er was nooit in belgie op dat gebied enige voorzienigheid van de eeuwig zelfde politiek of sprake van incintive om beter te doen, dat zagen we rond de jaren 90 al met de katalisator, waar je in omliggende landen korting kon krijgen op verkeersbelasting als je beter deed
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Wallonië wordt 1 grote LEZ vanaf 2023
Collapse
X
-
Dat klopt, de belgische overheid is laks, en de fabrikanten spelen het spel graag mee.
BMW had als een van de eerste merken euro 6 motoren, maar ze verkochten in 2015 nog euro 5 in belgie.
Dat vind ik op zich erger dan het feit dat er een LEZ wordt ingevoerd. Dus die timing is niet goed afgestemd, het zijn ook weer verschillende bevoegdheden binnen verschillende regeringen etc...
gelijk de laatste trein laten aankomen 5 minuten nadat de laatste bus vertrekt, ook daar zijn ze hier goed in.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
Ja dat denk ik nu echt feitelijk, dat jij niet goed bent in het doornemen van optielijsten. Ik ga er minstens 100 keer door voor ik bestel. En ik configureer ook vaak zonder te bestellen, echt een leuke hobby en het is veel goedkoper.
Onderdeelnummer voor het adblue reservoir voor de F30/31: 16197399413
Onderdeel beschikbaar vanaf 15/07/2015 (voor de LCI B47 dus...): https://bimmercat.com/bmw/nl/parts/i...ef/16197399413
Onderdeel (geen enkel adblue onderdeel) niet terug te vinden voor de N47N (Euro5 motor) in de F30/31. Zie: https://bimmercat.com/bmw/nl/search/...0d+N47N/ECE/16
Zie hier de lijst op welke F30/31 het onderdeel wel beschikbaar is:
Nog iets?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door RX-8 Bekijk Berichten
Da's ook wel positief bekeken. Die is nu al zes, en over 3.5 jaar dus 10 jaar. "Haast" nieuw inderdaad :-D
Auto's worden tegenwoordig pas oud vanaf 30 jaar ofzo
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
In de zin van weinig km's, misschien...?
Sinds wanneer versta je 'nieuw' als je zegt 'weinig kilometers'.
Het ging hier toch over de onderdelen die er in zitten, waardoor je bepaalde steden niet meer binnen mag. Dat is niet afhankelijk van het aantal kilometers hoor :-P
Dan wil ik je best mijn bijna 13 jaar oude auto als nieuw verkopen, amper 80.000 km op. Veel auto's hebben op half die tijd het dubbele :-)
Comment
-
lol, mooi je eigen woorden verdraaid :-D
Sinds wanneer versta je 'nieuw' als je zegt 'weinig kilometers'.
Het ging hier toch over de onderdelen die er in zitten, waardoor je bepaalde steden niet meer binnen mag. Dat is niet afhankelijk van het aantal kilometers hoor :-P
Dan wil ik je best mijn bijna 13 jaar oude auto als nieuw verkopen, amper 80.000 km op. Veel auto's hebben op half die tijd het dubbele :-)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tigra Bekijk Berichteninderdaad en dan worden ze bijna verplicht (liefst dure) brol te kopen dat binnen 5 jaar kapot valt
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
Euh, ik zeg net dat ik dat ook doe... Heb jij een probleem ofzo?
Onderdeelnummer voor het adblue reservoir voor de F30/31: 16197399413
Onderdeel beschikbaar vanaf 15/07/2015 (voor de LCI B47 dus...): https://bimmercat.com/bmw/nl/parts/i...ef/16197399413
Onderdeel (geen enkel adblue onderdeel) niet terug te vinden voor de N47N (Euro5 motor) in de F30/31. Zie: https://bimmercat.com/bmw/nl/search/...0d+N47N/ECE/16
Zie hier de lijst op welke F30/31 het onderdeel wel beschikbaar is:
Nog iets?
de norm voldoen zonder adblue. Men is inderdaad pas begonnen in 2015 met adblue!
Alle Informationen zum BMW 320d BluePerformance Touring Sport Line Steptronic (09/12 - 01/15): Technische Daten, Bilder, Preise & laufende Kosten sowie Informationen zu Verbrauch, Kofferraumvolumen und Pannenstatistik.
Als ik je met nog iets van dienst kan zijn, moet je maar roepen hee!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichtenwil je vandaag safe zitten zal je toch best voor elektrisch gaan.
Geen haar op m'n hoofd dat er aan denkt om vandaag voor een elektrische te gaan, gesteld dat het nodig zou zijn.
- Likes 2
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tigra Bekijk Berichten
Geen haar op m'n hoofd dat er aan denkt om vandaag voor een elektrische te gaan, gesteld dat het nodig zou zijn.
Ik ben van de school nieuw is altijd beter dan oud.'95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
'94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
'09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
'12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
'13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
'16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
'13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
'15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19
'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
'19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk Berichten
Gij zijt volgens mij tegen alles wat nieuw is
Ik ben van de school nieuw is altijd beter dan oud.Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk Berichten
Ik ben van de school nieuw is altijd beter dan oud.
Gefeliciteerd
Ik ben van de school dat er altijd zwart of wit zal zijn in deze wereld.
Comment
-
En het gaat hier niet over oude auto's, als ik morgen een nieuwe auto moet kopen (want ja ook hier zijn de daily's niet allemaal oude meuk) wegens omstandigheden, zal het geen elektrische zijn maar een benzine. Waarom zou ik elektrisch kopen? Om "the flow" te volgen? Particulier gezien is elektrisch rijden momenteel nog altijd te duur. En het staat me niet aan
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk BerichtenEen auto die 10 jaar oud is en waar amper km's op staan kan je toch perfect als haast nieuw omschrijven? Ik heb niet gezegd nieuw, hé. Ik wil gewoon aantonen dat mensen die weinig km's doen, en daardoor na 10 jaar nog met een HAAST nieuwe auto rijden, al afgestraft worden door dat emissiegedoe.
Dus als ik een lompe HD ready tv heb van 10 jaar oud die ik zelden aangezet heb, kan ik die op tweedehands zetten als HAAST nieuwe tv ? Hahaha, daar gaat veel volk op reageren ..
Ik heb trouwens ook nog een 10 jaar oude fiets, ik heb er bijna niet mee gereden, maar het is echt wel duidelijk dat die 10 jaar oud is, wil je hem overkopen als 'haast' nieuw ? :-D
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door RX-8Ik heb trouwens ook nog een 10 jaar oude fiets, ik heb er bijna niet mee gereden, maar het is echt wel duidelijk dat die 10 jaar oud is, wil je hem overkopen als 'haast' nieuw ? :-D
Die ondingen verslijten nu eenmaal niet bij mij (verduren daarentegen ... )
Comment
-
lol
Dus als ik een lompe HD ready tv heb van 10 jaar oud die ik zelden aangezet heb, kan ik die op tweedehands zetten als HAAST nieuwe tv ? Hahaha, daar gaat veel volk op reageren ..
Ik heb trouwens ook nog een 10 jaar oude fiets, ik heb er bijna niet mee gereden, maar het is echt wel duidelijk dat die 10 jaar oud is, wil je hem overkopen als 'haast' nieuw ? :-D
Het is algemeen geweten dat een nieuwer model of facelift zijn waarde beter houdt dan het uitgaande model.
Natuurlijk kan een 10 jaar oud ding nog in een “zo goed als nieuwe toestand” zijn, of het kan ook al tot op den draad versleten zijn.
Comment
Comment