Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Alfa 159 : should I stay or should I go ?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door frekkel Bekijk Berichten
    ola, we hebben een kenner in de zaal.
    vertel, waar zit hem het verschil in kaliber? de diameter?
    Buiten de diameter zijn er nog een paar kwaliteitsverschillen in ongeveer elk onderdeel van A fwerking tot Z alige motor.

Maar zelfs al zou ik de moeite doen om het je proberen duidelijk te maken, dan nog zou het niet helpen want een bloedmooie Alfa159 is voor jou het einde en beter dan welke mercedes c, bmw3 of Audi a4 ook.

Het vreemde is dat in onze bedrijfsfleet, de medewerkers met voldoende budget, 9 op 10 kiezen voor die 3 Duitse 'premium' merken en bijna nooit voor de sexy 159 of een mooie mazda 6 om maar eens een ander merk te noemen...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door romariooo Bekijk Berichten
      Het vreemde is dat in onze bedrijfsfleet, de medewerkers met voldoende budget, 9 op 10 kiezen voor die 3 Duitse 'premium' merken en bijna nooit voor de sexy 159 of een mooie mazda 6 om maar eens een ander merk te noemen...
      Dat heet kuddegeest en badge-buying

Heeft waarschijnlijk te maken met de inruilwaarde van de "niet-premiummerken" waardoor die duurder zijn in lease, en een minder goede naam (terecht/onterecht?)
      Oorspronkelijk geplaatst door Daxter
      Zelfs als ge met uw stuur draait, voelde den auto bewegen.

Comment

Buiten de diameter zijn er nog een paar kwaliteitsverschillen in ongeveer elk onderdeel van A fwerking tot Z alige motor.

Maar zelfs al zou ik de moeite doen om het je proberen duidelijk te maken, dan nog zou het niet helpen want een bloedmooie Alfa159 is voor jou het einde en beter dan welke mercedes c, bmw3 of Audi a4 ook.

gebruikte materialen mogen dan misschien een beetje kwalitatiever zijn dan bij de 159, maar op vlak van techniek is hij zeker niet de betere, integendeel. En motorisch zou ik de 4 cilinder cdi's ook niet overschatten, hoewel de huidige generatie een reuzesprong gemaakt hebben sinds ze hun bosch onderdelen buiten gekegeld hebben.

een alfa is voor mij helemaal net het einde, hoewel ik er de laatste jaren wel voor gevallen ben. maar daarom zou ik een CLS 55 AMG nog wel verkiezen boven een 159 3.2 Q4

En 9/10 zijn debielen. Ze zitten liever als een hansworst in hun ondergemotoriseerde kale duitser dan dat ze in een goeduitgeruste alfa of mondeo kruipen. want zie dat de buren zouden denken dat ze moeten inleveren hebben

Comment

gebruikte materialen mogen dan misschien een beetje kwalitatiever zijn dan bij de 159, maar op vlak van techniek is hij zeker niet de betere, integendeel. En motorisch zou ik de 4 cilinder cdi's ook niet overschatten, hoewel de huidige generatie een reuzesprong gemaakt hebben sinds ze hun bosch onderdelen buiten gekegeld hebben.

een alfa is voor mij helemaal net het einde, hoewel ik er de laatste jaren wel voor gevallen ben. maar daarom zou ik een CLS 55 AMG nog wel verkiezen boven een 159 3.2 Q4

En 9/10 zijn debielen. Ze zitten liever als een hansworst in hun ondergemotoriseerde kale duitser dan dat ze in een goeduitgeruste alfa of mondeo kruipen. want zie dat de buren zouden denken dat ze moeten inleveren hebben
          Amen

Comment

Ik vind het interieur van de 159 een pak aangenamer dan dat van de C-klasse. Ook de algemene bediening (stuur, remmen, bak) staat in de 159 op een hoger niveau.

De C heeft dan weer stevigere motoren, achterwielaandrijving, een mogelijk nog betere mix rijgedrag/comfort, een oneindig veel grotere koffer (break), een veel ruimere achterbank, navigatiesystemen (in optie) die echt werken en last but not least: het is de enige die qua looks met de 159 mee kan (in Avantgarde), in tegenstelling tot grijze muizen als de A4 en 3.

Zo zwart-zit als je het voorstelt is het dus belange niet, en ik ben zeker dat ik m'n Alfa op verschillende gebieden nog ga missen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door MrTC Bekijk Berichten
              navigatiesystemen (in optie) die echt werken
              maarrrr, mercedes en alle andere merken kunnen nog een serieuze punt zuigen aan het Blue & me systeem van de fiat groep. In vergelijking daarmee is de bluetooth van mercedes maar een lolletje.

Comment

• Dat 9 op de 10 leasers een BMW kiezen omwille van de badge staat buiten kijf. Maar ondergemotoriseerd?!

Comment

ola, we hebben een kenner in de zaal.
                  vertel, waar zit hem het verschil in kaliber? de diameter?

Comment

10/10

ik kan er niets aan toevoegen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
                      Dat 9 op de 10 leasers een BMW kiezen omwille van de badge staat buiten kijf. Maar ondergemotoriseerd?!
                      Voor mij is een 318d al overkill op onze belgische wegen Maar meningen durven al eens verschillen
                      '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                      '15 Volvo XC60 D3

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk Berichten
                        Voor mij is een 318d al overkill op onze belgische wegen Maar meningen durven al eens verschillen
                        LOL, ik duw soms het sport-knoppeke van mijn raket in omdat ik vind dat ie met 360NM en 343pk sloom is

Comment

• Wat een gezever hier allemaal. Er zijn genoeg mensen die een 320d kopen omdat die wagen de beste mix is van verschillende factoren. (die voor iedereen anders zijn) Persoonlijk vind ik een 'lease' 3 reeks (donker grijs, beige leder, standaard velgen) ook zéér lelijk. Dan zou ik veel liever een skoda RS fully loaded willen. Maar om een 3 reeks met m pack lelijk te noemen? Daar kan ik echt niet inkomen. Een standaard mondeo, of een standaard 159,... zijn ook zeer lelijk. Maar dan met de juiste opties en packs (TI bv.) kunnen het prachtige wagens worden.
                          Wij hebben hier voor de BMW gekozen simpel omdat de verhouding, garage -> klant goed zat en omdat we nu eenmaal de 3 reeks een knappe wagen vinden met een briljante 4cylinder diesel. Dus ik zag echt het nut er niet van in om 'ns bij alfa binnen te springen. Het zijn mooie wagens, maar we hebben er in het verleden al een miskoop mee gedaan en een ezel stoot zich geen 2 keer aan dezelfde steen hé =p. Moest het nu een lease wagen zijn geweest, dan kon het me niets schelen maar als het allemaal uit eigen zak moet komen, tja dan spelen er meerdere factoren mee.
                          -

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Matt.V Bekijk Berichten
                            Wat een gezever hier allemaal. Er zijn genoeg mensen die een 320d kopen omdat die wagen de beste mix is van verschillende factoren. (die voor iedereen anders zijn) Persoonlijk vind ik een 'lease' 3 reeks (donker grijs, beige leder, standaard velgen) ook zéér lelijk. Dan zou ik veel liever een skoda RS fully loaded willen. .
                            Er is een groot verschil tussen willen en kunnen in lease ... Er is ook zoiets als car policy's en die drijven mensen vaak naar uniforme standaard bakken Skoda is bijvoorbeeld in veel bedrijven niet toegelaten ...
                            '15 Volvo XC60 D3

Comment

Wat een gezever hier allemaal. Er zijn genoeg mensen die een 320d kopen omdat die wagen de beste mix is van verschillende factoren. (die voor iedereen anders zijn) Persoonlijk vind ik een 'lease' 3 reeks (donker grijs, beige leder, standaard velgen) ook zéér lelijk. Dan zou ik veel liever een skoda RS fully loaded willen. Maar om een 3 reeks met m pack lelijk te noemen? Daar kan ik echt niet inkomen. Een standaard mondeo, of een standaard 159,... zijn ook zeer lelijk. Maar dan met de juiste opties en packs (TI bv.) kunnen het prachtige wagens worden.
                              Wij hebben hier voor de BMW gekozen simpel omdat de verhouding, garage -> klant goed zat en omdat we nu eenmaal de 3 reeks een knappe wagen vinden met een briljante 4cylinder diesel. Dus ik zag echt het nut er niet van in om 'ns bij alfa binnen te springen. Het zijn mooie wagens, maar we hebben er in het verleden al een miskoop mee gedaan en een ezel stoot zich geen 2 keer aan dezelfde steen hé =p. Moest het nu een lease wagen zijn geweest, dan kon het me niets schelen maar als het allemaal uit eigen zak moet komen, tja dan spelen er meerdere factoren mee.
                              Heb jij al vaak echte leasing 3's zien rijden met leder? Laat staan met M-pack? Welke werkgever wil nu 5k uitgeven aan iets dat totaal geen nut heeft voor het functioneren van die auto.
                              Een leasingwagen: fully loaded Skoda Octavia RS ???

Wat versta jij onder het begrip leasingwagen? Fack, als ik straks een leasing 118d krijg is het ene met I-drive, en stoffen zetels, geen xenon, geen m-pack

Welcome to the real world, zou ik zo zeggen ... Tenzij je ergens een top kaderfunctie hebt, of een verkopersfunctie, met veel standing, gaat dergelijke wagen een luchtbel voor je blijven.

Vertel eens van uw slechte ervaringen met een Alfa? Specifieer graag.
                              Last edited by ; 05/12/2008, 15:16.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Rabbit Bekijk Berichten
                                Heb jij al vaak echte leasing 3's zien rijden met leder? Laat staan met M-pack? Welke werkgever wil nu 5k uitgeven aan iets dat totala geen nut heeft voor het functioneren van die auto.
                                Om nog maar te zwijgen over het feit dat een Octavia RS vaak stukken duurder uitvalt in leasing dan een degelijk uitgeruste 3 serie, laat staan dat je hem fully loaded zou kunnen nemen.
                                AutoMinded.be

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Rabbit Bekijk Berichten
                                  Heb jij al vaak echte leasing 3's zien rijden met leder? Laat staan met M-pack? Welke werkgever wil nu 5k uitgeven aan iets dat totaal geen nut heeft voor het functioneren van die auto.

Wat versta jij onder het begrip leasingwagen? Fack, als ik straks een leasing 118d krijg is het ene met I-drive, en stoffen zetels, geen xenon, geen m-pack

Welcome to the real world, zou ik zo zeggen ... Tenzij je ergens een top kaderfunctie hebt, of een verkopersfunctie, met veel standing, gaat dergelijke wagen een luchtbel voor je blijven.

Vertel eens van uw slechte ervaringen met een Alfa? Specifieer graag.
                                  Ja, ik weet dus niks van leasing zo blijkt Ik ging er van uit dat je zowat elke berline/break kon leasen. Alé zal wel gaan maar de skoda zal duurder zijn omw lage verkoopwaarde?
                                  Ja we hebben een 156 2.4jtd gehad.. 'k Dacht 1 van de eerste 1 België zelfs.. We waren echt vanaf de eerste pics verlief op die wagen. Nu, na zoveel km's te hebben gereden begon de wagen spontaan te roesten. We vonden dit natuurlijk schandalig voor die auto. Garage trekte zich eigenlijk van niet veel aan.. volgens hun was daar geen garantie op. Na lang lang lang overlegd te hebben hebben ze het uiteindelijk toch hersteld onder garantie. Daarbovenop viel onze licht in de koplamp steeds uit. De garage herstelde het steeds maar op het laatste staken ze de schuld op ons. Dat we dat niet mochten vervangen met onze blote handen, terwijl dat de garage het zelf deed... Dusja, wij hebben wel genoeg alfa gezien, meegemaakt voor de volgende jaren
                                  -

Comment

Ja, ik weet dus niks van leasing zo blijkt Ik ging er van uit dat je zowat elke berline/break kon leasen. Alé zal wel gaan maar de skoda zal duurder zijn omw lage verkoopwaarde?
                                    Ja we hebben een 156 2.4jtd gehad.. 'k Dacht 1 van de eerste 1 België zelfs.. We waren echt vanaf de eerste pics verlief op die wagen. Nu, na zoveel km's te hebben gereden begon de wagen spontaan te roesten. We vonden dit natuurlijk schandalig voor die auto. Garage trekte zich eigenlijk van niet veel aan.. volgens hun was daar geen garantie op. Na lang lang lang overlegd te hebben hebben ze het uiteindelijk toch hersteld onder garantie. Daarbovenop viel onze licht in de koplamp steeds uit. De garage herstelde het steeds maar op het laatste staken ze de schuld op ons. Dat we dat niet mochten vervangen met onze blote handen, terwijl dat de garage het zelf deed... Dusja, wij hebben wel genoeg alfa gezien, meegemaakt voor de volgende jaren
                                    Herverkoopwaarde is heel belangrijk, eigenlijk is het gewoon de kostprijs van de wagen na x aantal jaar dus gebruik (onderhoud) en afschrijving (herverkoop) samen ...
                                    Wat ook belangrijk is bij veel bedrijven is dat het geen wagens zijn die moeilijk door te schuiven zijn naar collega's dus vandaar veel beperkingen zodat alles wat uniform blijft.

Kort samengevat je had vooral een slechte Alfa dealer Kan je bij elk merk voor hebben hoor, wij hebben nog nooit zoveel last gehad met lichten van een wagen als in onze BMW, maar wel een goede dealer dus dat is snel vergeven.
                                    '15 Volvo XC60 D3

Comment

Herverkoopwaarde is heel belangrijk, eigenlijk is het gewoon de kostprijs van de wagen na x aantal jaar dus gebruik (onderhoud) en afschrijving (herverkoop) samen ...
                                      Wat ook belangrijk is bij veel bedrijven is dat het geen wagens zijn die moeilijk door te schuiven zijn naar collega's dus vandaar veel beperkingen zodat alles wat uniform blijft.

Kort samengevat je had vooral een slechte Alfa dealer Kan je bij elk merk voor hebben hoor, wij hebben nog nooit zoveel last gehad met lichten van een wagen als in onze BMW, maar wel een goede dealer dus dat is snel vergeven.
                                      We hadden inderdaad een slechte dealer (die nu failliet is) maar toch kan je je al inbeelden dat je gloednieuwe wagen begint te roesten? Zou vandaag de dag toch niet meer mogen hé.
                                      -

Comment

We hadden inderdaad een slechte dealer (die nu failliet is) maar toch kan je je al inbeelden dat je gloednieuwe wagen begint te roesten? Zou vandaag de dag toch niet meer mogen hé.
                                        Er gebeuren vandaag de dag veel zaken bij nieuwe wagens die eigenlijk niet zouden mogen, vooral bij de eerste wagens van een nieuw model. Je kan dat niet terug brengen naar 1 merk. Daarom dat een goede dealer heel heel belangrijk geworden is.
                                        '15 Volvo XC60 D3

Comment

Er gebeuren vandaag de dag veel zaken bij nieuwe wagens die eigenlijk niet zouden mogen, vooral bij de eerste wagens van een nieuw model. Je kan dat niet terug brengen naar 1 merk. Daarom dat een goede dealer heel heel belangrijk geworden is.
                                          Klopt ja, de gekende 'kinderziektes'. Maar roest, tja da's kut.
                                          -

Comment

Working...
                                          X