Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Verzekering

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• kan ik dat nu niet laten wijzigen?
    (mits telefoon naar verzekering)

of moet ik bv overstappen naar een andere maatschappij, die dat terug kan herberekenen, want een schijf is een schijf.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door tuscani
      kan ik dat nu niet laten wijzigen?

of moet ik bv overstappen naar een andere maatschappij, die dat terug kan herberekenen, want een schijf is een schijf.

heb je een schijf nodig? frankie heeft nog moondiscs

Comment

kan ik dat nu niet laten wijzigen?

ik denk dat je al heel goed moet kunnen onderhandelen om dat nu nog gedaan te krijgen.

overstappen naar een andere maatschappij zonder rekening te houden met je huidige bm-situatie is hetzelfde als gegevens verzwijgen, en wordt dus aanzien als fraude.

wat je wel kan doen, is de auto uit beroepsgebruik halen en in gemengd gebruik plaatsen, maximum 5000 km per jaar beroepsmatig. dan daalt je bm terug met 3 graden, en betaal je geen bijpremie.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Le Big Letomski
          heb je een schijf nodig? frankie heeft nog moondiscs

jij... jij...

*denkt effe na*

moondiscvaneenanderweggever!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Frankie Loosveld

jij... jij...

*denkt effe na*

moondiscvaneenanderweggever!

krijg ik daar een certificaat van echtheid voor

Comment

krijg ik daar een certificaat van echtheid voor
              uiteraard. met een stempeltje!

Comment

uiteraard. met een stempeltje!

kan ik die hier tevens verzekeren voor diefstal en waterschade

Comment

kan ik die hier tevens verzekeren voor diefstal en waterschade
                  tuurlijk.

Comment

wat je wel kan doen, is de auto uit beroepsgebruik halen en in gemengd gebruik plaatsen, maximum 5000 km per jaar beroepsmatig. dan daalt je bm terug met 3 graden, en betaal je geen bijpremie.
                    Ow, dit vind ik wel interessant ...

Kan je het iets duidelijker uitleggen zodat ook ik het goed begrijp?

Meestal versta ik iets pas als er een voorbeeldje wordt gegeven

Dus STEL:

- 'k heb een bvba'tje
                    - dat bvba'tje heeft een auto'tje
                    - dat auto'tje is verzekerd (beroepsgebruik)
                    - de bm is 4
                    - jaarlijks 10.000 km waarvan 4.000 beroepsgebruik

Kan ik dat auto'tje "uit beroepsgebruik halen" en "in gemengd gebruik plaatsen" en daalt de bm dan met 3 schijven?

Mvg,
                    FramF

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Freude am Fahren
                      Ow, dit vind ik wel interessant ...

Kan je het iets duidelijker uitleggen zodat ook ik het goed begrijp?

Meestal versta ik iets pas als er een voorbeeldje wordt gegeven

Dus STEL:

- 'k heb een bvba'tje
                      - dat bvba'tje heeft een auto'tje
                      - dat auto'tje is verzekerd (beroepsgebruik)
                      - de bm is 4
                      - jaarlijks 10.000 km waarvan 4.000 beroepsgebruik

Kan ik dat auto'tje "uit beroepsgebruik halen" en "in gemengd gebruik plaatsen" en daalt de bm dan met 3 schijven?

Mvg,
                      FramF
                      als je niet bij argenta verzekerd ben, kan veel. 4000 kilometer beroepsgebruik is niet veel, dus de meeste maatschappijen aanvaarden dat als 'gemengd gebruik'. jou kennende zal je dat auto'tje van je bvba'tje wel niet op voorhand in beroepsgebruik, met bijbehorende bm-stijging, verzekerd hebben. je moet dus niet naar je bank spurten om 't te laten wijzigen.

Comment

• maar kan ik men wagen dan nog inbrengen? en de verzekering?

Comment

als je niet bij argenta verzekerd ben, kan veel. 4000 kilometer beroepsgebruik is niet veel, dus de meeste maatschappijen aanvaarden dat als 'gemengd gebruik'. jou kennende zal je dat auto'tje van je bvba'tje wel niet op voorhand in beroepsgebruik, met bijbehorende bm-stijging, verzekerd hebben. je moet dus niet naar je bank spurten om 't te laten wijzigen.
                          Hey, 't was een fictief voorbeeldje

Toch wel

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Freude am Fahren
                            Hey, 't was een fictief voorbeeldje

Toch wel
                            ow, dus... je droomt enkel van een bvba'tje?

en... en... je hebt alles volgens de geldende voorschriften gedaan?

damn... waar heb jij de laatste tijd gezeten? effectief bij de brdrs lxnn in Bcht?

Comment

maar kan ik men wagen dan nog inbrengen? en de verzekering?
                              behalve in jouw specifieke fiscale situatie kan ik me niet voorstellen dat er ooit een belastingcontroleur al gevraagd heeft naar de verzekeringspolis van een auto.

Comment

• ook niet bij een betwisting met een lichte vracht ?
                                en je moet de hele reutemeuteut laten zien ?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo
                                  ook niet bij een betwisting met een lichte vracht ?
                                  en je moet de hele reutemeuteut laten zien ?
                                  fiscale aftrek wordt gebaseerd op het inschrijvingsbewijs, niet op het verzekeringscontract. wat als een maatschappij geen verhoging van bm toepast voor beroepsgebruik? die verhoging is geen verplichting hé...

Comment

• ah oke

Comment

• Ik zou nu even jullie mening willen horen. Zoals eerder gezegd komt de verzekering volledig op mijn naam. Ben dus 22 jaar, moet normaal instappen een BM11 met een wagen van 80Kw, in de hoogste schijf qua leeftijd. Ik heb een verzekeraar gevonden die me een volledige verzekering ( volledige omnium, rechtsbijstand, bestuurder, enzo...) kan bieden voor €2500. Het is en blijft veel geld, maar volgens mij is dat gewoon een sweat deal. Opmerkingen?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door sledge
                                        Opmerkingen?
                                        ja. hoe lang heb je je rijbewijs en wat is de cataloguswaarde van je auto?

Comment

ja. hoe lang heb je je rijbewijs en wat is de cataloguswaarde van je auto?
                                          Rijbewijs midden 2004 en cataloguswaarde is €22.300 incl BTW

Comment

Working...
                                          X