Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nurburgring Lovers

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door matteus Bekijk Berichten
    Inderdaad! Jij hebt 400pk!!!

Comment

10 OVER 10 is lelijkheid.

(ik vind het ongemakkelijk. . Ik doe kwart over negen spul.)
      Echt hé! Ik rijd ook altijd kwart over negen. 10 na 10 voelt onnatuurlijk en minder controleerbaar aan vind ik.

Oorspronkelijk geplaatst door stradge Bekijk Berichten
      Ik doe kwart voor 3 ik durf zelfs soms al show verkopen ook.
      Dan laat ik zo met mijn handpalm in een wuifbeweging over het stuur glijden en trek ik zo'n kop van "ik heb het helemaal gemaakt"
      Way to go stradge! Maar probeer eens kwart na negen, dat gaat véél beter dan kwart voor 3!

Oorspronkelijk geplaatst door Matthi.Lampe Bekijk Berichten
      Deze reactie vind ik redelijk ongepast.
      Oorspronkelijk geplaatst door matteus Bekijk Berichten
      Inderdaad! Jij hebt 400pk!!!

Tis eigelijk waar!

Comment

• Ik wil terug!

2006-2010 '97 VW Golf III TDI
        2010-2012 '98 Mercedes-Benz C250 Turbodiesel Sport
        2012-...
        '07 BMW 118d

Comment

• wie houdt je tegen?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Leftlane Bekijk Berichten
            wie houdt je tegen?
            -School
            -Ouders
            -Problemen aan auto
            -...

2006-2010 '97 VW Golf III TDI
            2010-2012 '98 Mercedes-Benz C250 Turbodiesel Sport
            2012-...
            '07 BMW 118d

Comment

• hmm ja

ff doorbijten dan

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Mercedeske Bekijk Berichten
                -School
                -Ouders
                -Problemen aan auto
                -...
                Powerbox?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door tdi 001 Bekijk Berichten
                  Powerbox?

You'd like that, won't ya.

neen, N75-klep die versleten is.

Comment

You'd like that, won't ya.

neen, N75-klep die versleten is.
                    Nee maar dat leek me het meest voor de hand liggend

En Mr. Mechanic, wat is dat juist die befaamde klep?

Comment

Nee maar dat leek me het meest voor de hand liggend

En Mr. Mechanic, wat is dat juist die befaamde klep?

N75 klep oftewel 'Boost Pressure Regulator Valve' ofzoiets. Stuurt de wastegate van de turbo aan. Als de laaddruk in het inlaatspruitstuk te hoog wordt, gaat de N75 klep de wastegate openen, en zo de turbo minder hoog laten draaien (door bypass).

heel simpel dus. Gaat nogal vaak kapot bij TDI's, hebbek al gelezen.

Chip moet niet persé onbetrouwbaar zijn hoor. Ik wéét dat jij dat niet wil geloven, maar ik weet wel dat het best kan.
                      Wij hebben ook een powerbox op de auto van m'n moeder. Heb die zelf geïnstalleerd op 140.000km. Oké, we zijn nu nog maar 22.000km verder, maar toch nog geen enkel probleem ermee gehad... integendeel zelfs. Ik zal het je laten weten als er iets mis gaat.
                      Je moet gewoon geen brol kopen, want dan vraag je er gewoon om.

Comment

N75 klep oftewel 'Boost Pressure Regulator Valve' ofzoiets. Stuurt de wastegate van de turbo aan. Als de laaddruk in het inlaatspruitstuk te hoog wordt, gaat de N75 klep de wastegate openen, en zo de turbo minder hoog laten draaien (door bypass).

heel simpel dus. Gaat nogal vaak kapot bij TDI's, hebbek al gelezen.

Chip moet niet persé onbetrouwbaar zijn hoor. Ik wéét dat jij dat niet wil geloven, maar ik weet wel dat het best kan.
                        Wij hebben ook een powerbox op de auto van m'n moeder. Heb die zelf geïnstalleerd op 140.000km. Oké, we zijn nu nog maar 22.000km verder, maar toch nog geen enkel probleem ermee gehad... integendeel zelfs. Ik zal het je laten weten als er iets mis gaat.
                        Je moet gewoon geen brol kopen, want dan vraag je er gewoon om.
                        Euh, ik heb zelf mijn golf 3 tdi laten chippen matteo

Ik zeg niet dat een powerbox niet goed is maar dat is toch meestal niet afgesteld op de km/ leeftijd van de wagen...

Die klep kan zeer goed het resultaat zijn van die box maarja wie gaat dat bewijzen

Comment

Euh, ik heb zelf mijn golf 3 tdi laten chippen matteo

Ik zeg niet dat een powerbox niet goed is maar dat is toch meestal niet afgesteld op de km/ leeftijd van de wagen...

Oh, oké. My bad.

Omdat ik me meende te herinneren dat je er nogal zwaar op afgaf toen 'en les Vosges'.

Ja, het is natuurlijk waar dat het niet hetzelfde is als chip-op-maat.

Waarom zou de chip/powerbox de N75-klep aantasten?

Comment

Oh, oké. My bad.

Omdat ik me meende te herinneren dat je er nogal zwaar op afgaf toen 'en les Vosges'.

Ja, het is natuurlijk waar dat het niet hetzelfde is als chip-op-maat.

Waarom zou de chip/powerbox de N75-klep aantasten?
                            NP

Hoeze zwaar op afgaf? Herinner ik me niets meer van

Ik zeg niet dat het per se daardoor komt maar door die chip/powerbox moet de turbo toch een stukje harder werken als ik me niet vergis? Lach me niet uit ik ben geen mechanieker he

Ik weet gewoon dat we hier toen met zon 7 man waren met 'getunede' tdi's , 4 man had powerbox omdat het goedkoper was maar kwamen achteraf allemaal duurder uit door stukken...

Comment

Ik zeg niet dat het per se daardoor komt maar door die chip/powerbox moet de turbo toch een stukje harder werken als ik me niet vergis? Lach me niet uit ik ben geen mechanieker he

Turbodruk is onaangeroerd gebleven op Mercedeske z'n TDI.

Details daarvoor moet je wachten op Avantus. He's the TDI-goeroe.

Comment

Turbodruk is onaangeroerd gebleven op Mercedeske z'n TDI.

Details daarvoor moet je wachten op Avantus. He's the TDI-goeroe.
                                Nogmaals ik ken er niet veel van maar de turbo moet toch sneller meer toeren maken doordat ie sneller hoger in toeren schiet?

Ik meen me duidelijk te herinneren dat men turbo meer floot/fluitte na de chiptuning...

Steve where are yoooooouuuuuu?

Comment

Nogmaals ik ken er niet veel van maar de turbo moet toch sneller meer toeren maken doordat ie sneller hoger in toeren schiet?

Ik meen me duidelijk te herinneren dat men turbo meer floot/fluitte na de chiptuning...

Steve where are yoooooouuuuuu?

Als 'ie inderdaad meer floot, dan wil dat zeggen dat de turbodruk opgedreven was.

Maar zoals gezegd... dit is niét het geval bij Mercedeske. Vermogenswinst wordt behaalt door inspuittijdstip en duur aan te passen.

Comment

Als 'ie inderdaad meer floot, dan wil dat zeggen dat de turbodruk opgedreven was.

Maar zoals gezegd... dit is niét het geval bij Mercedeske. Vermogenswinst wordt behaalt door inspuittijdstip en duur aan te passen.

Het ging in alle geval toch een stuk beter dan met die 90 pk's, kon een golf V met 130 pk vlot bijhouden...

Heeft die van mercedeske geen variabele turbo?

Comment

• fuck maat als ik die incar foto's zien vanop de ring...

krijg ik ook wel zin

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Avantus Bekijk Berichten
                                        spekglad was het toen
                                        hell yeah

het scheelde zelfs niet veel of ik had een paar uur voordien m'n draagarmen rechts voor krom gereden tegen een borduur aan het tankstation

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door G 55 AMG Bekijk Berichten
                                          hell yeah

het scheelde zelfs niet veel of ik had een paar uur voordien m'n draagarmen rechts voor krom gereden tegen een borduur aan het tankstation

ZWIJG gast, ik was het net bijna vergeten.

Comment

Working...
                                          X