Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Opel Insignia Sports Tourer vs Audi A4 Avant

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

De Sports Tourer heeft een lelijke kont, geef mij maar de A4 Avant. Liever wat kalere uitrusting dan een auto die mij een beetje aan een Q7 doet denken. Als sedan zou ik wel de Insignia kiezen.

Comment

Ik heb het niet voor de styling van de Insignia dus de keuze voor de A4 lijkt me vrij logisch.

Comment

Geen twijfel den Insignia SportTourer .

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door TheStraffe Bekijk Berichten
          Geen twijfel den Insignia SportTourer .
          Ik zou het niet beter kunnen zeggen
          Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
          Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
          Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
          Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

Eigenlijk mag de audi in mijn ogen meer kosten.
            Aangezien je der ook veel meer voor zal terug krijgen als voor de insignia, zodra je die uit de garage rijdt is hij nog maar de helft waard van zijn nieuwprijs bij wijze van spreke.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door geilenbarry Bekijk Berichten
              Aangezien je der ook veel meer voor zal terug krijgen als voor de insignia, zodra je die uit de garage rijdt is hij nog maar de helft waard van zijn nieuwprijs bij wijze van spreke.
              Vraag is: koop je een wagen voor hem verder te verkopen?

Slechte belegging zou ik dan zeggen...

Zelf vind ik de A4 een behoorlijk saaie wagen. De Opel is ook niet helemaal mijn ding qua styling maar die springt er tenminste nog eens tussenuit. Doe me die dan maar.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door geilenbarry Bekijk Berichten
                Een hogere restwaarde van 2000€ rechtvaardigt geen hogere aankoopprijs van 7000€ voor dezelfde uitrusting...

Comment

A4.
                  Ik heb de uitleg al gedaan, maar toen was er nog geen poll. Nu dus gestemd.
                  120d Hatch Edition Sport

Comment

Aha!

Geen van de twee.

Ik heb goeie ervaringen met Opel Service, maar op lange ritten stellen de Opel zetels me teleur. De Insignia ziet er goed uit, maar ik ondervind weinig steun van de zetels. Geen idee hoe het rijdt.

Audi A4 is dan weer een gevestigde waarde, maar na 4 Audi-garages versleten te hebben (die gasten denken dat ze Porsche verkopen?) hoef ik geen VAG meer...

Moest ik gedwongen worden, zou ik dus eerder de Insignia kiezen dan de A4 .

Comment

Op het salon heb ik uitgebreid in de Insigna gezeten, en het viel mij wat tegen. Ik ben nu wel Audi-rijder, en mss niet helemaal objectief maar toch. Het voelde helemaal niet aan zoals ik wou. Als ik mijn interieur (dan nog maar van de A3) vergelijk qua materiaal, looks (smaken en kleuren), degelijkheid, .. vergelijk met dat van de Insigna dan vind ik dat Opel nog een weg af te leggen heeft. Het is al beter dan in de Vectra (mijn vriendin haar vader rijdt met een Vectra, heb er dus al ervaring mee) maar nog niet wat ik zelf van een interieur verwacht. Ook de zetels vond ik niet echt zoals ik ze wou, al kan je die maar echt beoordelen als je eens met de Insigna gereden hebt. Toen ik daarna naar de Audi-stand ging en daar in enkele wagens heb gezeten was mijn eerste gedacht toch iets van "nu dit is hoe je een interieur in elkaar steekt".

Nu, wat de looks betreft vind ik de ST alvast knapper dan zijn berline broertje. Heeft ook wel dikke velgen nodig, maar die zijn alvast goedkoper dan bij de A4 die ook minstens 18" nodig heeft. En dan nog liefst 19". Maar de A4 vind ik met 18" / 19" echt een pak knapper dan de Insignia ST Maar je betaalt er ook voor.

Moeilijke keuze dus, al denk ik dat ik toch voor de A4 Avant zou gaan en eventueel enkele opties zou laten vallen om hem visueel naar mijn zin te maken.

Comment

Gezien mijn naam kan ik hier ook niet anders dan de Insignia kiezen.
                        Nu, Ik vind de Audi gewoon niet zo mooi. Het vorige model A4 vond ik stukken knapper
                        Het Interieur van de Audi is dan wel weer prachtig en topklasse afgewerkt, maar dat vind ik bij de Insignia ook.
                        Moest hier gestaan hebben Insignia ST vs Mercedes C Break, dan was het moeilijker geweest vr mij. Ik zou ng voor Opel zijn gegaan, maar de twijfel zou er geweest zijn.

Me nu uitspreken over kwaliteit, zou een beetje zot zijn. Ik heb nog met géén van beiden gereden, en volgens mij kan je pas spreken over kwaliteit als je enkele jaren, en flink wat km's achter het stuur van deze wagens hebt gezeten.
                        www.opelklassiek.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door opelfreak Bekijk Berichten
                          Het vorige model A4 vond ik stukken knapper
                          Bedoel je het model van 1995? Want alle latere modellen zien er quasi hetzelfde uit

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
                            Bedoel je het model van 1995? Want alle latere modellen zien er quasi hetzelfde uit
                            De eerste A4 vind ik nog steeds de mooiste, maar ik bedoelde eigenlijk het model dat is afgelost door de huidige
                            Waar nu de Exeo op gebaseerd is
                            www.opelklassiek.be

Comment

Toch liever een merk met een eigen gezicht waarbij de styling geleidelijk evolueert van de ene generatie op de andere, dan een merk dat bij elk nieuw model telkens opnieuw een krampachtige poging doet om een eigen identiteit uit te vinden. Allez, zet eens twee Vectra generaties en zo'n Insignia naast mekaar ... moest het zorro teken er niet op staan, je zou niet zien dat het om verschillende generaties van dezelfde auto gaat.
                              AutoMinded.be

Comment

De Insignia trekt idd in niets op zijn voorganger, maar ik wacht op de dag dat Audi nog eens echte designers laat werken, en hun kopieermachien afdankt.

Comment

De Insignia trekt idd in niets op zijn voorganger, maar ik wacht op de dag dat Audi nog eens echte designers laat werken, en hun kopieermachien afdankt.
                                  Ik snap al die commentaren niet altijd. Voor mij is de huidige A4 meer dan verschillend genoeg van de vorige. Dat hun modellen zelf vrij goed op elkaar lijken klopt wel, maar dat is dan ook een bewuste keuze die blijkbaar goed aanslaat want ze verkopen als de beste.

Comment

De Opel ST is zoveel knapper dan de wat saaie Audi en de prijs is dan ook leuk meegenomen.

Comment

Ik heb gekozen tussen de V70, sport tourer en A4 avant.
                                      Vermits ik nu met een vectra break rijd hechtte ik oorspronkelijk veel belang aan de koffergrootte. Dus V70 maar qua interieur minder sportief, sober, minder cockpitgevoel.
                                      Dus toch maar terug een opel na de folder te hebben gezien en met een insignia te hebben gereden. Ik had hem zo goed als besteld , cosmo, lederen sportzetels, xenon,.....tot ik op het salon hem irl zag. Wel mooi maar de ruimte is toch vergelijkbaar met een A4 dus dit vergelijk gemaakt. En wat is nu een opel probleem....de 18" velgen, naar leasenormen ontzettend duur. Kost me bijna €27 in de maand extra tov 16" banden.
                                      Opel zou beter een buisness uitvoering op de amrkt brengen met 16" of 17" velgen. Heb nog edetion laten uitrekenen met al de opties om 17" velgen te verkrijgen maar dan was de restwaarde weer minder waardoor dit nog duurder uitkwam.

A4 avant kost evenveel, ok 16" maar met lederpakket, alarm, xenon, gps,....ik mis nu de snufjes zoals ipod aansluiting, automatische kofferklep,.....afl. Maar ik vind de Audi toch beter rijden. En ik ben een opelfreak, inmiddels 5 gehad(waarvan 2 firmawagens) en mijn vrouw rijdt ook met een Astra.
                                      Ik ben blij dat ik de Audi heb verkozen, als ik het interieur zie is het toch net dat beetje meer vind ik (dus een persoonlijke keuze)
                                      Last edited by ; 10/02/2009, 11:58.

Comment

Test Opel Insignia Sports Tourer/Audi A4 Avant — AUTO BILD 11/2009 — 19.03.2009

Gisteren is deze interessante vergelijkende test uitgekomen:
                                        http://www.autobild.de/artikel/test-opel-insignia-sports-tourer-audi-a4-avant_868573.html

Geef mij die Insignia Sports Tourer maar

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door fico99 Bekijk Berichten
                                          Gisteren is deze interessante vergelijkende test uitgekomen:
                                          http://www.autobild.de/artikel/test-opel-insignia-sports-tourer-audi-a4-avant_868573.html

Geef mij die Insignia Sports Tourer maar
                                          Zonder twijfel!
                                          Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                                          Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                                          Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                                          Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

Working...
                                          X