Oorspronkelijk geplaatst door sledge
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Verzekering
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Frankie Loosveldde laatste tijd is 't genoeg in de media geweest, en nog laten jullie je vangen aan indianenverhalen over verzekeringen op naam van mammie en pappie, zonder mededeling van de werkelijke situatie. als de maatschappij er bij een ongeval in fout op uitkomt dat een jongere regelmatige bestuurder is, kan zij zich beroepen op het verzwijgen van gegevens die het risico verzwaren. de inspecteurs van de meeste maatschappijen hebben een vergunning als privé-detective en zijn bijgevolg gemachtigd om een buurtonderzoek te doen.
ik zou 't risico niet nemen, tenzij jullie jullie eigen toekomst ineens willen hypothekeren.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door sledgeIk ben real. Ik ben 22 jaar, en werk al 2 jaar full time. De aankoop van een nieuwe wagen staat al meer dan een jaar op het programma. Ik ga niet uit, rook niet, doe geen zotte uitgaven. Elke eurocent die ik verdien gaat rechtstreeks de spaarrekening in afwachting van de aankoop van de wagen. €1500 is niet niks, maar ik heb ervoor gewerkt en gespaard. En na 2 jaar hard werken vind ik niet dat ik zo een reactie verdien omdat ik wèl de wet volg.....
De manier hoe jij er over denkt is de manier zoals je er moet over denken.--------------------------------------------------------------
2010 - 2013: Audi A3 Sportback 1.9 TDI Ambition -- '08
2001 - 2010: Opel Astra 2.0 DTI 16v 'Sport' -- '01
Comment
-
Ik heb respect voor mensen die hun verzekering op eigen naam nemen.
Vergeet niet dat de verzekering voor ouderen omlaag gaat omdat veel accidenten die veroorzaakt worden door jongeren daardoor niet meer betaalt moeten worden door de inkomsten uit de verzekeringen van oudere chauffeurs.
Dus oudere chauffers hebben hier ook voordeel bij dat een jongere zijn eigen verzekering heeft.
Frankie, correct me if i'm wrong.A Twist of the Wrist
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door STA911Ik heb ook eigenlijk best wat geluk gehad omtrent mijn A3 hoor.
Moest er de verzekeringsmaatschappij, waar ik nu bij zit, niet geweest zijn.... Dan was er gewoon geen A3 gekomen.
Bij ING en Ethias, respectievelijk, 4100 en 3100 euro! Full Omnium welteverstaan. Maar wat wil je, 21 jaar, BM 11, en een te verzekeren kapitaal van 36k.
Ik ben bij Vivium. De enige verzekeraar die géén onderscheid maakt tussen -26 jarige, en de andere +26 jarige. De risicogroep wordt gelijk gesteld aan de rest.
Ik vraag me nog altijd af hoe het mogelijk is, eigenlijk.
Ik betaal bijgevolg iets van een 1640euro, full omnium, zonder vrijstelling ofte franchise.
Contract goed doorgenomen, je zou voor minder denken dat er iets gaande is met dat cotnract, aan die prijs!.... maar neen, niks te bemerken. 24u/24u service, pattatie en pattataa,....
Ik blij.
Ohja, je moet je wel syndicaliseren. Een maandelijkse bijdrage van iets van een 10-15 euro.
Als je er meer over wilt weten, tell me...1996 Opel Corsa B Joy 1.2 - 1998 Opel Astra G Comfort 1.7TD - 1995 Opel Corsa B 1.4SI - 2001 Opel Astra G Coupé Bertoné Edition 1.8 - 2002 Opel Zafira A Sport 1.6 - 2005 Opel Vectra C Break Cosmo 1.9CDTI
2006 Opel Corsa C Enjoy 1.2Twinport - 2009 Opel Insignia Sports Tourer Edition 2.0CDTI
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Frankie Loosvelddat maak ik niet op uit je post.
Zijn er dan werkelijk mensen die helemaal van niets gebaren en de verzekering op ma of pa zetten? Damn, dan zit je toch al met een serieus risico.
Dat van die detectives en al, wist ik al, maar aangezien ik toch niet veel km's doe, lijkt me dit toch het verstandigste voor mijn geval
Comment
-
Eigenlijk lees ik hier maar één ding en dat is ik wil een dikke bak om op te vallen.
Toen ik in 1997 mijn rijbewijs haalde had ik mij een Corsa 1.2 (met rond de 50pk dacht ik) aangeschaft. Kennissen reden toen met een BMW 328 - 325 en ik heb ze beide in de carossier weten staan en dat was niet voor parkeerschade.
Als je net je rijbewijs hebt is het niet meer dan normaal dat je meer premie moet betalen. En als men je weigert omdat je daar met 142kw komt aankloppen zullen zij daar wel goede redenen voor hebben. Je zou van mij ook niet het begeerde
groene papiertje krijgen.
Doe eerst rijervaring op en schaf dan een krachtigere wagen aan.1996 Opel Corsa B Joy 1.2 - 1998 Opel Astra G Comfort 1.7TD - 1995 Opel Corsa B 1.4SI - 2001 Opel Astra G Coupé Bertoné Edition 1.8 - 2002 Opel Zafira A Sport 1.6 - 2005 Opel Vectra C Break Cosmo 1.9CDTI
2006 Opel Corsa C Enjoy 1.2Twinport - 2009 Opel Insignia Sports Tourer Edition 2.0CDTI
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door McClaneEigenlijk lees ik hier maar één ding en dat is ik wil een dikke bak om op te vallen.
Toen ik in 1997 mijn rijbewijs haalde had ik mij een Corsa 1.2 (met rond de 50pk dacht ik) aangeschaft. Kennissen reden toen met een BMW 328 - 325 en ik heb ze beide in de carossier weten staan en dat was niet voor parkeerschade.
Als je net je rijbewijs hebt is het niet meer dan normaal dat je meer premie moet betalen. En als men je weigert omdat je daar met 142kw komt aankloppen zullen zij daar wel goede redenen voor hebben. Je zou van mij ook niet het begeerde
groene papiertje krijgen.
Doe eerst rijervaring op en schaf dan een krachtigere wagen aan.A Twist of the Wrist
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door 911turbojamaar meneer de polies, dan wordt ie niet geaccepteerd door zijn vriendjes.--------------------------------------------------------------
Comment
-
De verzekering van men Pug staat op mijn vader zijn naam maar ik ben opgegeven als 1ste bestuurder, niet als bijrijder maar als hoofdgebruiker.
Ik begrijp da wel dat je als 1ste wagen een iets of wat krachtige wagen wilt.
Ik bedoel ik heb 70 diesel PK's en das echt traag, maar een sprintje van 50 naar 70 is wel lache.
Ik zou nooit of nooit nog een N/A diesel willen hebben, maar ik heb nu met mijn verstand gekozen en later kan ik met mijn hart kiezen of met mijn centen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door JapyDe verzekering van men Pug staat op mijn vader zijn naam maar ik ben opgegeven als 1ste bestuurder, niet als bijrijder maar als hoofdgebruiker.--------------------------------------------------------------
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door AstraatjeDan betaal je toch quasi hetzelfde als wanneer je de verzekering op jouw naam zou nemen. Aangezien jij hoofdbestuurder bent start je toch ook onmiddellijk aan de BM die voor jou van toepassing is...
Mijn vader/moeder hebben dat zo gedaan dus ik neem dat dit iets of wat goedkoper is, natuurlijk ook meer legaal.
Ik betaal alleen de meerprijs van den omnium en dat is op 2 jaar toch flink gezakt, ik betaal nu € 300 voor mijn omnium.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door sledgeOverigens spraak ik net met een oud klasgenoot die net een 2de handswagen gekocht heeft, en hij zei me dat ze bij KBC niemand onder de 23 jaar willen verzekeren. :s
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door 911turbojamaar meneer de polies, dan wordt ie niet geaccepteerd door zijn vriendjes.
De kern van de zaak blijft dat ik liever een 328 rij op mijn vaders naam (met mij als 2e bestuurder) dan een mini op mijn eigen naam als ik evenveel moet betalen...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Frankie Loosveldde laatste tijd is 't genoeg in de media geweest, en nog laten jullie je vangen aan indianenverhalen over verzekeringen op naam van mammie en pappie, zonder mededeling van de werkelijke situatie. als de maatschappij er bij een ongeval in fout op uitkomt dat een jongere regelmatige bestuurder is, kan zij zich beroepen op het verzwijgen van gegevens die het risico verzwaren. de inspecteurs van de meeste maatschappijen hebben een vergunning als privé-detective en zijn bijgevolg gemachtigd om een buurtonderzoek te doen.
ik zou 't risico niet nemen, tenzij jullie jullie eigen toekomst ineens willen hypothekeren.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door CarlitoZeg ik dat ergens?
De kern van de zaak blijft dat ik liever een 328 rij op mijn vaders naam (met mij als 2e bestuurder) dan een mini op mijn eigen naam als ik evenveel moet betalen...
Dit is gewoon de "ik wil het hoogste cijfer op mijn kofferdeksel"-competitie tussen een stel pubers. no more no less.
Ik ben er zeker van dat als je zogenaamde "vrienden" met golf SDI'tjes rondreden en 316i'tjes dat je dan niet meer zou neerkijken op een 323i met 170 pk.
En waarom zou je neerkijken op een E36 316i coupé. het ding haalt ook 200 op de teller hoor.Last edited by 911turbo; 04/12/2005, 23:36.A Twist of the Wrist
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door CarlitoAls je jong bent kan je nog onbezorgd met die dingen omspringen. Je hebt nog geen andere kosten om naar om te moeten kijken..
Eenmaal je alleen gaat wonen (of samen met je vriendin) zijn er andere kosten die belangrijker worden op dat moment, en dan moet je de eerste paar jaar wat rustiger aandoen op plaatsten waar je kan besparen.
Nu wij nog gewoon bij onze ouders wonen die alles voor ons betalen, kan je dat geld in pleziertjes steken.
Vraag maar aan gTa hoe leuk het is om als jonge gast met een potente Bimmer te kunnen rijden, denk dat die dat ook wel leuk vond.
En het is niet omdat je nu met zo een wagen rijdt, dat je enkel hoger en hoger de ladder moet opklimmen he...
Wat ga jij kopen na je S? veel is er niet over dat sneller is he...
Comment
Comment