Mededeling

Collapse
No announcement yet.

SUV vs sportwagen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

In- en uitstappen is bij een SUV handiger dan bij een break, dat klopt. Maar je moet toch al een serieuze ruglijder of hoogebejaarde mens zijn om het in- en uitstappen bij een break als hinderlijk of belastend te ervaren. Ik heb niets tegen SUV's, maar ik zie geen enkel voordeel ten opzichte van een break. Of je moet iemand zijn die dikwijls op geaccidenteerd terrein moet rijden en daarbij de extra bodemvrijheid wel kan gebruiken.

Comment

Bij een SUV zit je ook wel iets rechter dan in een break, plus de hoge zit maakt het rijden toch ook een heel stuk comfortabeler (meer overzicht) wat het rijden ook weer wat relaxter maakt. En dat makkelijk in- en uitstappen is een plus, alsook dat je je nauwelijks of niet moet krommen om kinderen of bagage uit te auto halen is ook handig.
      Op dat moment maakt het ook niet meer uit dat hij niet zo strak ligt dan een gewone wagen, het extra comfort maakt dit irrelevant.
      En laat ons eerlijk zijn, er zijn heel wat SUV's en zelfs monovolumes die zéér behoorlijk rijden en strak sturen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Vitus Bekijk Berichten
        Bij een SUV zit je ook wel iets rechter dan in een break, plus de hoge zit maakt het rijden toch ook een heel stuk comfortabeler (meer overzicht) wat het rijden ook weer wat relaxter maakt.
        Op dat moment maakt het ook niet meer uit dat hij niet zo strak ligt dan een gewone wagen, het extra comfort maakt dit irrelevant.
        En laat ons eerlijk zijn, er zijn heel wat SUV's en zelfs monovolumes die zéér behoorlijk rijden en strak sturen.

Comfortabeler? Rij regelmatig mee met Mitsubischi,hadden hiervoor ne qashqai,allebei dikke rommel als je het mij vraagt;
        Kom eruit met rugpijn,zijn zo hard als een plank,zowel de zetels als ophanging.Noem je dat comfortabel?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Danny65 Bekijk Berichten

Zie echt nie in waarom ge beter zou zitten in een SUV betreffende uw rug???
          Heb ook zware rugoperatie gehad en zie niet in waarom een suv beter zou zijn voor mijn rug?
          Heb al in vele dure SUV gereden en zou zeker nie willen ruilen met mijn auto.
          Belangrijkste voor uw rug blijft de zetel waar ge in zit,niet de auto...
          Waarom zou ge er niet beter in zitten? Hangt ook van uw eigen af. Ik zie vaak mensen die volgens mij niet weten dat een zetel hoger kan. Die zitten in eender welke auto alsof ze zich aan het stuur optrekken en net met de ogen boven het stuur uit komen. Ik zit altijd hoog in een wagen. Bij een berline of dergelijke zitten mijn voeten zo goed als voor mij. In een monovolume, camionet of SUV zitten mijn benen veel lager. Dus daar waar ik normaal bv 120° geplooid zit, kan ik bijna 90° geplooid zitten in een SUV of dergelijke. Dat maakt voor mij een wereld van verschil.

Vanaf dat ik massa's kms begon te doen, heb ik een Sportage gehad en daarna een C-Crosser. Nergens last van. Dan kam da Citroën C5 en dan had ik 2 à 3 x per jaar last van de rug en heb ik het laatste jaar veel in het ziekenhuis geweest voor inspuitingen en onderzoeken van pijn in mijn heup aan beide zijden. Toen was nog geen link gelegd. Daarna dan die DS5 waar ik na 3 weken steken begon te krijgen in de rug en de pijn in de heupen ook weer terug kwam. Opnieuw onderzoeken, CT's, ... en allerlei van die kernactiviteiten, bleek dat ik ne hernia had. Dan facetblokkade laten zetten en toen is dat ff weggeweest, maar kwam het terug. Ondertussen was de Tiguan besteld. Ik heb nog een weekje pijnlijk rondgereden met de Tiguan, maar vanaf de 2de week was de pijn in rug en heup compleet weg. Soms heb ik nog last van de rug bij bepaalde activiteiten, maar als ik op dat moment in de Tiguan stap en vertrek, trekt zo de pijn weg. Raar, maar waar. Voor mij helpt dat echt wel.

Ik heb hier een collega die net 30 is geworden en die klaagt dat hij last heeft in de Citroën C5. Die komt van een C4 GP waar hij geen last had. Nu hoorde ik gisteren dat hij nen X-Trail besteld heeft.

Nu, het kan ook zijn als ik straks een Audi A4 neem met sportzetels, of iets in dat genre, dat ik ook geen last meer heb. Maar ik wil dat risico niet meer lopen om dan 4 jaar met last rond te rijden, terwijl het met een SUV of Monovolume niet is. In ieder geval ga ik uitgebreid testritten doen, maar meestal begint te last pas na een week of paar weken en zo lang krijgt ge een wagen niet mee.

We zien wel in de toekomst wat het allemaal brengt. Moest ik minder kms doen, dan zou het wss ook al een verschil maken.

Comment

Bijna 2 jaar terug de 2008 gekocht, ruime wagen voor minder geld dan een hatchback van hetzelfde merk, dan is de keuze snel gemaakt. Is dan ook de wagen waar de vriendin mee rijd en dan om ons inkopen te doen enzo. Praktische wagen en rij daar ook wel graag mee. Geen sportwagen, maar daarvoor koop je zoiets niet. Snap wel niet dat sportwagen merken Lambo, Porsche enz persé suv’s willen maken. Bij zulke merken past da gewoon ni, die Lambo spuuglelijk! Snap ni dage zoveel geld uitgeeft en dan voor een suv kiest bij zulke merken.

Comment

Rug- en andere fysieke problemen hebben in een hedendaagse luxe sedan of break. Wat een zieke mensen allemaal.

Comment

Comfortabeler? Rij regelmatig mee met Mitsubischi,hadden hiervoor ne qashqai,allebei dikke rommel als je het mij vraagt;
                Kom eruit met rugpijn,zijn zo hard als een plank,zowel de zetels als ophanging.Noem je dat comfortabel?
                Wat een redenering, dus omdat die Qashqai in uw ervaring slechte zetels had, hebben ze dat allemaal?
                Euh...
                Last edited by Vitus; 14/06/2018, 16:59.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                  Rug- en andere fysieke problemen hebben in een hedendaagse luxe sedan of break. Wat een zieke mensen allemaal.
                  Mss een verschil maken tussen mensen die 60000km/jaar in de auto zitten tegen die wat er maar 10000km in zitten? Als ik er 10000 per jaar zou doen, zou ik zelfs nog gene last hebben van mijne rug in een geitje.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                    Het is niet omdat men iets als comfortabeler ervaart dat men ook rugproblemen heeft. Het idee van iets wat de zaken makkelijker, sneller, eenvoudiger maakt is u toch niet vreemd veronderstel ik...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten

Mss een verschil maken tussen mensen die 60000km/jaar in de auto zitten tegen die wat er maar 10000km in zitten? Als ik er 10000 per jaar zou doen, zou ik zelfs nog gene last hebben van mijne rug in een geitje.
                      Zelfs bij 60.000 km per jaar zou de gemiddelde normale mens nog geen last mogen hebben van z'n rug in een luxe sedan of break. Ik zit persoonlijk trouwens liever met m'n benen wat vooruit dan dat ze hangen als in de zetel van een SUV.

Comment

Het is niet omdat men iets als comfortabeler ervaart dat men ook rugproblemen heeft. Het idee van iets wat de zaken makkelijker, sneller, eenvoudiger maakt is u toch niet vreemd veronderstel ik...
                        Ik had het niet alleen op u... .

Comment

Inderdaad, heb ik ook al ervaren. In een SUV/monovolume zit je werkelijk op je stoel met je benen onder je; in een gewone wagen zijn je benen voortdurend voor je gestrekt. Op lange ritten voel je dat verschil al eens in je benen. En nu zegt Jakkel, dan toch rugproblemen, maar ook zonder rugproblemen kan je al krampen of stijfheid voelen in je benen als ze een tijd in een bepaalde houding liggen. Als je rechtop zit kan je je benen ook makkelijker eens in een andere houding leggen bij lange ritten..

Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten

Waarom zou ge er niet beter in zitten? Hangt ook van uw eigen af. Ik zie vaak mensen die volgens mij niet weten dat een zetel hoger kan. Die zitten in eender welke auto alsof ze zich aan het stuur optrekken en net met de ogen boven het stuur uit komen. Ik zit altijd hoog in een wagen. Bij een berline of dergelijke zitten mijn voeten zo goed als voor mij. In een monovolume, camionet of SUV zitten mijn benen veel lager. Dus daar waar ik normaal bv 120° geplooid zit, kan ik bijna 90° geplooid zitten in een SUV of dergelijke. Dat maakt voor mij een wereld van verschil.
                          Last edited by Vitus; 14/06/2018, 17:07.

Comment

Alleen maar last mee, met die SUV's. Ze zijn zo breed dat ik er nooit langs kan, zo hoog dat ze mij niet meer kunnen zien in hun spiegels als ik ze probeer op te duwen, en tegelijk veel te laag om er onderdoor te kunnen rijden.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door brammelo Bekijk Berichten
                              Alleen maar last mee, met die SUV's. Ze zijn zo breed dat ik er nooit langs kan, zo hoog dat ze mij niet meer kunnen zien in hun spiegels als ik ze probeer op te duwen, en tegelijk veel te laag om er onderdoor te kunnen rijden.
                              Dus je verkiest gewone wagens omdat jij dan makkelijker er altijd tussen kunt kruipen en in hun kont kan boren? Tja, ieder z'n redenen zeker

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door brammelo Bekijk Berichten

Comment

Wat een redenering, dus omdat die Qashqai in uw ervaring slechte zetels had, hebben ze dat allemaal?
                                  Euh...
                                  Weinig SUV's die degelijk zitten,enkel in hogere prijsklasse.En ieder maakt voor zijn eigen uit of hij die zithouding wil of niet! Ik zekers niet...
                                  Ik zeg gewoon dat ge in gewone auto met goeie zetel( zit en instelling) zeker zo goed kan zitten voor uw rug,daar hoef je echt geen SUV voor te kopen.

Comment

Weinig SUV's die degelijk zitten,enkel in hogere prijsklasse.
                                    En waarop is dat nu gebaseerd? Nogmaals, gebruik uw eigen ervaringen niet om dan te veralgemenen..
                                    Er zijn héél wat gewone auto's met slechte zetels, maar daarom zeg ik toch ook niet dat ze allemaal slecht zijn voor de rug..

Comment

deel van de rugpijnen zijn wel te wijten aan een slechte positie die chauffeurs innemen in een sedan/break, nl. te ver van het stuur en de pedalen waardoor benen te gestrekt zijn, met druk op heupen en onderrug als gevolg.

Had het vroeger ook, tot de kine eens mee ging tot aan de wagen (A4 indertijd) en me zei om 2 standen naar voor te schuiven. Het is de eerste dagen een bizar gevoel en je hebt de indruk dat je te dicht zit, maar na 2 weken geen last meer. Ook belangrijk om te zorgen dat er geen druk is op de achterkant van de knie.

En sedertdien zet ik me in een andere wagen altijd zo dat m'n eerste indruk is dat ik iets te dicht zit, maar dat went snel en werkt verbazend goed. Je voelt gewoon dat er minder druk op bekken en onderrug zit.
                                      In een hogere wagen ga je bijna automatisch ook dichter bij stuur en pedalen zitten omdat je minder strekt.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door id-dsi Bekijk Berichten
                                        deel van de rugpijnen zijn wel te wijten aan een slechte positie die chauffeurs innemen in een sedan/break, nl. te ver van het stuur en de pedalen waardoor benen te gestrekt zijn, met druk op heupen en onderrug als gevolg.

Had het vroeger ook, tot de kine eens mee ging tot aan de wagen (A4 indertijd) en me zei om 2 standen naar voor te schuiven. Het is de eerste dagen een bizar gevoel en je hebt de indruk dat je te dicht zit, maar na 2 weken geen last meer. Ook belangrijk om te zorgen dat er geen druk is op de achterkant van de knie.

En sedertdien zet ik me in een andere wagen altijd zo dat m'n eerste indruk is dat ik iets te dicht zit, maar dat went snel en werkt verbazend goed. Je voelt gewoon dat er minder druk op bekken en onderrug zit.
                                        In een hogere wagen ga je bijna automatisch ook dichter bij stuur en pedalen zitten omdat je minder strekt.
                                        +1

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
                                          Binnenkort te koop, het nieuwe suske en wiske album: De Suffe SUV.
                                          Lol
                                          den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                                          "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
                                          Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

Working...
                                          X