Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi A3 3.2 of Audi S3 ?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Audi A3 3.2 of Audi S3 ?

Het gaan hem dus tussen de Audi A3 3.2 en de S3.
    De prijs is zo goed als dezelfde.

De 3.2 heeft 250 pk en een koppel van 320 Nm.
    Van 0-100 in 6.3 sec.

De S3 heeft 265 pk en een koppel van 350 Nm.
    Van 0-100 in 5.7 sec.

Ik heb er geen poll aan toegevoegd gewoon om alleen meningen / adviezen te kunnen lezen zonder af te moeten gaan op % van een poll.

Ik ga het komende weekend een afspraak met de verkoper daarom dat ik hier graag verschillende meningen enz eens zou willen lezen, van mensen die er met gereden hebben of die bepaalde dingen zouden aanhalen waar ikzelf nog niet aan gedacht heb.
    Ik heb nu ook de 3.2 met de S3 vergeleken, maar voor mij gaat het hem eigelijk uitsluitend om de S3, simpelweg omdat ik deze veel knapper vind, maar ik zou ze sowieso allebei wel eens willen testrijden, gewoon om het verschil te weten.
    De Z4 Coupe 3.0 heb ik al een tijdje geleden gereden en deze is me toch tegengevallen, slecht zicht naar achter, slechte zithouding ( en wat ik van te voren wist maar toch minpunten zijn : zeer kleine koffer en maar 2 zitplaatsen ) Over de prestaties was ik wel content daarmee dat ik bij de S3 uit kwam.
    Ik rijd momenteel met de huide A3 , alleen vallen de prestaties daar serieus van tegen, maar voor de rest ben ik daar zeer content van, zeer goede zithouding, goed zicht naar achter, koffer die groot genoeg is voor mij, 5 plaatsen, en kvind het een knappe wagen.
    Ook heb ik enkele tegenstrijdige dingen gelezen, op de ene site staat dat de 3.2 zowel met manuele bak als met automatic verkrijgbaar is, bij de andere staat dan weer enkel automatic, en aangezien ik alleen een manuele bak zou nemen zou in het laatste geval de 3.2 ook al 100% zeker afvalen..

Waarom direct naar de S3 , simpelweg omdat ALS ik mijn wagen vervang het ineens de moeite moet zijn.
    Het blijft ook een niet al te opvallende wagen, zeker niet als je hem in een grijze tint of in get zwart neemt. Dus in mijn buurt zouden de meeste mensen het wss niet eens zien.

Ik heb ook nog de volgende vragen:
    - Aangezien de S3 een 2.0 blok heeft met 265 pk , is dat even degelijk dan de 3.2 met 250 pk ?
    - De kuipzetels die in de S3 beschikbaar zijn, zitten die goed? Want puur optisch zou ik deze eigelijk wel nemen, maarja het moet goed zitten natuurlijk.

Jah, al zitten ze in hetzelfde model en hebben ze min of meer hetzelfde pk's, is er toch veel verschil tussen de 3.2 en de S3.

Comfort & krachtig vs. lichtvoetig en sportief.

Ik zou eerder opteren voor de 3.2 in de Sportbackuitvoering (5d.), maar aangezien bij de facelift de S3 (normaal) ook in de SB uitvoering zal verkrijgbaar zijn, zou ik zeker wachten.

Of is het de bedoeling dat je hem zo snel mogelijk besteld?

Want de facelift is nog niet voorgesteld en is normaal gezien bestelbaar tegen juli.

Maar het is natuurlijk allemaal te zien wat je wilt en voor wat je hem gaat gebruiken.

Voor alledaags gebruik is de S3 zeker geschikt, maar wanneer je er veel autostrade mee zou doen, zou ik toch de 3.2 nemen (automaat en comfort).

Als je meer kortere ritten zou doen en hem als weekendauto zou gebruiken, zeker de S3 (manueel en sportief).
    Last edited by Spillies; 13/03/2008, 20:39.

Dé site voor alle Audi Sport/S/RS/R liefhebbers, eigenaars en fanaten!

Comment

De S3, een van de weinige Audi's die ik kan pruimen. Mag het ook iets anders zijn?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Timo911 Bekijk Berichten
        Het blijft ook een niet al te opvallende wagen, zeker niet als je hem in een grijze tint of in get zwart neemt. Dus in mijn buurt zouden de meeste mensen het wss niet eens zien.
        Als je dan toch de S3 zou nemen, zeker de shadowlook ed. nemen.

Zo heb je de grote chromé grille niet en is ie nog lekkerder.

Dé site voor alle Audi Sport/S/RS/R liefhebbers, eigenaars en fanaten!

Comment

S3 in knaloranje. Deze is waarschijnlijk toch wat minder zwaar op de neus dan de 3.2 en daardoor sportiever te rijden.

Comment

Het is sowieso de bedoeling om te wachten op het nieuwe aankomende model ( en dan nog ga ik het bevragen en wil ik de zekerheid dat dit model niet na 2 jaar al vervangen word want als dat zo zou zijn dan gaat het zeker niet door ) Een model moet langer dan 2 jaar meegaan vind ik.
            Los daar van wil ik met de huidige S3 al eens rijden, voor hetzelfde geld valt deze ook tegen net zoals de Z4 Coupe en dan hoef ik er ook niet naar uit te kijken tot wanneer die er is.
            Ik gebruik mijn wagen uitsluitend in het weekend, als ik over de 10000 km per jaar kom zal het veel zijn, natuurlijk, dat is met m'n huidige wagens zo geweest, mocht ik deze wagen hebben die me qua prestaties meer zou aanstaan gaan er wss wel meer km's gedaan worden in het weekend.
            Net zoals sommige mensen over de miste rammel of kraak of windruis opmerkingen geven, ga ik dus nooit doen omdat ik in de week met een camionet rijd en ja daar rammeld alles en windruis en noem maar op..
            Comfort is nu ook niet onbelangrijk, maar ik heb eens in een stilstaande RS4 gezeten met die sportzetels en dat zat wel makkelijk, toen ik in die Z4 stapte had ik direct iets van: damn niks voor mij.. Die kuipzetels maken de S3 ook wel een stuk knapper vind ik, geeft die wagen echt nog wat meer.
            Last edited by ; 13/03/2008, 21:08.

Comment

S3, zonder twijfel!

Hij ziet er een pak sportiever uit, minder belasting betalen, hij is krachtiger, waarschijnlijk minder zware neus,...

Comment

S3, omwille van de bovenstaande redenen, maar ook om de lagere taksen.
                Hoe zit het eigenlijk met de verzekering t.o.v. een 3.2? Ongeveer even duur?
                Enfin, een 3.2 werd in het verleden al niet echt de moeite bevonden tegenover de 2.0 TFSI. Te groot prijsverschil (ook in taksen) tegenover te weinig extra. En idd, de 3.2-motor weegt allicht wel wat meer.
                Ik zou niet twijfelen.
                120d Hatch Edition Sport

Comment

@ Spillies: shadowlook, heb ik zowat mn twijfels bij, net zoals de chrome spiegels.. Die chrome spiegels en chrome grill gaan wel goed samen, maar langs de andere kant vind ik die spiegels wel serieus opvallen..

@ F430 : voorlopig gaat mijn voorkeur uit naar de S3 en ik zie niet direct iets anders dat me aan staat in die prijsklasse ( ik zou voor een nieuwe gaan )

@ David67 : in het knaloranje vind ik die zeker niet mis om eens te zien op foto, maar zelf hebben nee dank u het zou ofwel terug een zwarte worden, of iets grijs..

@ Quattro_Dt : minder belasting? altijd interessant natuurlijk mocht dat waar zijn..

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Bikefreak Bekijk Berichten
                    S3, omwille van de bovenstaande redenen, maar ook om de lagere taksen.
                    Hoe zit het eigenlijk met de verzekering t.o.v. een 3.2? Ongeveer even duur?
                    Enfin, een 3.2 werd in het verleden al niet echt de moeite bevonden tegenover de 2.0 TFSI. Te groot prijsverschil (ook in taksen) tegenover te weinig extra. En idd, de 3.2-motor weegt allicht wel wat meer.
                    Ik zou niet twijfelen.
                    De S3 weegt 1455 kg en de 3.2 weegt 1525 kg.
                    Verzekering word berekend op het aantal Kw , dus zal hoger liggen bij de S3 normaalgezien, maar verzekering ( in geval van omnium ) hangt hoofdzakelijk af van de catalogisprijs van de wagen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Timo911 Bekijk Berichten
                      @ Quattro_Dt : minder belasting? altijd interessant natuurlijk mocht dat waar zijn..
                      Tuurlijk is dat waar..

Een S3 heeft 11 FPK en 195 kW. Een 3.2 heeft er 16 FPK en 184 kW.

BIV S3: €4.957,00 en jaarlijks: €348,22
                      BIV 3.2: €4.957,00 en jaarlijks: €874,50

Dus jaarlijks scheeld dat toch wel iets..

Comment

Ik zou, met dat geld, voor de A3 3.2 S-tronic quattro gaan. Vooreerst vind ik de S3 helemaal niet zo mooi, z'n extra looks tegenover de gewone A3 zijn quasi onbestaande, en de herinnering aan de lekker vette wielkasjes van de vorige S3 maakt 't des te pijnlijker dat de huidige zo smalletjes staat. Bovendien kan je de S3 enkel met manuele bak krijgen, en ik wil zo langzamerhand toch wel wat automatischer gaan rijden. Ook de sound van een 6-cilinder is voor mij een ganse klasse knapper dan die van een (zelfs sportief klinkende) 4-pitter.

Met het S-Line Exterieur Pack en een knappe velg vind ik de gewone A3 mooier dan de S3. Enige nadeel is de zware tax op die 3.2... maar omdat ik hier niet met mijn geld stem, is dat 'n miniem nadeeltje.

En als je kort nadien nog 'es 25.000 EUR vindt op de kast, kan je nog bij HGP turbo langsgaan met je 3.2 om er een turbo (of 2) op te laten monteren. Kan je meteen met Porsches turbo gaan spelen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                          Ik zou, met dat geld, voor de A3 3.2 S-tronic quattro gaan. Vooreerst vind ik de S3 helemaal niet zo mooi, z'n extra looks tegenover de gewone A3 zijn quasi onbestaande, en de herinnering aan de lekker vette wielkasjes van de vorige S3 maakt 't des te pijnlijker dat de huidige zo smalletjes staat. Bovendien kan je de S3 enkel met manuele bak krijgen, en ik wil zo langzamerhand toch wel wat automatischer gaan rijden. Ook de sound van een 6-cilinder is voor mij een ganse klasse knapper dan die van een (zelfs sportief klinkende) 4-pitter.

Met het S-Line Exterieur Pack en een knappe velg vind ik de gewone A3 mooier dan de S3. Enige nadeel is de zware tax op die 3.2... maar omdat ik hier niet met mijn geld stem, is dat 'n miniem nadeeltje.

En als je kort nadien nog 'es 25.000 EUR vindt op de kast, kan je nog bij HGP turbo langsgaan met je 3.2 om er een turbo (of 2) op te laten monteren. Kan je meteen met Porsches turbo gaan spelen.
                          Een A3 3.2 met s-line exterieurpakket, leder, etc. is zelfs iets duurder dan de S3 met kuipzetels en voor de rest dezelfde opties.
                          Neem daar bij de jaarlijkse tax die toch redelijk wat minder is, dat de S3 manueel verkrijgbaar is ( hopelijk ook nog op het volgende model dan.. )

Mij was het vergelijk tussen de 3.2 en de S3 eerder te doen om de degelijkheid / betrouwbaarheid van de 2.0 uit de S3 t.o.v. de 3.2

Ivm de sound: ik ga nu niet zeggen dat dit totaal onbelangrijk is voor mij, maar dat zou mijn keuze eigelijk niet beinvloeden.

En nog eens 25000 euro erbij voor turbo's er zijn grenzen.. En voor 65K zou ik mn voorliefde voor Porsche toch niet voorbij lopen , maar dat is nu ook niet aan de orde..

Comment

S3, de 3.2 is veel te zwaar vooraan.

Comment

Zaterdag eens langs geweest.
                              Een testrit met de S3 was geen probleem, alleen gaat het met iemand van Audi erbij zijn en zou het ook maar voor 1 uurtje zijn..
                              Is dit nu normaal? Want met de Z4 coupe kon ik min of meer kiezen en heb ik er iets meer dan 2 uur met gereden en wat nog belangrijker was , zonder iemand van BMW..
                              De uitleg van de verkoper was dat dit altijd zo is bij S / RS modellen, er word te veel uitgestoken met die wagens.. De meeste andere wagens hebben ze gewoon zelf staan, nieuwe A4 tot A8 enzo, dat zou allemaal geen probleem zijn, maar die intresseren me ook niet en naar S en RS modellen krijgen ze gewoon te weinig vraag om er zelf zo ene te hebben staan als demowagen.. Dat kan ik goed geloven en dat er veel met uitgestoken word op zo'n testritten dat is ook iets waar ik totaal niet van verschiet , maar we zijn er tenslotte klant met 2 wagens en ze zouden nu weer een nieuwe wagen kunnen verkopen.. En voor ik een wagen koop ( zeker zo eentje ) wil ik er echt wel eens uitgebreid met gereden hebben.
                              Daardoor staat m'n besluit zo goed als vast dat ik het gewoon ga afbellen en dat er dus geen S3 zal komen.

Laat gerust nog iets weten of dit nu normaal is of niet, want zo'n S3 staat me wel serieus aan, maarja, als ze niet meer inspanning kunnen doen voor een wagen dan hoeft het ook niet voor mij. Dan blijf ik nog veel liever met m'n huidige wagen rijden.
                              Andere mogelijkheid is nu ook wel naar 1) een andere garage gaan of 2) toch 2de hands in duitsland, er staan er daar ( van het huidige model ) zeer veel te koop , voor veel minder. Momenteel eentje gevonden , met alle opties dat ik wou , en zelfs nog gps + dvd ook voor rond de 34000 euro en aar 3200 en een beetje km's.. Zonder korting komt zo'n S3 op een goeie 47000 euro.. Dus dat zal waarschijnlijk binnen een jaartje met het nieuwe model weer zo zijn..

Comment

Als geld geen issue is zou ik resoluut kiezen voor de 3,2. En liefst zelfs nog de Golf R32. Maar dat is persoonlijk natuurlijk.
                                V6 romigheid/lineair karakter + sound anytime over een geblazen 4-pitter.

En euh, even uit curiositeit, als ik de openingspost lees van je huidige wagen (A3 1.6 FSI 115PK) zie ik je dit zeggen:

Oorspronkelijk geplaatst door Timo911
                                Ik wou eigelijk een zwaardere motor maar dit was dan voor mij onbetaalbaar ivm de verzekering. Met deze 85kw zit ik eigelijk al iets te hoog maar gaat nu wel nog..
                                Ineens een betaalbare verzekering en/of geldmijn gevonden ?

Comment

Die geldmijn zeker niet nee , spijtiggenoeg, maar dan zou ik wel naar iets anders uitkijken.
                                  Er zijn nu 2 mogelijkheden:
                                  1) als ik 2 jaar ongevalvrij reed ( waar ik nu dus over zit ) kan m'n verzekeraar me een betaalbare verzekering aanbieden voor een zwaardere wagen. Dat is dan wel gewoon BA, omnium zou nog altijd hoger liggen mede doordat de aankoopprijs daar hoger van is.
                                  2) als er een andere wagen komt is de kans het grootst dat m'n ma hare wagen weg gaat en dat die nieve (zwaardere) wagen gewoon op hare naam komt. Toen ik mijne A3 kocht was dat iets waar vooral mijne pa serieus tegen was, maar daar zijn ze nu toch van terug gekomen..
                                  Voorkeur gaat natuurlijk uit van op mijn naam.

Comment

Ik zou zowiezo een full omnium moeten hebben op gelijk welke nieuwe wagen.. Want als je hem dan in uw onrecht perte totale rijdt (en dat heb ik jammer genoeg al eens tegengekomen met m'n vorige - nieuw gekochte - wagen) dan zijde toch verdomd blij dat ge kunt terugvallen op uw all-risk verzekering, en een ongeluk kan iedereen overkomen natuurlijk.

Maareuh, voor mij de V6 dus

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door \/\/outer Bekijk Berichten
                                      Ik zou zowiezo een full omnium moeten hebben op gelijk welke nieuwe wagen.. Want als je hem dan in uw onrecht perte totale rijdt (en dat heb ik jammer genoeg al eens tegengekomen met m'n vorige - nieuw gekochte - wagen) dan zijde toch verdomd blij dat ge kunt terugvallen op uw all-risk verzekering, en een ongeluk kan iedereen overkomen natuurlijk.

Maareuh, voor mij de V6 dus
                                      Ja, kheb nu ook ne full omnium, oke, als je hem zelf pertotal rijd ga je content zijn dat je dat hebt ( een maat van mij heeft het ook gehad na nog geen 2 weken ) maarja, het is min of meer wat op zekerheid spelen..
                                      Ik twijfel er echt serieus aan ooit nog een omnium te nemen, tenslotte, als je hem het 2de 3de of 4de jaar pertotal rijd is het even erg vind ik.. Tenzij je elk jaar een omnium neemt, maar je krijgt elk jaar maar minder en minder van je aankoopprijs terug dacht ik..
                                      Allemaal persoonlijk natuurlijk.

Maar morgen ga ik die verkoper wss wel bellen en zeggen dat het niet meer hoeft, tenzij hij het toch nog kan regelen dat ik er enkele uurtjes alleen met kan rijden.

Comment

Combinatie van de 2? Golf R32

Comment

Working...
                                        X