Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Verzekering

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Verzekering

Ik ben zo een beetje aan het rondkijken om eventueel een wagentje te kopen.
    Ik zou nog geen flauw idee hebben wanneer die er zou komen, maar ik hoop hem voor de zomer aan te schaffen.
    Het grootste probleem blijjkt in het kostenplaatje de verzekering, aangezien ik 20 ben.

Mijn natte droom als wagen is een BMW E36 328i in Coupéversie. kijk ik op internet bij ethias (waar mijn ouders verzekerd zijn), daar staat zo een simulator.
    Als ik invul voor een 328i, en ik vul mijn gegevens in als verzekeringnemer, dan komt er een popup die zegt dat ik beter eens bel voor een offerte. dus blijkbaar is dat niet te verzekeren op mijn naam.
    Als ik dan echter hetzelfde doe op naam van mijn vader, met mij als 2e bestuurder, kom ik op een bedrag van rond de €900/jaar uit.

Omdat dat in mijn ogen gigantisch veel is (toch meer dan ik eigenlijk zou willen betalen) heb ik het ook eens gedaan voor een Rover mini 1.3i cooper, en dan zou het op mijn naam €850/jaar kosten, dus evenveel als de bmw op mijn vader zijn naam. Zet ik echter de mini op mijn vaders naam, komt dat op 350€ uit...

(gewone BA uiteraard)

Oke, ik kan begrijpen dat ik meer moet betalen dan mijn vader op eenzelfde wagen, maar dat een 328i voor mijn vader evenveel kost dan een Mini voor mij was toch even schrikken.

Ik heb net gezocht op verzekeringen, maar blijkt dat er nog nergens een verzekeringtopic blijkt te zijn (of dat de zoekfunctie weer niet goed werkt). Daarom dacht ik een topic te openen over verzekeringen.

Wat ik mij afvraag is hoe al die mannen hier op het forum van 19-23 jaar hun wagens kunnen betalen qua verzekering, is dat gewoon veel betalen, of zijn er goedkopere manieren?

Je zit idd gewoon in een moeilijk cat.
    ikzelf heb vroeger als 19jarige een golf III GTD op mijn naam laten verzekeren en dat koste mij toen 550€ (22.000bef)
    Bij ethias ga je niet meer binnengeraken, want die smijten tegewoordig hun jeugd buiten.
    Probeer eens bij P&V die zijn het goedkoopst op de markt
    Bij fortis moet je helemaal niet proberen.

Comment

Als je nog thuis woont: Verzekeren op één van de ouders hun naam met jij erbij als volwaardig bestuurder. dat zal al zo'n 2->300€ schelen. Tevens zijt ge best da ge bij de verzekeraar van uw ouders gaat. Hoe meer verzekeringen (familiale, brand, auto's...) onder één dak, hoe meer "moeite" ze kunnen doen .
      die simulaties op internet trekken eigenlijk ook op de ballen.
      Als al het voorgaande geen optie is: afdokken of fietsen. tis schandalig.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Carlito
        Wat ik mij afvraag is hoe al die mannen hier op het forum van 19-23 jaar hun wagens kunnen betalen qua verzekering, is dat gewoon veel betalen, of zijn er goedkopere manieren?
        De Astra hebben we dus sinds 2001 en die is onmiddellijk op mijn naam verzekerd geweest. Als beginnend chauffeur van 18 jaar jong begon ik aan BM 11. De BA-verzekering op basis van m'n leeftijd en BM graad bedroeg 1.350 € per jaar...

De verzekering bood me echter de mogelijkheid aan een cursus defensief rijden te volgen. Slaagde je voor deze cursus, dan kon je genieten van een korting van 20% die onmiddellijk in voege trad.

Ik ben dus geslaagd voor die cursus dus onmiddellijk konden we genieten van 20% korting. Hierdoor daalde de premie van 1.350 € naar 1.080 € op jaarbasis.

Na elk schadeloos jaar zak je wat betreft BM graad en betaal je steeds iets minder. Momenteel heb ik dus BM 7 en zou ik 674,98 € moeten betalen. Aangezien ik echter personeelslid ben van de maatschappij waar ik bij verzekerd ben betaal ik wel wat minder dan die 674,98 €...

Voila, dit kost een Opel Astra van 100 pk BA te verzekeren op jonge leeftijd...
        BMW F30 316d Sportline - '13
        BMW Z3 1.8 -- '97
        --------------------------------------------------------------
        2010 - 2013: Audi A3 Sportback 1.9 TDI Ambition -- '08
        2001 - 2010: Opel Astra 2.0 DTI 16v 'Sport' -- '01

Comment

Ik zit met hetzelfde probleem als jou. Inderdaad, zolang je op ethias een 1.6 110pk probeert te verzekeren online, is er geen probleem. Voor mij zou dat dan komen op een kleine €3000 met omnium een vrijstelling van 12.5% Indien ik kies voor een mini omnium, komt dat op €1700.
          Als ik een 2.0 136pk kies, krijg ik ook dat popup scherm.
          Meer naast Ethias zijn er natuurlijk nog andere instellingen. We hebben één wagen verzekerd bij Ethias en ééntje bij Fortis. Daarnaast is het nog mogelijk om een verzekering bij de constructeur zelf te nemen.
          Last edited by ; 02/12/2005, 19:50.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Astraatje
            De Astra hebben we dus sinds 2001 en die is onmiddellijk op mijn naam verzekerd geweest. Als beginnend chauffeur van 18 jaar jong begon ik aan BM 11. De BA-verzekering op basis van m'n leeftijd en BM graad bedroeg 1.350 € per jaar...

De verzekering bood me echter de mogelijkheid aan een cursus defensief rijden te volgen. Slaagde je voor deze cursus, dan kon je genieten van een korting van 20% die onmiddellijk in voege trad.

Ik ben dus geslaagd voor die cursus dus onmiddellijk konden we genieten van 20% korting. Hierdoor daalde de premie van 1.350 € naar 1.080 € op jaarbasis.

Na elk schadeloos jaar zak je wat betreft BM graad en betaal je steeds iets minder. Momenteel heb ik dus BM 7 en zou ik 674,98 € moeten betalen. Aangezien ik echter personeelslid ben van de maatschappij waar ik bij verzekerd ben betaal ik wel wat minder dan die 674,98 €...

Voila, dit kost een Opel Astra van 100 pk BA te verzekeren op jonge leeftijd...
            Kijk, dat bedoel ik,, 1350€ voor een astra. Sorry, maar dat is me toch wat te veel van het goede hoor
            Daalt de BA ook als je een rijbewijs hebt, maar geen wagen? want dan zit ik aan 9...

Comment

Kijk, dat bedoel ik,, 1350€ voor een astra. Sorry, maar dat is me toch wat te veel van het goede hoor
              Daalt de BA ook als je een rijbewijs hebt, maar geen wagen? want dan zit ik aan 9...
              Ik heb vorig jaar toen mijn pa zijn focus kocht (oud model) een simulatie bij de dealer laten uitvoeren wat het mij zou kosten om een focus 1.8 tdci van 100 pk te verzekeren en dat zou voor mij zo'n 2200 euro kosten (grote omnium). Dat was meen ik via ethias. Dus voor de moment onbetaalbaar en dus blijven we maar met de bus gaan en af en toe de auto van mijn ma nemen
              http://www.autoforum.be/showthread.php?t=51201

Comment

Als ik invul voor een 328i, en ik vul mijn gegevens in als verzekeringnemer, dan komt er een popup die zegt dat ik beter eens bel voor een offerte. dus blijkbaar is dat niet te verzekeren op mijn naam.
                Zelfs wanneer ik op basis van mijn gegevens de Z3 (1.8 - 115 pk) zou willen verzekeren bij Ethias verschijnt die melding...

Dus een 328i... mmmmhhhh, ik denk dat je beter, als 1ste wagen, naar iets lichter gaat kijken. Je gaat je blauw betalen aan verzekering en benzine (als we dan al geen rekening houden met onderhoud/banden/...)
                BMW Z3 1.8 -- '97

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door 0DAVID0
                  Ik heb vorig jaar toen mijn pa zijn focus kocht (oud model) een simulatie bij de dealer laten uitvoeren wat het mij zou kosten om een focus 1.8 tdci van 100 pk te verzekeren en dat zou voor mij zo'n 2200 euro kosten (grote omnium). Dat was meen ik via ethias. Dus voor de moment onbetaalbaar en dus blijven we maar met de bus gaan en af en toe de auto van mijn ma nemen
                  En hoeveel was de BA-verzekering?
                  BMW Z3 1.8 -- '97

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Astraatje
                    En hoeveel was de BA-verzekering?
                    Dat zou ik niet meer weten Ik meen wel dat dat op bonus-malus graad 8 was berekend. En met een korting omdat ik een cursus defensief rijden gevolgd heb.
                    http://www.autoforum.be/showthread.php?t=51201

Comment

enkel als jij ook op de verzekering van de wagen van je ouders staat

Comment

ik zou voor een audi a4 125pk 3000 en euros moeten betalen, dat zou ik dan ook op de naam van mijn vader zetten met mij als volwaardig bestuurder

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Coug@r
                          ik zou voor een audi a4 125pk 3000 en euros moeten betalen, dat zou ik dan ook op de naam van mijn vader zetten met mij als volwaardig bestuurder
                          Nu in principe is dat ergens "frauderen" want uiteindelijk is het uw auto (als dit in ieder geval hier het geval is?).
                          Voordeel is dat ge een heel pak minder (zeker als de BM van uw ouders heel laag ligt) betaalt, en voor de meeste jongeren is dat zeer aanlokkelijk denk ik
                          Je omzeilt hierdoor ook de franchise van 800€ die bij een gewone verzekering wordt gevraagd bij een ongeval met een -2*?-jarige als bestuurder.
                          Wat wel zo nog is, is dat ALS je een ongeval in het weekend veroorzaakt (savonds alleen geloof ik) dan wordt er alsnog een franchise gevraagd van een paar 100€.
                          Het is zowat een middenweg tussen eigelijk zogoed als niet verzekerd en de volle pot betalen ...
                          Maar Frankie etc. zullen de exacte cijfers en details wel kunnen geven denk ik.

Comment

ja. als je kan bewijzen gedurende de periode dat je je rijbewijs hebt geen schadegevallen hebt veroorzaakt. dit kan bewezen worden door een verklaring van je ouders én van jezelf. als blijkt dat je toch een brokkenpiloot zou zijn, zal je verzekering snel genoeg omhoog gaan. effe opletten: niet alle maatschappijen aanvaarden deze verklaring, en sommige maatschappijen verwachten dat de polissen van de ouders mee overgeplaatst worden.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dj Noiz
                              Nu in principe is dat ergens "frauderen" want uiteindelijk is het uw auto (als dit in ieder geval hier het geval is?).
                              Voordeel is dat ge een heel pak minder (zeker als de BM van uw ouders heel laag ligt) betaalt, en voor de meeste jongeren is dat zeer aanlokkelijk denk ik
                              Je omzeilt hierdoor ook de franchise van 800€ die bij een gewone verzekering wordt gevraagd bij een ongeval met een -2*?-jarige als bestuurder.
                              Wat wel zo nog is, is dat ALS je een ongeval in het weekend veroorzaakt (savonds alleen geloof ik) dan wordt er alsnog een franchise gevraagd van een paar 100€.
                              Het is zowat een middenweg tussen eigelijk zogoed als niet verzekerd en de volle pot betalen ...
                              Maar Frankie etc. zullen de exacte cijfers en details wel kunnen geven denk ik.
                              franchise bij een ongeval veroorzaakt door een -23-jarige bedraagt 150 €. waar haal jij die 800 vandaan?
                              de eenvoudigste manier is klein beginnen, een auto beneden de 66 kW. die op naam van je ouders, met jezelf als regelmatige bestuurder. de bm van je ouders wordt toegepast, en jouw risico-coëfficient wordt in rekening gebracht.

of beginnen jullie allemaal met een auto met meer dan 100 kW te rijden?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Frankie Loosveld
                                franchise bij een ongeval veroorzaakt door een -23-jarige bedraagt 150 €. waar haal jij die 800 vandaan?
                                de eenvoudigste manier is klein beginnen, een auto beneden de 66 kW. die op naam van je ouders, met jezelf als regelmatige bestuurder. de bm van je ouders wordt toegepast, en jouw risico-coëfficient wordt in rekening gebracht.

of beginnen jullie allemaal met een auto met meer dan 100 kW te rijden?
                                Ik was aan het dromen van een BMW met 142kW, maar na zien verzekeringsprijzen zal ik het maar houden bij een mini met 46kW

Comment

De verzekering voor de 320i staat m'n vaders naam en is iets van een 400€ dacht ik (bij Ethias)
                                  BMW E61 525d LCI '09
                                  Suzuki Bandit 1250NA /07
                                  Fiesta Red Edition '16

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door M3 is the best
                                    De verzekering voor de 320i staat m'n vaders naam en is iets van een 400€ dacht ik (bij Ethias)
                                    ik vond al dat ik met bm -2 met 455 euri voor 136 pk veel betaalde...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bobo
                                      ik vond al dat ik met bm -2 met 455 euri voor 136 pk veel betaalde...
                                      veel te veel.

Comment

Ik ben zo een beetje aan het rondkijken om eventueel een wagentje te kopen.
                                        Ik zou nog geen flauw idee hebben wanneer die er zou komen, maar ik hoop hem voor de zomer aan te schaffen.
                                        Het grootste probleem blijjkt in het kostenplaatje de verzekering, aangezien ik 20 ben.

Mijn natte droom als wagen is een BMW E36 328i in Coupéversie. kijk ik op internet bij ethias (waar mijn ouders verzekerd zijn), daar staat zo een simulator.
                                        Als ik dan echter hetzelfde doe op naam van mijn vader, met mij als 2e bestuurder, kom ik op een bedrag van rond de €900/jaar uit.

Omdat dat in mijn ogen gigantisch veel is (toch meer dan ik eigenlijk zou willen betalen) heb ik het ook eens gedaan voor een Rover mini 1.3i cooper, en dan zou het op mijn naam €850/jaar kosten, dus evenveel als de bmw op mijn vader zijn naam. Zet ik echter de mini op mijn vaders naam, komt dat op 350€ uit...

(gewone BA uiteraard)

Oke, ik kan begrijpen dat ik meer moet betalen dan mijn vader op eenzelfde wagen, maar dat een 328i voor mijn vader evenveel kost dan een Mini voor mij was toch even schrikken.

Ik heb net gezocht op verzekeringen, maar blijkt dat er nog nergens een verzekeringtopic blijkt te zijn (of dat de zoekfunctie weer niet goed werkt). Daarom dacht ik een topic te openen over verzekeringen.

Ik vraag me af waar je zin voor realiteit zit, als ik een verzekeringskantoor zou hebben en er loopt iemand van 20 binnen en die vraagt om als eerste wagen een 328i te verzekeren dan lach ik die kerel eens goed uit.
                                        A Twist of the Wrist

Comment

Working...
                                        X