Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Hoe brengen jullie het ter sprake ?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Hoe brengen jullie het ter sprake ?

Hoe brengen jullie het ter sprake ?

Je wil de huidige wagen vervangen door een andere...

Je wil de huidige behouden maar er toch nog een andere bij...

Hoe brengen jullie dat aan ?
    Welke argumenten ?
    Hoe weerleggen jullie een "neen" ?
    Welke toegevingen doen jullie (bloemen, lingerie, etentje,,...) om de partner te overtuigen ?

Deel het met ons.

Wie weet bewijs je er andere forums een dienst mee !

Ik zeg dat gewoon vlakaf, en dan hebben we daar een gezonde discussie over. Tot nu toe heb ik altijd al kunnen kopen wat ik wou. Soms doet ze wel lastig (vooral bij de 330i), maar ze weet dat ik een 'car guy' ben, dus geeft ze uiteindelijk wel toe.
    Toestanden zoals bloemen, etentje om te overtuigen doe ik niet aan mee
    Al zal ik nu wel niet opnieuw met 330i toestanden moeten afkomen aangezien we aan het bouwen zijn. Maar ga ik ook niet doen, aangezien dat financieel een achterlijke keuze zou zijn.
    Eens de bouw af is, we een paar jaar verder zijn en er terug ruimte is, mag ik me een weekendkar a la MX-5 gaan zoeken van haar. Op voorwaarde dat ik nu natuurlijk de V70 behoud en daar geen onnodige centen in pomp.

Comment

Ik mag altijd mijn goesting kopen, geen discussies of argumenten nodig Ik zou het ook niet anders moeten hebben. Maar zij is ook wel into cars. Trouwvoorwaarden he lol
      “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”

Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
      Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

Comment

Vind het net goed dat ze af en toe eens dwars ligt, anders heb ik elk half jaar een ander kar.

Comment

Gewoon niet, die van ons is zelf autofreak ( wel in mindere maten als ik). Hebben wel afgesproken dat tussen de auto's minstens 2 jaar moet zitten. ( Bij onze vorige was dat maar 1 jaar, maar die moest dan ook zo snel mogelijk buiten)
          Ik mag dus niet klagen

Verstuurd vanaf mijn A0001 met Tapatalk

Comment

Het is gewoon een gebruiksvoorwerp. Als het beste er af is koop ik gewoon een nieuwe. Over een nieuwe koelkast of zo lig je toch ook niet te neuten.

Comment

Hier is het een beetje omgekeerd: ik moet haar intomen of er staat elke 2-3 jaar een nieuwe op de oprit. Ik hou ze kalm door te beloven dat we binnen ongeveer 3 jaar een Abarth 500C kopen ter vervanging van de Fiat 500. Stiekem zie ik dat ook heel erg zitten
              '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
              '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
              '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
              '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
              '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
              '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
              '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
              '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
              '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

Comment

Normaal na een 69-standje. Dan vind ze alle goed...
                Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk Berichten
                  Ik mag altijd mijn goesting kopen, geen discussies of argumenten nodig Ik zou het ook niet anders moeten hebben. Maar zij is ook wel into cars. Trouwvoorwaarden he lol
                  Hier ook beetje nors kijken en grommelen, meer niet
                  Toyota corolla 2006 1400d4d 124.000km
                  Mercedes benz 190E 2.6 1987 163.000km
                  Mercedes benz 190E 2.3-16v 1984 167.000km

Comment

Wij hadden vroeger elk een dagelijkse kar. Toen de mijne amper nog reed, wegens een bedrijfswagen, hebben we samen beslist om die weg te doen.
                    De bedrijfswagen (camionet) mag niet gebruikt worden voor privédoeleinden.
                    Hobbymatig was ik bijna elke zaterdag op zwier .... met de familycar
                    Mijn vrouw zat te zagen dat ze de zaterdag niet weg kon omdat ik altijd met de auto op zwier was.
                    Mijn oplossing: Een weekendcar
                    Die kar was en is een projectje van lange adem waardoor de vrouw nog steeds zonder auto zat.
                    De oplossing: Een tweede weekendcar
                    Nu wil ik er nog eentje en de vrouw zegt njet (heb trouwens ook geen plaats meer om nog eentje te stallen)
                    Last edited by ; 11/04/2016, 23:15.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door beemer1 Bekijk Berichten
                      Wij hadden vroeger elk een dagelijkse kar. Toen de mijne amper nog reed, wegens een bedrijfswagen, hebben we samen beslist om die weg te doen.
                      De bedrijfswagen (camionet) mag niet gebruikt worden voor privédoeleinden.
                      Hobbymatig was ik bijna elke zaterdag op zwier .... met de familycar
                      Mijn vrouw zat te zagen dat ze de zaterdag niet weg kon omdat ik altijd met de auto op zwier was.
                      Mijn oplossing: Een weekendcar
                      Die kar was en is een projectje van lange adem waardoor de vrouw nog steeds zonder auto zat.
                      De oplossing: Een tweede weekendcar
                      Nu wil ik er nog eentje en de vrouw zegt njet (heb trouwens ook geen plaats meer om nog eentje te stallen)
                      Ik zal je 325i touring wel overnemen.

E30SHOP.be
                      - Alles voor uw BMW E30.
                      Oorspronkelijk geplaatst door KennyC
                      En gij kunt zagen ze man! Amai ze, geen wonder da het Amazonewoud bedreigd is.

Comment

Hier moet het financiele plaatje kloppen, anders gaat het niet door. ( ook wel logisch natuurlijk, boven je stand leven is not done) Nadeel om een accountant als partner te hebben
                        Meestal kom ik ook altijd wel met buitenkansjes Uitzonderlijke overname, uitzonderlijke kortingen, ...(meestal is dat ook wel zo, moet hem uiteindelijk ook wel betalen en heb spijtig genoeg geen ezeltje in de hof staan.

Gisteren ook nieuwe wagen gekocht: 4 maanden oude wagen gekocht aan interessante prijs, uiteindelijk mooie overname gekregen voor mijn superb, beke discussieren (zorg dat de opleg over verschillende wagens evenveel is dan wanneer ik mijn wagen zou oprijden en de volle som voor de nieuwe wagen moet ophoesten - werkt heel goed vb superb is nu 5 jaar, krijg nog mooie overname, leg nu 12500€ op voor de nieuwe, als ik met de superb zou blijven rijden is die binnen 5 jaar niets meer waard en moeten we op dat moment 30000€ opleggen voor dezelfde wagen, binnen vier jaar zal de nieuwe mss ook de deur uitgaan, terug +|- 15000€ opleggen, resultaat: je hebt evenveel uitgegeven op dezelfde termijn maar je hebt tenminste altijd nieuwe wagens gehad met weinig kosten aan herstellingen en vrouwen geef ook,liever kleinere bedragen uit aan wagens dan grote bedragen ;-)), en uiteindelijk weet ze ook dat wagens mijn grootste hobby is en aanvaard ze dat ik enkel daar veel geld aan uitgeef. Meestal is de wederdienst dan wel op reis gaan (uiteraard met de wagen ) .

heb gelukkig wel de vrije keuze in wat ik mag kopen (zelfs voor haar eigen wagen). Zal zich in die keuze nooit moeien. Gaat zelfs nooit mee naar de garages. Ik kom thuis met de voorstellen en mag dan beginnen met argumenteren

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ian Bekijk Berichten
                          Ik zal je 325i touring wel overnemen.
                          keep on dreaming

Comment

Meestal als het al te laat is

"ik heb daarstraks iets gekocht"

BAF, bakkes tot tegen de grond

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Prancing Moose Bekijk Berichten
                              Vind het net goed dat ze af en toe eens dwars ligt, anders heb ik elk half jaar een ander kar.
                              Idem hier, gelukkig duurt dat nooit lang, na een ritje...
                              Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2025 - BMW 1.20 (170 pk) - M Sport Pack Pro in Skyscraper Grau

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tigra Bekijk Berichten

sounds familiar
                                2015 BMW F11 520dA
                                1976 Triumph Spitfire 1500

Comment

Mijn geld, mijn goesting.
                                  Vraag ze zo een keer 'Serieus?!' nadat ik zeg dat ik een nieuwe auto heb gekocht, oops.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tigra Bekijk Berichten

Luisteren moet ze, we dulden geen tegenspraak
                                    Toyota corolla 2006 1400d4d 124.000km
                                    Mercedes benz 190E 2.6 1987 163.000km
                                    Mercedes benz 190E 2.3-16v 1984 167.000km

Comment

Ik steek ze enkele dagen tot weken in de kelder. Tot ze akkoord is. Twee vliegen in enen slag, 't is nog goe voor haren regime ook

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door spitsmuis Bekijk Berichten
                                        Het is gewoon een gebruiksvoorwerp. Als het beste er af is koop ik gewoon een nieuwe. Over een nieuwe koelkast of zo lig je toch ook niet te neuten.
                                        Haha, volledig mee eens.

Want ik stel me de vraag, een auto verliest mettertijd enkel waarde, en blijft toch kosten (en op termijn lopen die op), dus ik zie geen enkel voordeel om dan ook nog eens geregeld te veranderen want dan is je kost/verlies énkel groter. Tenzij de auto misschien op de zaak staat, dan kan je dat allemaal wat verminderen.

Comment

Working...
                                        X