Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Verzekering

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Mercedeske Bekijk Berichten
    Ik ben ook wel verschoten van m'n verzekering...

1000 EUR per jaar, gewoon BA en ingeschreven als volwaardige, maar tweede bestuurder. (Staat dus op naam van m'n vader die goede klant is bij de firma (Van Dessel verzekeringen) )
    Voor een golf 3 diesel?

Mijn zus (22) rijdt met een clio 1.4, volgens de papieren 75 pk. Ze heeft haar vorige 2 auto's perto gereden (eentje wel nog volledig op vader verzekerd), en al enkele keren een kleiner accident gedaan. Ze staat als courante bestuurder, mijn pa is wel verzekeringnemer. Prijs voor een jaar: 720 euro, bonus malus 11 in cat C. Ze heeft enkel ba voertuig en rechtsbijstand.
    Wat heb jij dan allemaal uitgestoken in die enkele jaren?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door massy Bekijk Berichten
      Voor een golf 3 diesel?

Wat heb jij dan allemaal uitgestoken in die enkele jaren?
      Absoluut niks. Nog nooit iets voorgehad. Ook gewoon BM11...

2006-2010 '97 VW Golf III TDI
      2010-2012 '98 Mercedes-Benz C250 Turbodiesel Sport
      2012-...
      '07 BMW 118d

Comment

• Jongens,

ge moogt geen peren met appelen vergelijken.

De tarificatie hangt van verschillende factoren af.
        ( leeftijd , postcode , BM-graad , man-vrouw , ... )

Ik merk wel 1 ding op aan de premie van Mercedes,
        dat hij correct verzekerd is.

Comment

• nieuwe toyota Yaris voor de vriendin (23jaar jong, 3 jaar ongevalvrije ervaring) postcode 3560 (gevaarlijk verkeerswisselaar E313-E314 waar ze zo'n 450 keer per jaar over moet)
          1366cc turbo diesel (blijkbaar doet dat er tegenwoordig toe, turbo of niet)
          66kw
          Linea Sol 17.600 euro
          BA + omnium + rechtsbijstand + VAB Assistence = een tikkeltje meer dan 1600 euro bij KBC
          da's BM graad 0

Is da (te) veel?
          KLIK |&| KLAK

Comment

• BM 00 op 23 jaar? sterk.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Frankie Loosveld Bekijk Berichten
              BM 00 op 23 jaar? sterk.
              Ja he.
              Mja, thuis hebben we daar 4 auto's verzekerd staan.
              En mijn vriendin en ik zijn ook aan het uitkijken voor een woningpolis en een gezinspolis.
              KBC zou graag hebben dat we met alles daar blijven.
              Als we dat doen, krijg ik ook een pakketkorting van 88 euro op mijn BA voor de auto.
              Maar is iets meer dan 1600 euro niet veel voor BM 00 ?
              KLIK |&| KLAK

Comment

• ik sta voor eeuwig op bonus malus 0, mag zelfs ongelukken in fout veroorzaken als ik nuchter ben

Comment

• @ severyns

die 1600 eur is een goeie prijs

Maar ik vind het jammer dat KBC het spel niet eerlijk speelt
                  ( en ik spreek uit ervaring , ze doen dat meer dan 1 keer )

Zoals Frankie schreef -> iemand van 23 jaar kan nooit of te nimmer aan
                  BM 00 staan.
                  Je schrijft dat ze 3 jaar rijervaring heeft. Een kleine rekensom leert ons dan
                  dat ze nu aan BM 08 staat ( Startgraad privé-gebruik = 11 )

En dit is nu een keer een voorbeeld van oneerlijke concurrentie
                  Om eerlijk te zijn , da's jammer voor de verzekeringsmarkt in het algemeen.
                  Dat ze dan voor mijn part BM 08 hanteren en gewoon nog wat meer korting toestaan.

Voila da moest er effe uit

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Gillio Bekijk Berichten
                    @ severyns
                    die 1600 eur is een goeie prijs
                    Maar ik vind het jammer dat KBC het spel niet eerlijk speelt
                    ( en ik spreek uit ervaring , ze doen dat meer dan 1 keer )
                    Zoals Frankie schreef -> iemand van 23 jaar kan nooit of te nimmer aan
                    BM 00 staan.
                    Je schrijft dat ze 3 jaar rijervaring heeft. Een kleine rekensom leert ons dan
                    dat ze nu aan BM 08 staat ( Startgraad privé-gebruik = 11 )
                    En dit is nu een keer een voorbeeld van oneerlijke concurrentie
                    Om eerlijk te zijn , da's jammer voor de verzekeringsmarkt in het algemeen.
                    Dat ze dan voor mijn part BM 08 hanteren en gewoon nog wat meer korting toestaan.
                    Voila da moest er effe uit
                    Euhm, is da bij elke verzekering zo, startgraad 11?
                    want wij horen op meerdere plaatsen spreken van startgraad 7.
                    Ook bij ING.

Mja, moeite doen om een klant binnen te halen, is dat vals spelen?
                    kan wel, de klant kan er maar goed mee zijn.
                    Wij zijn op veel plaatsen geweest, en zijn overal eerlijk geweest.
                    ING wou de vriendin zelfs 26 maken, maar weet niet of dat heel eerlijk is.
                    KBC wil het meeste moeite doen om ons tevreden klant te maken (en te houden)....
                    KLIK |&| KLAK

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tomski Bekijk Berichten
                      ik sta voor eeuwig op bonus malus 0, mag zelfs ongelukken in fout veroorzaken als ik nuchter ben

Maar ze kunnen u wel nog buitensmijten, niet?
                      'k Dacht dat ik zoiets hier al eens gelezen had, maar of dat betrouwbaar is?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tomski Bekijk Berichten
                        ik sta voor eeuwig op bonus malus 0, mag zelfs ongelukken in fout veroorzaken als ik nuchter ben
                        YR, we zullen nog eens klappen als ge 2 of 3 ketten in fout hebt gedaan

Comment

• Eigenlijk zou voor nieuwe zaken het systeem van de BM-graden niet
                          meer mogen worden toegepast ( europese wetgeving )
                          maar omdat de belgische maatschappijen al jaren met dit systeem
                          werken doen ze er maar mee voort.

Het merendeel van de maatschappijen werkt met volgend model
                          startgraad voertuig voor privé-gebruik : 11
                          startgraad voertuig voor beroeps-gerbuik : 14

@severyns

Iedereen doet moeite om een nieuwe klant binnen te halen.
                          Maar als bv ING een offerte aanmaakt aan graad 07 , en uw vriedin zelfs
                          26 maken en dat doet een andere maatschappij alles volgens de regels
                          dan speelt ING het spel niet eerlijk.
                          En hier in uw geval speelt KBC het niet eerlijk omdat uw vriendin nooit aan
                          BM 00 kan staan.

Maar soit , ge uw vriendin zal verzekerd rond rijden en da's het voornaamste

Ivm het opzeggen na schadegeval
                          Sommige maatschappijen ( Fortis ) hebben inderdaad vorig jaar beloofd
                          dat ze de polissen levenslang aan BM00 gingen laten lopen.
                          Zelfs met 2 schadegevallen in fout.
                          Maar wees gerust - na het 2e schadegeval zal er wel een rood lichtje gaan
                          branden bij de maatschappij.

Andere maatschappijen ( AXA ) werken dan weer met een Joker , da wil zeggen dat
                          je 1 keer een ongeval in fout mag veroorzaken zonder daar een verhoging van BM-graad door te krijgen ( lees : een duurdere premie )

Comment

• KBC is een bank.

Comment

• Volgens een kennis heeft hij een BM van -2 , kan dat een negatief BM-cijfer ?

Ik heb altijd gedacht dat BM 00 het laagst mogelijke was .

Indien negatieve BM kan , weet er iemand of KBC verzekeringen dit ook toepassen ?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Wax-it.be Bekijk Berichten
                                Volgens mij valt een diesel nooit in de sportwagen klasse !

Hmm , boven een bepaald vermogen of bepaalde verhouding vermogen/gewicht of cabrio's / coupés of benamingen (Sport, GT of GTI ) komen ze al snel af met de term "sportkenmerken" .

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Frankie Loosveld Bekijk Berichten
                                  KBC is een bank.
                                  Dacht thans dat de KBC groep een samenvloeing was van Kredietbank, Cera en ABB
                                  en ABB leek me toch vooral verzekeringen aan te bieden

Oorspronkelijk geplaatst door TurboBoost Bekijk Berichten
                                  Volgens een kennis heeft hij een BM van -2 , kan dat een negatief BM-cijfer ?
                                  Ik heb altijd gedacht dat BM 00 het laagst mogelijke was .
                                  Indien negatieve BM kan , weet er iemand of KBC verzekeringen dit ook toepassen ?
                                  dixit KBC:
                                  Het bonus-malussysteem is een belangrijke factor om de premie te bepalen. Het is een systeem van straffen en belonen. Als u zonder ongevallen rijdt, vermindert uw verzekeringspremie. Die 'beloning' is uw bonus. Bent u aansprakelijk voor een ongeval? Dan stijgt uw premie (malus).
                                  Door een wijziging in de wetgeving kunnen de verzekeringsmaatschappijen in de toekomst ieder een eigen BM-systeem ontwikkelen. KBC paste begin 2004 als eerste haar BM-systeem aan. Dankzij het nieuwe systeem worden goede chauffeurs sneller beloond.

ik weet niet of je in min kan gaan, maar 'k denk het wel.
                                  In elk geval ga je niet minder betalen.
                                  00 is het minste = 50% van de totaalprijs.
                                  KLIK |&| KLAK

Comment

• wat een gezeik. KBC is voornamelijk een bankgroep die toevallig ook wat assurantiën in de aanbieding heeft.

het bm-systeem is niet meer wettelijk verplicht maar is ook niet verboden. elke maatschappij mag haar eigen systeempje gebruiken, ook al is dat hetzelfde als het voordien wettelijk verplichte.

Comment

• Sommige maatschappijen passen
                                      inderdaad een negatieve BM-graad toe ( Fortis , ... )

Het grote verschil tussen een Fortis en KBC is dat je bij Fortis
                                      levenslang op de laagste graad staat en dat je na een ongeval
                                      ( 2 of zelfs 3 ) in fout de BM niet verhoogd.

Bij KBC heb je een eenmalige joker bij een ongeval in fout.
                                      Misschien voor de super klanten zelfs 2.

@ severyns : wil je mij eens een plezier doen en vragen aan KBC waarom ze
                                      uw vriendin aan BM 00 plaatsen ( ik weet wel klantenbinding ed. ) ipv BM 08
                                      Wat verzekeringstechnisch niet juist hé. Als het te veel moeite is moet je het
                                      niet doen

Comment

Sommige maatschappijen passen
                                        inderdaad een negatieve BM-graad toe ( Fortis , ... )

Het grote verschil tussen een Fortis en KBC is dat je bij Fortis
                                        levenslang op de laagste graad staat en dat je na een ongeval
                                        ( 2 of zelfs 3 ) in fout de BM niet verhoogd.

Bij KBC heb je een eenmalige joker bij een ongeval in fout.
                                        Misschien voor de super klanten zelfs 2.
                                        De man waar ik mijn auto bij heb gekocht zit op graad -2 (op 15jaar nog geen ongeval gehad),
                                        en mijn vader heeft 2 jokers bij Ethias (nog nooit een ongeval gehad).

Comment

@ severyns : wil je mij eens een plezier doen en vragen aan KBC waarom ze
                                          uw vriendin aan BM 00 plaatsen ( ik weet wel klantenbinding ed. ) ipv BM 08
                                          Wat verzekeringstechnisch niet juist hé. Als het te veel moeite is moet je het
                                          niet doen
                                          Waarom, omdat BM00 minder kost dan BM08 zekerst.
                                          We zijn eerlijk geweest tegen die agent van KBC.
                                          We gaan op meerdere plaatsen en vergelijken de prijzen (pakket woning, familiale en auto)
                                          Qua woningpolis was KBC iets duurder, qua autoverzekering dan niet.
                                          Zeker niet met de pakketkorting.
                                          En volgens test aankoop (jaja, 'k weet het...) een van de beste omniums..
                                          KLIK |&| KLAK

Comment

Working...
                                          X