Oorspronkelijk geplaatst door sunking
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Stelling: verbruik is zwaar overrated (in de totale kostprijs van een wagen)
Collapse
X
-
BIj mijn laatste onderhoud kreeg ik (gratis) zo'n A1 TFSI 1,0 3cyl. als vervangwagen.De S-tronic deed zijn best om de wagen aangenaam vlot te doen rijden hoe lang men niet te veel van de kracht aansprak. Maar ook zo daalde de boordcomputer niet beneden de 8,0 liter. Er is altijd met benzine een fors verschil tussen de aangekondigde cijfers en de realiteit.
-
Mijn 316i deed 10 liter bij korte ritten. Met langere afstanden inbegrepen gemiddeld 7-7.5 (fabrieksopgave 5.9 liter). Hoe je hem gebruikt speelt een grote rol en bij turbo benzines nog meer. Toch zal het gemiddelde niet veel boven de fabrieksopgave zitten bij normaal gebruik. Diesels zitten minstens even veel boven de fabrieksopgave. Alsof een golf 1.6 TDI de beloofde 4,1liter in praktijk ook neerzet: dat is eerder 5.5 liter, of 34% boven de fabrieksopgave. Je moet er bij veel motoren pakweg 1,5 liter bijtellen (of 20 a 35%).
Comment
-
Als je een 991 GT3 probeert mee te krijgen misschien. Maar voor een 1.0 gewoon binnengaan en zeggen ik ben curieus hoe dat rijdt zonder meer, krijgt ge zeker mee.Oorspronkelijk geplaatst door DHLZo maar eens gaan rijden met een wagen doe je zomaar niet hee, er moet interesse zijn tot eventuele aankoop.
ST Cupra 290 PP - GT86+

Comment
-
Helemaal niet eens met je stelling : met een diesel kan je met een beetje moeite en geduld ( of bij gedwongen beperking van de snelheid zoals ozone - dagen) de officiële cijfers evenaren . Met een benzinewagen mag je op +2liters tellen zelfs als je je op een gemengd parcours inhoudt, enkel bij professionele ecorun lukt het.Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk BerichtenMijn 316i deed 10 liter bij korte ritten. Met langere afstanden inbegrepen gemiddeld 7-7.5 (fabrieksopgave 5.9 liter). Hoe je hem gebruikt speelt een grote rol en bij turbo benzines nog meer. Toch zal het gemiddelde niet veel boven de fabrieksopgave zitten bij normaal gebruik. Diesels zitten minstens even veel boven de fabrieksopgave. Alsof een golf 1.6 TDI de beloofde 4,1liter in praktijk ook neerzet: dat is eerder 5.5 liter, of 34% boven de fabrieksopgave. Je moet er bij veel motoren pakweg 1,5 liter bijtellen (of 20 a 35%).
Comment
-
Mijn beste run was in de zomer van milaan naar antwerpenop 1 tank, 5.9 liter verbruik, wat gelijk is aan de fabrieksopgave, snelheidslimieten gerespecteerd (soms 130, soms 110 in frankrijk), onderweg soms wat aanschuiven.
Wat helpt is de ZF8 bak met lange overdrive voor op de snelweg.
Normaal zit ik anderhalve liter boven de opgave
Ik heb met een diesel ook altijd minstens een liter boven de norm gezeten.
Comment
-
Neenee, ik bedoel voor mij persoonlijk. Zal zelf niet binnengaan voor een testrit als ik geen aankoopintentie heb.Oorspronkelijk geplaatst door Onehp Bekijk Berichten
Als je een 991 GT3 probeert mee te krijgen misschien. Maar voor een 1.0 gewoon binnengaan en zeggen ik ben curieus hoe dat rijdt zonder meer, krijgt ge zeker mee.
Comment
-
Ik had een smart, een echte rotbak als dat je ding niet is, die recente minimotors lijken me net zo, ben je er wat van overtuigd wordt je beloond...ben je sceptisch en ga je het onderste uit de kast halen is het maar nix, maar zul je toch nog moeten toegeven dat ze beter doen als een oude 1.6
Verstuurd vanaf mijn HUAWEI Y330-U01 met Tapatalk
Comment
-
Voila... dat vind ik nu is een goede vergelijking... Vergelijken met een 1.6 of iets daarrond. Maar een 2.0 diesel van een beetje vermogen zal leuker zijn. Heb ook enkele keren met een Smart gereden en vond het maar niks. Was heel in't begin dat ze uitkwamen. Had wel beziens op topsnelheid aan 140 lol...
Comment
-
Waarom die persoonlijke aanval, ik vroeg me gewoon af. Welke is de betrouwbaarste... technisch gezien.
Niet meer of niet minder... wie weet ben ik me wel,aan het heroriënteren...
misschien heb je het gemist, maar onze tweede auto is een 1500cc 3 cilinder benzine ...
Comment
-
Wel sorry we waren hier prestaties aan het vergelijken en je begint dan plots weer over betrouwbaarheid. Met de recente (>= 2013) TSI 's zijn geen problemen qua betrouwbaarheid. De oudere met distributieketting zijn rampzalig.
Ne VW ziet er saaier uit dan ne mazda, dat dan weer wel.
Comment
-
als je met een golf 1.0 tsi aan 6.9 zit kun je mi niet rijden of je lapt elke regel aan je laarsOorspronkelijk geplaatst door Rennfox Bekijk BerichtenIk zit met de Golf 3,5 liter boven fabrieksopgave (6,9), rij goed door waar mogelijk maar zeker ook niet extreem
niet boos zijn
Comment

Comment