Mededeling

Collapse
No announcement yet.

E46 M3 LHD vs E46 M3 CSL RHD

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• E46 M3 LHD vs E46 M3 CSL RHD

Even een polletje, stel je wil een E46 M3 kopen. Maar voor hetzelfde geld kan je ook een CSL versie kopen, MAAR rechtsgestuurd, met stuur aan "verkeerde" kant dus.

Laat ons stellen dat beide evenveel km hebben en in gelijke staat vertoeven. En het is de bedoeling er een 5tal jaar mee te rijden en een keer of 10 per jaar mee te gaan tracken.

Welke zouden jullie kopen ? En zeg aub ook waarom, ook mss de negatieve kanten van een rechtsgestuurde, want ik weet er wel al enkele maar wss nog nie allemaal

Ben benieuwd wat deze gaat geven
    70
    E46 M3 - linksgestuurd (goeie kant dus)
    75,71%
    53
    E46 M3 CSL - rechtsgestuurd (verkeerde kant)
    24,29%
    17

LHD M3, ik hoor altijd dat het ambetant blijft om rond te rijden met een RHD. Het went wel, maar in bepaalde verkeerssituaties zou het ergelijk zijn en blijven.

Comment

Met beiden een jaar rijden en nadien verkopen... goede afwisseling en weinig verlieswaarde

Comment

De CSL is een prachtige auto, maar ik wil liever manueel rijden..

Rechts- of linksgestuurd zou mij niet veel uitmaken, je bent het snel gewoon om aan de 'verkeerde' kant te zitten, ik vond het helemaal geen probleem om ermee te rijden..

Comment

Belangrijk punt: zal er enkel mee op circuit gereden worden of is het ook om in het weekend wat buitenbaantjes mee te pikken?

In het tweede geval sowieso voor een LHD M3 gaan, zou ik zeggen.

Comment

Wagen zal dagelijks gebruikt worden voor kleine afstand en af en toe e bochtje te gaan pikken op de buitenbaantjes ja... en dan voor de rest touritten en track/drift days , hoeveel zijn er dat, ik schat zo 2 per maand.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door TomT Bekijk Berichten
              Belangrijk punt: zal er enkel mee op circuit gereden worden of is het ook om in het weekend wat buitenbaantjes mee te pikken?

In het tweede geval sowieso voor een LHD M3 gaan, zou ik zeggen.
              Waarom ? Ervaring hiermee of gewoon jouw gevoel die dit zegt ?

Comment

Toch al van een aantal mensen gehoord dat een RHD auto erg tegenvalt. Inhalen schijnt bijvoorbeeld een ramp te zijn, omdat je niet kunt zien of je kunt inhalen, tenzij je je hele auto al naar het linker baanvak schuift.

Ik zou de LHD M3 nemen, ook qua restwaarde de betere keus.

Comment

Hoe zeer ik ook fan ben van een CSL... een RHD zou'k nooit moeten hebben. Dat kan gewoon niet praktisch zijn om dat dagelijks te gebruiken want je hebt totaal geen overzicht in het verkeer.

Comment

Blijkbaar veel mensen die geen rechtsgestuurde auto zouden willen.

Ik heb met een TVR griffith 500 gereden met het stuur aan de verkeerde kant en vond het helemaal geen probleem. De eigenaar rijdt er heel sportief mee op binnenbaantjes, en heel soms circuit.. en heeft er geen probleem mee

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door stevenvdw Bekijk Berichten
                      Waarom ? Ervaring hiermee of gewoon jouw gevoel die dit zegt ?
                      Puur gevoelsmatig. Maar zoals reeds gezegd: verkeersoverzicht is een stuk kleiner, en zoals RRD zei 'wat als je moet inhalen?'

Comment

Voila, tis van mensen met RHD ervaring dat ik hun visie wil horen. Als je nog nooit RHD geregden hebt, kan je dat niet inschatten denk ik. Er zullen er hier wel enkele zitten hoop ik...

Ik dacht zelf spontaan aan:
                        - probleem aan slagbomen :-)
                        - voorbijsteken op kleine baantjes (vanaf 2 rijstroken in zelfde richting geen probleem meer)
                        - restwaarde (alhoewel, als je in aankoop al maar de helft betaalt...)
                        - op uw rijstrook blijven rijden en niet teveel naar links, maar das wennen schat ik
                        - ???

Comment

Ik zou het stuur nooit aan de verkeerde kant willen staan hebben.

Heb ooit een kilometer of 30 gereden met een RR met stuur aan de rechterkant. Nooit meer. Was blij dat ik een copiloot bijhad, anders waren sommige situaties, die anders zo simpel lijken, een pak ingewikkelder geweest omdat je de wereld vanuit een ander standpunt ziet

Comment

McDrive,ondergrondse parkings,..., allemaal dikke problemen met een RHD .

Comment

enkele ne rhd als al de anderen ook rhd zijn en rijden
                              hier zou ik al content zijn met ne m3 lhd

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door stevenvdw Bekijk Berichten

Ik dacht zelf spontaan aan:
                                - probleem aan slagbomen :-)
                                - voorbijsteken op kleine baantjes (vanaf 2 rijstroken in zelfde richting geen probleem meer)
                                - restwaarde (alhoewel, als je in aankoop al maar de helft betaalt...)
                                - op uw rijstrook blijven rijden en niet teveel naar links, maar das wennen schat ik
                                - ???
                                - Slagbomen, inderdaad, maar aangezien het vooral een pleziervoertuig is zal hij wel niet te veel in een ondergrondse garage enzo moeten?
                                -Voorbijsteken op kleine baantjes, is een beetje wennen. Maar vormt daarna geen probleem meer vond ik.
                                -Restwaarde, geen idee.
                                -op uw rijstrook blijven rijden, heb ik nooit over moeten nadenken.

Comment

Meerwaarde CSL is voor mij niet groot genoeg. dat is uiteraard maar een veronderstelling want ik heb nog geen van bijde karren gereden en dat zal niet voor snel zijn Ik zou dus LHD kiezen tenzij de RHD een heel unieke kar is. Skyline GT-R bijvoorbeeld

Comment

LHD M3 zeker weten!

je bent echt gekloot met die RHD hier, zeker als daily

redenen zijn al aangehaald (ondergrondse parkings, mcdo, rondpunten, ..etc)

Comment

McDonalds drive in

Alsof dat een reden kan zijn om eventueel een auto niet te kopen.

Dé site voor alle Audi Sport/S/RS/R liefhebbers, eigenaars en fanaten!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door William Blake Bekijk Berichten
                                        redenen zijn al aangehaald (ondergrondse parkings, mcdo, rondpunten, ..etc)
                                        ondergrondse parkings, mcdo => dan maar in achteruit ?

rondpunten ??? waarom kan je geen rondpunt nemen met een RHD ? kzie zelfs nie in waarom het eventueel moeilijker zou knn zijn ?

Alle gekheid op een stokje, het blijft gissen voor mij vrees ik, eigenlijk zou ik eens een week met zo'n RHD moeten rijden om te zien als het iets kan worden ofniet....

Comment

Working...
                                        X