Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Touran vs S-Max vs ...

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Touran vs S-Max vs ...

Hi,

De wagen van mijn ouders is toe aan vervanging. Ze willen graag een functioneel model met veel ruimte. Momenteel rijden ze met een Mondeo 4 deurs, maar de (koffer)ruimte in deze wagen is echt te beperkt. De wagen gaat er sowieso uit, maar de vraag is natuurlijk wat er in de plaats komt.

Ze neigen naar het segment van de monovolumes owv de praktische kant, wat natuurlijk begrijpelijk is. Bovenaan de lijst van 'musts' staan comfort en ease of use. Omdat ze +/- 10.000 km per jaar rijden, is een dieselmotor dus ook niet nodig. Een benzinemotor die iets of wat mee kan met het verkeer is goed genoeg. Zo rond de 120pk is zeker meer dan genoeg.

Een VW Touran is zeker een optie, maar ik vind die nogal duur voor wat het is. Interieur komt ook nogal plastiekerig over. Een S-Max staat bovenaan het lijstje, maar ik heb hier nog nooit mee gereden, dus kan er ook niet over oordelen.

De bedoeling is zeker om met al deze wagens eens een testritje te doen. En de wagen zal waarschijnlijk tijdens de saloncondities aangekocht worden.

Qua opties zijn oa belangrijk: auto airco, pdc, auto lichten en regensensor, cruisecontrol, radio/cd en metaalkleur. Een beetje standaard zaken dus; navigatie, xenon, leder enz zijn geen must.

Wat zijn jullie ervaringen hiermee en welke eventueel andere interessante wagens spelen nog mee in dit segment?

Ik heb trouwens gehoord/gelezen dat de levertermijn van Ford nogal lang kan zijn. Iemand hier enig idee over?

Thanks.

Ford en VW zijn qua levertermijnen in hetzelfde bedje ziek; daar geen verschil. De Touran is evenwel een auto op het platform van de Golf, en is dus kleiner dan de S-Max. Deze zit op het platform van de Mondeo, en valt dus groter uit.

Ik zou ook eens de nieuwe Mondeo Wagon bekijken.

Comment

Is een galaxy niet nog net wat groter (en veel mooier)?

Comment

de S-max is het sportieve broertje van de galaxy. en persoonlijk vind ik de S-max wel veel mooier dan de galaxy. (die misschien wel nog iets meer kofferruimte heeft)
        De touran zou ik wel vergelijken met een C-max qua grootte.
        de leveringstermijn bij ford is enkel lang bij de 2.0tdci. de 1.8tcdi en benzinemotoren zijn veel vlotter leverbaar.
        ik zou precies voor een S-max ghia opteren. zachtere zetels dan de titan en standaard de reeds aangeduide opties. de galaxy heeft voor mij te veel "busjes-look".

Comment

Wat met een Espace? Mooie koopjes te doen wegens (bijna) einde serie. Als het een recenter model moet zijn de S-Max...

Comment

De Galaxy is inderdaad geen optie: te groot en ze vinden het geen mooie wagen.

We zijn vorige week naar een ford dealer geweest en die heeft niets verteld over een Ghia uitvoering. Enkel Ambiente, Trend, Titanium en Titanium S. Raar...

Comment

je moet mij excuseren. blijkbaar bestaat de S-max niet in ghia uitvoering.
              waarschijnlijk omdat hij al sportiever gelijnd is.
              titan S of de gewone titan, zou ik niet aanraden voor je ouders denk ik. deze zou nogal hard kunnen rijden.

Comment

Ha ok. We hebben idd ook een trend-versie laten configureren met een extra comfort pakket er bovenop. Ik moet zeggen: qua prijs viel dat heel erg mee. De salonkorting was er al wel bij ingerekend (was vorig weekend net toegekomen).

Comment

Ik zou eerder opteren voor een uit de kluiten gewassen break ipv een busje. En dan kom ik automatisch bij een Mondeo Clipper, Mazda 6 break of Passat Variant.

Comment

het is begrijpelijk dat veel "oudere" mensen naar een monovolume overschakelen. puur voor de gemakkelijkere instap en rechtere zithouding.

Comment

De S-Max geniet mijn voorkeur. Toffer design dan die vierkante Touran koekendoos. Heb zelf een half jaar met een Touran firmawagen reden (de eerste uitvoering, niet de facelift) en je hebt echt 't idee dat je met een camionette onderweg bent.
                      Ik heb eens een dag met een S-Max (Trend uitvoering met wat opties op) van een collega gereden en dat was eigenlijk wel dik in orde qua rijgedrag en ruimte.

Comment

Edit: *Whoops nevermind*

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door tuscani Bekijk Berichten
                          het is begrijpelijk dat veel "oudere" mensen naar een monovolume overschakelen. puur voor de gemakkelijkere instap en rechtere zithouding.
                          Oud is bij mij toch +70.

Comment

Ik zou toch zeker den S-Max nemen als ik tussen die twee moet kiezen!
                            Andere mogelijkheid Citroën C4 Picasso (als ge plaats nodig hebt de Grand Picasso)?
                            Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                            Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                            Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                            Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ugeken Bekijk Berichten
                              Wat met een Espace? Mooie koopjes te doen wegens (bijna) einde serie.
                              Ik dacht zelfs 24% korting...
                              2006 Alfa Romeo SW 1.9 JTD http://www.autoforum.be/forum/mijn-v...156-sw-1-9-jtd
                              2012 Renault Megane Coupe 1.2 Tce GT line
                              2018 Volvo V60 D3 Momentum aut. http://www.autoforum.be/forum/mijn-v...60-d3-r-design

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                                Ik zou toch zeker den S-Max nemen als ik tussen die twee moet kiezen!
                                Andere mogelijkheid Citroën C4 Picasso (als ge plaats nodig hebt de Grand Picasso)?

Idd. Dit is ook een wagen waar ik aan dacht. Leuk design en vooral zeer comfortabel. En als ik me niet vergis ligt deze toch ook zeker in dezelfde prijscategorie als de S-Max.

Geen gemakkelijke keuze me dunkt!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
                                  Oud is bij mij toch +70.
                                  *kijk naar leeftijd ernaast*
                                  oké.

Comment

Een S-max is duidelijk groter en moderner. Maar hoe zit het met die benzinemotoren?

In de Touran kan je zo'n 1.4 TSI motor krijgen, goede motor en weinig taks.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door reVel Bekijk Berichten
                                      Een S-max is duidelijk groter en moderner. Maar hoe zit het met die benzinemotoren?

In de Touran kan je zo'n 1.4 TSI motor krijgen, goede motor en weinig taks.
                                      S-Max, ik denk minimum eenen 2.0 naft!
                                      Dan zijt ge beter af met eene C4 Picasso, die heeft eenen 1.6 naft!
                                      Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                                      Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                                      Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                                      Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

C4 picasso is weer een maatje kleiner. (genre C-max)

Comment

Working...
                                        X