Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Tweede auto voor honden, fiets en schildershobby

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Tweede auto voor honden, fiets en schildershobby

Hoi, Ik zit met het volgende. Ik ben op zoek naar een nieuwe (of tweedehands) auto. Waarvoor moet deze dienen? Wel, ik woon op 64 km op en af van mijn werk. Maar die verplaatsing doe ik bijna altijd met de moto (kawasaki Versys) of soms met de koersvelo. Enkel als er sneeuw of ijzel ligt pak ik hiervoor de wagen. Dit is maximaal 30 dagen per jaar, schat ik. Als hobby fiets ik dus en een fiets of twee vervoeren, zonder deze te demonteren zou dus ook handig zijn. Nog daarnaast maak ik schilderijen op bestelling en die zouden dan ook vervoerd moeten kunnen worden(en deze zijn soms groot), maar dit is ook maar een vijftal keren per jaar. Daarnaast hebben we twee honden en die zouden er ook moeten inpassen, zonder dat de hele auto gepoetst moet worden. Mijn vrouw heeft een volvo V60 firmawagen en deze gebruiken we meestal voor gemeenschappelijke verplaatsingen.
    Kort gezegd, doe ik ongeveer 6000 km per jaar met de auto, weinig dus. Ik had een Berlingo uit 2009. Maar deze heb ik zopas in allerijl moeten wegdoen omdat er technische kosten van 1600 euro aan de motor waren( na 73000km). Ik zoek dus eventueel ook een iets degelijkere wagen.
    Van budget zou ik er zowat 22000 euro voor willen opzij leggen, maar liefst zou ik er dan wel een jaar of 8 mee willen rijden. Ik dacht daarom dus aan benzine.
    Hebben jullie tips? Op het eerst zicht zag ik op het net een vw caddy 2017(13000 euro), audi Q2 2016 (22000 euro), jeep compass 2014 (12600 euro), volkswagen transporter 2017 (22000 euro), skoda aroq nieuw (22000 euro?, maar deze is pas in maart leverbaar, dus eigenlijk te laat)
    Alvast bedankt voor de tips!

Uiteraard moet je je auto poetsen als daar twee honden hebben in gezeten ... die beesten stinken, verliezen lichaamsvocht en haar !

Proefritten doen, meten, vergelijken en afwegen.

Comment

Oké, bedankt, maar ik had wat ook wat meer deskundige info gekregen. Zoals, is er een verschil in betrouwbaarheid en afwerking tussen skoda, volkswagen en audi? Wat met Jeep? Ik hoorde dat deze nogal dorstig zijn? Ja, ik weet wel dat je de auto moet poetsen, maar dit is bij sommige koffers al handiger dan bij anderen. Zo was er op de berlingo plastic als ondergrond. Dat kan je keren met een borsteltje en met een natte doek en het is opgelost en proper. Als dat bekleed is of als één van de twee honden op de achterzetel moet, dan is dit een ander verhaal.

Comment

Jeep en betrouwbaar of zuinig... past niet in dezelfde zin.
        Ik denk dat je best af bent met een Transporter in lichte vracht. Dat houdt de vaste kosten laag.
        De Q2 is eigenlijk piepklein, niet veel groter dan een Polo binnenin. Ook die andere Suv zijn binnen niet zo groot.

Comment

Ik zou de Q2 al zeker weglaten, vele malen te klein. Uit het rijtje zou ik voor de VW Transporter kiezen. Kan je niets mee misdoen, betrouwbaar, is groot genoeg voor alles wat je wil verstouwen, vrouw eventueel incluis.
          Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
          Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
          Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

Mercedes Citan ?

Comment

Dat is een dure Renault.

Comment

Neen, Renault is een goedkope Mercedes.

Comment

Ja deze Citan is al even lelijk als de caddy, de berlingo en de kangoo. Dus daarvoor hoef je ook niet per se de Mercedes te hebben. Ik ben nog even aan het rond zien geweest. En ja er staat al een c1 benzine met weinig km s voor onder de 5000 euro op het net. (Ook lelijk trouwens, )Ik was nu aan het denken om eventueel zo een te kopen. De honden moeten dan maar in de Volvo van mijn vrouw. Het is echt een auto voor slecht weer en als ik mijn zoon eens moet wegdoen en mijn vouw met de Volvo weg moet. (6000 km per jaar dus, staat dus soms een hele week tot een maand stil.) Voor de schilderijen zou ik de Vito kunnen lenen van mijn schoonbroer. Ik zou natuurlijk kunnnen wachten tot de winter toe slaat alvorens te beslissen. Of zo,n Peugeot 206 stond er ook op met trekhaak, weinig km en zowat 10000 euro. Dan zou het fietsenrek er ook op kunnen. Maar indien dit slechte motors zijn, dan zit ik weer met hetzelfde probleem als bij de berlingo natuurlijk.

Comment

De Vito dan van de schoonbroer... financieel onklopbaar

Comment

Peugeot 206 zou ik ook van wegblijven..
                      eventueel een dacia logan mcv of dokker?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
                        Peugeot 206 zou ik ook van wegblijven..
                        eventueel een dacia logan mcv of dokker?
                        Hey, bedankt voor de tip! Ben eens op de site gaan zien en deze Logan Mcv ziet er zo slecht nog niet uit en kost nieuw minder dan 9000 euro. Zal het eens gaan navragen daar.

Comment

Logan is een goedkope Renault, en zo mogelijk nog slechter afgewerkt.
                          Hier net een Clio Estate ingeruild voor een Polo.
                          Die Clio Estate was eigenlijk behoorlijk ruim als stadsauto, zeker met de bank omgeklapt.
                          Maar de afwerking van interieur (en de rest) is om te huilen, dat zal bij Dacia niet beter zijn.

Comment

Paste alles in de berlingo? (en dan bedoel ik je schilderijen, de rest past dat weet ik) Zo ja dan weet je welk type wagen je moet kopen. Alleen in transporter/vito/jumper/... geraakt meer in.
                            En vergeet niet dat de koffer van een suv een pakske hoger ligt dan die van een berlingo. (toch vrij belangrijk als je je honden niet altijd wilt opheffen om ze erin te zetten)

Comment

HaHa, hier luid protest van mijn elfjarige zoon toen ik het merk Dacia noemde, tja misschien dan toch maar terug een nieuwe berlingo? Uiteindelijk heb ik er acht jaar mee gereden en pas nu problemen. ( komt omdat er onder de motor niets van bodemplaat zat, was volledig open. Waardoor alles van onder naar boven begon te roesten. Maar was wel de berlingo First, misschien is dit bij de nieuwere versies opgelost?)

Comment

als je een budget van 22000 had leek het mij beter dat je gewoon de berlingo had gerepareerd voor 1600
                                en wegenhulp contractje erbij a 100 euro per jaar ofzo met vervangwagen.

zo slechte autos zijn dat niet ookal had je een kostelijke pechsituatie.
                                je afshcrijving per jaar gaat veel meer zijn dan 1600 per jaar, terwijl je voor ocharme 6000 km eigenlijk toch niet echt iets veel beter dan en berlingo nodig hebt.

misschien iets vergelijbkaar terugkopen met garantie en onderhoudshistorie ?

Comment

Idd, misschien tweedehands gaan zien, maar dan benzine.

Comment

Het probleem met de berlingo was dat deze niet meer startte na een lange rit, maar wel na een korte. Na een lange deed deze enkel klak. Natuurlijk twee keer op het verkeerde moment. Een keer in Holland met de fietsen erop en een keer aan zee. Na een uur startte deze dan wel. Ik dank dat ze bij Citroën gewoon niet wisten wat het probleem was. Daarmee de diagnose startmotor vervangen, leidingen, bougies, verstuifhouders, peilstok, hitteschild enz.. alles voor 1600 euro. Maar ik denk niet dat daarmee het probleem zo zeker opgelost was. Vandaar ik had genoeg van deze miserie. En ook zat er zeer veel roest onder de motorkap, hoewel deze steeds in de garage stond.

Comment

Peugeot expert of de Toyota versie.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door painter Bekijk Berichten
                                        Het probleem met de berlingo was dat deze niet meer startte na een lange rit, maar wel na een korte. Na een lange deed deze enkel klak. Natuurlijk twee keer op het verkeerde moment. Een keer in Holland met de fietsen erop en een keer aan zee. Na een uur startte deze dan wel. Ik dank dat ze bij Citroën gewoon niet wisten wat het probleem was. Daarmee de diagnose startmotor vervangen, leidingen, bougies, verstuifhouders, peilstok, hitteschild enz.. alles voor 1600 euro. Maar ik denk niet dat daarmee het probleem zo zeker opgelost was. Vandaar ik had genoeg van deze miserie. En ook zat er zeer veel roest onder de motorkap, hoewel deze steeds in de garage stond.
                                        ja dat is super klote natuurlijk en dikke pech.

maar echt geen reden om dan ineens een budget van een 22000 euro te voorzien voor een nieuwe, terwjil die berlingo eigenlijk perfect aan al je voorwaarden en wensen voldeed, behalve die technishe pech dan.
                                        maar dat kan je niet op de prijs van dat model of het model an sic afschuiven.
                                        zeker met 6000 km per jaar is het vrij nutteloos zo een geld tegen een 'werkpaardje' (slecht weer, honden, ..) te smijten

ik zou gewoon iets vergelijkbaars kopen met 1 jaar garantie.
                                        aangeizen je voorkeur er naar uit gaat een benzine (minder aanbod maar is er wel). dat zal vast niet zuinig zijn, maar wat maakt dat uit et 6000 km per jaar.
                                        voor 50 euro per maand kom je er dan wel lijkt me qua brandstof.

deze is net verkocht maar leek me wel iets voor u. vergelijkbare dingen vinen moet lukken (ben wel geen volkswagen fan maar goed, de meesten zijn van de berlingo achtigen, zelfs de mercedes is eigenlijk kangoo en dus frans en ik gok dat je dat niet meer ziet zitten)

Tweedehands of nieuwe Volkswagen kopen of gratis verkopen? Het meest diverse gebruikte aanbod van België. Eenvoudig, persoonlijk en relevant. Occasies te koop: van diesel, break tot SUV
                                        Last edited by ; 03/11/2017, 16:27.

Comment

Working...
                                        X