Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Recent tweedehands - Nieuw - Cardoen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Recent tweedehands - Nieuw - Cardoen

Zoals jullie wellicht al weten zijn we op zoek naar een nieuwe wagen. We dachten aan een recente tweedehands maar gisteren zijn we een beetje omver gevallen... Een 1000 euro (niet weinig maar...) extra bij ons budget en we hebben een nieuwe wagen. De saloncondities werden verlengd, of is het om opendeurdagen... extra kortingen geven ze nog steeds...
    Bij een recente tweedehands weet je toch nooit wie en hoe er mee gereden is geweest... Alhoewel de garages nu ook een jaar garantie moeten geven...
    Van Cardoen hoorden we dit weekend dat zij hun wagens vaak opkopen in het buitenland, waar ze goedkoper zijn maar wel een ander productieproces hebben ondergaan zodat onze garagisten niet altijd weten welke stukken er juist gebruikt werden. Bovendien zouden ze daar met wagens jonger dan 4 jaar geen schrik hebben om de kilometerstand te veranderen... ook maar van horen zeggen maar het doet je toch even twijfelen...

Jullie mening?

Wat Cardoen en consoorten betreft, zij verkopen nieuw en tweedehands. Voor de nieuwe kan het inderdaad zijn dat je een versie krijgt die voor een andere markt bestemd is. Kwalitatief zal daar niet veel verschil op zitten, maar soms scheelt de uitrusting wel (vb zwaardere verwarming voor auto's die voor het Noorden bestemd waren, soms geen airco standaard waar ze bij ons wel standaard is, enz). Dus goed vergelijken is de boodschap. Bovendien zijn de kortingen tov de catalogusprijs niet altijd hoger dan wat je bij de merkdealer kan krijgen.
    Ik ben persoonlijk niet vies van tweedehands, je moet niet vergeten dat de grootste kost aan een auto de afschrijving is. Vrienden van mij hebben deze week een Alfa GT gekocht van een jaar oud en met 7000 km op de teller, met volledige garantie, maar wel met een korting van bijna 8000 euro tov de catalogusprijs. Da's dus meer dan een euro waardeverlies per km, ik heb liever dat ik dat verlies zelf niet moet bekostigen, maar dat de vorige eigenaar daarvoor opdraait. Nadeel is wel dat je de opties en dergelijke moet nemen zoals ze op de auto zitten.
    Openbaar vervoer: brengt u van een plaats waar je niet was naar een plaats waar je niet moet zijn, op een moment dat het u niet uitkomt

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door elio Bekijk Berichten
      Ik ben persoonlijk niet vies van tweedehands, je moet niet vergeten dat de grootste kost aan een auto de afschrijving is. Vrienden van mij hebben deze week een Alfa GT gekocht van een jaar oud en met 7000 km op de teller, met volledige garantie, maar wel met een korting van bijna 8000 euro tov de catalogusprijs.
      Maar het feit is dat hoe lager de aankoopprijs van de wagen nieuw is hoe kleiner de waardedaling is bij een recente 2dehands.
      In het geval van de topicopener zou ik ook die 1.000 euro opleggen om dan een nieuwe wagen te hebben.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door wanneselke Bekijk Berichten
        Jullie mening?
        Als je zekerheid wilt, kan je enkel bij een nieuwe wagen terecht. Bij gelijk welke andere optie, moet je zelf bepalen hoeveel de extra onzekerheid mag kosten in termen van korting. Of het nu een recente of minder recente tweedehandswagen is, van een dealer of niet van een dealer... je kan nooit weten hoe ermee omgegaan is. Sommige jonge tweedehandse zijn op 20.000 km even afgeragd als na 150.000 km "huisvader-gebruik". En inderdaad, andere wagens zijn dan weer in een even goede technische staat als een compleet nieuwe wagen. Je kan er gewoon geen lijn in trekken.
        BMW E46 318d '05

VW Touran Highline 1.6 TDI Bluemotion '13

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Caesar2 Bekijk Berichten
          Sommige jonge tweedehandse zijn op 20.000 km even afgeragd als na 150.000 km "huisvader-gebruik". En inderdaad, andere wagens zijn dan weer in een even goede technische staat als een compleet nieuwe wagen. Je kan er gewoon geen lijn in trekken.
          Klopt. Daarom zou ik enkel tweedehands kopen bij een dealer die je kent, die mensen weten meestal heel goed hoe met een wagen is omgegaan.

Of wat wij nu al 3 keer met grote tevredenheid gedaan hebben is een ex-leasingwagen gekocht bij KBC. Die weten perfect alles wat er met een wagen is gebeurd en verkopen enkel de wagens waar ze echt zeker van zijn aan particulieren, met garantie.

Daar stonden wagens met 50 000 kilometer op, die er voor ons heel interessant uitzagen maar die ze niet particulier wilden verkopen door de historiek.

Ex-leasing kopen klinkt bij velen heel slecht, maar als je het bewust doet is het helemaal geen slechte zet. Vergeet niet dat de wagens die de leasingmaatschappij niet aan particulieren wil verkopen en in Belgie blijven bij handelaars terechtkomen. Dan zijn dat plots wagens die altijd goed onderhouden zijn en van een oud koppel komen of van een brave huisvrouw En nee op die papieren van die wagen zie je dat niet want leasingwagens worden heel vaak niet op naam van een leasingmaatschappij ingeschreven.
          '16 Peugeot 308 SW blueHDI
          '15 Volvo XC60 D3

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk Berichten
            Of wat wij nu al 3 keer met grote tevredenheid gedaan hebben is een ex-leasingwagen gekocht bij KBC. Die weten perfect alles wat er met een wagen is gebeurd en verkopen enkel de wagens waar ze echt zeker van zijn aan particulieren, met garantie.
            Sorry, maar :

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
              Sorry, maar :
              Wat is daar zo grappig aan? Weet je hoe die maatschappijen werken bij particuliere verkoop?
              '15 Volvo XC60 D3

Comment

Hoe kunnen zij nu zeker zijn dat die auto niet mishandeld is geweest motorisch gezien, tenzij ze liters olie zouden zuipen.

Dat zie je pas als de boel kapot vliegt

Comment

Voor 1000 € meer zou ik een nieuwe kopen, al hangt het ook een beetje af van de totaalprijs. Op een wagen van 10.000 € is 1000 veel. Op eentje van 25.000 niet.
                  120d Hatch Edition Sport

Comment

Een leasingmaatschappij weet veel meer over hoe je een wagen behandelt, dan je denkt.
                    Ze hebben via de tankkaart een perfect zicht op je verbruik, kunnen aan de hand van de levensduur van de banden je rijstijl nagaan enz.
                    KBC verkoopt amper 10% van zijn ex-leasingwagens (inderdaad de allerbeste) door aan particulieren, de rest gaat naar opkopers in binnen- en buitenland.
                    Openbaar vervoer: brengt u van een plaats waar je niet was naar een plaats waar je niet moet zijn, op een moment dat het u niet uitkomt

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door elio Bekijk Berichten
                      Een leasingmaatschappij weet veel meer over hoe je een wagen behandelt, dan je denkt.
                      Ze hebben via de tankkaart een perfect zicht op je verbruik, kunnen aan de hand van de levensduur van de banden je rijstijl nagaan enz.
                      KBC verkoopt amper 10% van zijn ex-leasingwagens (inderdaad de allerbeste) door aan particulieren, de rest gaat naar opkopers in binnen- en buitenland.
                      Inderdaad van elke auto die we daar gekocht hebben kregen wij daar de documenten mee. Wij weten van elk van die auto's: gemiddeld verbruik, herstellingen, boetes, gedetailleerde onderhoudsfacturen, ... . Die geven zonder verpinken een jaar garantie op hun wagens, als je naar de garage gaat is het net zoals de wagen onder leasing valt: goedkeuring vragen aan KBC en hij kan gemaakt worden onder garantie.

Vooroordelen zijn er altijd natuurlijk, maar voor je kritiek geeft kan je je beter soms even informeren.

In mijn familie bollen er verschillende mensen met een leasingwagen, geen enkele van die wagens zijn af te raden als tweedehands. Die mensen behandelen allemaal hun wagen alsof het hun eigen wagen is. Maar het zijn natuurlijk de extreme gevallen die ervoor zorgen dat de leasingrijders allemaal op een verkeerde manier worden bekeken.

Ik doe gemakkelijk 50 000 kilometer met mijn voorbanden, er zijn hier forumleden die nog niet de helft halen. Dat zijn dan betrouwbaardere okazies omdat ze niet onder leasing contract zijn aangekocht?

Soit on - topic:

Als particulier kan je beter een tweedehands van enkele jaren oud kopen van een betrouwbare bron. Financieel is dit veel interessanter. Er is een overaanbod op de tweedehandsmarkt dus daar kan je volgens mij de interessantste koopje doen.

Een nieuwe wagen moet je omnium gaan verzekeren en tijdens de garantieperiode bij een officiele dealer laten onderhouden. En het is bovendien een even grote gok dan een tweedehands in mijn ogen, er zijn genoeg voorbeelden van nieuwe wagens met veel problemen. Ook al heb je dan garantie het blijft een lijdensweg.
                      '15 Volvo XC60 D3

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk Berichten
                        I
                        Vooroordelen zijn er altijd natuurlijk, maar voor je kritiek geeft kan je je beter soms even informeren.
                        Oki, k wist ni da ze ondertussen al zo big brother waren bij de leasing. Interessant om te weten in elk geval! Mea culpa en tnx voor de info

In mijn familie bollen er verschillende mensen met een leasingwagen, geen enkele van die wagens zijn af te raden als tweedehands. Die mensen behandelen allemaal hun wagen alsof het hun eigen wagen is. Maar het zijn natuurlijk de extreme gevallen die ervoor zorgen dat de leasingrijders allemaal op een verkeerde manier worden bekeken.
                        Klopt. Idem bij mijn vriendin bv. Maar ik weet toch wel gevallen waar het effe anders is.

Ik doe gemakkelijk 50 000 kilometer met mijn voorbanden, er zijn hier forumleden die nog niet de helft halen. Dat zijn dan betrouwbaardere okazies omdat ze niet onder leasing contract zijn aangekocht?
                        Ikke 45.000 met mijne TT (voorwielaandrijving)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Bikefreak Bekijk Berichten
                          Voor 1000 € meer zou ik een nieuwe kopen, al hangt het ook een beetje af van de totaalprijs. Op een wagen van 10.000 € is 1000 veel.
                          Niet als je dat extra jaartje garantie in rekening brengt
                          Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic
                          Motoren & Tjeurisme

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tjeu Bekijk Berichten
                            Niet als je dat extra jaartje garantie in rekening brengt
                            Afhankelijk van het merk zelfs 2 extra (of meer)

Comment

Working...
                            X