Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nurburgring Lovers

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• iemand ervaring met deze route?

Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
    Gouden tip voor zij die vaak naar de Ring gaan !!
    • In plaats van over Aachen richting Köln, en dan zuidwaarts de A61 richting Koblenz te nemen (erg drukke autostrade altijd, héél veel stukken gelimiteerd op 120 en véél werken) ...
      .
    • ... rijd je richting Luik (de E40) en zo verder richting Aachen (E40), tot enkele kilometers na Luik, je zuidwaarts de E42 neemt richting Spa.

Blijf die autostrade volgen tot je de grens met Duitsland over bent, dan is 't eerst een stukje gewone weg, maar daarna wordt 't weer autostrade ... en die is quasi volledig ongelimiteerd qua snelheid, ze ligt prachtig goed en er is bijna nooit volk op.

Daar kan je makkelijk tientallen kilometers aan een stuk 200 en meer doen.
    Er zit één afdaling in ... je rijdt zo richting een heuvel (aan duizelingwekkende snelheid) en daarna, eens over de top, zie je makkelijk enkele kilometers ver, de autostrade loopt gewoon rechtdoor maar ferm bergaf. Daar haalde ik met Babs (en haar lousy 126 pk) een dikke 230 op teller. Ferm. Ik schat dat iedereen daar z'n gereden maximumsnelheid met 10 km/u kan verhogen.

*map24*

Dus NIET via de donkergroene route rijden, maar via de blauwe route. 't Is een beetje een ommetoer (ik schat zo'n 40 à 50 km extra), maar 't is 't méér dan de moeite waard en met wat geluk ben je er even snel (wegens hogere gemiddelde snelheid ).

Vooral het "lichtgroen onderlijnde" blauwe gedeelte is superleuk.

Doen !!!
    2018 BMW M2 LCI - Mperformance exhaust/diffusor/spoiler

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Alexx Bekijk Berichten
      iemand ervaring met deze route?
      't liefst rij ik naar Malmedy en dan binnendoor: rij je op superbrede baan door de bossen (niet dat stuk in .DE)
      en daar hoop ik echt DAT ZE NOOIT STAAN TE FLITSEN

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door flupke73 Bekijk Berichten
        't liefst rij ik naar Malmedy en dan binnendoor: rij je op superbrede baan door de bossen (niet dat stuk in .DE)
        da's een bekende route hier

super baantjes en idd ivm dat flitsen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door flupke73 Bekijk Berichten
          lijkt me leuk! maar we zouden graag dat stukje autostrade doen, zien hoeveel we op de teller krijgen

Comment

lijkt me leuk! maar we zouden graag dat stukje autostrade doen, zien hoeveel we op de teller krijgen
            Nu dat ik niet mee kan gaan ze scheuren ze !!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Gwen Bekijk Berichten
              Nu dat ik niet mee kan gaan ze scheuren ze !!
              We gaan daarna wat Launch'en in de haven.
              Hoe ga jij niet mee?

ah neee...
              nee 'k vind het spijtig dat je niet mee kan

Comment

Hoe ga jij niet mee?

ah neee...
                nee 'k vind het spijtig dat je niet mee kan
                Ik ook !! Ik heb het gevoel dat ik veel ga missen op de ring.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Gwen Bekijk Berichten
                  Ik ook !! Ik heb het gevoel dat ik veel ga missen op de ring.
                  Ik zal fotokes trekke

Comment

Hoe ga jij niet mee?

ah neee...
                    Mr Drift

Comment

Ik zal fotokes trekke
                      Niet te veel hé, want anders is u batterij weer leeg en is bijgevolg ir_fuel kwaad

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Daann Bekijk Berichten
                        Niet te veel hé, want anders is u batterij weer leeg en is bijgevolg ir_fuel kwaad
                        Hij heeft al een 2de bijgekocht

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Corvetteboy Bekijk Berichten
                          Hij heeft al een 2de bijgekocht
                          Aight

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Porker Bekijk Berichten
                            Je kan je voorstellen hoe hard 't balen is dat m'n karretje daar vast staat bij de stealer
                            Uit sympathie met jou ga ik morgen niet mee.

Ik heb zin om tot 13u in bed te blijven stinken, en écht geen goesting om 700 km te gaan bollen morgen.

Have fun all!

Edit: en blijf van MIJN stukske vangrail af.

Comment

• hoe oud is de nurburgring eigenlijk?
                              Het circuit is aangelegd in de jaren twintig van de 20e eeuw rond het dorp en het middeleeuwse kasteel Nürburg in de Eifel.

klopt dit??
                              porsche 4ever
                              '06 Skyteam Dax 50cc

Comment

• Wij zijn ook niet mee omdat we woensdag al gaan gaan :p...
                                Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel
                                ... De snelheidslimieten zijn overal zo gelegd dat je zelfs met 4 platte banden en olie op de baan nog door de bocht kunt aan de maximum toegelaten snelheid ...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Koenigsegg ccxr Bekijk Berichten
                                  hoe oud is de nurburgring eigenlijk?
                                  Het circuit is aangelegd in de jaren twintig van de 20e eeuw rond het dorp en het middeleeuwse kasteel Nürburg in de Eifel.

klopt dit??

Gesamtstrecke

De Gesamtstrecke was de grootste van de vier Nürburgring originele configuraties, met een totale lengte van 28.66 km lang. Het werd gekenmerkt door een dubbele lus in combinatie met de Nordschleife (22,81 km) en de voormalige Südschleife (7.48 km) schakelingen, met een totaal van 174 bochten. In aanvulling op de Nordschleife en Südschleife, was er ook een warming-up lus van de baan, gelegen in de buurt van de pit rechte genaamd Betonschleife. Het circuit is ontworpen door de Eichler Architekturbüro door architect Gustav Eichler in de vroege jaren 1920. Werk aan de nieuwe circuit begonnen op september 1925 en werd afgerond in het voorjaar van 1929. De bouw van het circuit werd gestimuleerd door de ADAC Eifelrennen races, die tot dit punt werden gehouden op de openbare weg in de Eifel gebergte. Maar de stijgende bezorgdheid over de veiligheid en verscheidene dodelijke ongevallen geleid tot de bouw van de Nürburgring als een dedicated circuit om de plaats te houden. De lay-out van de Nürburgring was gelijk aan de Targa Florio race, die op dat moment was een open weg endurance race gehouden in de buurt van Palermo, Sicilië. De Nurburgring werd ingehuldigd op zaterdag 18 juni 1927 met de ADAC Eifelrennen weekend, bestaande uit verschillende motor-en automobiel races, die later door Rudolf Caracciola gewonnen in een Mercedes-Benz S. Een maand later zijn de eerste World Cycling Championship race vond plaats op het circuit en een maand later, de Duitse Grand Prix. Het circuit werd ook open voor de toegang van het publiek in de avonden en weekenden, als een one-way tolweg. De bestaande Nordschleife circuit is momenteel nog open voor het publiek.

Nordschleife

De Formula One World Championship terug naar de Nürburgring na de Tweede Wereldoorlog en sindsdien is de plek voor de Duits / Grand Prix van Europa (met uitzondering van 1959 toen de race werd gehouden in Berlijn).
                                  Vroege Grand Prix werd gehouden op de 22.81 km Nordschleife configuratie, met kleinere rassen zoals fietsen op de minder veeleisende en veel korter Südschleife circuit. Dubbed de 'Groene Hel' van Sir Jackie Stewart, de Nordschleife was populair bewezen door zowel race fans en bestuurders. Namen als Juan Manuel Fangio, Sir Stirling Moss, Jim Clark, Jackie Steward en Alberto Ascari vestigden zich als de ringmeisters (ringmasters) van het cicuit.
                                  Last edited by ; 06/09/2009, 18:14.

Comment

• wat is het juiste GPS adres eigenlijk van de Nurburgring ?
                                    kwestie van dit toch al bij mij te hebben als ik "plots" eens beslis om naar daar te gaan

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door toerke Bekijk Berichten
                                      wat is het juiste GPS adres eigenlijk van de Nurburgring ?
                                      kwestie van dit toch al bij mij te hebben als ik "plots" eens beslis om naar daar te gaan

Otto-Flimm-Straße
                                      D - 53520 Nürburg

Comment

• Vééél volk gezien!
                                        IR_fuel, ik wou een foto nemen van uw kar , we hebben daar 2u gestaan.. we wandelen terug, en ik zie je passeren

next time!
                                        We stonden wel voor je geparkeerd op de parking

Comment

Working...
                                        X