Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe auto’s zijn te duur voor particulieren

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Hier ben ik het nu eens volmondig mee eens, maar de automobiel is lang niet de enige industrietak, die in dat bedje ziek is, vrees ik

    Als ik naar de ontwikkeling en de extra admin van mijn team in mijn eigen job kijk, dan kan ik het alleen maar beamen.
    Te gek voor woorden, wordt het.

    Comment


    • Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

      2025 - BMW 1.20 (170 pk) - M Sport Pack Pro in Skyscraper Grau

      Comment


      • De Belgische tweedehandsautomarkt blijft groeien, met in april 2025 een stijging van 1,8 procent ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar. Maar het aandeel elektrische occasies blijft erg klein.
        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

        2025 - BMW 1.20 (170 pk) - M Sport Pack Pro in Skyscraper Grau

        Comment


        • De afgelopen maand mei kreeg de Belgische occasiemarkt een klopje, want het aantal inschrijvingen daalde met 8% tegenover 2024. Maar dat veranderde niets aan de top 5 van populairste tweedehandswagens.
          Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

          2025 - BMW 1.20 (170 pk) - M Sport Pack Pro in Skyscraper Grau

          Comment


          • De gemiddelde leeftijd van een tweedehandswagen die in België wordt gekocht bedraagt 9 jaar en 8 maanden. Echter groeit vooral de markt van tweedehandswagens die +15 jaar oud zijn. Dat blijkt uit cijfers van mobiliteitsorganisatie Traxio.
            Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

            2025 - BMW 1.20 (170 pk) - M Sport Pack Pro in Skyscraper Grau

            Comment


            • Thuis je elektrische auto opladen? In België betaal je daar flink meer voor dan in de buurlanden. Een nieuwe Europese studie bevestigt die zorgwekkende trend, die eerdere analyses ook al aantoonden. Dit zijn de cijfers, de vergelijking en het waarom.
              Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

              2025 - BMW 1.20 (170 pk) - M Sport Pack Pro in Skyscraper Grau

              Comment


              • Als de regering de fiscale regeling rond hybride bedrijfswagens versoepelt, dreigt ons land 282 miljoen euro aan Europese subsidies te verliezen. Dat stelt EV Belgium, de federatie voor elektrische mobiliteit. Bevoegd minister van Financiën Jan Jambon (N-VA) is intussen in overleg met de Europese Commissie over de geplande versoepeling.
                Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                2025 - BMW 1.20 (170 pk) - M Sport Pack Pro in Skyscraper Grau

                Comment


                • Tesla en Volvo verkopen in Europa veel minder auto's

                  -45 procent voor Tesla


                  ​In de Europese Unie zijn in mei iets meer nieuwe personenauto's geregistreerd dan in diezelfde maand vorig jaar. De verkopen van Tesla en Volvo zijn in mei flink lager dan in diezelfde maand vorig jaar.


                  In mei zijn er in de Europese Unie 926.582 nieuwe personenauto's op kenteken gezet. Dat waren er 1,6 procent meer dan in diezelfde maand vorig jaar. Een klein plusje dus. Vegen we de registratiecijfers over de eerste vijf maanden van dit jaar op een hoop, dan komen we uit op 4.566.970 registraties. Daarmee loopt 2025 iets achter bij 2024. Die ruim 4,56 miljoen nieuwe personenauto's waren er 0,6 procent minder dan er in de eerste vijf maanden van 2024 op kenteken zijn gezet.

                  Van alle in mei in de EU geregistreerde nieuwe personenauto's had zo'n 85 procent gewoon een verbrandingsmotor. Het EV-aandeel betrof 15,4 procent. 35,1 procent was een stekkerloze hybride, 8,2 procent een plug-in hybride en 28,6 procent had een niet-geëlektrificeerde benzinemotor. Diesels waren goed voor een aandeel van 9,5 procent. Auto's die waterstof, lpg of cng lusten waren samen goed voor een aandeel van 3,3 procent. Kijken we naar de eerste vijf maanden van dit jaar, dan zien we dat EV's goed waren voor 701.089 registraties en een aandeel van 15,4 procent.

                  Klimmers

                  Dacia, (+15,5 procent), Skoda (+16,9 procent), Cupra (+31,1 procent), Alfa Romeo (+25,8 procent), Alpine (+87,2 procent), Honda (+14,9 procent) Lexus (+14,2 procent), Mini (+37,5 procent) en de merken van SAIC Motor samen (+38 procent) noteren allemaal fraaie groeicijfers. De verkooptoename van Alfa Romeo valt vooral toe te schrijven aan de Junior, terwijl bij Alpine de groei ongetwijfeld voor rekening komt van de A290.

                  Natuurlijk noteert niet elk merk fraaie groeicijfers achter zijn naam. De Volkswagen Group dicht Seat een steeds kleinere rol toe en dat heeft zijn effect op de verkopen: die daalden in mei met 21,6 procent. Nu we toch bij de Volkswagen Group zijn: ook Porsche krijgt een tik (-7,2 procent). Binnen Stellantis zijn Opel (-14,2 procent) en Fiat (-13 procent) de grootste dalers, gevolgd door DS (-7,7 procent). Ook het relatief kleine Smart doet het niet best en zag zijn registraties in de EU met maar liefst 68,7 procent dalen.

                  Ook Volvo noteert geen beste cijfers. Het merk zag zijn registraties in de EU in mei met 20,3 procent dalen. Over de eerste vijf maanden van dit jaar loopt het 19 procent achter bij diezelfde periode vorig jaar. Tesla heeft op zijn beurt al maanden last van dalende vraag. In mei gingen 40,5 procent minder Tesla's over de spreekwoordelijke balie dan in diezelfde maand vorig jaar. In totaal ging het om slechts 8.729 auto's. Kijken we naar de eerste vijf maanden van dit jaar, dan loopt Tesla zelfs 45,2 procent achter bij diezelfde periode vorig jaar.

                  Bron: Autoweek
                  Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                  2025 - BMW 1.20 (170 pk) - M Sport Pack Pro in Skyscraper Grau

                  Comment

                  Working...
                  X