Hoeft toch niet? Ik koop me gewoon een oude, roetfilterloze Punto.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Tesla stoot soms meer uit dan mercedes diesel
Collapse
X
-
'95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
'94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
'09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
'12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
'13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
'16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
'13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
'15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19
'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
'19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)
-
Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk BerichtenHoeft toch niet? Ik koop me gewoon een oude, roetfilterloze Punto.“We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”
Oorspronkelijk geplaatst door MRJElektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.
Comment
-
Puur omdat ik nen tegendraadse mens ben!'95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
'94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
'09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
'12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
'13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
'16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
'13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
'15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19
'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
'19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)
- Likes 1
Comment
-
We zijn weer serieus off topic.
Voor salaris wagens is er een ander topic.den borre
"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
"Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "
Int3x0r
Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".
- Likes 1
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk Berichten
want dat betekent alleen maar rijden met wagens die ik eigenlijk niet wil, geen vrije keuze, beperkingen overal, enz...
Of dat een goede zaak is betreft een persoonlijke keuze maar het beperkt wel niet je vrije keuze en legt je geen beperkingen op.
Zonder salariswagen was ik, alleen al door het persoonlijk budget, ook beperkt in de "vrije keuze". En ik zal daarin heus niet de uitzondering geweest zijn.
Zonder salariswagen reed ik nu zelfs niet rond in een EV.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk BerichtenHoeft toch niet? Ik koop me gewoon een oude, roetfilterloze Punto.
En als ze zo verder doen (vandaag was Amsterdam aan de beurt en eens de steen begint te rollen.....) zal je roetfilterloze droomwagen waarschijnlijk meer stil staan dan dat hij nog ergens gewenst is. Ook zonde van de kosten dan.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door ivob2 Bekijk Berichten
On topic dan maar: die zal dan al zeker meer uitstoten dan een Tesla.Oorspronkelijk geplaatst door sunkingterug on topic: die punto diesel stoot wel meer uit dan een tesla.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door ivob2 Bekijk Berichten
On topic dan maar: die zal dan al zeker meer uitstoten dan een Tesla. Altijd en niet soms.
En als ze zo verder doen (vandaag was Amsterdam aan de beurt en eens de steen begint te rollen.....) zal je roetfilterloze droomwagen waarschijnlijk meer stil staan dan dat hij nog ergens gewenst is. Ook zonde van de kosten dan.
Op 1 meeting voor het werk na, is het al 2 jaar geleden dat ik in Gent geweest ben.
Brussel doe ik nog iets frequenter maar nooit voor het werk.
Soit, blijkbaar off-topic, dus ik zwijg hier!'95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
'94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
'09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
'12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
'13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
'16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
'13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
'15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19
'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
'19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door ivob2 Bekijk BerichtenNiet noodzakelijk. Systemen genoeg waar het toegelaten is boven je budget te gaan. Je betaalt dan eenmalig gewoon de keuzes boven je budget maar helemaal niets voor de lopende kosten.
Of dat een goede zaak is betreft een persoonlijke keuze maar het beperkt wel niet je vrije keuze en legt je geen beperkingen op.
Zonder salariswagen was ik, alleen al door het persoonlijk budget, ook beperkt in de "vrije keuze". En ik zal daarin heus niet de uitzondering geweest zijn.
Zonder salariswagen reed ik nu zelfs niet rond in een EV.en on topic : zelfs niet in range-batterijen van een EV
“We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”
Oorspronkelijk geplaatst door MRJElektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk Berichten
Dat doet gewoon niemand, en terecht, zijn geld stoppen in een lease, hoe dom moet je zijnen on topic : zelfs niet in range-batterijen van een EV
Héél veel van mijn collega's leggen maandelijks op uit eigen budget om iets groter/leuker/beter uitgerust te hebben.
Ik zou het zelf ook zéker overwegen de dag dat mijn budget niet ruim genoeg is voor wat ik wil!'95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
'94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
'09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
'12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
'13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
'16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
'13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
'15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19
'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
'19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door ivob2 Bekijk BerichtenMaar als je een volledig on topic link geeft (die de topictitel weerlegt) reageert er wel geen kat.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door ivob2 Bekijk Berichten
On topic dan maar: die zal dan al zeker meer uitstoten dan een Tesla. Altijd en niet soms.
En als ze zo verder doen (vandaag was Amsterdam aan de beurt en eens de steen begint te rollen.....) zal je roetfilterloze droomwagen waarschijnlijk meer stil staan dan dat hij nog ergens gewenst is. Ook zonde van de kosten dan.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk Berichten
Euhm?
Héél veel van mijn collega's leggen maandelijks op uit eigen budget om iets groter/leuker/beter uitgerust te hebben.
Ik zou het zelf ook zéker overwegen de dag dat mijn budget niet ruim genoeg is voor wat ik wil!
Als ik op AF de gemiddelde firmawagen bekijk, zie ik bvb geen 6-8 cylinders benzines, enz... dus er wordt zwaar rekening gehouden met VAA. Ik lees ook niets anders dan zagerij hierover.Last edited by order66; 03/05/2019, 08:03.“We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”
Oorspronkelijk geplaatst door MRJElektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk BerichtenIk heb wel in het verleden met eigen centen bij betaald voor opties boven mijn budget, maar het was afgesproken dat ik de wagen zou overnemen na afloop van het contract.“We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”
Oorspronkelijk geplaatst door MRJElektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk Berichten
Dus een motor bvb? Een ander merk dan wat kan? Ik spreek niet over een regensensor he. Kopen wat je wil betekent bvb een wagen van 90K kopen. Zelf zou ik het niet doen, omdat je die centen 100pct kwijt bent na 4j.
Als ik op AF de gemiddelde firmawagen bekijk, zie ik bvb geen 6-8 cylinders benzines, enz... dus er wordt zwaar rekening gehouden met VAA. Ik lees ook niets anders dan zagerij hierover.
Er zitten heel wat merken in, en heel wat (jammer!) merken niet. Vorige keer dat ik moest kiezen zat er bvb. geen Alfa Romeo in. Wel alle Duitse merken, Peugeot, Renault, Dacia, Skoda, Mazda, Toyota/Lexus, Hyundai, Kia, Jeep, Fiat, en ik vergeet er ongetwijfeld nog een pak.
We dienen ons op heden te houden aan:
- geen rare kleuren (mat, geel, fluogroen,...). Er kan wel veel (rood, blauw, donkergroen, beige of bruin interieur,...).
- CO2: beneden 133 gram.
- geen opties die ‘naam en faam werkgever in het gedrang kunnen brengen’, wat dat ook mag zijn.
Wat mij betreft is er dus meer dan keuze genoeg. Niet rijden met mijn droomwagen? Fair genoeg, maar dat kan ik privé ook niet. Ik heb namelijk het geld niet voor een Giulia QV of een Maserati Ghibli Q4, op vandaag.
Gezien ik hier al twee Abarths heb (privé), wou ik een daily die comfortabel was en ruimte had. Ik reed voorheen privé een Fiat Tipo en heb me gewoon ook een Fiat Tipo als salariswagen genomen. Break, automaat, alle opties en ik ben heel blij. Auto is perfect voor me en zou ik prive ook kopen.
Deze past ruim binnen budget voor mij (budget is persoonsgebonden en zeer variabel). Ik heb binnen dat budget ook nog een zeer interessante iPhone XS, en de overschot laat ik (zeer oninteressant) cash uitbetalen bovenop m’n loon.
Stel nu dat ik volgende keer zin heb in een andere auto. M’n budget op vandaag, daar geraak ik tot een zeer
goed uitgeruste 3, kale 5 mee, zo dat segment. Enkele andere voorbeelden van wat kan zonder opleg: Peugeot 308 1.6 turbo (225pk), Mini Cooper S of SD, ...
Stel dat ik nu zeg, hmm... ik heb zin in een Tesla. Of een 525d met veel opties. Of iets anders dat buiten budget valt.
We mogen van onze werkgever tot 150 euro van ons brutoloon opleggen. Dat gaat dus netto voor sommige mensen om 70-80 euro. Het leuke is dat die 150 euro bruto, opgewaardeerd wordt door de werkgever, die moet er immers geen patronale bijdrage op betalen. En het wordt helemaal leuk als je weet dat opleggen zeer interessant kan zijn om je VAA gewoon te neutraliseren. Dan redeneert de fiscus dat je zelf mee betaalt voor de wagen, en dan is er dus geen VAA meer.
Dus, kort gesteld, zou ik het doen indien ik een duurdere auto wil? Ja, volmondig. Kan mij dat wat schelen, 2-3000 euro over 4 jaar. Het grootste deel zou ik terug hebben door geen VAA te moeten betalen. Financieel gezien is een leasewagen gewoon de betere keuze tegenover privé kopen, wat meteen de reden is dat ik er eentje heb. Je hebt als gezin aan inkomstenzijde alle inkomsten en gaat dat als een goede huisvader beheren. Zo is het mij toch geleerd. Een aanpassing hier of daar aan de auto, ook al is het dan niet meer 100% wat je wil, zou ik zéker overhebben om toch die leasing te kunnen nemen. Er is immers meer in het leven dan auto’s. Ik reis graag, m’n kinderen dansen en dat kost geld, mijn tuin is nog niet af,...
Trouwens, nogmaals: jij mag jezelf gelukkig prijzen met de auto’s die je hebt (ik ook, trouwens). Realiseer je wel dat ze voor 80% van de bevolking out of range zijn. Er zijn veel mensen die zeer gelukkig zijn met hun leasewagen.'95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
'94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
'09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
'12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
'13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
'16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
'13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
'15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19
'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
'19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)
Comment
-
timothy dank voor je uitgebreide uitleg! Interessant. Zijn het dan niet voornamelijk dikke motoren die volledig buiten categorie blijven, door de VAA?“We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”
Oorspronkelijk geplaatst door MRJElektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.
Comment
Comment