Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Andere velgen plaatsten na ontvangst leasingwagen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Andere velgen plaatsten na ontvangst leasingwagen

Goedemorgen,

Ik ben net nieuw hier op het forum, en misschien vraag ik al een veel gestelde vraag, waarvoor mijn excuus op voorhand :-)

Iemand ervaring met "andere eigen aangekochte velgen" op z'n leasing wagen te leggen?

Heel mijn persoonlijke configuratie is goedgekeurd, op de 19" velgen na.
    Het gaat over een GT3 met M-sport verlaging, met 17" origineel.

Natuurlijk zal ik ook bij slijtage van banden, de nieuwe banden bekostigen.

Naar mijn inzien, krijgt de leasing maatschappij na 3 jaar de auto terug met nieuwe 17" met nieuwe bandjes, of bekijk ik dit verkeerd? :-)

Alvast bedankt voor jullie raad.

Best eens aan de leasemaatschappij zelf vragen voor de zekerheid, maar denk niet dat dit een probleem zal zijn zolang de wagen in de originele uitrusting afgeleverd wordt op het einde v/d leaseperiode

Comment

Als het operationeel is met inbegrip van banden lukt dit meestal niet.

Je kan wel als de bandencentrale vragen om de 17 te facturen en de opleg naar 19 te betalen.

is het financieel maakt het hun niets uit of er nu 19 duims opstaat of niet. Kosten zijn toch altijd voor de gebruiker.

ik had destijds een Skoda octavia met financiële lease GPS achteraf bijgestoken en 18 duims en bij het teruggeven alles naar standaard gebracht en t'was goed.

Op de BMW heb ik nu ook financiele lease en zitten ook 20 duims onder.

Comment

Er zijn genoeg redenen waarom ze moeilijk kunnen doen, daarom zou ik me toch maar eerst goed informeren bij hen. Ze zijn de laatste jaren alleen maar strikter geworden ...

Verstuurd vanaf mijn XT1039 met Tapatalk
        '16 Peugeot 308 SW blueHDI
        '15 Volvo XC60 D3

Comment

Bedankt voor jullie antwoorden.
          Ik ga het idd eerst beter navragen, het is namelijk bij BMW zelf dat de wagen in lease gaat.
          Goed idee van keuk om bij slijtagen van de banden aan de bandencentrale te vragen of ze 17" kunnen factureren. :-)
          Ik dacht misschien verzekerings gewijs dat er mogelijk een probleem zou zijn.
          Ik zou dan ook wel originele BMW velgen kopen en die ook door BMW laten plaatsen.

Nogmaals bedankt!

Comment

Er zit geen tankkaart bij neem ik aan dan? Want 19 zal ook een pak meer verbruiken dan de 17 inch die voorzien is.
            2013- Volvo V60 D3 R-Design
            2016- Audi A3 1.4 TFSI COD 150pk S-line S-tronic

Comment

Thomas, tankpas is via het bedrijf, niet via de leasing. Ik zal eens opzoeken welk verschil dit effectief maakt.
              Bedankt voor je opmerking.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Bunga Bekijk Berichten
                Thomas, tankpas is via het bedrijf, niet via de leasing. Ik zal eens opzoeken welk verschil dit effectief maakt.
                Bedankt voor je opmerking.
                Mag je vlot op een liter meer rekenen. Verschil in gewicht tussen de velgen zorgt er ook voor dat je ophanging zwaarder belast wordt. Dat zijn in mijn ogen de zaken die het meest over het hoofd worden gezien bij een dergelijke wissel. Allemaal niet dramatisch, maar op zich kan ik me wel inbeelden dat leasingmaatschappij daar niet hoeft mee akkoord te gaan.
                '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                '15 Volvo XC60 D3

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk Berichten
                  Mag je vlot op een liter meer rekenen.
                  Daar geloof ik geen knijt van.(knijt: zie engelse 'gnat' of mug, dus iets wreed klein). Toch niet bij dezelfde bandendruk - ik dacht dat die bij laagprofiel nogal eens lager gezet werd. De zwaardere wielen trekken wat minder op maar dat maakt het niet.
                  30 jaar Mr Yuge!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Den Paarse Capri Bekijk Berichten
                    Daar geloof ik geen knijt van.(knijt: zie engelse 'gnat' of mug, dus iets wreed klein). Toch niet bij dezelfde bandendruk - ik dacht dat die bij laagprofiel nogal eens lager gezet werd. De zwaardere wielen trekken wat minder op maar dat maakt het niet.
                    mijn vorige wagen verbruikte toch een dikke liter minder met zijn 16 inch winterbanden dan met de 18 inch zomerbanden...
                    2013- Volvo V60 D3 R-Design
                    2016- Audi A3 1.4 TFSI COD 150pk S-line S-tronic

Comment

ik zit met mijn 335xd op een verbruik van 8,3 op mijn 20 duims zomerbanden en 8,0 op mijn 18duims winter.

dus zoveel scheelt het niet.

Comment

(In de winter zuipt een auto wel meer, netto zou het verschil groter kunnen zijn)

Verstuurd vanaf mijn HUAWEI Y330-U01 met Tapatalk

Comment

vroeger nog een bmw via bmw lease gehad en andere velgen, trekhaak mochten zolang dat er geen schade werd toegebracht aan de auto, auto werd terug origineel afgeleverd,was wel lease met onderhoudscontract maar banden waren niet inbegrepen, werd betaald door mijn werkgever & idd 16" op factuur en 18" op de auto, eventuele opleg was voor mezelf
                          mijn autootjes:

Volvo V60 D3 R-Design 2021
                          Bmw E30 racerken:http://www.autoforum.be/showthread.php?p=4566513#post4566513

Seat Ibiza TGI(not GTI ) voor mijn vrouwke en Audi A4 voor de dochter

Comment

17" origineel ? ... een GT3 stond in 1999 al standaard op 18", tegenwoordig is dat trouwens 20" op de vooras en 21" op de achteras.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Packard Bekijk Berichten
                              17" origineel ? ... een GT3 stond in 1999 al standaard op 18", tegenwoordig is dat trouwens 20" op de vooras en 21" op de achteras.
                              TS bedoelt wss een bmw 3gt
                              moest ook eerst twee keer lezen, een porsche gt3 met 17"

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Leoncupra Bekijk Berichten
                                TS bedoelt wss een bmw 3gt
                                moest ook eerst twee keer lezen, een porsche gt3 met 17"
                                Dus het lag niet aan mij.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door frack Bekijk Berichten
                                  Dus het lag niet aan mij.
                                  Nochtans, elke wagen wordt beter met een m-pack en de nodige ///M bestickering. Ik wil ook zo'n stickers.
                                  30 jaar Mr Yuge!

Comment

Op je GVA beter eerst eens kijken of je wel 19 inch mag monteren? Indien niet, kan dit zelfs miserie opleveren met de verzekering bij een eventueel ongeval. Wegens niet conform met je GVA.
                                    Wagen geleverd op 17 inch is meestal op GVA goedgekeurd op 17 inch.
                                    “If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Utah Bekijk Berichten
                                      Wagen geleverd op 17 inch is meestal op GVA goedgekeurd op 17 inch.
                                      Maar niet altijd inderdaad. Mijn auto is goedgekeurd op 16 en 17, maar alleen nieuw verkrijgbaar met 17 of 18...
                                      30 jaar Mr Yuge!

Comment

ook de CO² uitstoot in de gaten houden, daar kijkt een leasingmaatschappij nog het meeste naar. En daar wordt ook de VAA op berekend dacht ik.

Dus als je bv een eco model hebt met dichte velgen en je gaat daar 19" sportvelgen opzetten gaat men dit volgens mij niet toestaan. Maar dat is hier in dit geval met een 3GT nu niet aan de orde.
                                        Klik voor topic 1990 BMW 535i E34 manueel 6cyl

Comment

Working...
                                        X