Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Vanaf welk Netto bedrag laat jij je bedrijfswagen staan?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Vanaf welk Netto bedrag laat jij je bedrijfswagen staan?

Simpele vraag, om de meerkost voor onze bedrijven te berekenen mocht iedereen geen bedrijfswagen meer hebben. Stel dat je bedrijf zegt dat je X EUR loon krijgt ipv je bedrijfswagen, vanaf welk bedrag laat je je bedrijfswagen staan om zelf een auto te kopen en te onderhouden?

Ik heb er al wel eens over nagedacht omdat ik bvb de franchise bij ongevallen en de soms hoge kosten op het einde contract irritant vind. Ik rij ook liever met een iets oudere maar krachtigere wagen ipv die eco diesels.

PS ik wou een poll maken maar ik zie de optie niet..

Voor mij: 600 EUR, of 7200 EUR per jaar.

Ik doe 45.000 km per jaar:
    Aankoop diesel van +/- 8 jaar oud, verbruik rond de 6-7L: 5000 EUR
    Verbruik per jaar: 3500-4000 EUR
    Verzekering en tax: 1000 EUR

Afgerond zou ik verbruikskosten hebben van een 5000 EUR incl onderhoud, en na 4 jaar ben ik een 4000 EUR kwijt aan afschrijving, dan hou ik nog wat over voor onverwachte kosten, herstellingen, ...

Comment

600 netto ! Per maand en ik doe ook mee!

tenzij je firmakrel niet echt nodig hebt voor je job (verborgen loon)
      is je firmawagen toch maar een klein voordeel, want alternatief is dat je baas echt je km-vergoeding voor je persoonlijke wagen gaat betalen! Meestal ook een compensatie voor al die uren op weg, in de file, boven de 40 wettelijke uren in je contract
      ...

Comment

mag ik de bedenking al maken dat een opslag van 1200 (+de nog hogere werkgeverijdrage) bruto er niet in zit

of rekenen jullie jullie persoonlijke bijdrage die je nu betaalt voor je bedrijfswagen in die 600 ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
          mag ik de bedenking al maken dat een opslag van 1200 (+de nog hogere werkgeverijdrage) bruto er niet in zit

of rekenen jullie jullie persoonlijke bijdrage die je nu betaalt voor je bedrijfswagen in die 600 ?
          Besef ik

neen

Comment

600netto (wegvallen vaa zit daar mee in)
            Ik weet dat ik daarmee de huidige niet zelf kan betalen.
            Ik besef ook goed genoeg dat zoiets theoretisch Is wegens onbetaalbaar voor de bedrijven.

Sent from my D5803 using Tapatalk

Comment

vraag me wel af, ook weer omdat ik dingen wil weten...niet uit jalouzie...in de andere richting, hoeveel de mensen van arcelor zullen bruto inleveren, dat gaat géén 1200 bruto zijn hoor

Comment

500 net hier
                lets have some more member berries

Comment

heb nu bijna even lang een firmaslet(10 jaar) tov eigen wagen met km vergoeding(13 jaar) waarbij je ook rekening moet houden dat de jaren met eigen auto mijn beginnende werkjaren waren(minder budget) dan de jaren erna met firmaslet
                  momenteel rij ik een 70.000km professioneel en een 15.000km privé, ik betaal 1500€ netto VAA per jaar(5000km à 30 cent, andere berekening wegens LV) ervoor betaalde ik een 2500€ netto per jaar.
                  als ze overmorgen mij de keuze geven om terug met eigen wagen te rijden, doe ik 't(indien de vergoeding navenant is: +/-30cent/km, rest 'haal ik uit de weggevallen VAA)
                  mijn autootjes:

Volvo V60 D3 R-Design 2021
                  Bmw E30 racerken:http://www.autoforum.be/showthread.php?p=4566513#post4566513

Seat Ibiza TGI(not GTI ) voor mijn vrouwke en Audi A4 voor de dochter

Comment

Als ze mij de forfaitaire kmvergoeding geven voor woon-werk & alle werkverplaatsingen (0,3412 EUR / km), dan ben ik ook tevreden.
                    Komt toch ook aan een 600+ EUR per maand, maar minder belastend voor de werkgever.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Snapshot Bekijk Berichten
                      Als ze mij de forfaitaire kmvergoeding geven voor woon-werk & alle werkverplaatsingen (0,3412 EUR / km), dan ben ik ook tevreden.
                      Komt toch ook aan een 600+ EUR per maand, maar minder belastend voor de werkgever.

woonwerk valt niet onder de 0,3412€ vergoeding
                      mijn autootjes:

Volvo V60 D3 R-Design 2021
                      Bmw E30 racerken:http://www.autoforum.be/showthread.php?p=4566513#post4566513

Seat Ibiza TGI(not GTI ) voor mijn vrouwke en Audi A4 voor de dochter

Comment

Ja, daarom de 'als'

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Philken Bekijk Berichten
                          woonwerk valt niet onder de 0,3412€ vergoeding
                          Terecht ook, want dan zouden er "slimme" zielen, +100 km van hun kantoor gaan wonen en straks het dubbele gaan verdienen :-(

Comment

Ivm het netto bedrag, netto is dus netto nu ivm netto toekomst. Je zal dus ook een deel netto winnen omdat je VAA wegvalt en je woon-werk vergoeding krijgt.

Comment

vraag me wel af, ook weer omdat ik dingen wil weten...niet uit jalouzie...in de andere richting, hoeveel de mensen van arcelor zullen bruto inleveren, dat gaat géén 1200 bruto zijn hoor
                              De echte kost voor bvb een middelmatige leasinbak zal rond de 7-800 euro liggen, leasing, fuel, co2 bijdrage. je bruto is ongeveer de werkelijke kost / 3 * 2, dus ik zou verwachten dat ze rond de 500 euro bruto moeten inleveren.

Comment

Kan jij nooit weten tenzij werknemer bij AM, er zijn door werkgever en AM waarschijnlijk ook andere zaken in de "schaal" gelegd ivm deze onderhandelingen

Comment

Min €1500/maand. Ik doe €60000km/jaar waarvan 90% voor rekening bedrijf. Dus na 4 jaar is restwaarde nul.

Dus heb zeker dat bedrag nodig om er aan uit te geraken. Ik maak er dan nog gene winst op. Hier is ook al rekening gehouden met inbreng in de belastingen. Ik schat €4000/jaar extra aftrek van de belastingen

Comment

Working...
                                  X