Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
wou daar vorige maand iets eten en idd echt een achterlijk systeem.. was vroeger beter
Laatst naar de F1 geweest bij de nieuwe Sudschleiffe en daar moesten we ook al betalen met een 'Ringcard'.
Als ze bij de Nordschleife dezelfde kaart gebruiken dan is dat een geluk bij een ongeluk, want ik ben vergeten die kaart in te leveren en er staat nog serieus wat saldo op
Laatst naar de F1 geweest bij de nieuwe Sudschleiffe en daar moesten we ook al betalen met een 'Ringcard'.
Als ze bij de Nordschleife dezelfde kaart gebruiken dan is dat een geluk bij een ongeluk, want ik ben vergeten die kaart in te leveren en er staat nog serieus wat saldo op
Binnenkort eens gaan kijken bij die resto :-)
Je geld blijft er 2 jaar opstaan of je kan het er terug laten afhalen ook.
Ik moest vandaag in de buurt zijn en ben eens gaan kijken. Lekker luide porsches, moto's, audi R8... Het was mn 2de bezoek aan de Ring, 1e maal was vorig jaar met de 24hr.
Ik moest vandaag in de buurt zijn en ben eens gaan kijken. Lekker luide porsches, moto's, audi R8... Het was mn 2de bezoek aan de Ring, 1e maal was vorig jaar met de 24hr.
Hebben u dan gemist.
Gisteren naar de ring geweest, in Eupen van de e40, wat binnendoor, gehoopt zonder gps de weg te vinden, maar na een tijdje heerlijke ardennenbaantjes toch maar de gps aangezet.
GPS zei 90 minuten, kortste route. We hebben er 60 minuten van gemaakt maar man, wat een h e e r l i j k e baantjes, heb me er minstens even hard geamuseerd als op de ring. En amper andere weggebruikers!
Aan de ring gemeet met mayonaise en Janvkn ook tegengekomen, 4 rondjes gedaan (m'n 2e rondje als chauffeur, 3e in m'n leven). Daarna via de b258 naar huis. Zalig dagje!
Oorspronkelijk geplaatst door Alexis
Was grappig om je bij het vertrekken elke 90° bocht al clutchdumpend scheef te zien nemen om je kar wat te sparen
Gisteren naar de ring geweest, in Eupen van de e40, wat binnendoor, gehoopt zonder gps de weg te vinden, maar na een tijdje heerlijke ardennenbaantjes toch maar de gps aangezet.
GPS zei 90 minuten, kortste route. We hebben er 60 minuten van gemaakt maar man, wat een h e e r l i j k e baantjes, heb me er minstens even hard geamuseerd als op de ring. En amper andere weggebruikers!
Aan de ring gemeet met mayonaise en Janvkn ook tegengekomen, 4 rondjes gedaan (m'n 2e rondje als chauffeur, 3e in m'n leven). Daarna via de b258 naar huis. Zalig dagje!
Het was inderdaad een zalig dagje. Ik was thuis kort na de middag vertrokken met de gedachte van rustig wat te gaan cruisen in de Ardennen en de Eifel, en misschien tegen de openingstijd nog even naar de Ring af te zakken. Ik had de einser meegenomen omdat ik niet echt in ragstemming was en die toch iets comfortabeler (en zuiniger ) cruiset dan de M3.
Ik ben de E42 verlaten net voor de Duitse grens (Lommersweiler heet het daar geloof ik), en heb dan de GPS ingesteld op Adenau, zonder snelwegen te volgen. Vervolgens kreeg ik de zaligste weggetjes voorgeschoteld waarin zowat alles zat van korte haarspeldbochtcombinaties tot zacht glooiende stukken waar je ongehoorde snelheden kon halen, en het beste van al: totaal geen verkeer! Ik heb de route die ik gevolgd heb ongeveer gereconstrueerd met google maps: klik
Eenmaal bij de ring aangekomen, ging het toch kriebelen om eindelijk eens mijn eerste rondje te doen en heb ik dan toch maar een ringkaart gekocht voor 4 rondjes. Op de parking kwam ik dan plots de bekende gezichten van Mayo en Asserti tegen. Even een klapke gedaan, en dan hup de ring op!
Zoals ik al zei was het dus de eerste keer dat ik op de ring reed. Van te voren had ik er een beetje angst voor, maar eenmaal op de baan vond ik het reuze meevallen. Ik kon er een, naar mijn gevoel, vrij vlot tempo op nahouden met toch een ruime marge, al vlogen de GT3's en dergelijke me wel om de oren natuurlijk. De DSC is ook geen enkele keer tussengekomen. Ik "kende" het circuit al wel van Forza 1 & 2 op de xbox, maar in het echt voelt het toch heel anders aan. Vooral de hoogteverschillen zijn wow in vergelijking met de digitale versie , en het is in real life echt zoeken naar de goeie lijn. Wél helpt een beetje digitale voorkennis geweldig bij de orientering op het circuit, ik wist op voorhand ongeveer welke bocht er ging volgen en waar de gevaarlijke punten lagen, zo wist ik bv. dat ik me niet moest laten verrassen aan de chicane van Adenauer Forst, of aan de semi-hairpin van Wehrseifen. Voor ik het wist zaten de 4 rondjes erop, en was ik een ervaring rijker. Eén ding is zeker, dit is voor herhaling vatbaar.
Wat nadien volgde was ook de max trouwens: bij valavond met Mayonaise en Asserti in triple tandem over de B258 naar huis rijden. Weinig verkeer, het tempo van koptrekker Mayonaise was perfekt, vlot maar nooit tricky. Gewoon zalig
Comment