Oorspronkelijk geplaatst door Nemo
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
95 of 98
Collapse
X
-
Ik rij in een diesel auto,maar mocht ik benzine rijden was het 98. Het heeft wel meer voordelen dan we denken. Vooral voor detonatie.
Bovendien tank ik nooit goedkope brandstof,het is even besparen in de aankoop maar het is slechter voor je auto dus ben je achteraf meer geld kwijt...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door shauni Bekijk BerichtenIn de RS moet minstens 97...
98 hier dus.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jann Bekijk BerichtenBTW...wat is nu eigenlijk het verschil tussen 98 en 95?
of zwiert iedereen, zoals ik, er 98 in omdat dat gewoon beter lijkt zonder enige verdere reden
Bij LPG is dit zelfs groter dan 100 dacht ik.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door sepultura Bekijk Berichten95, ik weet niet of mijn Deltaatje op 98 kan draaien.
Jouw motor mag zelfs op 300 octaan draaien.
Tis het minimum dat belangrijk is, alles daarboven... mag.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door QuintenVGL Bekijk Berichten98. Het heeft wel meer voordelen dan we denken. Vooral voor detonatie.
Dat is waar, maar de meeste moderne motoren hebben pingelsensoren, dus die variëren hun ontstekingstijdstip voortdurend.
Bij oudere motoren kan je vaak zelf het ontstekingstijdstip instellen, a.d.h.v. de brandstof die je tankt. (bijv. bij m'n 190E)
Enkel bij hoogperformante motoren, of motoren die effectief op 98 MOETEN draaien, zie ik de 'voordelen' niet echt in.
Tenzij je met een motor rijdt die gemakkelijk verhit ofzo, of in de zomer als het 40 graden is...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door matteus Bekijk BerichtenJouw motor mag zelfs op 300 octaan draaien.
Tis het minimum dat belangrijk is, alles daarboven... mag.
Comment
-
Altijd 95, den 98 is zijne meerprijs echt niet waard!
In de Vectra vroeger heb ik ooit 98 gedaan (enkele keren), en dat was de meer prijs niet waard. Hij verbruikte wel iets minder op 98, maar niet zoveel dat het voordeliger uit zo komen, dus ben ik daarna terug naar 95 over gegaan, en de saxo heeft nooit 98 gezien!
Vectra had zo een "blokske" onder de motorkap dat ge moest omdraaien voor de ene of de andere brandstof.Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Comment
-
Altijd 95.. Als de constructeur dat voorschrijft heeft 't zelfs geen zin om hoger derin te kappen tenzij ge gaat prullen aan uw ontsteking!
Ik heb wel ooit 102 octaan getankt met de oude escort die normaal gezien op 95 rijdt.. 't ding draaide een heel eind slechter op die benzine!
Comment
-
altijd 98 in mijn E30's
mijn 318is stotterde zelfs toen er een keertje 95' getankt wasBMW E10 1600ti 1967
BMW E10 2002tii 1973
BMW E30 325i sedan 1986
BMW E36 318is cabrio 1995
BMW E36 320i cabrio 1994
BMW E91 318d touring 2006
MB Sprinter 316cdi 2,7l 2003
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tulpje and Co Bekijk BerichtenHier is een forumlid(weet juist wie) die het nochtans uitgest had op een generator, en die draaide op Shell V Power aanzienlijk langer op
En jawel, die generator haalt 15-20% meer uren uit dezelfde hoeveelheid naft.
Ik tank met m'n beide wagens (zowel de BMW als de Mazda) 98, en daarna kap ik er marly's octaanbooster bij. In Duitsland trouwens altijd V-Power...
Meerprijs is het waard, zeker bij de Mazda die merkbaar 'smoother' draait op octaanrijkere naft...'95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
'94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
'09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
'12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
'13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
'16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
'13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
'15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19
'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
'19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk BerichtenThat'll be me
En jawel, die generator haalt 15-20% meer uren uit dezelfde hoeveelheid naft.
Ik tank met m'n beide wagens (zowel de BMW als de Mazda) 98, en daarna kap ik er marly's octaanbooster bij. In Duitsland trouwens altijd V-Power...
Meerprijs is het waard, zeker bij de Mazda die merkbaar 'smoother' draait op octaanrijkere naft...
Comment
Comment