Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Een Engelse toerist neemt een taxi om van de luchthaven in Zaventem naar z'n hotel in Brussel te gaan.
Ze rijden voorbij het Atomium en de passagier achter in de taxi wil de chauffeur wat vragen over het imposante bouwwerk, dus tikt hij de man even op z'n schouder om de aandacht te trekken.
De taxichauffeur geeft een geweldige schreeuw en verliest de macht over het stuur.
Het voertuig mist op een haartje na een tram, ramt bijna een huis, alvorens op het trottoir tussen tientallen driftig fotograferende Japanners tot stilstand te komen.
Het is even stil in de taxi.
Dan zegt de chauffeur: "Meneer, wilt u dat nooit meer doen. Ik ben me dood geschrokken."
De passagier zegt dat hij niet had geweten dat de chauffeur zo zou schrikken van een klein tikje op z'n schouder.
Waarop de bestuurder zegt: "Het is uw schuld niet hoor meneer.
Maar vandaag is mijn eerste dag als taxichauffeur.
Hiervoor heb ik 25 jaar met lijkwagens gereden".
De zaakvoerder van Smeedijzerij Rampelberg in Huizingen heeft een zwarte sollicitant afgewezen omdat zijn waakhond 'geen zwarte mensen kan verdragen'. Het Centrum voor Gelijke Kansen overweegt een klacht in te dienen.
De zaakvoerder zegt dat de kans groot is dat de man door de kleine labrador zou gebeten worden. Hij gaf dit ook bij de VDAB als officiële reden voor de weigering op.
Peter Adelanwa is een 53-jarige oud-werknemer van Decoma Belplas Huizingen, een toeleverancier van VW-Vorst. De VDAB had hem gevraagd zich te melden bij Rampelberg. Daar was een vacature voor het maken van balkons, hekkens en trapleuningen.
Volgens bedrijfsleider Bruno Rampelberg is er geen sprake van racisme. 'Ik kan er ook niet aan doen dat mijn hond agressief wordt van mensen met een andere huidskleur. Mijn hond is getraumatiseerd en reageert nu eenmaal zo'
In een reactie aan Indymedia zegt de zaakvoerder dat de hond 'wellicht ooit een trap gehad van een zwarte waardoor hij zo doet.'
Het Centrum voor Gelijke Kansen bekijkt de zaak. Als het slachtoffer daar aan wil meewerken, zal het Centrum de zaak voor de rechter brengen. Het Centrum bespreekt de zaak ook met de vakbonden.
Overingens treedt vanaf morgen de nieuwe anti-racismewet in werking. Het geval in Huizingen zal dus nog aan de oude wetgeving getoetst moeten worden
1963 Land Rover Series IIa
1994 Mercedes SL320
2015 Land Rover Discovery SDV6
2016 Porsche Cayenne GTS
zo'n murcielago is wel een serieus breed ding ze, het lijkt me best wel kl*te dat je een jaar hebt moeten wachten voor een lamborghini en uiteindelijk past hij niet in je garage
Comment