Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Gestolen: M3 E46 carbonzwart 1-CQF-088

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

lagerschalen vervangen is geen normaal onderhoud... dat is een designfout.

Comment

Jammer wat er gebeurd is.

Voor max 5 euro materiaal (en een uurtje werk) kan je er voor zorgen dat er niemand met je auto kan wegrijden.
      Z4 M40i

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Unterschlagen Bekijk Berichten
        Das preventief onderhoud die enkel de mannen doen die niet enkel willen rijden met zo een M3 maar ook nog het geld hebben om hem up to date te houden .

Er zijn genoeg gasten die zo een mooie auto kopen , en geen cent meer over hebben om hem in deftige staat te houden.
        Binnen de 2 jaar is het dan een wrak.
        Last edited by camaro 68 rs; 30/08/2016, 10:14.
        Z4 M40i

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door camaro 68 rs Bekijk Berichten

Voor max 5 euro materiaal (en een uurtje werk) kan je er voor zorgen dat er niemand met je auto kan wegrijden.
          Ik ben curieus

Comment

Dikke zever. Dan hebben alle Porsches 911's een designfout, want dat staat standaard bij het onderhoud op 100K bij deze wagen. We spreken hier wel over hoge toerendraaiers. Zijn er die meer doen dan 100k zonder vervangen? Zeker. Ieder zijn goesting/risico toch.
            “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”

Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
            Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

Comment

Ik luister/lees..........

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door frack Bekijk Berichten
                Ik luister/lees..........
                Een schakelaartje inbouwen om u pomp te onderbreken op een plaats dat alleen jij kent.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk Berichten
                  Dikke zever. Dan hebben alle Porsches 911's een designfout, want dat staat standaard bij het onderhoud op 100K bij deze wagen. We spreken hier wel over hoge toerendraaiers. Zijn er die meer doen dan 100k zonder vervangen? Zeker. Ieder zijn goesting/risico toch.
                  En toch heeft Unterschlagen een punt. Ik vind het niet kunnen dat elke 100.000 km lagerschalen vervangen dienen te worden, het hoort immers ook niet bij het onderhoud. Dat is naar mijn mening dus ook een fout in het ontwerp.

Comment

12V op de pomp rechtstreeks, zijn ze er ook mee weg

je kan nog verder gaan, een afsluitklep in de brandstofleiding steken die ze ook gebruiken als je op LPG rijd.
                    die klep kan je ergens wegsteken in het 4meter lange traject van de leiding. zonder daar 12V op te zetten, geraakt de auto niet weg.
                    je kan dan ook makkelijk ergens een schakelaar bijsteken op je dashboard. bv een ESP schakelaar. pas als je die aanzet, krijgt de auto benzine. dat vinden ze niet direct hoor.
                    je kan dan nog ergens een andere schakelaar steken die expliciet af moet staan zodat de ontsteking blijft werken. dus als ze random knoppen indrukken, zouden ze de brandstof kunnen aanzetten, maar ondertussen de ontsteking uit
                    ...
                    als je zelf iets doet, dat vinden ze niet.als je een populair alarm installeerd, loop je het risico dat ze het alarm kennen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door andydv Bekijk Berichten
                      12V op de pomp rechtstreeks, zijn ze er ook mee weg

je kan nog verder gaan, een afsluitklep in de brandstofleiding steken die ze ook gebruiken als je op LPG rijd.
                      die klep kan je ergens wegsteken in het 4meter lange traject van de leiding. zonder daar 12V op te zetten, geraakt de auto niet weg.
                      je kan dan ook makkelijk ergens een schakelaar bijsteken op je dashboard. bv een ESP schakelaar. pas als je die aanzet, krijgt de auto benzine. dat vinden ze niet direct hoor.
                      je kan dan nog ergens een andere schakelaar steken die expliciet af moet staan zodat de ontsteking blijft werken. dus als ze random knoppen indrukken, zouden ze de brandstof kunnen aanzetten, maar ondertussen de ontsteking uit
                      ...
                      als je zelf iets doet, dat vinden ze niet.als je een populair alarm installeerd, loop je het risico dat ze het alarm kennen
                      Wil ik allemaal wel geloven, maar als "ze" echt willen is uwen otto toch weg hoor,
                      gewoon takelen bij klaarlichte dag bijvoorbeeld, niemand die een opmerking zal maken.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                        En toch heeft Unterschlagen een punt. Ik vind het niet kunnen dat elke 100.000 km lagerschalen vervangen dienen te worden, het hoort immers ook niet bij het onderhoud. Dat is naar mijn mening dus ook een fout in het ontwerp.
                        Perfect ok als je dat denkt, maar het blijft zever. Ik stel voor dat je geen hoogtoerige motor koopt in je leven, want van het onderhoud ga jij hard verschieten wat het kost om die up to date te houden. Koop eens een AMG, M, RS, Porsche en kom dan nog eens praten. Nog maar een keertje, bij een 911 worden lagerschalen ten stelligste aangeraden bij 100k. Blijft de keuze van de klant natuurlijk. Maar veel eigenaars laten dat soort onderhoud na, want het mag niet kosten. Een neverending story, ondertussen behoorlijk saai. 90 percent van dat soort wagens zit trouwens met achterstallig onderhoud, en wordt snel weer doorverkocht bij de eerste deftige kost. En dan gaan "nieuwe" eigenaars klagen dat het brol is natuurlijk.
                        Wat ik dan wel een constructiefout vind, is het subframe dat scheurt op de E46. Daar heeft BMW ook trouwens een recall voor gedaan. Terecht niet kunnen. Ik heb dat preventief en definitief laten verstevigen bij GDC voor 1000€, no big deal, maar toch 1000€ te veel.
                        “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”

Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

Comment

Op een 7000rpm turbo motor zaten die halfverwege na 400.000km. Gewoon vervangen door iets beter dan kan die dubbele pks aan eenmaal die niet meer op rood witte kentekens staat.
                          Polo 6n 1.4

Comment

Wat kost dat de lagerschalen vervangen? Is dit zo aan te raden?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door toere Bekijk Berichten
                              Wat kost dat de lagerschalen vervangen? Is dit zo aan te raden?
                              ik heb het net even opgezocht voor je. Alleen de lagerschalen vervangen kost rond de 1200euries. Is zowel voor de E46 reeksen van toepassing als voor de E9X reeksen. Heb dit wel bij GDC laten doen, perfect werk trouwens, niet bij de stealer. Onderstaande factuur bevat veel meer preventief vervangen, zoals oliepomp, koppelingsvork, enz... Je kan het zelf wel zien. Ook een foto van de lagerschalen na ongeveer 140K. Mooi op tijd zou ik zeggen. Ik heb de wagen gekocht op 133k, dus vroeger kon ik het niet doen.

Last edited by order66; 31/08/2016, 10:35.

Comment

Die lagerschalen zitten er idd volledig door.
                                Z4 M40i

Comment

Die lagerschalen zitten er idd volledig door.
                                  Idd, vooral als je het koper begint te zien wordt het echt gevaarlijk.

Comment

Serieus factuurke

Comment

Lagerschalen op een s54 is nog goedkoop als je kijkt naar een n47 k?t bmw 4cilinder diesel waarvan de ketting springt.

Comment

kun je ook van alle M96/M97 Porsches zeggen tussen 1996 en 2008
                                        2021 Taycan 4S
                                        2021 Lexus UX250h

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rennfox Bekijk Berichten
                                          kun je ook van alle M96/M97 Porsches zeggen tussen 1996 en 2008

inderdaad.

Honda heeft heel wat motoren die hoogtoerig zijn, daar hoeft het niet.

Comment

Working...
                                          X