gaat misschien iets te ver als daily
                                  Geen sleutel is zelfs niet legaal als ik me niet vergis

Comment

Een lui blok blijft een lui blok hé... Maar goed, we gaan niet op de feiten vooruitlopen, ik ga proberen met de eigenaar af te spreken op dezelfde dag dat ik de Clio en evt. M3 ga bezoeken, dan kan ik tenminste correct oordelen
                                    Ik zou dan helemaal niet meer kunnen kiezen, tenzij er 1 uitschiet.
                                    Ik zou hier al zo veel mogelijk testritten doen, misschien dat er dan al kandidaten afvallen wat de keuze toch wat vergemakkelijkt. Een ritje e30 M of speedster moet wel te versieren zijn.

Comment

Mits de juiste aanpassingen vind ik 't echt wel een aantrekkelijk uitziend autootje..

Optisch heeft dat zo absoluut iets, lekker mean.

Ik vraag me echter af welke motor je moet kiezen. Die Turbo is ongetwijfeld een beest, maar in welke mate past het nog bij het karakter van de wagen. Een hoogtoerige atmo blijft dan toch de homogenere keuze denk ik.
                                      Zo'n 2.2 lijkt me echter niet snel genoeg, volgens wat ik zag op croix. Dat moet opgegeven 5.9 naar 100 gaan, maar no way dat ze dat doen.

Zo'n geprept 2.2 blok is mss nog de moeite ja, maar wat is 10-15pk... tenzij ze erg toegeknepen zijn af fabriek. Zou me opzich niet verbazen, want 67pk per liter is nu niet echt wauw.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door GeeZer Bekijk Berichten
                                        Ik zou dan helemaal niet meer kunnen kiezen, tenzij er 1 uitschiet.
                                        Ik zou hier al zo veel mogelijk testritten doen, misschien dat er dan al kandidaten afvallen wat de keuze toch wat vergemakkelijkt. Een ritje e30 M of speedster moet wel te versieren zijn.
                                        Ik heb al E30 M3 en Lotus Elise gereden dus ik kan me wel een beeld vormen, ik wil gewoon met de exemplaren rijden die me echt interesseren om een specifieker beeld te vormen...

Comment

Optisch heeft dat zo absoluut iets, lekker mean.

Ik vraag me echter af welke motor je moet kiezen. Die Turbo is ongetwijfeld een beest, maar in welke mate past het nog bij het karakter van de wagen. Een hoogtoerige atmo blijft dan toch de homogenere keuze denk ik.
                                          Zo'n 2.2 lijkt me echter niet snel genoeg, volgens wat ik zag op croix. Dat moet opgegeven 5.9 naar 100 gaan, maar no way dat ze dat doen.

Zo'n geprept 2.2 blok is mss nog de moeite ja, maar wat is 10-15pk... tenzij ze erg toegeknepen zijn af fabriek. Zou me opzich niet verbazen, want 67pk per liter is nu niet echt wauw.
                                          Goh niet snel genoeg lijkt me veel gezegd, je koopt dat ook niet voor de duizelingwekkende acceleratie hé... Ik had graag een iets aantrekkelijker blok dan zo'n 2.2 gehad, maar da's jammer genoeg geen optie, ik kan er maar eens mee rijden vooraleer ik oordeel hé.

Comment

Working...
                                          X