Ik weet niet waar ik het anders nog kan vragen. Ik hoorde van de nieuwe bestelling. Mijn buur heeft net een Z4 weggedaan voor een Golf GTI. Dit om dat de kosten van onderhoud, verbruik en verzekering extreem waren. Is het waar dat zo'n wagen erkend is als sportwagen en dat je daarvoor zoveel extra verzekering moet betalen?
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Verzekering
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Caractere Bekijk BerichtenIk weet niet waar ik het anders nog kan vragen. Ik hoorde van de nieuwe bestelling. Mijn buur heeft net een Z4 weggedaan voor een Golf GTI. Dit om dat de kosten van onderhoud, verbruik en verzekering extreem waren. Is het waar dat zo'n wagen erkend is als sportwagen en dat je daarvoor zoveel extra verzekering moet betalen?
verzekeringen hangen van veel factoren af.
Ik kan enkel mijn situatie aangeven
BMW Z4 2.0i 150 pk , heeft geen sportkenmerken, hogere motorisaties wss wel
verzekerd bij vivium (BMW zelf) BA + RB aan BM -2 met omnium verzekering 0% franchise en 18 maanden full replacement garantie, bij maand 19 is er 13% waardevermindering op de catalogusprijs (dus geen rekening gehouden met korting) en vanaf dan 1 % waardevermindering per maand.
Full replacement houdt evenwel in dat zij u dezelfde wagen met dezelfde opties geven en dus geen geld.
kostprijs : 1080€ en 100€ korting het eerste jaar
niettegenstaande deze wagen een veel hogere catalogusprijs heeft dan mijn vorige A3 sportback is de verzekering toch een stuk goedkoper nog.
Comment
-
Zal afhangen van verzekering tot verzekering dan. Ik snap er in ieder geval niks van. Mijn buur beweert echt dat de verzekering voor zijn Z4 (minder dan 200 pk) veel duurder is dan die van zijn GTI omdat de Z4 erkend is als zijnde sportwagen ...2012 Nissan Qashqai 1.5 DCI Urban - 40.000 km
2015 Opel Insignia 2.0 CDTI Cosmo OPC Line - 10.000 km
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Caractere Bekijk BerichtenZal afhangen van verzekering tot verzekering dan. Ik snap er in ieder geval niks van. Mijn buur beweert echt dat de verzekering voor zijn Z4 (minder dan 200 pk) veel duurder is dan die van zijn GTI omdat de Z4 erkend is als zijnde sportwagen ...
Alleszins, de kenners hier kunnen dat beter toelichten.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door tsmetjen Bekijk Berichtenkostprijs : 1080€ en 100€ korting het eerste jaar
OO 00 OO
Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk BerichtenZijn in deze prijs taxen en kosten inbegrepen?
ik ben geen zelfstandige hé
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door tsmetjen Bekijk Berichteninderdaad; ik geef de totaalprijs op, inclusief taksen)
ik ben geen zelfstandige hé
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door tsmetjen Bekijk BerichtenFull replacement houdt evenwel in dat zij u dezelfde wagen met dezelfde opties geven en dus geen geld.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door tsmetjen Bekijk Berichteninderdaad; ik geef de totaalprijs op, inclusief taksen)
ik ben geen zelfstandige héOO 00 OO
Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk BerichtenDat is een zeer goed prijs...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Frankie Loosveld Bekijk Berichtenomdat 't een replacement-formule is. de verzekeraar produceert het vervangende artikel zelf.
De maatschappij is vivium
zowel mini, bmw en mazda (waarvan ik weet heb) maken gebruik van deze verzekeringswijze bij dezelfde maatschappij.
Ik zal eens bij gelegenheid de bedrijfsstructuur van vivium naderbij bekijken
Comment
-
Het probleem bij de verzekeringen via de garage
is dat je als het ware "verplicht" ben een
auto van dezelfde constructeur aan te kopen.
Ik heb hier zo een amzone polis ( Volvo-verzekering ) liggen
en in het groot staat er 36 maand geen afschrijving.
Tot je de kleine letterkes leest ...
Daar staat er dan :
" Wordt uw wagen niet vervangen of wordt hij vervangen door
een wagen die niet van het merk volvo is?
Dan hebt u recht op een vergoeding die gelijk is aan de verzekerde
waarde van uw wagen, verminderd met 1% per begonnen maand vanaf
de 7e maand tot en met de 60e maand na datum 1e afschrijving "
Maar ja ... da zal in het verkoopsgesprek natuurlijk niet ter sprake komen.
Dus toch effe opletten bij die verzekeringen via de garage ...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door tsmetjen Bekijk BerichtenIk zal eens bij gelegenheid de bedrijfsstructuur van vivium naderbij bekijken
Bij BMW is de verzekering (BA+RB+Omnium)van mijn auto 1080€ (Zonder de 100€ korting het eerste jaar). Bij Vivium via een makelaar 1400€.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Frankie Loosveld Bekijk Berichtenverzekeringstaksen zijn nooit aftrekbaar.
Comment
-
Artikel uit De Standaard van vandaag:
'zaterdag 10 februari 2007 | Bron: BELGA
Zeven wagens in beslag genomen bij politieactie
MECHELEN - Tijdens de geïntegreerde politieactie 'Goliath' in de politiezones Willebroek en Klein Brabant heeft de politie zeven wagens in beslag genomen die niet verzekerd waren. Negen van de gecontroleerde personen stonden geseind.
Dat is vernomen van Els van Cleemput, woordvoerster van de federale politie. De actie van de politie werd gehouden tussen vrijdagavond 20 uur en zaterdagochtend 6 uur. De actie was gericht tegen woninginbraken, diefstallen uit voertuigen en rondtrekkende dadergroeperingen. Er werden in totaal 445 personen en 426 voertuigen gecontroleerd.
De actie was een samenwerking tussen verschillende politiediensten waaronder de Federale Wegpolitie Antwerpen, de Directie Hondensteun, Directie Luchtsteun en de Provinciale Politieschool Antwerpen. Ook de Dienst Vreemdelingenzaken verleende haar medewerking. Er werden 85 personeelsleden ingezet.
De politie heeft in totaal zeven wagens in beslag genomen die niet verzekerd waren. Negen personen stonden geseind. Drie verboden wapens zijn in beslag genomen. De politie trof ook twee illegalen aan. Drie rijbewijzen werden ingetrokken. De politie stelde verder zeventien gerechtelijke pv's op voor drugs, wapens en bevel tot gevangenneming. Daarnaast werden nog 94 processen-verbaal uitgeschreven voor dronkenschap, niet-verzekerd voeren en telefoneren achter het stuur.
WLE'
http://www.standaard.be/Artikel/Deta...MF10022007_021
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door thomasvdv Bekijk BerichtenHallo,
Waar kan ik als jongere van 22 een betaalbare verzekering vinden of een verzekering die aantrekklijk is voor jongeren???
Tnx
ikzelf betaal mij praktisch dood aan men wagen (octavia tdI '99) naar mijn mening...
Comment
Comment