Mededeling

Collapse
No announcement yet.

1.2 tdi-eigenaars: oppassen voor de sjoemelsoftware-update

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• 1.2 tdi-eigenaars: oppassen voor de sjoemelsoftware-update

Toch even hier melden: momenteel zijn er problemen met de sjoemelsoftware-updates van VAG voor de 1.2 tdi-motoren waarbij de motorcomputers defect kunnen raken.

Er zullen er hier wel niet veel zijn met zo'n diesel, maar toch

Volkswagen kampt met problemen bij de terugroepactie na het dieselschandaal.  Auto's met een 1.2 TDI-motor kunnen tijdens de softwareupdate die wordt uitgevo...

Het houdt niet op, niet vanzelf
    Classic cars on demand

www.facebook.com/CaliforniaDream.be
    www.californiadream.be

- It's time to make your dream come true -

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Marvin Bekijk Berichten
      Er zullen er hier wel niet veel zijn met zo'n diesel, maar toch
      Nou nou, mijn madam heeft zo'n heerlijke 1.2 met de 70 pk producerende boterzachte 3-in-lijn, en een asfalt vernietigende 112Nm op de voorwielen.

Heerlijke rijdersauto.

/sarcasm

Heb voor de Superb (2.0 CR TDi) trouwens al 3 brieven ontvangen met een uitnodiging om langs te gaan om de update te laten doen.

Zowel de Polo als de Superb zullen deze nooit krijgen, tenzij het op 1 of andere manier verplicht zou worden, of eventueel vlak voor verkoop moest de nieuwe eigenaar het wensen.
      Last edited by TooTall; 23/09/2016, 09:53.
      Mijn Skoda

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door TooTall Bekijk Berichten
        Nou nou, mijn madam heeft zo'n heerlijke 1.2 met de boterzachte 3-in-lijn met 70 pk, en een asfalt vernietigende 112Nm op de voorwielen.

Heerlijke rijdersauto.

/sarcasm

Heb voor de Superb (2.0 CR TDi) trouwens al 3 brieven ontvangen met een uitnodiging om langs te gaan om de update te laten doen.

Zowel de Polo als de Superb zullen deze nooit krijgen, tenzij het op 1 of andere manier verplicht zou worden, of eventueel vlak voor verkoop moest de nieuwe eigenaar het wensen.

2.0 is normaal gezien nog niet klaar om te updaten

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten
          2.0 is normaal gezien nog niet klaar om te updaten
          Jawel toch? Is enkel de softwareupdate? Ik heb echt al 3 brieven ontvangen met de mededeling dat ik een afspraak mag maken voor de aanpassing te laten doen (en het gaat weldegelijk om de sjoemelupdate, niet om een andere recall ofzo).
          Mijn Skoda

Comment

Nou nou, mijn madam heeft zo'n heerlijke 1.2 met de 70 pk producerende boterzachte 3-in-lijn, en een asfalt vernietigende 112Nm op de voorwielen.

Heerlijke rijdersauto.

/sarcasm

Zalige post

Boterzacht
            '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
            '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
            '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
            '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
            '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
            '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
            '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
            '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
            '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

Comment

Jawel toch? Is enkel de softwareupdate? Ik heb echt al 3 brieven ontvangen met de mededeling dat ik een afspraak mag maken voor de aanpassing te laten doen (en het gaat weldegelijk om de sjoemelupdate, niet om een andere recall ofzo).

Die update is nog niet klaar, zal hoogstens voor 2017 zijn.
              Nu is het volop 1.2 en 1.6

Comment

Die update is nog niet klaar, zal hoogstens voor 2017 zijn.
                Nu is het volop 1.2 en 1.6
                Weten ze dan zelf wel waar ze mee bezig zijn? Ofwel heb ik een 1.6...straks maar eens onder de motorkap kijken

Het was 3 keer een brief met de melding dat als ik ergens in de komende 6 maanden op onderhoud moest dat ik dan niets moest doen, en dat de aanpassing tijdens het onderhoud ging gebeuren. Indien ik nog langer dan 6 maanden moest wachten op een onderhoudsinterval dan mocht ik een afspraak maken en gingen ze kosteloos de aanpassing doen, duur max 1 uur.

Nuja. Ik kijk uit naar de volgende brief
                Mijn Skoda

Comment

En doet ze daar diesel in of benzine?

Comment

Weten ze dan zelf wel waar ze mee bezig zijn? Ofwel heb ik een 1.6...straks maar eens onder de motorkap kijken

Het was 3 keer een brief met de melding dat als ik ergens in de komende 6 maanden op onderhoud moest dat ik dan niets moest doen, en dat de aanpassing tijdens het onderhoud ging gebeuren. Indien ik nog langer dan 6 maanden moest wachten op een onderhoudsinterval dan mocht ik een afspraak maken en gingen ze kosteloos de aanpassing doen, duur max 1 uur.

Ik heb 1 brief gehad dat ik bij de gelukkigen was, nooit een 2de of 3de gekregen.
                    Dealer heeft mij dat ook bevestigd dat 2.0 nog niet aan de orde is.

Comment

Nieuw VW-schandaal, 1.6 diesels geleverd onder het mom van 2.0's!
                      Classic cars on demand

www.facebook.com/CaliforniaDream.be
                      www.californiadream.be

- It's time to make your dream come true -

Comment

Een dode boordcomputer is wel een zeer effectieve oplossing tegen de NOx uitstoot.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
                          Een dode boordcomputer is wel een zeer effectieve oplossing tegen de NOx uitstoot.
                          I lol'ed

Een paar keer al in dit topic.
                          '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
                          '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
                          '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
                          '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
                          '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
                          '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
                          '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
                          '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
                          '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ThibautDD Bekijk Berichten
                            Nieuw VW-schandaal, 1.6 diesels geleverd onder het mom van 2.0's!
                            Pas maar op, straks staat het op HLN.be...

Mijn Skoda

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Marvin Bekijk Berichten
                              En doet ze daar diesel in of benzine?
                              Tis een 'Ollandse. Pindasaus van de Appie Heijn dus!
                              Mijn Skoda

Comment

Tis een 'Ollandse. Pindasaus van de Appie Heijn dus!
                                Moet ik dan ook eens proberen. Loopt de mijne misschien ook boterzacht

Comment

Straf...

De mijne is toch al bij de dealer geweest voor de update (VW passat B7 2.0CRTDI). Of zijn er verschillen in motortypes?

Ik had begrepen dat de 1.6jes later volgende vanwege bijkomende technische aanpassingen.

Nuja, het enige nieuws dat je tegenwoordig van VW krijgt is een (overdreven) positieve reclamecampagne.

Ik heb 1 brief gehad dat ik bij de gelukkigen was, nooit een 2de of 3de gekregen.
                                  Dealer heeft mij dat ook bevestigd dat 2.0 nog niet aan de orde is.

Comment

Vreemd... Want voor de mijne, 2.0TDI CR 143pk was er nog niks een maand geleden.

Verstuurd vanaf mijn A0001 met Tapatalk

Comment

Was er onlangs niet op het nieuws gezegd dat in Europa nog geen enkele VW gefikst is? dit volgens VW zelf.

Comment

De update is wel klaar voor minstens sommige 2,0 TDI, ik heb de brief gekregen dat ik mag een afspraak boeken, maar zal dat pas laten doen samen met de bandenwissel. Er zijn wel tientallen varianten van deze motor, en ze zullen wel bij VAG de mailings spreiden om geen toeloop te veroorzaken bij de dealers.

Comment

Working...
                                        X