Hoi, Ik zit met het volgende. Ik ben op zoek naar een nieuwe (of tweedehands) auto. Waarvoor moet deze dienen? Wel, ik woon op 64 km op en af van mijn werk. Maar die verplaatsing doe ik bijna altijd met de moto (kawasaki Versys) of soms met de koersvelo. Enkel als er sneeuw of ijzel ligt pak ik hiervoor de wagen. Dit is maximaal 30 dagen per jaar, schat ik. Als hobby fiets ik dus en een fiets of twee vervoeren, zonder deze te demonteren zou dus ook handig zijn. Nog daarnaast maak ik schilderijen op bestelling en die zouden dan ook vervoerd moeten kunnen worden(en deze zijn soms groot), maar dit is ook maar een vijftal keren per jaar. Daarnaast hebben we twee honden en die zouden er ook moeten inpassen, zonder dat de hele auto gepoetst moet worden. Mijn vrouw heeft een volvo V60 firmawagen en deze gebruiken we meestal voor gemeenschappelijke verplaatsingen.
Kort gezegd, doe ik ongeveer 6000 km per jaar met de auto, weinig dus. Ik had een Berlingo uit 2009. Maar deze heb ik zopas in allerijl moeten wegdoen omdat er technische kosten van 1600 euro aan de motor waren( na 73000km). Ik zoek dus eventueel ook een iets degelijkere wagen.
Van budget zou ik er zowat 22000 euro voor willen opzij leggen, maar liefst zou ik er dan wel een jaar of 8 mee willen rijden. Ik dacht daarom dus aan benzine.
Hebben jullie tips? Op het eerst zicht zag ik op het net een vw caddy 2017(13000 euro), audi Q2 2016 (22000 euro), jeep compass 2014 (12600 euro), volkswagen transporter 2017 (22000 euro), skoda aroq nieuw (22000 euro?, maar deze is pas in maart leverbaar, dus eigenlijk te laat)
Alvast bedankt voor de tips!
Kort gezegd, doe ik ongeveer 6000 km per jaar met de auto, weinig dus. Ik had een Berlingo uit 2009. Maar deze heb ik zopas in allerijl moeten wegdoen omdat er technische kosten van 1600 euro aan de motor waren( na 73000km). Ik zoek dus eventueel ook een iets degelijkere wagen.
Van budget zou ik er zowat 22000 euro voor willen opzij leggen, maar liefst zou ik er dan wel een jaar of 8 mee willen rijden. Ik dacht daarom dus aan benzine.
Hebben jullie tips? Op het eerst zicht zag ik op het net een vw caddy 2017(13000 euro), audi Q2 2016 (22000 euro), jeep compass 2014 (12600 euro), volkswagen transporter 2017 (22000 euro), skoda aroq nieuw (22000 euro?, maar deze is pas in maart leverbaar, dus eigenlijk te laat)
Alvast bedankt voor de tips!
Comment