Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Verzekering

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Hmmm, 20 jaar... Een 328hé... Ik vraag me dus echt af wat voor een job je hebt? Ofwel zwem je in het geld (of krijg je een firmawagen van papie's bedrijf...) ofwel zit je met een pak schulden achteraf... Mss rijden wij je dan ooit voorbij met onze "niet 6 cilinder dus geen échte BMW" terwijl jij op je fietsje over de straat crosst omdat je zo'n wagen niet meer kon betalen. Hoger springen dan je staart lang is noemen ze zoiets hier... Moest je die wagen kunnen betalen: chapeau! Maar denk eraan, bezind eer ge begint

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Ax_Dude
      Hmmm, 20 jaar... Een 328hé... Ik vraag me dus echt af wat voor een job je hebt?
      Tja, student zijn verdient tegenwoordig nogal goed hé.
      A Twist of the Wrist

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door 911turbo
        Tja, student zijn verdient tegenwoordig nogal goed hé.

Dus als student een 328 kopen? Sorry maar nu moet ik toch even hard Ik denk dat ik morgen m'n ontslag ga geven... Dan kan ik me ook een 328 aanschaffen...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gTa
          Het is moeilijk om te zeggen "Oké, ik heb het genoeg geprobeerd, maar het helpt niet. Gelieve een andere makelaar te zoeken, ik wens niet verder uw makelaar te zijn." en de reactie is vaak boosheid (brullen), laagheid (scheldwoorden), domheid (dreigementen dat ze veel mensen kennen en je wel eens zullen nekken) en karakterloosheid (op 't einde nog één keer smeken met de belofte dat ze hun leven zullen beteren), maar het loont vaak wel.
          ik houd jaarlijks grote kuis in m'n portefeuille, en 't is lonend. een hoop miserie valt weg. ik zorg wel dat de maatschappijen het initiatief nemen, door een versnelde opzegprocedure, bijvoorbeeld na herhaalde schade of herhaalde betalingsmoeilijkheden. alsmakelaar is het de enige manier om je zaak gezond te houden.

ik ben overigens heel selectief geworden in de aanvaarding van klanten. 't is bijna een voorrecht om bij mij binnen te stappen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Frankie Loosveld
            ik houd jaarlijks grote kuis in m'n portefeuille, en 't is lonend. een hoop miserie valt weg. ik zorg wel dat de maatschappijen het initiatief nemen, door een versnelde opzegprocedure, bijvoorbeeld na herhaalde schade of herhaalde betalingsmoeilijkheden. alsmakelaar is het de enige manier om je zaak gezond te houden.
            Ik dacht dat je net daarvoor een verzekering nam... voor als je schade hebt...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door McHayes
              maar als je bvb 5 keer op een jaar een auto-ongeval met schade hebt, waarbij je in fout bent, is het logisch dat de verzekeraar jou niet meer wil verzekeren hé

Comment

ja. maar sommige mensen hadden beter hun rijbewijs opgefret in de plaats van de inhoud van 't zakje chips waar ze 't hebben bijgekregen.

Comment

• Begrijp ik wel hoor zolang het niet in het extreme doorgetrokken wordt.
                  Wie niet horen wil (= deftig kan leren rijden) moet betalen

Comment

Hmmm, 20 jaar... Een 328hé... Ik vraag me dus echt af wat voor een job je hebt? Ofwel zwem je in het geld (of krijg je een firmawagen van papie's bedrijf...) ofwel zit je met een pak schulden achteraf... Mss rijden wij je dan ooit voorbij met onze "niet 6 cilinder dus geen échte BMW" terwijl jij op je fietsje over de straat crosst omdat je zo'n wagen niet meer kon betalen. Hoger springen dan je staart lang is noemen ze zoiets hier... Moest je die wagen kunnen betalen: chapeau! Maar denk eraan, bezind eer ge begint
                    Ach, indien je het zou krijgen van de ouders (van de zaak, whatever) zou je wel zot zijn om dat te weigeren. En zeg nu zelf, ken jij de financiële status van de Carlito's om je daarover druk te maken?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door logic
                      Ach, indien je het zou krijgen van de ouders (van de zaak, whatever) zou je wel zot zijn om dat te weigeren. En zeg nu zelf, ken jij de financiële status van de Carlito's om je daarover druk te maken?
                      Na dit topic ken ik hem wel. niet genoeg centen voor een degelijke verzekering.
                      A Twist of the Wrist

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door gTa
                        Het is moeilijk om te zeggen "Oké, ik heb het genoeg geprobeerd, maar het helpt niet. Gelieve een andere makelaar te zoeken, ik wens niet verder uw makelaar te zijn." en de reactie is vaak boosheid (brullen), laagheid (scheldwoorden), domheid (dreigementen dat ze veel mensen kennen en je wel eens zullen nekken) en karakterloosheid (op 't einde nog één keer smeken met de belofte dat ze hun leven zullen beteren), maar het loont vaak wel.

ik ben overigens heel selectief geworden in de aanvaarding van klanten. 't is bijna een voorrecht om bij mij binnen te stappen.
                        je kan natuurlijk altijd de miserie uit je portefeuille proberen te mijden door een beetje mensenkennis...

Je hebt natuurlijk makelaars en slechte makelaars die alles doen voor hun commisie. meestal snobs die het geld nodig hebben voor hun budget-lease/renting-bak.
                        Last edited by 911turbo; 07/12/2005, 16:46.
                        A Twist of the Wrist

Comment

ja. maar sommige mensen hadden beter hun rijbewijs opgefret in de plaats van de inhoud van 't zakje chips waar ze 't hebben bijgekregen.
                          Ik denk dat het bij sommigen nogal zwaar op de maag zou liggen

Grtz

Comment

Ga daar misschien wat meer shoppen, dan heb je misschien geld over voor je verzekering.
                            Heb ik hier ergens gezegd dat ik die verzekering niet kan betalen?
                            Ik dacht het niet. Waarom blijf je er dan over doordrammen?
                            Ahja, je mag het doen, maar het houdt geen steek, want als ik die 900€ niet ophoest voor een 328, doe ik het voor een Mini

Comment

Hmmm, 20 jaar... Een 328hé... Ik vraag me dus echt af wat voor een job je hebt? Ofwel zwem je in het geld (of krijg je een firmawagen van papie's bedrijf...) ofwel zit je met een pak schulden achteraf... Mss rijden wij je dan ooit voorbij met onze "niet 6 cilinder dus geen échte BMW" terwijl jij op je fietsje over de straat crosst omdat je zo'n wagen niet meer kon betalen. Hoger springen dan je staart lang is noemen ze zoiets hier... Moest je die wagen kunnen betalen: chapeau! Maar denk eraan, bezind eer ge begint
                              328i E36 kost 5000-6000€
                              voor dat geld heb je geen golf IV , mss een III

Alle golf III-eigenaars die student zijn zou ik niet graag eten geven...

Comment

Na dit topic ken ik hem wel. niet genoeg centen voor een degelijke verzekering.
                                Nog eens: waar heb ik dat gezegd?

Mocht ik 2000€/jaar moeten ophoesten om met dat ding te rijden, zou ik 2 keer nadenken ja. Maar dat is niet omdat ik het niet KAN betalen. Tussen kunnen en willen is een groot verschil
                                Waar dit topic over gaat (voor de 3e keer denk ik dat ik dit zeg) is dat ik evenveel zou moeten betalen voor een 1.3 als voor een 2.8. En wat kies je dan als auto-liefhebber? juist! de 6-cilinder ipv de 4-cilinder

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door logic

Euhm... Maak ik me dan ergens druk om? Dacht het niet maarja...

Oorspronkelijk geplaatst door Carlito
                                  328i E36 kost 5000-6000€
                                  voor dat geld heb je geen golf IV , mss een III

Alle golf III-eigenaars die student zijn zou ik niet graag eten geven...
                                  Dat kan wel zijn ja maar als je dan tax, verzekering, onderhoud, verbruik er ook nog eens bijrekend dan kies ik toch liever een golfje...

PS: de meeste studenten met een fatsoenlijke wagen eten meestal droog brood en ze drinken water

Comment

PS: de meeste studenten met een fatsoenlijke wagen eten meestal droog brood en ze drinken water
                                    **** je hebt mij door

Comment

Klant : "Meneer, ik kom voor..."
                                      Makelaar : "Gade gij accidenten rijden ? Gade gij ooit éne keer ni op tijd betalen ? Zijde gij een zaag ? Gade gij elk jaar met 'n offerte van een ander tot bij mij komen en uwen bek opentrekken dat ge teveel betaalt ? Rijdt gij BMW ? Zo ja op slechts één van deze vragen : vertrekt maar al weer. 'k Moet u ni hebben."

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gTa
                                        Klant : "Meneer, ik kom voor..."
                                        Makelaar : "Gade gij accidenten rijden ? Gade gij ooit éne keer ni op tijd betalen ? Zijde gij een zaag ? Gade gij elk jaar met 'n offerte van een ander tot bij mij komen en uwen bek opentrekken dat ge teveel betaalt ? Rijdt gij BMW ? Zo ja op slechts één van deze vragen : vertrekt maar al weer. 'k Moet u ni hebben."

klant: "mijnheer, ik kom voor..."
                                        ik: "geld op tafel, of ik zet geen letter op papier."

zo simpel is 't. of 't moest een overname betreffen.

Comment

Als makelaar moet je ook een gezonde portefeuille proberen hebben. De ratio schades op premies (s/p) wordt door de maatschappijen bijgehouden, en als je ratio niet goed zit, dan mag je wel fluiten naar extra kortingsbevoegdheid (met behoud van commissie uiteraard) of een commerciële regeling af en toe.

Constant schade rijdende klanten kosten jou niet direct geld, maar wel veel tijd ... en indirect kunnen ze je véél geld kosten. Je wil als makelaar niet bekend staan als "dendieje die alle brokkenpiloten binnenpakt".

Van een bloemist die een slecht betalende klant buitenzet, wordt niks gezegd, maar een makelaar die een klant buitenbonjourt wordt bekeken alsof 'ie een misdadiger is. Die buitengesmeten klanten zullen ergens anders wel terecht kunnen.

Comment

Working...
                                          X