Mededeling

Collapse
No announcement yet.

€10.000: BMW E30 M3 (UK) vs. BMW E36 M3 3.0 Sedan vs. Porsche 944 S2

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Quill Bekijk Berichten
    Blokkeeeen!
    oei, ik viel in herhaling

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Porker Bekijk Berichten
      Ik heb bevestiging dat dat geen probleem is
      Details? Mag per PM. Thx!

Comment

Bon, ff samengevat wat er concreet te bezoeken is en wat in aanmerking komt
        Zet het hier anders in 't lang en in 't breed, dan hebben we allemaal nog de kans om die dingen van je af te snoepen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tuur Bo Bekijk Berichten
          Studeren ?
          Ik ben sinds 22u terug van m'n examen, even uitblazen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
            Zet het hier anders in 't lang en in 't breed, dan hebben we allemaal nog de kans om die dingen van je af te snoepen.
            Als iemand dat doet beschouw ik 't als een slag onder de gordel en komt 'ie op m'n ignore list!

edit: desalniettemin, opgekuist
            Last edited by ; 08/06/2009, 23:45.

Comment

• Daarnet nog een Z3 M Coupé gezien aan Brezan Autoparts in Lubbeek. Hij vertrok met'n stevige donut + drift. Da's geen optie, zo'n Z3 M? Lijkt me zeker en vast de moeite, maar ze liggen misschien nét buiten het budget?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Vicious Bekijk Berichten
                Daarnet nog een Z3 M Coupé gezien aan Brezan Autoparts in Lubbeek. Hij vertrok met'n stevige donut + drift. Da's geen optie, zo'n Z3 M? Lijkt me zeker en vast de moeite, maar ze liggen misschien nét buiten het budget?
                Graag, maar da's buiten budget, zowel qua aankoop als tax

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Vicious Bekijk Berichten
                  Daarnet nog een Z3 M Coupé gezien aan Brezan Autoparts in Lubbeek. Hij vertrok met'n stevige donut + drift. Da's geen optie, zo'n Z3 M? Lijkt me zeker en vast de moeite, maar ze liggen misschien nét buiten het budget?
                  Je zou bijna denken dat het Moptic is

Comment

Omdat 't mij door Lotus-eigenaars afgeraden is met mijn budget aan Lotus ownership te beginnen, anders graag...
                    Aha, mag ik eens weten welke de punten zijn van kostelijkheden. gezien een lotus pré 2004 hoog op de verlanglijst staat, weet ik meteen ook als het haalbaar is.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door frekkel Bekijk Berichten
                      Aha, mag ik eens weten welke de punten zijn van kostelijkheden. gezien een lotus pré 2004 hoog op de verlanglijst staat, weet ik meteen ook als het haalbaar is.
                      .....

Ik heb de mijne gekocht van mensen die ik kende die zelf een zaak hebben van auto onderdelen. En dus zelf het onderhoud deden. En toch heb ik wat kosten moeten doen om mijn auto in orde te krijgen en alle upgrades er op te hebben die sindsdien (sinds hun aankoop) eigenlijk bij een erkend verdeler zouden moeten gebeurd zijn.

Ik ken er ondertussen al heel wat van want de mijne is ver van standaard ;-)) (ja ik doe het ook voor de kick).

Die verhalen rond die Engelse wagens zijn jammergenoeg meestal waar...
                      Veelal zijn ze uitgerust met de originele rode koni's die na max 30 à 50 000 km niet meer door de keuring geraken. Ik heb een complete lotus sport suspension kit laten plaatsen met aangepaste verlaging en aanpassing van de stuurkolom. Kdenk rond de 2300 euro.

Dan heb je de originele remmen MMC schijven die echt goed remmen bij droog weer en als je ze warm kan houden, maar vanaf dat ze te koud worden (regen, koud weer, enkele km's zonder remmen) heb je voor 4 seconden geen rem... je moet ze dus warm houden. Ideale remmen voor circuit dus... maar voor op de weg???? Bij mij vervangen door ap racing dubbele geventileerde met pagid rs blokken en rvs remleidingen.... 3000 euro ofzo.... die remmen altijd en harder.

Je voelt me al komen zeker... Voor een wagen die perfect in orde staat zal je wel iets meer moeten betalen dan 10 000 euro. Mocht je toch het geluk hebben van ene te vinden moet je me maar iets laten weten maar koop aub gene voor de prijs alleen want dan weet je niet waar je "upgrade"budget zal eindigen.

MAAR als je een deftige op de kop kan tikken dan heb je wel een auto die je echt niet meer kwijt wil. Een echte drivers car met enorm veel kart genen.

Comment

• Hoe zit het eigenlijk met het strippen van een wagen voor de keuring hier. Moeten de achterbank en gordels er terug in voor de jaarlijkse keuring of mag je alles gestript laten?

Comment

• Reactie gehad mbt. die rode 2.4 VX220, de vriendelijkheid van die britten, damn

Hi Frank,

Thank you for your interest in the car and for your kind comments. I thought about putting black wheels on it but lots of people have done that before, so thought I'd be different!! :-)

The car is currently still for sale - I've had lots of interest as you can imagine but no firm offers yet. The car will happily return 34-36mpg on a normal commute and well over 40mpg on long motorway runs (I've seen as high as 46mpg!). It's such a lightweight car that it doesn't wear tyres and brake components nearly as quickly as 'regular' cars, which is a huge bonus. Insurance is going to be a bit higher than your normal hot hatch due to it's sporty pretenses and the modifications, although I'm only 27 and I manage fine. The car has wanted for nothing during my ownership and needs absolutely nothing doing to it for the next owner to drive away and enjoy it this summer!! It's a fantastic car and very exciting to drive.

Is the end of June a definite date for you to start looking or would you like to see the car before then? More than happy to arrange a viewing when it suits you best. Is it far for you to travel to Bristol?

Many thanks, Pete
                          Frank,

I may well be going to Goodwood FoS on Saturday 4th July, so I'll let you know. More than happy to meet you there if I do!! If you're visiting the E30 M3 on the 3rd, I can also make the car available in Bristol that day for you to look at (if it's still for sale).

Are you intending to track the car? The VX would be a fantastic track car if you do - the Nitron suspension, wheels and extra power are perfect :-)

Regards, Pete
                          Last edited by ; 09/06/2009, 21:35.

Comment

• Pfffff dat heb je hier echt nooit!

Comment

.....
                              beetje overdreven, niet?
                              die rode koni's krijg je uiteraard nog door de keuring. das een kwestie van weten hoe of wat.
                              en die remmen kun je ook voor een pak minder performant maken hé. ik ben al samen 180€ kwijt aan stalen leidingen, mintex circuit pads en dot5 op de originele schijven (trekt minder snel krom dan after market genre ebc e.d.) en dat remt als een tiet nu.

ik vermoed dat je qua lopende kosten tussen een elise en een vx220 niet veel uit elkaar zal zitten. integendeel, die lotus gaat denk ik goedkoper uitkomen. check ebay om een gedacht te krijgen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door frekkel Bekijk Berichten
                                beetje overdreven, niet?
                                die rode koni's krijg je uiteraard nog door de keuring. das een kwestie van weten hoe of wat.
                                Wat diene mens bedoelt is dat die shocks wschl compleet gaar zijn na X aantal kilometer.

Comment

• Ik zou maar al beginnen zweten Porker

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
                                    Ik zou maar al beginnen zweten Porker

http://www.standaard.be/Artikel/Deta...ieuwsoverzicht
                                    Het budget voor mijn auto staat al in £ op m'n rekening, ik wou dat risico niet lopen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
                                      Ik zou maar al beginnen zweten Porker

http://www.standaard.be/Artikel/Deta...ieuwsoverzicht
                                      Fok. Wat zijn de kansen dat de pond op 2 weken tijd terug merkelijk zakt?

Comment

• Haha, ik was gisteren nog aan't checken hoe hoog het Pond stond, aangezien daarvan veel afhangt bij Porker. Maar 't is slim dat ge geanticipeerd hebt Frank
                                        Enneh, die Britten zijn idd echt ongelooflijk vriendelijk als ge de antwoorden op uw vragen lees!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door TomT Bekijk Berichten
                                          Fok. Wat zijn de kansen dat de pond op 2 weken tijd terug merkelijk zakt?
                                          ik meen dat ie nog wel een klop zal krijgen ... maar tot op het niveau dat ik gehad heb (+/- 1.05) zal ie wel niet meer komen ... ik vind dat niet zo erg
                                          1963 Land Rover Series IIa
                                          1994 Mercedes SL320
                                          2015 Land Rover Discovery SDV6
                                          2016 Porsche Cayenne GTS

Comment

Working...
                                          X