Door de stijgende taxen op dieselwagens zag ik berichten dat het nu pas vanaf 35 000 km ipv 30 000 km interessant is om een dieselwagen te verkiezen.
Vroeger had ik een dieselwagen (deed er 40 000 km per jaar) dus toen twijfelde ik niet.
Nu doe ik er 11 à 14 000 km per jaar en moet ik terug niet twijfelen en bestelde ik een bezine wagen deze keer.
Ik rij er nu een week mee en dat verbruik valt tegen. Als ik rij als een oude bomma dan haal ik 8,2l op snelweg en 13 l in stad korte ritten. Het is nog te vroeg om een gemiddelde te maken, maar vind ik te veel.
Mijn oude diesel, trapte in plankgas (110pk) en verbruik zat gemiddelde 6,8 l. Mijn nieuwe trap ik nog niet plankgas, maar moest ik dat doen dan zit ik waarschijnlijk aan 12l (130pk).
Mijn concrete vraag. Graag had ik een detail berekening gezien van die "specialisten" hoe men dit kantelpunt van 30 000 à 35 000 km berekend.
Mijn onderhoud van mijn diesel vond ik niet echt duurder dan een benzinewagen. Taxen scheelt een kleine 200€ per jaar. Mocht je enkel met die tax rekening houden dan zou je bij 4770 km per jaar al profijt doen. Er zijn natuurlijk nog andere factoren. Had deze hier graag zwart op wit gezien.
Vroeger had ik een dieselwagen (deed er 40 000 km per jaar) dus toen twijfelde ik niet.
Nu doe ik er 11 à 14 000 km per jaar en moet ik terug niet twijfelen en bestelde ik een bezine wagen deze keer.
Ik rij er nu een week mee en dat verbruik valt tegen. Als ik rij als een oude bomma dan haal ik 8,2l op snelweg en 13 l in stad korte ritten. Het is nog te vroeg om een gemiddelde te maken, maar vind ik te veel.
Mijn oude diesel, trapte in plankgas (110pk) en verbruik zat gemiddelde 6,8 l. Mijn nieuwe trap ik nog niet plankgas, maar moest ik dat doen dan zit ik waarschijnlijk aan 12l (130pk).
Mijn concrete vraag. Graag had ik een detail berekening gezien van die "specialisten" hoe men dit kantelpunt van 30 000 à 35 000 km berekend.
Mijn onderhoud van mijn diesel vond ik niet echt duurder dan een benzinewagen. Taxen scheelt een kleine 200€ per jaar. Mocht je enkel met die tax rekening houden dan zou je bij 4770 km per jaar al profijt doen. Er zijn natuurlijk nog andere factoren. Had deze hier graag zwart op wit gezien.
Comment