Mededeling

Collapse
No announcement yet.

SUV vs sportwagen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• En een pick-up ook zeker ?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk Berichten

Meestal is het zo een die zich op de laatste moment in het gat gooit dat ik zgz laat (ik hou altijd mooi afstand). Dat is het probleem met afstand houden, een of andere mongool vindt dan dat er nog plaats genoeg is, en dan kan ik vol in de remmen gaan En ja dan rij ik op dat moment te dicht bij hem, maar dat ligt niet aan mij. Dan moet ik meestal abrupt van de cc af ook Met een SUV voor je neus zie je dan helemaal niets meer. Bijzonder gevaarlijk! Maar ja, als de SUV rijder zich maar veilig voelt
      door een berline met getinte ruiten kan je evenmin kijken, hé ... en dat is nu de regel geworden “omdat het sportief oogt “
      maar de SUV krijgt de schuld !

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten

door een berline met getinte ruiten kan je evenmin kijken, hé ... en dat is nu de regel geworden “omdat het sportief oogt “
        maar de SUV krijgt de schuld !
        Een berline daar heb ik toch deftig zicht over. En die getinte ruiten, dat is toch de minderheid hoor, bij een bepaald publiek die maar voor 5 euro tegelijk aan de pomp tankt, die komen niet op de snelweg, lol. Maar ik begrijp dat je excuses zoekt om met zon joekel te rijden Ik vind het gewoon gevaarlijk met zon ding voor mijn neus. Je ziet echt NIETS Van wat er daarvoor gebeurd. Maar SUV rijders zijn blij dat ze hoog zitten en zicht hebben over al de rest.
        “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”

Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
        Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door quovadis Bekijk Berichten

Nu geef je zelf het bewijs, waarom er meer files zijn…..(5 meter extra afstand x 1000 = 5 km extra file)
          Hoezo is afstand = fille ... Alles dicht moeten smijten leid juist tot file. Afstand verlengd ze alleen. En ik heb liever een lange file die gemiddeld en zo constant mogelijk 50km/h rijd dan een korte die gemiddeld 30km/h met constant start stop. Maar ik heb al gemerkt dat de meerderheid liever 5 sec 100km/h rijd en dan 1 minuut stilstaan.

Comment

• Vroeger reed ik ook liever aan lage snelheid verder (2e of 3e versnelling zonder gas te geven)
            Tegenwoordig met start/stop systeem, heb ik eigenlijk liever even rijden, stoppen, starten, rijden, stoppen, ...
            Maar niet 100km/u en dan alles weer dichtgooien natuurlijk.
            Met elektrische auto maakt het eigenlijk weinig uit.

Comment

Een berline daar heb ik toch deftig zicht over. En die getinte ruiten, dat is toch de minderheid hoor, bij een bepaald publiek die maar voor 5 euro tegelijk aan de pomp tankt, die komen niet op de snelweg, lol. Maar ik begrijp dat je excuses zoekt om met zon joekel te rijden Ik vind het gewoon gevaarlijk met zon ding voor mijn neus. Je ziet echt NIETS Van wat er daarvoor gebeurd. Maar SUV rijders zijn blij dat ze hoog zitten en zicht hebben over al de rest.
              Moet je nog voorbeelden hebben ? Probeer eens door eenderwelke cabrio te kijken, of door een mini : als je hoofdsteunen aftrekt van de reeds minimale doorschijnend oppervlakte van het achterruit blijven een paar vierkante centimeters over.
              Een beetje intellectuele eerlijkheid zou toch sieren ! En welke recente berline of break heeft tegenwoordig geen steeds meer horizontale achterruit ?
              tja, het probleem is dat je lekker laag zit terwijl de trend qua design anders evolueert : altijd maar meer gesloten zicht naar achter, een zeer schuine achterpartij, ook in de SUV’s.
              Mooiste voorbeelden zijn de Stelvio en in een minder maat de Macan. Maar een DS5 heeft er ook last van...
              Last edited by guyugy; 18/07/2018, 10:24.

Comment

• ik kijk in de eerste plaats langs de voorliggende wagen om te zien wat er gebeurt om te kunnen anticiperen, en niet door of over de voorligger. Als je achter een vrachtwagen of bestelwagen rijdt, is dat ook de enige manier.
                En als je te weinig afstand houdt, dan beperk je de mogelijkheden daarvoor. En nee, daar hoef ik geen meter meer naar links voor te rijden.
                Ik snap de discussie dan ook nauwelijks

Comment

• Ik spreek hier van het 3de vak op de autosnelweg. Dus vrachtwagens en bestelwagens zijn niet relevant in dit gesprek. Dat het geen algemene regel is suv versus berline, dat weet een klein kind ook. Alle andere voorbeelden belemmeren veel minder het zicht dan een SUV. Intellectuele eerlijkheid is ook gewoon toegeven dat een SUV een veel grotere massa en volume is dan gewone wagens. En dat een van de redenen om een SUV te kopen het zicht boven anderen is. Jammer genoeg is dat ten nadele van gewone wagens waar het zicht dus belemmerd wordt.
                  Maar ik begrijp je ook en heb geen probleem dat iemand het koopt. Leven en laten leven. Maar ik moest het even kwijt
                  “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”

Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

Comment

• Als je over een RR ed spreekt ga ik akkoord.
                    Maar het gros van de SUV is maar minimaal hoger dan de breaks en sommige zijn zelfs lager.
                    Misschien is het tijd om te zeggen welke soort jullie bedoelen want de ludospaces zitten ook op dezelfde hoogte va een normale SUV.

Wat de file betreft, breaks zijn over het algemeen langer dan een SUV dus nemen ze ook meer plaats in in het verkeer wat dan weer meer file betekent.

Alles wat langer is dan een Golf break moet dus extra belast worden.
                    Ook als het een heel knappe oldtimer is.

Ben naar Francorchamps, Eindhoven en Luxemburg gereden in een kleine 2 weken en in Vlaanderen zat het 3de vak vol met grote camionetten en liefst zo dicht mogelijk op de voorganger.

Mocht ik werkgever zijn ik stel ze allemaal af.
                    Kan mij niet voorstellen dat de minieme tijdswinst gaat opwegen tegen de boetes, het verbruik en de hogere slijtage.
                    Last edited by Gixxer; 18/07/2018, 11:52.
                    den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                    "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
                    Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Chris_147 Bekijk Berichten
                      Vroeger reed ik ook liever aan lage snelheid verder (2e of 3e versnelling zonder gas te geven)
                      Tegenwoordig met start/stop systeem, heb ik eigenlijk liever even rijden, stoppen, starten, rijden, stoppen, ...
                      Maar niet 100km/u en dan alles weer dichtgooien natuurlijk.
                      Met elektrische auto maakt het eigenlijk weinig uit.
                      Zelfs met start/stop geef ik toch de voorkeur aan een constante lage snelheid.
                      Iedere keer optrekken en stoppen zorgt trouwens ook nog eens voor heel wat extra slijtage aan tal van onderdelen.
                      Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                      Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                      Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                      Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• 2 belangrijke eigenschappen : gewicht en zwaartepunt. Hoe lager hoe beter de rijeigenschappen (kunnen) zijn. Dus een SUV verliest altijd omdat aan deze 2 fysieke eigenschappen niet voldaan is.
                        Topic mag dus gelsoten worden

Comment

• Gixxer Mijn oldtimer is slechts 20cm langer dan een golf break. Is dat in orde met 20 euro?

Comment

Sorry, maar dat is nonsens. Je verschuift je eigen verantwoordelijkheid; als je niet voldoende voor je kan zien dan moet je een grotere en veiligere afstand laten. Hetzelfde geldt voor een bestelwagen of kleine vrachtwagen die voor je rijdt. Afstand houden en aanpassen, zoals altijd, dit op een SUV afschuiven is larie.

Comment

• Beetje ridicule vergelijking, een SUV kies je om hoog en comfortabel (vering) te rijden, een sportwagen puur om het rijden, de harde vering en je rug dubbel plooien om in en uit te geraken neem je er dan gewoon bij. Zoals een keukenmixer verwijten dat je er geen pleistergips mee kan mengen.
                              Last edited by Vitus; 23/07/2018, 11:12.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door turboslak Bekijk Berichten

Hoezo is afstand = fille ... Alles dicht moeten smijten leid juist tot file. Afstand verlengd ze alleen. En ik heb liever een lange file die gemiddeld en zo constant mogelijk 50km/h rijd dan een korte die gemiddeld 30km/h met constant start stop. Maar ik heb al gemerkt dat de meerderheid liever 5 sec 100km/h rijd en dan 1 minuut stilstaan.

Juist!

Comment

Ik spreek hier van het 3de vak op de autosnelweg. Dus vrachtwagens en bestelwagens zijn niet relevant in dit gesprek. Dat het geen algemene regel is suv versus berline, dat weet een klein kind ook. Alle andere voorbeelden belemmeren veel minder het zicht dan een SUV. Intellectuele eerlijkheid is ook gewoon toegeven dat een SUV een veel grotere massa en volume is dan gewone wagens. En dat een van de redenen om een SUV te kopen het zicht boven anderen is. Jammer genoeg is dat ten nadele van gewone wagens waar het zicht dus belemmerd wordt.
                                  Maar ik begrijp je ook en heb geen probleem dat iemand het koopt. Leven en laten leven. Maar ik moest het even kwijt
                                  De afstand die je moet houden is toch gelijk, of dit nu een berline of een SUV is?

De enige reden waarom je over de auto voor je wil kijken is om te zien hoe dicht je aan hem kan plakken op een veilige snelheid. Als je gewoon afstand houdt, dan heb je die behoefte niet.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Vitus Bekijk Berichten

Sorry, maar dat is nonsens. Je verschuift je eigen verantwoordelijkheid; als je niet voldoende voor je kan zien dan moet je een grotere en veiligere afstand laten. Hetzelfde geldt voor een bestelwagen of kleine vrachtwagen die voor je rijdt. Afstand houden en aanpassen, zoals altijd, dit op een SUV afschuiven is larie.
                                    Nog zo ene die enkel de laatste pagina leest. Als je deftig aan een gesprek wil deelnemen, lees dan alles. Maar ik zal een van mijn posts op de vorige bladzijden anders nog eens kopieren voor u

Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk Berichten

Meestal is het zo een die zich op de laatste moment in het gat gooit dat ik zgz laat (ik hou altijd mooi afstand). Dat is het probleem met afstand houden, een of andere mongool vindt dan dat er nog plaats genoeg is, en dan kan ik vol in de remmen gaan En ja dan rij ik op dat moment te dicht bij hem, maar dat ligt niet aan mij. Dan moet ik meestal abrupt van de cc af ook Met een SUV voor je neus zie je dan helemaal niets meer. Bijzonder gevaarlijk! Maar ja, als de SUV rijder zich maar veilig voelt

Comment

• Als een auto zich voor je gooit op het derde vak, dan moet je vol in de remmen, of dit nu een SUV of een berline is.

En met geluk ben je tijdig afgeremd, dus dan maakt het ook niet meer uit wat er precies voor je rijdt.

Dus welk extra gevaar levert die SUV dan op? Je moet (noodgedwongen weliswaar) toch weer afstand houden. Als je dan nog veel te dicht bij hem rijdt, dan is het omdat je geen afstand houdt.
                                      Last edited by Vitus; 23/07/2018, 11:17.

Comment

• Noodgedwongen afstand houden doe ik dan niet meer. Dat is enkel goed om de volgende taffelaar plots voor mijn neus te hebben. En als jij vindt dat een gewone berline evenveel het zicht belemmert als een suv, dan is dat maar zo suv rijders zijn trouwens een bepaald publiek. Net zoals er veralgemeningen zijn over bmw rijders. Als ik een snellere wagen achter mij zie naderen ga ik METEEN naar het andere vak, of als ik op het 1ste of 2de ben, wacht ik ALTIJD tot de snellere wagen voorbij is. Een bepaald publiek doet dat sowieso niet, om welke belachelijke reden dan ook. En ik rij een constante snelheid op cc, dus iedereen kan perfect mijn normale snelheid inschatten. Maar neen, gooi u er gerust voor

Comment

• Het gaat niet over het gedrag van de persoon die zich voor u gooit, wat uiteraard foutief is, maar over UW gedrag eens je zelf afgeremd bent, en de verkeerssituatie opnieuw genormaliseerd is.

Als je er dan voor kiest om te blijven plakken en mogelijks een ongeval te hebben als deze voor je plots afremt, dan ben jij wel aansprakelijk omdat je geen afstand hebt gehouden, waarmee ik dus opnieuw op hetzelfde punt kom, afstand houden moet je toch, eender wat er voor je rijdt.

Je mag daarop je uitleg van "hij schoot toch voor mij in, dus de pot op met nadien veilige afstand houden" bij een eventueel ongeval met een of meerdere wagens gerust eens proberen voor de rechtbank. Veel succes.

Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk Berichten
                                          Noodgedwongen afstand houden doe ik dan niet meer. Dat is enkel goed om de volgende taffelaar plots voor mijn neus te hebben. En als jij vindt dat een gewone berline evenveel het zicht belemmert als een suv, dan is dat maar zo Ik zie het letterlijk niet. suv rijders zijn trouwens een bepaald publiek. Net zoals er veralgemeningen zijn over bmw rijders. Als ik een snellere wagen achter mij zie naderen ga ik METEEN naar het andere vak, of als ik op het 1ste of 2de ben, wacht ik ALTIJD tot de snellere wagen voorbij is. Een bepaald publiek doet dat sowieso niet, om welke belachelijke reden dan ook. En ik rij een constante snelheid op cc, dus iedereen kan perfect mijn normale snelheid inschatten. Maar neen, gooi u er gerust voor

Comment

Working...
                                          X