Mededeling

Collapse
No announcement yet.

TomTom GO500 geheugenprobleem

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• TomTom GO500 geheugenprobleem

Moet normaal op deze vlakken niet snel hulp vragen, maar die TomTom heeft me tot op het randje van waanzin gedreven.
    Dit weekend nieuwe kaartupdate geïnstalleerd op m'n pa z'n GPS, gaf op het einde echter foutmelding dat de update niet gelukt was.
    OK, probeer het deze week wel eens opnieuw dan.
    Sluit hem aan, krijg ik onderstaande:

Er staat geen fluit op, en toch maar 251MB beschikbaar. Volgens mij dus corrupt intern geheugen door mislukte update.
    Er is ook geen manier om de TomTom te formatten (toch niet dat ik gevonden heb).
    TomTom is ook geen hulp, aangezien hun oplossing "Mijnheer, u installeert best een Micro SD Card waarop u de map kan installeren, uw intern geheugen zal defect zijn".
    Heb ik ook niets aan, en kan dat maar moeilijk geloven dat die na 1 update al direct naar de botten is.
    Ook al verscheidene format tools geprobeerd, maar deze vinden gewoon de TomTom niet...

Iemand hier al ervaring mee, of een oplossing?
    Anders is dit de laatste TomTom ooit die in de familie binnen komt.

Volgens is er ergens fijnstof tussengekropen. Die electronica van tegenwoordig is daar nogal gevoelig voor

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door herbie66 Bekijk Berichten
      Volgens is er ergens fijnstof tussengekropen. Die electronica van tegenwoordig is daar nogal gevoelig voor
      Soms denk ik echt dat jij te veel fijnstof binnenkrijgt, de onzin die ervan tijd uitkomt is niet anders te verklaren.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten

Soms denk ik echt dat jij te veel fijnstof binnenkrijgt,
        hoe zou dat komen :-)

Comment

En denken dat hij de onzin ging beperken tot zijn eigen topicje

Comment

Al eens gegoogeld ? Moet toch een manier zijn om die volledig te resetten ? Terug naar fabrieksinstellingen helpt waarschijnlijk niet.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DHL
              Van fijnstof krijg je dus dementie... Mss moeten we hem doorsturen naar Leuven, daar onderzoeken ze dat graag.

Verstuurd vanaf mijn Nexus 5X met Tapatalk

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                zal het verplaatsen naar het humor topic :-)

Comment

Al eens gegoogeld ? Moet toch een manier zijn om die volledig te resetten ? Terug naar fabrieksinstellingen helpt waarschijnlijk niet.
                  Nee, probleem is dat ik er ook bitter weinig over vind.
                  Ik kan niet aan het interne geheugen om dat even te formatten. Moest het op SD Card staan, geen probleem.
                  Fabrieksinstellingen helpt inderdaad ook niet.

Ben er vrij zeker van dat de opslag gewoon corrupt is, en eens moet geformat worden, maar als ik er niet aan kan...
                  En die software van TomTom is ook niets waard.

Moest TomTom het interne geheugen gewoon eens laten verschijnen als een soort USB stick of SD Card (zoals vroeger), zou het direct opgelost zijn natuurlijk.

Comment

Awel, t zijn er nog weinig die reageren op dit forum, maar die zitten wellicht met ne zak popcorn mee te lezen

Comment

Awel, t zijn er nog weinig die reageren op dit forum, maar die zitten wellicht met ne zak popcorn mee te lezen
                      Kon altijd eens proberen, ge hebt hier en daar nog wel ene die iets kent.
                      Als ik het niet opgelost krijg, dan moet m'n pa maar meegaan met z'n tijd en Waze beginnen gebruiken.

Maar ik wil het gewoon oplossen, gewoon omdat ik me anders gefaald voel

Comment

Er bestaan enkele tomtomfora, misschien krijg je daar een serieus antwoord ?

Ja moet zijn dat je vorige kaart op één of andere wijze niet gewist geraakt.

Comment

Er bestaan enkele tomtomfora, misschien krijg je daar een serieus antwoord ?

Ja moet zijn dat je vorige kaart op één of andere wijze niet gewist geraakt.
                          Ook al gepost op fora van TomTom zelf, voorlopig nog geen antwoord dat helpt.

Inderdaad, de kaart die geïnstalleerd is moet corrupt zijn, waardoor TomTom die zelf niet meer herkent, en denkt dat er geen kaart op staat, maar toch het geheugen markeert als "vol" waar de corrupte kaart op staat.

Comment

Kwak em eens tegen de muur en herbegin met installeren.

Comment

Tenzij ik erover gelezen heb, staat daar geen oplossing in voor mijn probleem?

Comment

Comment

Als je het probleem ook daar dropt vergroot je de kans dat je de juiste man (of vrouw ...) bereikt.

Comment

Ook al gelezen, die GPS kon je via TomTom Home aanpassen, probleem is dat die GO500 via MyDrive Connect werkt, en dat software is waar je nu eens niets anders mee kan doen dan gewoon je mappen of bv stemmen mee updaten.

Comment

Working...
                                    X