Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Ik doe kwart voor 3 ik durf zelfs soms al show verkopen ook.
Dan laat ik zo met mijn handpalm in een wuifbeweging over het stuur glijden en trek ik zo'n kop van "ik heb het helemaal gemaakt"
Way to go stradge! Maar probeer eens kwart na negen, dat gaat véél beter dan kwart voor 3!
Nee maar dat leek me het meest voor de hand liggend
En Mr. Mechanic, wat is dat juist die befaamde klep?
N75 klep oftewel 'Boost Pressure Regulator Valve' ofzoiets. Stuurt de wastegate van de turbo aan. Als de laaddruk in het inlaatspruitstuk te hoog wordt, gaat de N75 klep de wastegate openen, en zo de turbo minder hoog laten draaien (door bypass).
heel simpel dus. Gaat nogal vaak kapot bij TDI's, hebbek al gelezen.
Chip moet niet persé onbetrouwbaar zijn hoor. Ik wéét dat jij dat niet wil geloven, maar ik weet wel dat het best kan.
Wij hebben ook een powerbox op de auto van m'n moeder. Heb die zelf geïnstalleerd op 140.000km. Oké, we zijn nu nog maar 22.000km verder, maar toch nog geen enkel probleem ermee gehad... integendeel zelfs. Ik zal het je laten weten als er iets mis gaat.
Je moet gewoon geen brol kopen, want dan vraag je er gewoon om.
N75 klep oftewel 'Boost Pressure Regulator Valve' ofzoiets. Stuurt de wastegate van de turbo aan. Als de laaddruk in het inlaatspruitstuk te hoog wordt, gaat de N75 klep de wastegate openen, en zo de turbo minder hoog laten draaien (door bypass).
heel simpel dus. Gaat nogal vaak kapot bij TDI's, hebbek al gelezen.
Chip moet niet persé onbetrouwbaar zijn hoor. Ik wéét dat jij dat niet wil geloven, maar ik weet wel dat het best kan.
Wij hebben ook een powerbox op de auto van m'n moeder. Heb die zelf geïnstalleerd op 140.000km. Oké, we zijn nu nog maar 22.000km verder, maar toch nog geen enkel probleem ermee gehad... integendeel zelfs. Ik zal het je laten weten als er iets mis gaat.
Je moet gewoon geen brol kopen, want dan vraag je er gewoon om.
Euh, ik heb zelf mijn golf 3 tdi laten chippen matteo
Ik zeg niet dat een powerbox niet goed is maar dat is toch meestal niet afgesteld op de km/ leeftijd van de wagen...
Die klep kan zeer goed het resultaat zijn van die box maarja wie gaat dat bewijzen
Omdat ik me meende te herinneren dat je er nogal zwaar op afgaf toen 'en les Vosges'.
Ja, het is natuurlijk waar dat het niet hetzelfde is als chip-op-maat.
Waarom zou de chip/powerbox de N75-klep aantasten?
NP
Hoeze zwaar op afgaf? Herinner ik me niets meer van
Ik zeg niet dat het per se daardoor komt maar door die chip/powerbox moet de turbo toch een stukje harder werken als ik me niet vergis? Lach me niet uit ik ben geen mechanieker he
Ik weet gewoon dat we hier toen met zon 7 man waren met 'getunede' tdi's , 4 man had powerbox omdat het goedkoper was maar kwamen achteraf allemaal duurder uit door stukken...
Ik zeg niet dat het per se daardoor komt maar door die chip/powerbox moet de turbo toch een stukje harder werken als ik me niet vergis? Lach me niet uit ik ben geen mechanieker he
Turbodruk is onaangeroerd gebleven op Mercedeske z'n TDI.
Details daarvoor moet je wachten op Avantus. He's the TDI-goeroe.
Comment