ik overweeg wel een plugin hybride binnen een paar jaar
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Het grote "Elektro/hybride/waterstof"-auto topic
Collapse
X
-
De electrische auto is zwaar onwille van de batterij, en de range die je wil behalen.
Dat bovenop de veiligheidseisen (kreukelzones, airbags, ..) zal altijd leiden tot een zware auto.
Voor een benzine of diesel moet je ook begrijpen dat de milieueisen (turbo's, kat, filters,..) ook leiden tot een meergewicht.
@fcapri: je moet wel beseffen dat jij zowat de enige bent die nog bereid is om zijn dagelijkse verplaatsingen te doen met een auto van 20 jaar oud, met 54pk die een hels lawaai maakt en zonder airco, die elke 2-3 maand stevig wat werk vereist.
Zelfs als er morgen een autoconstructeur zo'n auto op de markt brengt voor 7000€ nieuw met exact dezelfde uitrusting, zelfde verbruik etc, dan denk ik nog dat niemand dat gaat kopen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk Berichtenik overweeg wel een plugin hybride binnen een paar jaar
Voor mijn bedrijfswagen kan dat al zinvoller zijn dan voor de privéauto die amper 7-8000 km/jaar rijdt. Daar mag de meerprijs echt geen 5000€ zijn in vergelijking met een versie met een normaal vermogen. Ik heb echt geen boodschap aan een hybride Golf GTE die je eigenlijk moet vergelijken met een GTI, want die koop ik toch niet.
De ideale auto voor mijn vrouw:
Een Audi Q1 met 1.0 3cyl met 60pk, aangevuld met een electromotor om het totaal vermogen te brengen op ca 110 pk die puur electrisch een afstand van ca 50-80km kan af leggen. Dat voor een prijs rond de 15k, en ik teken.
Comment
-
Ik heb al met verschillende hybrides en elektrische auto's gereden en zie het op termijn zeker zitten om zo iets te kopen, maar de keuze is momenteel nog veel te beperkt.Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Comment
-
lap, zien dat we ééntje hebben voor die tijd... geen zin om Jetsongewijs over straat te zoemen
2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -
Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...
Comment
-
Ik zet het hier maar:
Lap!
Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door herbie66 Bekijk Berichtenvind dat eigenlijk niet onlogisch ...Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tomski Bekijk Berichtenik heb de oefening gemaakt met een i3 en de meerkost van de zonnepanelen boven gewoon mijn huisverbruik is op 4 jaar terugverdiend (wegvallen benzine woonwerk) + belastingsvoordeel.
en ze gaan 20 jaar mee.Z4 M40i
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk BerichtenZijn er nog lichtere auto's in dit segment?
vind maar eens een reguliere auto lichter dan 1200kg...'16 Peugeot 308 SW blueHDI
'15 Volvo XC60 D3
Comment
-
Alle reguliere Golfjes met benzinemotor (dus niet GTI, R en GTE) blijven vlot onder de 1200 kg, ook met automaat.
Concurrenten zoals BMW, Mercedes en Volvo wegen allemaal (fors) meer. In het geval van de V40 kan dat tot 150 kg gaan met vergelijkbaar vermogen.
Enkel de laatste nieuwe producten zoals de Mégane en de Astra komen in de buurt van 1200 kg grens.
Je hebt dan natuurlijk geen batterij onder de vloer zitten...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk BerichtenA2
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk BerichtenInderdaad, helemaal niet zelfs.2015 Nissan Leaf Acenta .
1986 Lamborghini Jalpa
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Patrick A. Bekijk BerichtenAls je dat niet onlogisch vind dan mag je elk fossiel gaan belasten voor 1000 gr , of ge je de co erbij tellen vanaf dat ze de olie uit de grond trekken .
Je zou eens moeten weten hoeveel er al de lucht is ingeblazen nog voor ze één druppel uit de grond trekken.Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk BerichtenEen Audi ... rond de 15k, en ik teken.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Löwe Bekijk BerichtenAlle reguliere Golfjes met benzinemotor (dus niet GTI, R en GTE) blijven vlot onder de 1200 kg, ook met automaat.
Concurrenten zoals BMW, Mercedes en Volvo wegen allemaal (fors) meer. In het geval van de V40 kan dat tot 150 kg gaan met vergelijkbaar vermogen.
Enkel de laatste nieuwe producten zoals de Mégane en de Astra komen in de buurt van 1200 kg grens.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Löwe Bekijk BerichtenAlle reguliere Golfjes met benzinemotor (dus niet GTI, R en GTE) blijven vlot onder de 1200 kg, ook met automaat.
Bij een model met gelijk vermogen en volgetankt, wegen ze meer...
Comment
Comment