Dat valt zeer goed mee!
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Diesel verkopen en benzine kopen: zinvol?
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Prancing Moose Bekijk Berichten
3k over bijna 3 jaar
Imho zeer deftig.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichtenamai, 3k in totaal, was die van goud ofzo. Of hebde hem zelf zeer scherp gekocht?
Van goud was em niet, wel zeer goed onderhouden, en serieus wat opties op.
Comment
-
Voor mensen die genoeg kilometers doen is diesel zeker nog altijd een goede keuze.
Er zijn echter heel wat mensen die weinig kilometers doen en in het verleden ook diesel gekocht hebben, ik denk toch dat deze nu sneller voor een benzinevoertuig gaan kiezen.Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Comment
-
Ja, zeker en vast... Diesel werd toen gepromoot als 'de brandstof', kreeg je zelfs een premie voor omwille van de lage CO2. Dan kocht je, zelfs als je weinig km doet, toch een diesel.
Maar nu in het huidige klimaat met de veranderde taxen en de duurdere brandstof rendeert dit niet meer.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
Als de verkoop door de heersende onzekerheid begint te vertragen en de fabrieken hierdoor beginnen af te danken zal het paniek worden...
Comment
-
Thanks, zilver of dat gebronsd grijs zag ik idd ook niet echt zitten. Da's een kleur die je echt veel ziet rondrijden. Ben blij met het Pacific Blue
Nog wat extra foto's in het voorsteltopic: http://www.autoforum.be/forum/mijn-v...14-vw-golf-viiLast edited by Azgard; 20/11/2017, 14:38.
Comment
-
De diesel is zeker nog niet afgeschreven, denk aan de diesel op benzine die reeds bestaat en de oude diesels die op GTL kunnen draaien ,die mogen zelfs de lez-zones binnen.Ik kocht me 5jr geleden een cng omdat ik op 100 000km aan mijn derde cgr-klep zat en mijn tweede turbo,met de nieuwe systemen die er staan aan te komen ga je dat niet tegenkomen.
Dit gezegd zijnde ben ik zeeeer tevreden over mijn cng.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
De auto's die wij kopen komen voor >95% uit het buitenland, en wat hier geproduceerd wordt gaat voor >95% naar het buitenland.
Als ik mijn aankoop uitstel, komt er geen geld in hun laadje
Comment
-
ze verdienen wellicht meer aan het onderhoud van uw oude ketel dan aan het verkoop van een nieuwe, de dealer heeft amper marge op een nieuwe, het is vooral (ban)d'ieteren die daar rijk van wordt.
Zowat elke nieuwe auto die wordt gekocht, is negatief voor onze handelsbalans. (of t zou een volvo uit gent of audi a1 uit brussel moeten zijn?)Last edited by sunking; 20/11/2017, 16:23.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Azgard Bekijk BerichtenEindelijk efkes tijd gehad om de Golf s te kuisen en wat foto's te pakken.
Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
Dat is inderdaad waar... maar ook gebeurt de productie in het buitenland, het zijn nog belgische garagisten die ervan moeten leven
Als ik mijn aankoop uitstel, komt er geen geld in hun laadje
Het moet allemaal van het onderhoud en de herstellingen komen.....
Dus, als jij je aankoop van een nieuwe auto uit stelt, dan rij je gemiddeld met een oudere auto, en dus meer onderhoud, en meer dure herstellingen. Dat zou toch goed moeten zijn voor de garages....
Comment
-
Tja, winstmarges... Het kan zijn dat ze minder verdienen per wagen. Maar ze halen wel meer omzet... En de winst blijft minstens gelijk.
Sinds bedrijven hun werknemers met een auto betalen...
Meer omzet, waardoor ze meer onderhoud hebben...
Dus het klopt dat ze per auto minder verdienen, is geen leugen. Maar op het totale plaatje?
Maar bij de duurdere modellen, en veel opties verdienen ze dan weer meer.
In landen waar ze de grootste omzet draaien in aantal, zijn de auto's meestal goedkoper. Maar ook niet altijd.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Metaxa Bekijk Berichten
Héérlijke kleur! Ondertussen je interieur ook gezien en is een prachtige combinatie. Mensen met smaak hé...
Comment
Comment